Cinci lucruri de urmărit în calificările din Malaezia

De Daniel Popescu
Publicat Vineri, 08.04.2011
Automarket îţi prezintă cele mai importante lucruri pe care trebuie să le urmăreşti în calificările pentru Marele Premiu al Malaeziei.

Aparent, Red Bull Racing rămâne principala favorită la victorie în cursa de la Sepang de la sfârşitul acestei săptămâni, însă în realitate lucrurile tind să fie mult mai complexe decât în Marele Premiu al Australiei.

Principalele cauze sunt degradarea mai accentuată a pneurilor şi a vremea care va deveni instabilă atât în calificări, cât şi în cursa de duminică, motiv pentru care fanii Formulei 1 au numeroase motive să aştepte cu nerăbdare rezultatele sesiunii de calificări de sâmbătă.

Fără a avea pretenţia de a atinge toate variabilele, Automarket îţi prezintă cele mai importante lucruri pe care trebuie să le iei în calcul pentru calificările de sâmbătă din Malaezia:

  • diferenţa reală dintre Red Bull şi restul lumii

Red Bull Racing a dominat cele două sesiuni de antrenamente libere de vineri, însă în mod tradiţional echipa austriacă îşi demonstrează adevăratul potenţial abia în prima parte a calificărilor. Acela va fi momentul adevaraului, în care Red Bull ar putea avea un avans de o jumătate de secundă sau chiar o secundă inclusiv în comparaţie cu McLaren;

  • strategia pneurilor pentru Q3

Pirelli susţine că în regim de calificări pneurile soft sunt cu o secundă mai rapide decât pneurile hard, ceea ce înseamnă că piloţii care ajung în Q3 vor fi obligaţi să utilizeze componenta mai moale pentru a obţine un rezultat bun pe grila de start.

Singura problemă este că aceştia vor începe cursa tot cu pneuri soft, în condiţiile în care acestea rulează la performante optime pentru numai 8-12 tururi, insuficient pentru a obţine un avans decisiv în fata piloţilor care vor începe cursa cu pneuri hard. De aceea, unii piloţi care obţin surprinzător promovarea în Q3 ar putea opta pentru pneuri hard în această parte a calificărilor.

  • decizia celor de la Red Bull în privinţa sistemului KERS

Red Bull Racing va decide în seara zilei de vineri dacă va utiliza sistemul KERS în acest weekend, însă este posibil ca echipa să nu anunţe ce hotărâre a luat până la ora celei de-a treia sesiuni de antrenamente. Datele din antrenamentele de vineri indica o fiabilitate bună, motiv pentru care este foarte posibil ca Red Bull să folosească tehnologia în calificări, întrucât circuitul de la Sepang are două linii drepte foarte lungi.

  • potenţialul Hispaniei de a se califica în cursă

Hispania a demonstrat că este capabilă să respecte regula de 107% în calificări, după ce Narain Karthikeyan a fost cu o jumătate mai rapid decât timpul limită în a doua sesiune de antrenamente. Totul depinde de adevăratul potenţial al monopostului Red Bull, care ar putea răsturna calculele hârtiei

  • influenta furtunilor asupra calificărilor

Toate calculele de mai sus vor deveni irelevante dacă previziunile meteorologice privind furtunile care se vor abate asupra circuitului de la Sepang în timpul calificărilor se vor adeveri. Într-o astfel de situaţie, apariţia surprinzelor este practic inevitabilă, întrucât momentul ieşirii pe circuit va deveni crucial, atât din punct de vedere al intensităţii ploii, cât şi al numărului de piloţi aflaţi pe circuit.

Calificările pentru Marele Premiu al Malaeziei vor avea loc sâmbătă cu începere de la ora 11:00, ora României.

Comentarii (9)

  • ceau
    pana acum am avut 3 tipuri de circuite diferite.Aici ma refer si la cele din intersezon pe care le-am pus la o lalta,de ce 3,pentru ca in iarna am avut un tip de circuit,rece,in Australia am avut un circuit intermediar,nici cald,nici rece,si un pic cam'verede'cum spun pilotii,adica fara multa aderenta,iar acum laSepang avem un citcuit foarte cald,asa ca dpdv al gumelor ar fi hazardat sa ne pronuntam.
    Cei din Q3,ar putea foarte bine sa miseze pe un pneu soft,asteptand ca duminica sa ploua,iar atunci ar putea schimba pneurile :)
    Daca calificarile vor sta sub semnul ploii si'potopul'va cadea in Q2,atunci ne putem astepta si la surprize ,iar grila sa fie formata la varf din masini care ies mai rar in fata.
    Se risca cineva la o combinatie amikaze,in F1Champ?
    6 1
  • ....
    concursul vostru e genial! multumesc ca existati!
    2 13
  • simpaticus
    Simpaticus nu esti deloc simpatic
    7 1
  • salutare
    desi particip la concursul de anul acesta nu imi place deloc felul in care se desfasoara!Ati rapit concurentilor bucuria de a participa,luand motivatia de a fi mai bun ca in etapa precedenta,atat fata de tine,cat si fata de ceilalti participanti prieteni,amici,cunoscuti,prin eliminarea punctajului cumulat!
    Restul e poveste cusuta cu ata alba!
    2 0
  • @mad79
    Din pacate ai perfecta dreptate, desi la inceput eu eram increzator si chiar "efervescent" la modificarile din acest an ... :(
    Este posibil ca la un moment, sa apara nemultumirea si apoi renuntarea la joc si acesta consider ca ar deveni pacatul suprem ...!
    1 0
  • Neata
    Domnilor,ma poate invata si pe mine cineva care-i smecheria cu acest F1 Champ?M-am chinuit si anul trecut sa inteleg,dar degeaba.Va multumesc anticipat!
    0 0
  • ...
    Gata,ca am prins smecheria.Erau greu de citit cateva randuri:D
    0 0
  • @91Schumi06
    Intra in pagina Echipa mea http://formula1.automarket.ro/f1-champ/echipa-mea si da click pe Ajutor (chiar deasupra username-ului tau). Acolo primesti instructiuni pentru realizarea echipei.. Pentru detalii poti consulta si regulamentul complet http://formula1.automarket.ro/f1-champ/regulament.html
    0 0
  • Multumesc
    Multumesc,Daniel,l-am studiat deja.
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru