Coreea de Sud, antrenamente 1: Hamilton debutează cu dreptul

De Daniel Popescu
Publicat Vineri, 22.10.2010
Lewis Hamilton a stabilit cel mai bun timp în prima sesiune de antrenamente libere desfăşurată pe noul circuit Yeongam din Coreea de Sud.

La capătul mai multor săptămâni de speculaţii pe tema desfăşurării Marelui Premiu al Coreei de Sud, piloţii au avut în sfârşit ocazia de a efectua primele tururi pe noul circuit Yeongam şi de a testa pe propria piele caracteristicile asfaltului turnat cu multă întârziere. Aşa cum se anticipa, piloţii au avut o dimineaţă aglomerată în Asia, însă au preferat în cea mai mare parte a timpului să se aclimatizeze cu noul circuit decât să obţină timpi cât mai buni.

Tocmai de aceea, nu mai puţin de 8 piloţi au avut ocazia să stabilească cel mai bun timp în cursul sesiunii, însă în cele din urmă prima poziţie în clasament i-a revenit lui Lewis Hamilton printr-un tur rapid spre finalul celor 90 de minute. Pilotul echipei McLaren a fost cronometrat cu 1:40.887 la capătul celor 15 tururi efectuate, însă a fost la un pas să fie detronat de Robert Kubica (Renault), care a terminat pe locul 2 la numai 0.081 secunde de pilotul britanic.

Mercedes GP a reprezentat o altă surpriză plăcută a dimineţii, după ce Nico Rosberg şi Michael Schumacher au ocupat locurile 3 şi 6. Între cei doi s-au intercalat 2 dintre pretendenţii la titlul mondial, Sebastian Vettel (Red Bull) şi Jenson Button (McLaren), în timp ce Mark Webber, liderul clasamentului general, a terminat pe locul 7 la volanul monopostului RB6.

Nick Heidfeld a ocupat poziţia a 8-a la volanul BMW-Sauber, în timp ce topul primilor 10 piloţi a fost completat de Williams prin Nico Hulkenberg şi Rubens Barrichello.

În schimb, Ferrari a avut un debut modest în Coreea de Sud şi a ocupat doar locurile 12 şi 15 prin Felipe Massa şi Fernando Alonso, însă cei 2 au efectuat în total 46 de tururi.

Bruno Senna a fost protagonistul singurului incident al sesiunii, pilotul echipei Hispania ramând fără suspensiile spate în virajul 9. Mai mulţi piloţi au explorat parţial zonele de eşapare din jurul pistei, aducând praf şi pietre pe circuit, însă nimeni nu s-a lovit de zidurile de pe marginea circuitul din sectorul 3.

Pos  Driver              Team                  Time       Gap        Laps
1. Lewis Hamilton McLaren-Mercedes 1m40.887s 15
2. Robert Kubica Renault 1m40.968s + 0.081s 18
3. Nico Rosberg Mercedes 1m41.152s + 0.265s 21
4. Sebastian Vettel Red Bull-Renault 1m41.371s + 0.484s 18
5. Jenson Button McLaren-Mercedes 1m41.940s + 1.053s 16
6. Michael Schumacher Mercedes 1m42.022s + 1.135s 25
7. Mark Webber Red Bull-Renault 1m42.202s + 1.315s 23
8. Nick Heidfeld Sauber-Ferrari 1m42.293s + 1.406s 18
9.
Nico Hulkenberg Williams-Cosworth 1m42.678s + 1.791s 21
10. Rubens Barrichello Williams-Cosworth 1m42.883s + 1.996s 23
11. Vitaly Petrov Renault 1m42.896s + 2.009s 22
12. Felipe Massa Ferrari 1m43.054s + 2.167s 25
13. Kamui Kobayashi Sauber-Ferrari 1m43.309s + 2.422s 20
14. Adrian Sutil Force India-Mercedes 1m43.602s + 2.715s 18
15. Fernando Alonso Ferrari 1m43.928s + 3.041s 21
16. Sebastien Buemi Toro Rosso-Ferrari 1m43.940s + 3.053s 23
17. Vitantonio Liuzzi Force India-Mercedes 1m44.887s + 4.000s 21
18. Jaime Alguersuari Toro Rosso-Ferrari 1m45.141s + 4.254s 26
19. Timo Glock Virgin-Cosworth 1m45.588s + 4.701s 20
20. Jerome D'Ambrosio Virgin-Cosworth 1m46.613s + 5.726s 17
21. Heikki Kovalainen Lotus-Cosworth 1m47.115s + 6.228s 22
22. Sakon Yamamoto Hispania-Cosworth 1m50.347s + 9.460s 29
23. Bruno Senna Hispania-Cosworth 1m50.821s + 9.934s 15
24. Jarno Trulli Lotus-Cosworth 1m51.701s + 10.814s 11

Comentarii (5)

  • circuitul koreean
    salutare....
    la prima vedere circuitul e interesant....insa ce mama naibii cauta perapetii aia de beton la limita asfaltului????? circuitul este construit pe o fosta mlastina, deci nu s-a pus problema spatiului restrans....ce a fost in capul lor cand le-au gandit asa???? totusi, nu e un circuit stradal. alta problema, asfaltul este ffff alunecos. cam astea ar fi primele mele impresii....
    2 0
  • Cliseu
    Partea cu zidul este zona unde o sa fie construite cladiri, o sa fie semi-stradal. Arhitectii deja au planuri de a ridica cladiri inalte in zona circuitului, o sa fie ceva de genu Singapore, un cliseu urat.. nu cred ca o sa reziste mult in calendarul F1
    4 0
  • @Icemanflavi
    Te rog sa nu mai postezi link-uri catre alte bloguri in sectiunea de comentarii.
    1 1
  • EndlessDarkness
    Beyond My Fear
    @RCZ: Uita-te la filmul de prezentare al circuitului si o sa vezi de ce are parapatii de beton. Circuit Yeongam este un circuit hibrid daca pot spune asa :)
    2 0
  • stang-drept..
    debuteaza..sa vedem pe ce picior termina, aia conteaza...drept, stang, drept, stang..
    7 2

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru