Cum se realizează un pitstop în Formula 1
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Oprirea la boxe pentru efectuarea schimbului de pneuri şi, până în 2009, pentru realimentarea cu carburant joacă un rol esenţial în strategiile de cursă şi în rezultatul final al unui Mare Premiu de Formula 1.
O singură greşeală a unui mecanic poate conduce la ratarea unei victorii facile şi poate avea consecinţe fatale în lupta pentru titlul mondial. Acesta este motivul pentru care echipele de top utilizează echipaje formate din nu mai puţin de 20 de oameni pentru a efectua un banal schimb de pneuri.
ROLUL FIECĂRUI MECANIC LA SCHIMBAREA PNEURILOR
Pentru fiecare pneu sunt alocaţi câte trei mecanici: unul utilizează pistolul de prindere şi desprindere a pneului, al doilea îndepărtează pneul utilizat, iar al treilea montează pneul nou. În total, pentru cele patru pneuri sunt alocaţi 12 mecanici. Alţi doi mecanici sunt poziţionaţi în fata şi, respectiv, spatele monopostul pentru a-l ridica şi coborî, unul este poziţionat pentru a reporni motorul în cazul în care acesta se opreşte, unul dă semnalul de plecare pentru pilot, alţi doi sunt pregătiţi să înlocuiască aripa fată în caz de nevoie, un altul este pregătit cu un stingător în caz de incendiu şi altul care stă lângă pilot.
Iată aşezarea tactică a mecanicilor Ferrari în cazul unui pitstop:
De asemenea, mecanicii se antrenează intens pentru astfel de momente, inclusiv la sediul echipelor.
Iată un exemplu elocvent în acest sens de la McLaren Technology Center:
Comentarii (0)