Sezonul 2017 include numeroase modificări ale regulamentului tehnic, iar Ferrari consideră că aceasta este oportunitatea perfectă pentru a pune la îndoială câteva soluţii tehnologice utilizate de echipele rivale.
Scuderia a trimis o scrisoare forului mondial în care solicită un punct de vedere cu privire la utilizarea unui sistem hidraulic pentru suspensii care permite menţinerea stabilităţii şasiului în momentele de frânare şi de abordare a virajelor.
Mercedes este echipa care a speculat cel mai bine această tehnologie în 2016, iar presa internaţională susţine că Red Bull Racing a făcut de asemenea progrese majore în această direcţie.
Practic, acest tip de suspensie contribuie la îmbunătăţirea aerodinamicii, în condiţiile în care articolul 3.15 din Regulamentul Tehnic al Formulei 1 menţionează că orice dispozitive mobile care permit îmbunatăţirea aerodinamicii sunt interzise.În răspunsul oferit celor de la Ferrari, Charlie Whiting, directorul de curse al FIA, menţionează că utilizarea unor astfel de sisteme pentru suspensii ar putea fi ilegală.
"În opinia noastră, este posibil ca orice sistem pentru suspensii care poate altera reacţia suspensiei să contravină articolului 3.15 din Regulamentul Tehnic", precizează Whiting.Întrucât răspunsul FIA nu este unul suficient de clar, reprezentanţii echipelor vor purta o serie de discuţii cu Whiting pe marginea acestui subiect. În cazul în care FIA va decide că astfel de sisteme sunt ilegale, echipele de top vor fi nevoite să efectueze modificări la suspensii. Primele teste de iarnă ale sezonului sunt programate pe circuitul de la Barcelona începând din 27 februarie.
Via Motorsport
La acest capitol RB a fost mereu campion, s-a vazut nu odata in slow motion care sunt diferentele.
Ferrari stie de la FIA. Informatia "circula" la fel ca peste tot. Ce nu se poate obtine pe cai legale, se cumpara sau se fura. De ce ar fi la ei altfel?
Pe de alta parte, echipele au obligatia de furniza documentatie catre FIA, despre solutiile folosite. FIA aproba sau nu. Daca nu ar fi asa, la inceputul sezonului exista riscul ca o echipa sa se prezinte cu o solutie ce va fi contestata de o alta echipa. Daca FIA da dreptate echipei care contesta, crezi ca mai exista timp pentru modificari tehnice? La nivelul F1 din aceasta perioada schimbarile pe termen scurt sunt imposibile, indiferent de resursa financiara.
Daca se vrea competitie pentru piloti, sunt alte sporturi cu motor in care toti au acelas material de concurs.
Din pacate este opusul si este foarte trist.
Nu e chiar asa. Daca ar fi asa ar castiga doar echipa care investeste o groaza de bani. Restul s-ar retrage pentru ca nu s-ar justifica costurile imense pentru a lua la fiecare cursa cate 2 tururi de la aia care pompeaza bani. Nu ar mai exista competitie.
In plus masinile ar deveni atat de rapide incat ar fi periculoase pentru piloti.