Cosworth dezvolta un motor nou pentru 2010
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Cosworth a fost desemnata de FIA sa furnizeze motoare pentru echipele de Formula 1 care nu ajung la o intelegere cu unul dintre constructorii prezenti in competitie.
Presa de specilitate si-a manifestat insa indoiala in privinta fiabilitatii motoarelor Cosworth, intrucat constructorul britanic nu a mai furnizat unitati in Formula 1 din sezonul 2006, cand regulamentul tehnic era cu totul altul. In plus, s-a vehiculat insistent ideea potrivit careia motorul Cosworth pentru 2010 va fi de fapt un motor din 2006, insa reprezentatii companiei susin ca unitatea va avea doar elementele de baza ale celei din urma cu trei ani.
"Nu am luat motorul vechi pentru a-l face sa ruleze conform noului regulament. Am luat arhitectura de baza a precedentului si am stabilit ca aceasta va fi fundatia pe care vom construi noul motor. Dar in realitate va fi un alt motor pentru ca trebuie sa indeplineasca un set complet nou de regulamente. Am stabilit sa atingem o anumita performanta la 18.000 rpm si am depasit aceasta tinta.
Am stabilit sa atingem o imbunatatire semnificativa a duratei de viata a motorului si am facut chiar mai mult decat atat", a declarat Mark Gallagher, directorul executiv al companiei Cosworth, pentru publicatia irlandeza Manipe F1.Un aspect foarte important pentru sezonul 2010 va fi consumul de combustibil, intrucat realimentarile cu benzina in timpul curselor vor fi interzise. Cosworth sustine ca motorul sau pentru 2010 a fost imbunatatit din acest punct de vedere si crede ca decizia celor de la Williams de a folosi astfel de motoare reprezinta o garantie in acest sens.
"Consumul nostru de carburant s-a imbunatatit dramatic. Williams au venit si ne-au intrebat cat de mare trebuie sa fie rezervorul monopostului. Ei stiu cum stam si au determinat ca cifrele noastre sunt competitive. Nu vom avea nevoie de un rezervor masiv de combustibil si nu le vom cere echipelor noastre sa compromita performanta pentru ca au venit alaturi de Cosworth. Vrem sa fim in topul performantei, nu in spate", a mai precizat Gallagher.
Pe langa Williams, toate cele patru noi echipe acceptate pe grila de start a sezonului 2010, Manor, Campos, USF1 si Lotus, vor utiliza motoare Cosworth in sezonul urmator.
Via | ManipeF1
Ferrari: Ferrari + Sauber + Torro Rosso = 3 echipe
Mercedes: Mercedes + McLaren + Force India = 3 echipe.
Renault: Renault + Red Bull = 2 echipe
Total: 13 echipe desi... este discutabil :) Sa vedem ce face Toyota :) Numarul maxim parca de echipe este regulamentar setat la 13. Adicatelea 26 de monoposturi.