Circuitul stradal din Baku a oferit duminică cea mai spectaculoasă cursă a noului sezon, după numeroase incidente, răsturnări de situații și o întrerupere de 30 de minute.
Lewis Hamilton a avut parte de un start bun din pole position și a blocat orice tentativă de depășire a lui Valtteri Bottas. Forțat să frâneze, pilotul Mercedes a fost atins ușor din spate de Sebastian Vettel, iar ulterior s-a acroșat cu Kimi Raikkonen într-un viraj strâmt după ce Bottas a abordat agresiv o bordură.
În urma incidentului, Bottas a fost nevoit să intre la boxe pentru înlocuirea aripii fata și a pneurilor, mai ales că suferise și o pană. Vettel a profitat de situație pentru a urca pe locul doi, în timp ce Sergio Perez a progresat trei poziții până pe locul trei, cu Verstappen și Raikkonen pe următoarele două poziții.
Hamilton și-a construit un avans confortabil, în timp ce Verstappen a încercat în turul 12 să-l depășească pe Perez. La scurt timp, pilotul Red Bull a raportat o defecțiune la motorul Renault și a fost nevoit să abandoneze. Daniil Kvyat a abandonat și a rămas blocat pe circuit, astfel că Safety Car-ul și-a făcut apariția pe circuit, iar piloții au profitat de oportunitate pentru a efectua prima intrare la boxe.
Cu excepția lui Daniel Ricciardo (locul 9), toți ceilalți au optat pentru pneuri de compoziție soft.La reluarea cursei, Perez a încercat fără succes să-l depășească pe Vettel, însă germanul și-a păstrat locul doi în spatele lui Hamilton, în timp ce Esteban Ocon a reușit să treacă de Raikkonen pentru locul 5. După puțin timp, Safety Car-ul a intrat din nou pe circuit din cauza unor resturi ale monopostului lui Raikkonen, iar la reluarea cursei Perez și Ocon s-au acroșat și au coborât pe ultimele poziții, mexicanul fiind nevoit să abandoneze. De asemenea, Raikkonen a suferit o pană după ce a lovit o componentă rămasă pe circuit și a abandonat la boxe.
Cursa a fost ulterior întreruptă 30 de minute prin steag roșu din cauza cantității ridicate de componente rămase pe circuit, iar mecanicii au avut timp să remedieze defecțiunile monoposturilor lui Raikkonen, Ocon și Bottas.
La reluarea cursei, Hamilton și Vettel au rămas în frunte, iar Ricciardo a depășit nu mai puțin de 4 rivali într-un singur viraj pentru a urca pe locul 3, în fața lui Lance Stroll și Felipe Massa, care ulterior a fost nevoit să abandoneze.
Hamilton și-a construit un avans fragil, însă a fost nevoit să intre la boxe pentru înlocuirea suportului pentru cap al monopostului și a revenit pe circuit în spatele lui Bottas.
Câteva minute mai târziu, Vettel a primit o penalizare de 10 secunde stop-and-go pentru pilotaj periculos la adresa lui Hamilton sub Safety Car și a ieșit pe circuit în fața britanicului. Germanul a plătit astfel scump pentru un gest nesportiv, întrucât l-a lovit voluntar pe Hamilton cu pneurile după ce britanicul frânase brusc sub Safety Car, iar Vettel l-a lovit ușor din spate.Cei doi au reușit apoi să-l depășească pe Ocon pentru a urca câte o poziție, pe locurile 4 și 5. McLaren a obținut primele puncte ale sezonului prin Fernando Alonso, care a ocupat locul 9.
În cele din urmă, numeroasele incidente i-au oferit lui Ricciardo prima victorie din acest sezon. în timp ce Bottas l-a depășit pe Stroll în ultimul tur, chiar pe linia dreaptă de start-sosire. Vettel a profitat la rândul său de oportunitate pentru a-și consolida prima poziție în clasamentul general. Diferența față de Hamilton a crescut cu două puncte, de la 12 la 14 puncte.
Ar trebui ca toate cursele sa inceapa asa cum a fost restartul acestei curse: cei mai buni sa plece din spate :))
(dupa putin timp) ... dar stai... au fost 7 abandonuri
De'ar fi toti ca el ...
Bravo pentru Ocon, desi i-a stricat cursa lui Perez prin acea depasire, plus i-a ruinat-o lui Raikkonen care n-a putut evita bucatile dar asta este. Bravo pentru Magnusses, s-a scos cu puncte iarasi si bravo pentru Sainz care desi a gresit dupa start... a castigat cateva puncte :P
Bravo pentru Alons, cred ca daca schimbau mai bine putea sa fie mai sus, dar totusi prima cursa in puncte din acest sezon pentru McLaren :P Bravo si pentru Wehreil, inca un punct pentru Sauber :p
Pacat de diferitele abandonuri dar deh, astea sunt cursele, si pacat ca Hamilton nu stie regulamentul, si ce trebuie sa faca in spatele SC-ului, altfel Vettel si Perez.... terminau cursa mai rapid. Dar deh... Dumnezeu a rezolvat problema altfel, ce nu penalizeaza comisarii, penalizeaza El.
Weekend placut in continuare :P
Coulthard, dupa ce discuta cu Bottas pe podium despre incidentul cu Raikonnen si al doilea vorbeste cuminte si politicos asa cum fac toti pilotii respectand spiritul primilor gentleman'i ai F1 (mai putin Hamilton care uneori este grosolan chiar si cand vorbeste asa cum ar trebui sa o faca), i'o arunca ca cica Raikonnen si'a recunoscut vina si a luat totul asupra lui, iar Bottas da impresia ca ar crede vorba asta, sau este incurcat si nu stie cum sa raspunda.
:))))
Foarte tare. Ma intreb insa, de ce i'a facut'o?! Bottas e tare rigid si stingher. Pare o versiune ceva mai umana a lui Raikkonen
Sa fie clar: intentionat a ajuns in dreptul lui Ham, dar nu pare sa fi intentionat sa il si busculeze, lovindu'l.
E clar ca Ham a fost caine, dar nu stiu daca a facut'o intentionat. Pe Vettel l'a luat prin surprindere, dar la Vettel cred ca nu doar asta a generat reactia nervoasa. Cred ca in momentul ala era vorba despre o incarcatura nervoasa din cauza unor lucruri care nu mergeau bine pt el. Fie pozitia din cursa, fie considerente mai puternice care l'au facut sa fie nervos ...
Iar Ham ... a gandit'o prost. Dand la o parte orice intentie din partea oricui (a lui sau a celor din spate) ... daca a franat, sau daca nu a accelerat acolo, dupa virajul ala, avand 17 masini in spate si sporind sansele unui incident in spatele lui e semn ca a judecat prost si ca a fost egoist.
Acum sa-mi zic si eu parerea despre cursa:Bottas a gresit la start si merita penalizat(FIA a dormit),ramanerea lui Kimi pe pista cu un monopost avariat a fost periculoasa si a dus la resturi pe circuit(din nou FIA a dormit),FIA a gresit din nou cand la primul SC nu a curatit pista si a bagat alt SC aiurea,Hamilton a gresit cand a franat si cred ca merita 5 secunde penalizare(FIA din nou au dormit) dar pentru ce a facut Vettel singura sanctiune corecta era descalificarea(FIA a fost inacceptabil de blanda),incidentul Perez-Ocon trebuia sa se termine cu penalizarea francezului(FIA a dormit iarasi),greseala echipei Mercedes este inacceptabila.Singurii care merita felicitari sunt Hamilton,Massa,Hulkenberg,Perez,Verstappen(piloti carere au terminat jos sau au abandonat fara vina lor),Alonso(pentru primele puncte),Magnussen si pilotul zilei :$troll.Ricciardo a castigat doar prin noroc si daca ne amintim prestatia de ieri nu avem ce aprecia.Medalile pentru fraierii zilei sunt impartite astfel:aur pentru maFIA,argint pentru mitomanul Vettel si pentru echipa Mercedes,bronz pentru cei doi kamikaze:Ocon si Bottas.
Suparat rau. Da Bottas trebuia penalizat pt ce a facut la Kimi, da Hamilton trebuia penalizat pt incetinire excesiva sub safety car, dar tipul ala trebuia descalificat. Chiar daca esti provocat la nivelul acesta nu ai voie sa reactionezi asa ca un golan. Trebuia descalificat, nu se poate. Genul de comportament ca Schumacher in 1997 fata de Vinlleuve. Trebuia Lewis sa nu faca prostia aia cu frana, dar nu ai voie sa intri in cineva oricat de nervos ai fi.
Un amendament din partea mea... Vettel a depasit un pic limita, dar din punctul meu de vedere justificat. Hamilton este un nesimtit atat pe pista cat si in exterior, si lucreaza nu ca un campion, cat pe dedesubturi si psihologic in sens negativ. Ham a franat intentionat ca Vettel sa intre in el si sa isi rupa aripa fata. Ar fi trebuit penalizat. In F1 nu se aplica condusul la distanta evitarii oricarui pericol... Vettel daca ceda iesea psihologic atacat de Hamilton. Chiar a fost necesar sa il puna la punct pe derbedeule de Hamilton, poate alta data va gandi de doua ori inainte de a face astfel de porcarii nedemne de un om care a castigat un campionat mondial de F1 ca persionalitate de campion nu are...
Te rog dezactiveaza-i contul celui care incearca sa faca lumea sa creada ca sunt eu. Si asa sunt destul de suparat, nu mai am nici chef nici putere sa ma lupt cu escrocul acela. A luat poza de pe google si a facut un cont schimband doar anul.
@jumbo tumbo
Ferrarist infect si spurcat nu ai voie sa faci golaneala in nici un sport chiar daca esti provocat. Ferrarist spurcat, auzi la el tupeu. Cum poti spune ca Vettel nu a vrut sa intre? A tinut cu o mana volanul dar este indubitabil ca avrut sa intre in el
Da ma enerveaza. Sunt un pachet de nervi pentru faza cu Vettel. Dai la Ham drive trough, dar nu inteleg de ce pentru asa goloaneala nu se da descalificare de ce????
Raikonen este ghinionistul de serviciu. Verstapen ar trebui sa se gandeasca de ce tot omoara la masini/motoare , masina si motor cu care Ricci castiga:). De cateva curse Botas are starturi tot mai nereusite si daca nu conducea cea mai buna masina din circuit, probabil ca se batea cu Alonso pentru a intra in top 10.
In opinia mea, chiar daca a profitat de conjunctura, Stroll este driver of the day. Merita chiar locul 2 pentru maturitatea de care a dat dovada la 18 ani. Insa avand in vedere cu ce masina concureaza, podiumul este de admirat.
Las la urma celebrul incident. Ham a facut o manevra golaneasca iar Vet i-a raspuns la fel. Parca erau 2 cocalari care se hartuiau pe cheiul Dambovitei.
Spun o manevra golaneasca deorece din reluari s-a vazut ca Ham nu a apasat frana ci a redus gazul cand de fapt trebuia sa accelereze, astfel ca neamtul sa nu poata evita impactul. Exact cum fac manelisti care vor sa-ti arate ce smecheri sunt! Reactia lui Vet justificata omeneste dar inacceptabila dpdv sportiv.
In acelasi timp, daca Vettel a luat 10 secunde pentru dangerous driving-absolut meritat din punctul meu de vedere, acelasi lucru trebuia sa-l pateasca si Ham.
Daca pana si in Romanica exista un proiect de lege care isi propune sa pedepseasca franarea brusca fara motiv in fata unui participant la traffic, cu atat mai mult acest lucru este de neacceptat intr-o cursa de masini, unde asemenea manevre pot generea pagube uriase sau si mai rau.
Pana la urma justitria divina a aranjat lucrurile (Vett a pierdut cursa pe care o putea castiga fara acea penalitate, iar Ham a venit dupa Vet), dar un gust amar ramane.
Cat despre Botas, s-a vazut clar la startul cursei ca a avut un start mai bun decat Ham, insa a franat brusc ( cum sa-l depaseasca pe nr. 1) punand urmaritorii sai in pericol si nu in ultimul rand pe el, impingundu-l pe Raikonen in parapet.
Nu ai dreptul sa iei numele vedetei acestui forum. Mircea Mclaren e numai unul, tu esti o copie flaushata si nereusita. Un pomisor aparut peste noapte nu poate crestea la umbra celui mai falnic stejar de pe acest forum. In situatii din acestea, padurari fac raritura, si starpesc specia invaziva care sa ameninte falnicia stejarului, dar tu ar trebui sa fii taiat de pe forum asa cum fac hotzii de lemne cu o specie inferioara de rebut, aparuta langa un stejar secular. Ai crescut stramb, din nastere, incovoiat si invaziv ca o ciuperca. De aceea trebuie sa fii sters si aruncat la cosul de gunoi, sau pur si simplu scuipat si tras apa.
Super replica. Cheers.
Bebelusii trebuie sa asculte ordinele si indicatiile seniorilor. De aceea trebuie sa traga aer in piept si sa bage capus sub apa cand un senior trage apa dupa el la closet.
Gestul lui Vettel a fost nesportiv.
Amandoi meritau penalizati. Din pacate doar unul si asta chiar dupa ce Hamilton a fost nevoit sa intre la boxe... Ce ziceti de asta?
Sau ce ziceti de Hamilton care a cerut echipei sa-l incetineasca pe Bottas ca sa reuseasca el un atac asupra lui Vettel?
Ca sa nu mai vb de vitelul tau la Monaco cum a fost ajutat de echipa, la fel in Canada cu Kimi si sicana.
Si apropi... originalul e poezie... copia e doar o prostie... originalul straluceste.... copia urat imbatraneste... 85 e bebelul mumu
Asta e ceea ce conteaza. Victorie Ricci!!!
Pai tocmai am facut-o la (25.06.2017, 19:48), in rest singura "chestie" de care imi pare rau e ca Vettel si-a iesit din pepeni si a incercat sa-l avertizeze pe Ham. Un Ham care stie foarte bine sa manipuleze ca apoi sa-si puna pe figura masca de inocent.
Sti foarte bine si tu ca in F1 nu exista fair play si nici prietenie, insa cand vine vorba de siguranta celor din spate nu te joci cu viata lor, chiar daca esti primul si ai dreptul sa dictezi restartul unei curse din spatele unui SC.
Imi pui probabil cea mai dificila intrebare. Il ador pe Lewis, dar nu l-as sutine la Ferrari. Nici daca ar fi tatal meu, sau fratele meu, la Ferrari jur pe viata mea ca nu i-as sustine la Ferrari. Vreau sa ma indrept cu incrancenare si fanatism pana la sfarsitul vietii contra echipei rosu, pana cand inchid ochii si plec de pe lumea aceasta. Dar cu Vettel la Mercedes as tzine. Nu am avut nimic contra lui pana sa vina la Ferrari. Chiar am stat cu sufletul la gura si in 2010 si in 2012 sa ia el titlu si nu un Alonso imbracat in combinezonul rosu.
La o prima vedere ai putea spune ca a fost favorizat Vettel. Dar nu a fost asa si toti analistii au spus asta. In realitate strategii Ferrari si Mercedes au fost surprinsi de tururile rapide facute de un Ferrari si un RedBull. Nu aveau de unde sa stie inainte.
In plus Kimi isi jucase cartea compactand plutonul ca sa-l puna pe Vettel intr-o situatie mai delicata cu urmaritorii. Dar asta l-a aruncat in spatele unor masini intarziate la iesirea de la boxe.
Si inca ceva... am senzatia ca i-am luat partea lui Vettel in primul comentariu. Te inseli. Gestul lui mi se pare mai urat ca cel al lui Ham. Ce a facut Ham, vorba aia, s-a fumat demult...
Cred ca Mircea_1985 este alaptat de o gudă (a nu se lua la figurat ca mama, pentru ca nu la asta ma refer, ci la sensul propriu de animal, caine de sex feminin) Laptele de origine animaliera il face sa delireze si sa plagieze. Si apropo plagiatorului, uite ce zice Lewis.http://www.skysports.com/f1/news/24181/10926919/azerbaijan-gp-lewis-hamilton-criticises-sebastian-vettels-disgusting-driving-after-2017-title-rivals-collide
Uitem am gasit raspunsul perfect pentru ceea ce semnifica Ferrari pentru Lewis. Fabulos, raspunsul lui Mika, si valabil pentru un pilot motorizat de la 14 ani Mercedes-Benz.
https://www.youtube.com/watch?v=wgdeWWpVsaI
Cei de la FIA sunt foarte interesati ca disputa dintre Ferrari si Mercedes sa dureze cat mai mult, prefera sa-i pedepseasca doar pe cei de la Ferrari, iar cei de la Mercedes este evident ca sunt favorizati.
Hamilton a mai avut o astfel de manevra in trecut si a fost penalizat pentru ea, instantaneu. O penalizare pentru Hamilton + acel pistop.. Vettel fugea in fata cu 25 de puncte, un efect de nedorit de catre Whiting, un britanic de altfel.
Ocon nu a fost investigat pentru incidentul cu Perez, dar daca era Vettel, sigur ii dadeau o penalizare instantaneu.
Bottas l-a mai scos odata pe Raikkonen din cursa si nici n-a fost investigat :P Tu ar trebui sa te bucuri pentru ca sunt sigur ca te-ar deranja daca regulile s-ar aplica la fel pentru toti pilotii, nu de alta dar ar fi penalizati si pilotii Mercedes si cred ca te-ar oftica asa ceva, nu?
Multa sanatate si minte, sper sa nu te superi dar nu sunt genul care sa raspunda la diferite injurii si jigniri pe care le tot visezi pe aici.
Hamilton: "Si Vettel quiere probar que es un hombre, mejor fuera del coche cara a cara"
Cred ca ii da peste mufă joi in Austria. Sa nu pateasca Vettel ce era Coulthard sa pateasca in Belgia la Spa in 1998. Sa il asmute pe Roscoe pe el
True man, nici nu se compara cu pacalicii de azi :) !
Am trait cu sezatia ca vetel ie ..neamt, ie zlab (z de la base), de creier, adica nu se poate controla.
Comisarii, arbitrii, nu aplica regulamentul.
Alo.... FIA tu urmaresti cursele?
@Mircea: Hamilton e un garoi imputit, tot asa l-a provocat si pe Kimi dupa Spa 2008!
@GTS: atat Vettel, cat si Hamilton, trebuiau lasati sa termine cursa de azi si penalizati cu cate 10 locuri in Austria. Amandoi au gresit din ce am vazut eu pe net.
@GTS: Hamilton vinde! Asta e toata ideea si doar aceasta politica agresiva de marketing sta in spatele lui Hamilton si conduce la favorizarea lui de catre comisarii de cursa sau cei in masura sa ia deciziile. E activ pe facebook, twitter, instagram si ce retele or mai fi, pe cand Vettel n-are treaba cu astea!
Eu am spus ca Hamilton a gresit si a facut-o intentionat, a vrut sa il sicaneze pe Vettel sa il scoata din ritm. Nu sunt de acord cu asta, si nu se face, trebuia sa ia penalizare vreo 5 secunda sau chiar 10, dar gentul de gest a lui Vettel a fost intentionat si de neaaceptat la nivelul acesta. Intentionat, si pentru faptul ca nu iti stii tine calmul si razpunzi golaneste si mult disproportionat la ceea ce ai fost provocat, clar descalificare sau banat o cursa. Exact ce a facut Coulthard cu Schumi la Spa sau Schumi cu Vinlleuve in 1997 la Jerez parca. Pentru reactia asta descalificare. Uite, genul acesta seamana teribil de mult cu fazele din fotbal. Un jucator fauleaza usor, sicaneaza, provoaca si ia corect cartonas galben pt asta, cel provocat care vine si da cu pumnul sau capul in gura clar cartonas rosu. Pt Ham asta inseamna drive trough iar pentru Vettel descalificare.
Las-o balta. Nu se compara cu marketingul si nevoia cronica pentru F1 si FIA de a lua si Ferrari un campionat dupa atata amar de vreme. I-au dat pedeapsa la Vettel sa nu faca memoriu Mercedes la tribunalul sportiv pentru gestul lui Vettel. Penalizare data, la revedere tribunal sportiv. Ferrari si cat ar castiga competitia si F1 cu Ferrari campiona cu siguranta are mai mare greutate de cat Hamilton si cat de bine e vazut Hamilton
https://www.motorsport.com/f1/news/f1-hamilton-vettel-baku-brake-testing-923425/
FIA analysis showed Hamilton did not brake-test Vettel
By: Jonathan Noble, Formula 1 Editor
32 minutes ago
Stewards at F1's Azerbaijan GP found no evidence in telemetry data of Lewis Hamilton either brake-testing or lifting off unexpectedly in his clash with Sebastian Vettel before Sunday's second safety car restart.
Although Vettel is adamant that he was brake-tested on the exit of Turn 15 prior to him making contact with the rear of the Mercedes, analysis of data from Hamilton's car by the FIA showed no proof of that.
The FIA investigation, which took place during the course of the race, threw up no suggestion that Hamilton had braked nor lifted off entirely.
Furthermore, analysis of how Hamilton had behaved in the first safety car restart, and the one after the incident, showed that the British driver had behaved exactly the same at that point of the track as he prepared to get back up to racing speed.
For with a long run up between the following Turn 16 and the safety car line, he had to back off to ensure that he did not break the rules by overtaking the safety car before he was allowed.
El conducea cursa, era clar avantajat de motor si prefera sa franeze ca sa intre unu in el... Interesanta gandire !
Păi dacă într-un sport eminamente masculin, unde adrenalina este la cote maxime, tu vrei ceea cele expuse în postarea pentru GTS, de ce nu te duci la șah ? Sigur acolo nu găsești incidente multiple ! Mie de asta îmi place Max deși sunt fan Ferrari, că are adevărata atitudine de racer, că merge la rupere în fiecare cursă, la fel ca Villeneuve, Senna și Schumi ! Adică adevărații raceri ! Niciodată nu le-ar fi ținut lui Hamilton și Vettel în fața lui Senna ceea ce au făcut astăzi ! Vorbesc de acel Senna depășit cu atâta "fast" de un Hamilton care de trei ani și jumătate are "meritul" de a pilota o mașină genială, cum nu a mai existat în istoria F1, o mașină cu care până și Rosberg a ajuns campion ! Și cu care până și Bottas ar putea ajunge !
Nu vreau sa var pe gat nimic, nimanui, discutam cu 91schumi06, despre incident. Ele este un sustinator ferrari, dar un om pe care il respect si il stimez sincer, chiar daca ne contrazicem tot timpul a fost un tip foarte corect si calm. Cat sunt eu de inflacarat anti ferrarist, nu sunt un om prost sau cretin cum cred unii, am luciditate si inteligenta sa vad cand un om, interlocutor, vede in mine ca nus is nebun cum cred altii si nu arunca piatra, de aceea pentru el am un enorm de mult respect si apreciere. Sa nu se creada ca il lingusesc sau laud aiurea pt ca nu am nimic de castigat, dar nu am cum sa nu vad cand el vorbea serios si nu se enerva desi eu tot exageram cu sentimentele mele anti ferrari. Repet, sunt patimas, dar nu dus cu pluta. In fine, cat despre incident, va spun sincer ca si eu am crezut ca Hamilton a vrut sa il sicaneze pe Vettel, dar nu stiu ce sa zic, analiza datei din telemetrie cred ca este mai avizata decat parerea sau imppresia noastra din exterior, ca sa nu mai zic ca fiecare instinctiv incearca sau traga un pic plapuma spre favoritul lui, Despre faza cu analiza telemetriei cine este interesat gaseste si pe http://www.autosport.com/ gaseste acolo articolul, nu pot posta din el deoarece am depasit limita de 15 articole citite la ei in mod gratuit, nu mai ma lasa pana dupa 1 iulie sa citesc articole decat daca platesc. Dar care nu ati intrat de mai mult de 15 ori in luna iunie, intrati pe site-ul lor si gasiti usor acolo articolul despre telemtrie, doar dai click in jos 3 cm.
According to AMuS, it was a close decision between 10s stop-and-go and DSQ for Vettel. Also, one of the deciding factors was that they didn't want to interfere to much with the WDC battle :stoned:
http://www.auto-moto...7-12192091.html
ICYMI FIA have confirmed they examined HAM telemetry & found restarts consistent each time - also HAM maintained consistent speed #skyf1
https://it.motorsport.com/f1/news/vettel-il-gesto-di-reazione-e-stato-deliberato-seb-a-rischio-di-squalifica-923400/
Le immagini della direzione gara hanno dimostrato che Sebastian aveva la mano destra sul volante e ha sterzato per andare addosso a Hamilton.
La direzione gara ha analizzato il fattaccio avvenuto nel corso del diciannovesimo giro, isolando il fallo di reazione di Vettel dal comportamento (comunque anomalo) di Hamilton.
Il gesto di Seb è stato giudicato intenzionale, ed in effetti la immagini puntano in questa direzione. Inizialmente, complice la telecamera on-board che inquadrava solo il lato sinistro della monoposto numero 5, si è visto come Vettel avesse il braccio sinistro alzato all’indirizzo di Hamilton.
Si è ipotizzato che nella foga potesse aver alzato entrambe le braccia, abbandonando il controllo della monoposto, ma altre immagini hanno chiarito che la mano destra di Seb era sul volante. Nessuna casualità quindi, e da qui la penalità.
In alta ordine de idei, comentariile unora, indiferent de cine are ca favorit, sunt cel putin jenante, si daca e ceva mai de prost gust ca aceste comentarii sunt acele "degete in sus" date de altii acelor comentarii.
vad ca pe aici toata lumea il acuza pe Hamilton,dar consider ca o mare parte din vinea revine lui Vettel care a stat ff aproape pentru a nu pierde restartul!!de restu nu mai discutam...interesant este ca Vettel a iesit de la boxe in fata lui Hamilton fiindca Hamilton a fost incetinit de catre Raikonen si Perez care erau in urma cu un tur!!
ps:este o parere,sper sa nu se ajunga la jigniri!!
Furthermore, analysis of how Hamilton had behaved in the first safety car restart, and the one after the incident, showed that the British driver had behaved exactly the same at that point of the track as he prepared to get back up to racing speed."
Daca Hamilton s-a comportat la fel in acel viraj in ambele dati cand masina de siguranta era pe pista, si prima data Vettel nu l-a lovit, de ce e primul de vina?
ps :mie Hamilton imi pare un pilot cuminte...
la 26.06.2017, 10:17
"The FIA investigation, which took place during the course of the race, threw up no suggestion that Hamilton had braked nor lifted off entirely.
Furthermore, analysis of how Hamilton had behaved in the first safety car restart, and the one after the incident, showed that the British driver had behaved exactly the same at that point of the track as he prepared to get back up to racing speed."
Daca Hamilton s-a comportat la fel in acel viraj in ambele dati cand masina de siguranta era pe pista, si prima data Vettel nu l-a lovit, de ce e primul de vina?
CORECTA OBSERVATIE
Comisarii au analizat telemetria lui Hamilton - nu a franat !
Cat despre Vettel - cat era la RBR si conducea detasat a facut manevre si mai urate in urma SC.
Il descalificau pe Vettel desi nu cred dar ii penalizau grav pe Lewis si pe Bottas.
Bottas a tras ca un nebun in ultimele tururi, bravo lui! A aratat ca se poate bate de la egal cu Lewis, oricum in calificari, el mai avea un tur si renuntat in favoarea lui Lewis.
Ocon a mers bine dar si-a batut joc de echipa la faza cand l-a scos pe Sergio din cursa, a ruinat pentru a doua oara cursa lui Kimi, de data asta definitiv.
Stroll merita aplauze desi a fost doar o conjunctura dar pare ca cu o masina mai buna, ar avea un cuvant de spus.
Ricci, a la fel a fost acolo printr-o conjunctura favorabil dar el e un pilot foarte bun, nu isi bate joc de cursa altora, cam bate apa in piua cu bautul sampaniei dintr-o cizma transpirata.
Lewis a incercat sa isi bata joc de cursa altora dar roata se intoarce si deodata a inceput sa se desprinsa acel suport pentru gat. Apoi striga din rarunchi ca Bottas sa incetineasca pentru a-i facilita lui depasirea asupra lui Vettel, eventual, Valteri sa til tina pe Vettel si Lewis sa treeaca pe langa ambii.
Bottas credea ca l-a scos din cursa pe Vettel, nu pe Raikkonen. Era evident dupa start ca strategia celor de la Mercedes era sa scoata un pilot Ferrari din cursa, de preferat pe Vettel pentru ca are acel mic avantaj, comparativ cu Raikkonen care nu conta. Nu stiu alte echipe care au avut astfel de interese meschine dar... sa scoti pilotul din cursa... nu cred ca este o strategie demna de vreo echipa. Nici macar cei de la Ferrari n-au facut astfel de manevre desi cei de la McLaren au avut o astfel de manevra, cea de la Spa 1998 cand Coulthard l-a incetinit brusc pe Schumacher, si sub acoverirea ploii, cand acesta a incercat sa-l depaseasca... a schimbat brusc directia. Schumacher a pierdut roata dreapta fata, a abandonat si a pierdut 10 puncte cu care putea sa treaca la sefia clasamentului. Britanicii par sa fie obisnuiti cu astfel de strategii, se pare...
Ham a gresit ca a incetinit foarte mult Seb nu trebuia sa mg in paralel cu el :
Bravo Stroll, Alonso si Ricci. Locuri nesperate pentru fiecare dintre ei.
Ocon chiar daca mai greseste se pare ca poate tine ritmul cu Perez.
Cat despre campioni cred ca Vettel trebuia sa stea linistit, nu sa ceara el socoteala. Consider ca si-a facut-o cu mana lui. Trebuia sa astepte decizia comisiei ca doar de aceea exista asa ceva. Poate altul era rezultatul.
Oricum, un podium diversificat si frumos. Ce frumos ar fi sa avem la fiecare cursa podiumuri surpriza:D.
Nu cred ca se poate ajunge pana aici la a scoate intentionat din cursa. Ai dreptate ca a franat pentru a nu-l atinge pe Hamilton dar nu a vrut sa il scoata pe Vettel afara. A fortat prea mult itneriorul si bordura l-a aruncat. Oricum trebuia penalizat pentru acrosaj chiar daca nu a facut-o intentionat. Nu stiu de ce a scapat. Dar de 10 ori un astfel de incident e mai soft decat ce a facut Vettel.
Replica ta m'a purtat in timp, amindtu-mi de o zi de scoala din ciclul primar. Aveam un coleg cam tampitel, dar ingamfat nevoie mare, care acum face ceva ani de detentie pentru niste faradelegi :(.
Imi pare rau pentru parintii tai. Pentru eforturile pe care le-au depus ca sa te creasca ar fi meritat sa aiba ceva motive de mandrie, dar in cazul tau ... nu cred ca e cazul.
PS: alalaltu' sin '85 nu cumva ti'e frate? Aduce mult la comportament cu tine.
Mie imi aduci aminte tare mult de un client de-a meu de pe forumul de prin 2009 acesta cam tampitel care isi facea veacul pe la Londra si era foarte destept si filosofic, pana cand oamenii l-au vazut ce poate si i-au dat adminii eject.
Cioroiul a stiu exact ce face si s-a folosit de situatia tensionata.
Numai ca uita un lucru, Vettel nu este Rosberg!! De acum incepe campionatul adevarat.
Sper ca gestul lui Vettel sa nu-l coste si pe el titlul.
In fotbal ar fi primit cartonas rosu, dar si Hamilton ar fi fost penalizat cel putin cu un galben.
In alta ordine de idei, se pare ca oficialii cursei am fost cam depasiti de situatie in cazul intrarilor Safety Car, dar si penalizarile le-au dat dupa simpatii (sau ordine de la Liberty Media)
Ca să știi cum să compari valoarea RBR 2010-2013 cu Mercedes 2014-2016 și ca să nu o mai faci din auzite, ai aici rezultatele oficiale.
RBR 2010 gp 19 vict 9 pole 15
2011 gp 19 vict 12 pole 18 total gp 77
2012 gp 20 vict 7 pole 8 total vict 41
2013 gp 19 vict 13 pole 11 total pole 52
Merc 2014 gp 19 vict 16 pole 18 total gp 59
2015 gp 19 vict 16 pole 18 total vict 51
2016 gp 21 vict 19 pole 20 total pole 56
Mai merită comparația, mai merită centralizate datele, rezultatele ?
Memoria mea "selectivă" îmi spune că nu, dar hai să o fac, totuși ! Este adevărat că RBR a fost cea mai bună mașină în acea perioadă, dar nu se compară nici pe departe cu Mercedes, după părerea mea, cea mai bună și dominantă mașină din istoria F1.
Te rog să mă scutești cu prostia că dacă nu sunt cu Hamilton, sunt obligatoriu cu Vettel. De fapt mă doare-n pix de amândoi, eu sunt fan Ferrari și atât, țin acum cu Vettel și Kimi pentru că sunt îmbrăcați în roșu, la fel cum aș face și cu Hamilton, dacă ar fi la Ferrari. Preferații mei sunt, de când mă știu, Villeneuve, Senna și Schumi, piloți uriași la nuvelul cărora cei de astăzi nu au cum să ajungă. Și Hamilton și Vettel sunt piloți foarte buni, dar doar atât. Asta este părerea mea și cui nu-i convine, să fie sănătos.
Te inseli. Era un individ pe nume NeoGalaxy
Nu, nu, @ZZZ e un camarad bun, din brigada mea anti-ferrari.
pare clar ca a reactionat cu furie
https://www.youtube.com/watch?v=iOI2It_W3No