Cosworth mizeaza pe un motor competitiv in 2010

De Daniel Popescu
Publicat Marti, 21.07.2009
Oficialii Cosworth sustin ca vor oferi un motor competitiv in sezonul 2010 al Formulei 1, comparabil cu cele oferite de ceilalalti constructori din competitie.

Cosworth va reveni in Formula 1 in sezonul urmator, urmand sa ofere motoare pentru cele trei noi echipe acceptate in competitie: USF1, Manor si Campos.

In prezent, compania care a parasit Formula 1 la finalul sezonului 2006 isi asigura toate veniturile din alte domenii decat sporturile cu motor, astfel ca revenirea in Marele Circ are singurul obiectiv de a oferi un motor suficient de puternic la un pret competitiv.

Desi ceilalalti constructori au realizat progrese semnificative in special in privitna fiabilitatii motoarelor, Tim Routsis, CEO-ul Cosworth, este convins ca britanicii vor fi capabili sa tina pasul cu actualele tendinte din domeniu.

"Echipele au facut progrese semnificative in ultimii ani in privinta fiabilitatii motoarelor. Adevaratele lucruri care conteaza sunt sa oferim un motor fiabil si competitiv. Am realizat ca nu am fi avut niciun viitor daca am fi revenit cu un motor necompetitiv", a declarat el in cadrul unui interviu acordat jurnalistului James Allen.

Pentru a face o comparatie rezonabila cu celelalte motoare din Formula 1, Cosworth a realizat teste de anvergura in perspectiva sezonului 2010.

Inginerii au analizat rezultatele celor mai bune trei echipe din clasamentul constructorilor si au incercat sa observe ce diferente de performante ar fi aparut in cazul in care Brawn GP, Red Bull Racing si Toyota ar fi utilizat motoare Cosworth. Routsis sustine ca rezultatele inregistrate in curse ar fi ramas identice in acest caz, ceea ce, in opinia sa, demonstrateaza calitatile motorului Cosworth.

"Rezultatul a fost ca monopostul care a castigat cursa ar fi trecut tot primul linia de sosire daca ar fi utilizat motor Cosworth. Daca acest motor ar fi fost pe monoposturile care au terminat pe locul 2, acestea ar fi ocupat tot locul 2 la final, iar intr-unul sau doua cazuri chiar ar fi castigat cursa", sustine oficialul companiei britanice.

Motoarele dezvoltate de Cosworth in prezent nu beneficiaza de limita de 18.000 de rotatii pe minut, intrucat regulamentul din sezonul 2006 nu prevedea acest lucru. Chiar daca britanicii vor fi nevoiti sa respecte actualul regulament impus de FIA, Routsis crede ca acest lucru va reprezenta in realitate un avantaj pentru compania sa.

"Va fi mult mai eficient in privinta combustibilului.

Evident, motorul va fi retunat la 18.000 de rotatii pe minut, fata de limita de 20.000 de rotatii pe minut. Muncim din greu pentru a ne asigura ca motorul optimizat va fi competitiv. Daca vei pune doua motoare unul langa altul carcasa exterioara este familiara, dar diferentele de detaliu sunt numeroase. Am primit oportunitatea de a retuna motoarele. O mare parte din activitatea din ultimii trei ani a constructorilor s-a concentrat pe zonele permise de regulament, ceea ce reprezinta avantaje mici prin eforturi enorme. Incercam sa ne asiguram ca lucrurile pe care ne concentram sunt cele care vor aduce cele mai mari beneficii", a mai precizat Routsis.

Via | ITV

Taguri: Cosworth, motor

Comentarii (5)

  • NeoGalaxy
    @Cosworth
    Sigur motorul de anul viitor va fi exact la fel de bun ca un motor Ferrari sau McLaren, dar chiar mai bun pe alocuri. Mai ales anii cand Cosworth producea motoare pentru diferite echipe, acele echipe nici macar nu terminau cursa, iar de castigat... sa fim seriosi. Dar acuma, avand la baza echipa de tehnicieni Nasa vor reusi ce nu au reusit cand se ocupau serios de motoare. Mama ce comedie o sa fie, primii 3-4 ani pana nu o sa le mai ia nimeni motoarele la baietii astia.
    0 0
  • NeoGalaxy
    @Jaguar F1
    Mama si cat de tare a fost echipa Jaguar, a castigat si curse si atatea campionate, dar totul intr-un univers paralel :)
    0 0
  • @NeoGalaxy
    Eu ma intreb cum au facut simularile alea pe computer de a reiesit ca motorul Cosworth va avea aceleasi performante cu motorul Mercedes... Desi poate au luat in calcul doar cursa din Bahrain, cand baietii de la Toyota au luat pole...
    0 0
  • ..
    Cred ca asta e un raspuns al celor de la Cosworth la articolele recente in care motoarele lor cu limitarea la 18000 rpm sunt descrise foarte sugestiv de catre Campos ca "disaster", in timp ce Patrick Head zice ca acestea consuma mai mult combustibil decat ale celorlalti producatori, ceea ce ar fi un dezavantaj chiar daca ar ramane cu surplusul de putere de la 20000 rpm.
    0 0
  • NeoGalaxy
    @ daniel.popescu
    O sa radem anul viitor de motoarele baietilor astora dar si de performante echipelor noi cu lacrimi :)
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru