Cinci lucruri de urmărit în Marele Premiu al Malaeziei
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Calificările pentru Marele Premiu al Malaeziei au adus suspansul în Formula 1 datorită replicii pe care McLaren a reuşit să o ofere rivalilor de la Red Bull. Chiar dacă numai două echipe au luptat pentru pole position, şi celelalte 10 au adus numeroase clarificări privind situaţia reală a plutonului, prin prisma rezultatelor aproape identice obţinute de coechipieri.
În acest context, dar luând în calcul şi alţi câţiva factori decisivi, cursa de duminică de la Sepang se anunţă una foarte incitantă, la spectacolul căreia ar putea contribui şi vremea. Automarket îţi prezintă cele mai importante elemente pe care trebuie să le iei în calcul atunci când vei urmări desfăşurarea evenimentelor pe micul ecran:
STARTUL - CINE INTRA PRIMUL ÎN PRIMUL VIRAJ?
În ultimii ani, startul a jucat un rol crucial în stabilirea învingătorului şi va avea un impact şi asupra cursei de duminică. Spre desoebire de Australia, este foarte posibil ca Red Bull să utilizeze sistemul KERS la Sepang, motiv pentru care avantajul teoretic al celor de la McLaren va fi anulat. Totuşi, direrenta de cel mult o zecime de secundă înregistrate intre Sebastian Vettel şi Lewis Hamilton, pe de o parte, şi Mark Webber şi Jenson Button, pe de altă parte, creează premisele unui start în care orice este posibil.
DUELUL DINTRE RED BULL ŞI MCLAREN
Strict din punct de vedere al performantei monoposturilor, Red Bull şi McLaren sunt singurele echipe care pot emite pretenţii la victorie. În mod surprinzător, McLaren a redus semnificativ diferenţa faţă de Red Bull, motiv pentru care orice greşeală poate deveni fatală.
Red Bull are un uşor avantaj pe primele două sectoare, întrucât monopostul RB7 este foarte rapid în viraje, însă McLaren este uşor avantajată de o viteză de top superioară pe liniile drepte - în calificări, Button a atins o viteză de top de 307 km/h, urmat de Webber şi Vettel cu 304 km/h şi Hamilton cu 303 km/h.
Red Bull şi McLaren au luptat ultima oară pentru victorie în Turcia 2010, când cele două echipe au oferit spectacol prin duelurile dintre coechipieri.
STRATEGIILE PENTRU PNEURI: 3 OPRIRI LA BOXE
Previziunile generale converg spre strategii cu câte trei opriri la boxe pentru cei mai mulţi piloţi, în cazul în care vremea rămâne favorabilă. Piloţii de top vor începe cursa cu pneurile soft cu care au stabilit timpii de referinţă în calificări, iar durata de viaţă a acestora este de numai 8-12 tururi.
Prin urmare, ne putem aştepta ca primele intrări la boxe să se petreacă foarte repede, iar piloţii din pluton care aleg să înceapă cursa cu pneuri hard ar putea fi avantajaţi de această situaţie. Printre aceştia din urmă se numără şi Michael Schumacher, care va lua startul de pe locul 11.
TESTUL CHEIE PENTRU ARIPA SPATE AJUSTABILA
Opinia generală este că circuitul de la Sepang este unul dintre cele mai bune pentru evidenţierea avantajelor aripii spate ajustabile. Cu alte cuvinte, dacă aripa spate ajustabilă nu va spori numărul depăşirilor pe un circuit cu două linii drepte de aproape un kilometru, este foarte posibil ca aceasta să fie ineficientă pe cele mai multe circuite. Tehnologia nu va putea fi folosită în primele două tururi şi nici pe timp de ploaie.
FURTUNILE POT RĂSTURNA TOATE PRONOSTICURILE
Toate calculele hârtiei vor fi date peste cap în cazul apariţiei ploilor. Se spune că în Malaezia întrebarea potrivită este când plouă, şi nu dacă plouă, iar ziua de duminică nu va face excepţie.
Potrivit ultimelor informaţii, exista şanse de apariţie a unei furtuni înainte de startul cursei programat la ora locală 16:00, ceea ce ar putea însemna un start pe circuit umed. În prima parte a cursei nu sunt prognozate ploi, însă acestea şi-ar putea face apariţia în a doua jumătate, la scurt timp după ora locală 17:00. Temperatura aerului va atinge cel mult 31 de grade.
2. Daca Renault va lupta pt podium ca in Australia mai ales ca acuma si Heifeld a patruns in Q3