Controverse la Mercedes: piloţii şi conducerea tehnică au explicaţii diferite pentru înfrângerea de la Sepang

de Daniel Popescu
Luni, 30.03.2015
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Nico Rosberg, Lewis Hamilton şi Toto Wolff au explicaţii diferite despre motivele pentru care Mercedes a pierdut Marele Premiu al Malaysiei în favoarea lui Sebastian Vettel de la Ferrari.

Nu ne aşteptam ca atât de mulţi piloţi să rămână pe circuit şi nu ne aşteptam să pierdem timp la boxe aşteptând piloţii să treacă.

Nico Rosberg
Pilot Mercedes
Mercedes a fost nevoită să se mulţumească doar cu locurile doi şi trei în Marele Premiu al Malaysiei, ca urmare a prestaţiei peste aşteptări a lui Sebastian Vettel.

Potrivit lui Nico Rosberg, principala eroare a echipei a fost strategia de a efectua prima oprire la boxe în turul patru după intrarea Safety Car-ului pe circuit, din cauza căreia a pierdut două locuri şi apoi a rămas blocat în pluton.

"A fost planul de dinaintea cursei ca, dacă Safety Car-ul intră pe circuit, să oprim la boxe. Nu ne aşteptam ca atât de mulţi piloţi să rămână pe circuit şi nu ne aşteptam să pierdem timp la boxe aşteptând piloţii să treacă, pentru că pitlane-ul este lat", a declarat germanul.

Toată ziua m-am chinuit cu echilibrul monopostului, a avut un caracter puternic subvirator.

Lewis Hamilton
Pilot Mercedes
În schimb, Lewis Hamilton susţine că principala sa problemă a fost lipsa de echilibru a monopostului Mercedes, din cauza căreia nu a putut gestiona pneurile în mod corespunzător.

"Nu ştiu dacă ar fi fost ceva diferit dacă aş fi rămas pe circuit cu Vettel.

Probabil au fost la fel de buni sau chiar un pic mai buni decât noi la degradarea pneurilor. Toată ziua m-am chinuit cu echilibrul monopostului, a avut un caracter puternic subvirator, aşa că nu am putut gestiona pneurile", a precizat el.

Directorul de motorsport Toto Wolff a venit însă cu o a treia explicaţie, una similară cu cea enunţată inclusiv de Vettel după câştigarea cursei: temperaturile ridicate au afectat performanţele monopostului Mercedes.

"Nu am comis nicio greşeală strategică în ultimii doi ani şi de aceea nu are sens să arătăm cu degetul după un singur eveniment. Trebuie să aflăm de ce ne-am chinuit cu ritmul în regim de cursă în aceste condiţii caniculare, deoarece cred că acesta este principalul punct la care trebuie să ne uităm", a precizat austriacul. 

Comentarii (8)

  • Dupa cum am scris in articolul anterior,,Nu strategia a fost de vina pentru esecul de ieri,,Sunt surprins de declaratia lui Hamilton care pana ieri a avut masina perfecta iar in cursa a fost atat de neputincios.Marea batalie de ieri pentru Mercedes sa dat numai pentru locul 2.De ce a iesit Hamilton pe 2? Simplu...Rosberg este prea slab.
    9 4
  • mobius
    Dupa parerea mea are dreptate si Rosberg, ar fi una din putinele greseli de strategie din partea Mercedes, are insa dreptate si Toto Volff, temperaturile ridicate au fost o cauza a semiesecului. Este foarte probabil ca si Hamilton sa aiba dreptate, monopostul sa se fi comportat astfel tot din cauza temperaturilor ridicate si a unei aderente diferite intre punti.
    6 0
  • a fost temparaturile si echilirarea masinei dar cu toate acestea daca hamilton avea pneuri mediu in al 3 pit stop casi Rosberg care a recuperat undeva 9 secunde in fata lui ham si aceste secunde le recupera ham el gistiga cursa dupa al 3 schimb vetel avea 8 secunde in fata lui ham asta a fost gresala cea mare
    9 5
  • Nu are a face strategia, daca ne gandim bine dupa iesirea de la boxe Hamilton avea anvolepe noi si era in spatele lui Vettel pe pozitia a 6, la 6 secunde. Dupa numai 1 tura acesta l-a depasit pe Perez si era in grupul de 5 insi condusi de Verstapen ce il urmareau pe Vettel.
    Vettel pur si simplu a fost bun a profitat din plin de pozitia de leader si de faptul ca a avut un monopost fiabil ptr. aceasta cursa, atata tot.
    Nu este nici un secret faptul ca daca il scapi in fata pe Vettel acest scoate 120% din cursa.
    11 8
  • F1 Vision
    Baietii de la Mercedes au stabilit ca daca cumva apare SC-ul pe pista, sa intre sa schimbe, evident asta nu inseamna ca si baietii de Ferrari sau restul echipelor o sa faca acelasi lucru. Vettel nu a schimbat, a mers mai departe pana in turul 18 asa. Raikkonen ce sa mai schimbe in timpul SC, cand el de abia schimbase pneurile, in urma acelei pene? Dupa ce a pierdut peste un tur, nu cred ca-i mai ardea de schimbat pneuri lol.
    3 2
  • "...dupa al 3 schimb vetel avea 8 secunde in fata lui ham"- Petru.
    "Sfinte" Petru, atat de mult te macina rezultatul cursei incat ai inceput sa visezi ca de confundat n-are cum sa poata fi confundat 11 cu 8. Dar las' ca nu ma supar, ba chiar ma faci sa rad si sa-i dau dreptate lui Andre Maurois care spunea ca "succesul starneste intotdeauna dusmanii".
    5 4
  • unde ai vazut in sms11 8 si am spus am avut in vedere le recupera cu pneuri mediu fata de vetel
    3 1
  • @Petru, mai baiete, "e mai bine sa taci si sa fii luat de prost decat sa vorbesti si sa confirmi ca esti"-Abraham Lincoln
    Ce te ..... pe tine atat cu sms-urile cand eu n-am spus nimic despre asta. Ti-am spus ca dupa al 3-lea schimb Vettel avea 11 secunde fata de Hamilton, secunde pentru care britanicul forta masina dar era surprins si dezamagit ca nu putea recupera mai mult de 3 zecimi de secunda pe tur, cu exceptia aluia in care Vettel a avut un intarziat in fata sa dar aflandu-se intr-o portiune virajata acela nu s-a putut da la o parte din calea neamtului, si astfel Hamilton a recuperat atunci mai mult de o secunda. Si toate astea l-am vazut pe postul tv Duna si pagina de net www.cricfree.tv
    Avantajul pe Duna e ca transmisiunea e promta, nu cu 20-25sec mai in urma ca pe pagina de site care are avantajul ca cei 2 comentatori vb.lb.engleza. Ciau!
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru