Cosworth mizeaza pe un motor competitiv in 2010
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Cosworth va reveni in Formula 1 in sezonul urmator, urmand sa ofere motoare pentru cele trei noi echipe acceptate in competitie: USF1, Manor si Campos.
In prezent, compania care a parasit Formula 1 la finalul sezonului 2006 isi asigura toate veniturile din alte domenii decat sporturile cu motor, astfel ca revenirea in Marele Circ are singurul obiectiv de a oferi un motor suficient de puternic la un pret competitiv.
Desi ceilalalti constructori au realizat progrese semnificative in special in privitna fiabilitatii motoarelor, Tim Routsis, CEO-ul Cosworth, este convins ca britanicii vor fi capabili sa tina pasul cu actualele tendinte din domeniu.
"Echipele au facut progrese semnificative in ultimii ani in privinta fiabilitatii motoarelor. Adevaratele lucruri care conteaza sunt sa oferim un motor fiabil si competitiv. Am realizat ca nu am fi avut niciun viitor daca am fi revenit cu un motor necompetitiv", a declarat el in cadrul unui interviu acordat jurnalistului James Allen.
Pentru a face o comparatie rezonabila cu celelalte motoare din Formula 1, Cosworth a realizat teste de anvergura in perspectiva sezonului 2010.
Inginerii au analizat rezultatele celor mai bune trei echipe din clasamentul constructorilor si au incercat sa observe ce diferente de performante ar fi aparut in cazul in care Brawn GP, Red Bull Racing si Toyota ar fi utilizat motoare Cosworth. Routsis sustine ca rezultatele inregistrate in curse ar fi ramas identice in acest caz, ceea ce, in opinia sa, demonstrateaza calitatile motorului Cosworth."Rezultatul a fost ca monopostul care a castigat cursa ar fi trecut tot primul linia de sosire daca ar fi utilizat motor Cosworth. Daca acest motor ar fi fost pe monoposturile care au terminat pe locul 2, acestea ar fi ocupat tot locul 2 la final, iar intr-unul sau doua cazuri chiar ar fi castigat cursa", sustine oficialul companiei britanice.
Motoarele dezvoltate de Cosworth in prezent nu beneficiaza de limita de 18.000 de rotatii pe minut, intrucat regulamentul din sezonul 2006 nu prevedea acest lucru. Chiar daca britanicii vor fi nevoiti sa respecte actualul regulament impus de FIA, Routsis crede ca acest lucru va reprezenta in realitate un avantaj pentru compania sa.
"Va fi mult mai eficient in privinta combustibilului.
Evident, motorul va fi retunat la 18.000 de rotatii pe minut, fata de limita de 20.000 de rotatii pe minut. Muncim din greu pentru a ne asigura ca motorul optimizat va fi competitiv. Daca vei pune doua motoare unul langa altul carcasa exterioara este familiara, dar diferentele de detaliu sunt numeroase. Am primit oportunitatea de a retuna motoarele. O mare parte din activitatea din ultimii trei ani a constructorilor s-a concentrat pe zonele permise de regulament, ceea ce reprezinta avantaje mici prin eforturi enorme. Incercam sa ne asiguram ca lucrurile pe care ne concentram sunt cele care vor aduce cele mai mari beneficii", a mai precizat Routsis.Via | ITV
Comentarii (5)