Red Bull Racing a fost în pericol să piardă poziţiile doi şi opt obţinute pe grila de start pentru Marele Premiu al Germaniei după ce Jo Bauer, delegatul tehnic al FIA, a acuzat echipa că a încălcat articolul 5.5.3 din regulamentul tehnic prin utilizarea unor setări pentru motoare prin care unitatea furnizează un cuplu mai mic decât în mod obişnuit la turaţii medii.
În opinia lui Bauer, aceste setări ar fi condus la obţinerea unui avantaj aerodinamic prin eliminarea gazelor de eşapament prin eleronul spate, lucru interzis prin regulament încă de la sfârşitul anului trecut. Decizia finală a aparţinut însă comisarilor de cursa de la Hockenheim, care au considerat că Red Bull nu a încălcat articolul 5.3.3.
"Comisarii au primit un raport din partea delegatului tehnic al FIA împreună cu datele ECU ale monoposturilor Red Bull Racing. Comisarii s-au întâlnit cu reprezentanţii echipelor şi ai furnizorului de motoare Renault. Chiar dacă nu acceptă toate argumentele Red Bull, comisarii au concluzionat că, aşa cum este regulamentul scris, setările prezentate nu încalcă textul articolului 5.5.3 din regulamentul tehnic al Formulei 1 şi, prin urmare, nu a luat nicio decizie", se arată într-un comunicat de presă.Astfel, Sebastian Vettel şi Mark Webber îşi păstrează poziţiile doi şi opt pe grila de start. Chiar dacă aparent cazul este încheiat, nu este exclus ca unele echipe rivale să facă presiuni pentru o verificare în detaliu a setărilor motorului folosite de Red Bull Racing.
Via FIA
Sunt pur si simplu foarte buni!