Constructorii se opun introducerii motoarelor turbo în 2013
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Federaţia Internaţională de Automobilism pregăteşte un nou regulament tehnic pentru Formula 1 începând din sezonul 2013, al cărei punct esenţial este reintroducerea motoarelor turbo de 1.6 litri.
Iniţial, constructorii prezenţi în Formula 1 şi-au dat acordul pentru acest regulament, întrucât un motor mai ecologic decât cel aspirat poate atrage mai mulţi sponsori în competiţie.
Cu toate acestea, publicaţia germană Auto Motor und Sport a dezvăluit că, cu numai două luni înainte de ratificarea regulamentului, cei patru constructori au revenit asupra deciziei şi propun amânarea introducerii motoarelor turbo până în 2015 din raţiuni financiare. Ferrari, Mercedes şi Renault susţin că dezvoltarea unor motoare turbo de la zero implică bugete de 100 de milioane de euro pe care aceştia nu şi le permit, în special din cauza climatului economic nefavorabil.
De cealaltă parte, Cosworth susţine că poate dezvolta motoare turbo pentru 20 de milioane de euro, însă aceste costuri ar trebui suportate de Williams, Virgin Racing şi Hispania, ultimele două având bugete anuale de numai 40-45 de milioane de euro.
În schimb, constructorii consideră că Formula 1 poate deveni mai prietenoasă cu mediul prin dezvoltarea suplimentară a tehnologiei KERS şi prin limitarea cantităţii de combustibil utilizată în timpul curselor, ultimul element urmând să conducă la îmbunătăţirea actualelor motoare.
Propunerea a fost înaintată deja forului mondial, însă preşedintele Jean Todt susţine adoptarea motoarelor turbo în 2013.Potrivit statutului FIA, regulamentul tehnic al Formulei 1 poate fi modificat fără acordul echipelor participante numai dacă schimbările sunt adoptate cu cel puţin un an înainte de a intra în vigoare. Conform calendarului actual, noul regulament tehnic pentru 2013 urmează să fie adoptat de FIA în luna decembrie a acestui an.
Via | Auto Motor und Sport
Comentarii (1)