China: Hamilton castiga si este aproape campion!
- Printeaza
- Comenteaza
-
Trimite pe:
Hamilton a obtinut o victorie extrem de importanta in China in lupta pentru titlul mondial, in timp ce Massa a incheiat pe a doua treapta a podiumului dupa ce Raikkonen i-a cedat pozitia cu numai 7 tururi inainte de final.
Strategia Scuderiei Ferrari il mentine astfel pe Massa in lupta pentru titlul mondial, insa Hamilton a devenit marele favorit, intrucat si-a marit avansul la 7 puncte inaintea Marelui Premiu al Braziliei.
Raikkonen a ocupat fara glorie ultima treapta a podiumului, in timp ce Alonso si-a confirmat inca o data forma si a incheiat pe locul 4.
START LANSAT PENTRU HAMILTON
Spre deosebire de weekenduil trecut, startul Marelui Premiu al Chinei a fost lipsit de evenimente majore. Hamilton a plecat in tromba si a reusit sa-si mentina pozitia castigata in calificari, in spatele sau pozitionandu-se cei doi piloti ai Scuderiei Ferrari, Raikkonen si Massa.
Campionul mondial a ramas pe locul 2, in ciuda unor speculatii ca i-ar putea ceda pozitia lui Massa, aflat in lupta pentru titlu.
Kovalainen a reusit sa urce pe locul 4 dupa ce l-a depasit pe Alonso, insa spaniolul nu s-a lasat batut si, la capatul unui tur in care cei doi au mers efectiv roata la roata, pilotul echipei Renault si-a recastigat locul. Cei mai castigati au fost insa cei doi piloti ai echipei BMW-Sauber, Heidfeld si Kubica reusind fiecare sa urce cate 3 pozitii pana pe locurile 6 si, respectiv, 8. Intre cei doi s-a intercalat Vettel, plasat si de aceasta data foarte bine in zona punctelor.
Primul tur al cursei a adus si un incident intre Bourdais si Trulli, iar pilotul italian a fost nevoit sa abandoneze in turul 4 la capatul celei de-a doua opriri la boxe pentru remedierea defectiunilor.
Distantele dintre pilotii din frunte s-au marit suficient de mult pentru a nu putea oferi dueluri electrizante. In schimb, turul 10 a adus un duel pentru locul 9 intre Webber si Piquet Jr, pilotul echipei Red Bull reusind sa il depaseasca pe brazilian.
Intre timp, Rosberg a reusit sa treaca de Glock in urma unui duel pentru locul 12, iar Sutil a fost nevoit sa abandoneze.OPRIRI LA BOXE FARA SARE SI PIPER
Prima serie de intrari la boxe nu a adus nimic nou in prima parte a clasamentului. Massa si Alonso au fost primii care au intrat la boxe pentru realimentare in turul 15, urmati la un singur tur distanta de Hamilton si Raikkonen.
Totusi, Kubica a profitat de faptul ca nu s-a calificat in Q3 si a avut foarte multa benzina in primul stint al cursei. Dupa ce a concurat pe locul 3 pentru 10 tururi, polonezul a realimentat in turul 26 si a revenit pe circuit pe pozitia a noua, insa nu a efectuat schimbul de pneuri.
KOVALAINEN, ETERNUL GHINIONIST
Cel de-al doilea stint al cursei nu a adus nimic nou pe pista, Hamilton conducand autoritar cursa si marind distanta fata de Raikkonen la peste 8 secunde, in timp ce Massa a rulat la peste 7 secunde in spatele coechipierul sau.
Totusi, chiar in momentul in care mecanicii McLaren se pregateau pentru a doua serie de opriri la boxe, pneul dreapta fata a monopostului lui Kovalainen a cedat, iar finlandezul a pierdut foarte mult timp pana cand a reusit sa ajunga la standuri. El a revenit pe circuit doar pe locul 17, pierzand astfel sansa de a castiga puncte vitale pentru McLaren in clasamentul constructorilor.
A doua oprire pentru la boxe a decurs fara probleme pentru Hamilton, Raikkonen si Massa, acelasi lucru fiind valabil si in cazul ui Alonso. Surprinzator, cei de la Ferrari nu au efectuat rocada de locuri la aceasta oprire la boxe, astfel incat Massa a ramas pe locul 3, la aproape 3 secunde in spatele lui Raikkonen.
MAREA ROCADA DIN FINALUL CURSEI
Ultimul stint al cursei a fost dominat de cadrele care i-au infatisat pe Raikkonen si Massa, in contextul in care distanta dintre cei doi s-a redus vazand cu ochii. Raikkonen a cedat in mod deliberat initiativa permitandu-i lui Massa sa se apropie.
Cu numai 7 tururi inainte de final, brazilianul a trecut in fata coechipierul sau la capatul unui duel fara sare si piper, confirmand astfel ceea ce se anticipa inca din startul cursei.Un tur mai tarziu, Kovalainen a intrat din nou la boxe, insa nu a mai revenit pe circuit, fijnd nevoit sa abandoneze.
TITLU, MAI APROAPE CA ORICAND
Astfel, Hamilton a obtinut victoria dupa ce a dominat autoritar Marele Premiu al Chinei, in timp ce Massa a incheiat pe a doua treapta a podiumului. Diferenta dintre cei doi rivali a crescut la 7 puncte inaintea cursei decisive din Brazilia, astfel ca Hamilton este marele favorit la castigarea titlului mondial.
Cei doi au fost acompaniati pe podium de Raikkonen, care in ultimele tururi a concurat cu o viteza mult mai mica, dupa ce i-a cedat locul coechipierului sau. Alonso a avut parte de o cursa foarte linistita, cu exceptia duelului din start cu Kovalainen, si a reusit sa termine pe locul 4, acelasi de pe carea plecat.
In ciuda unor pozitii nesatisfacatoare pe grila de start, BMW-Sauber a reusit in cele din urma sa termine pe locurile 5 si 6 prin Heidfeld si Kubica, in timp ce Glock si Piquet Jr si-au trecut in cont ultimele puncte puse in joc. Vettel a terminat cursa la granita punctelor, pe locul 9, urmat de Coulthard, Barrichello si Nakajima.
Japonezul a fost urmat in clasament de Bourdais, Webber, Rosberg, Button si Fisichella, in timp ce Kovalainen, Sutil si Trulli au fost singurii piloti care au fost nevoiti sa abandoneze.
Cel mai rapid tur de pista a fost realizat de Lewis Hamilton, englezul fiind cronometrat cu 1:36.325 in turul 13.
Marele Premiu al Chinei a consemnat si iesirea matematica din lupta pentru titlu a lui Kubica, in timp ce Ferrari s-a distantat la 11 puncte de Mclaren in clasamentul constructorilor.
Clasamentul complet al Marelui Premiu al Chinei poate fi vizualizat aici
ah, si foarte tare cupa primita de Hamilton cu fundul dezlipit. MADE IN CHINA.
Si nu e prima data (vedeti episodul Barrichello-schumacher). Diferenta este ca pentru ei, "justitia" e oarba si nimeni nu-i pedepseste. Saracul Kimi cat s-a chinuit sa se lase depasit.Comentariu TV" Kimi si fara pneuri ar fi mai rapid decat massa".... Felicitari LEWIS ! Stofa de campion de inalta clasa !
Felicitari hamilton !!
Din nou Kova f slab ,care si chiar daca nu abandona tot nu putea sa ajute nici echipa McLaren nici pe Lewis.Din nou probleme cu pneurile si de fiabilitate la Mclaren
Oricum Lewis a luat un avans confortabil si mai ales Felipe sta prost. Din pacate ca fan Ferrari sunt dezamagit de perfermoanta echipei dar sper ca un ultima cursa sa existe o sansa sa castigam si titlul la piloti! In acelasi timp sunt uimit de care probleme are Kova la McLaren si nu pot sa nu ma intreb cat de corect este tratat acolo si cat de asemanatoare mi se pare situatia lui referitor la situatia lui Fernando de anul trecut.
In acelasi timp nu pot sa nu ma gandesc la afirmatia facuta de Alexandrescu care se refera la faptul ca "Coulhard a fost foartat sa-i dea titlul lui Mika Hakkinen". Evident pentru fanii McLaren acesta afirmatie nu exista si la fel de evident... ei sunt cei mai corecti si echipa lor este cea mai corecta.
Asa ca eu imi pun sperantele in urmaoarea cursa si sper sa castigam si tilul la piloti. Pe cel de la constructori nu mai exista posibilitatea sa-l pierdem.
Decat sa postez tampenii ca Join, bogdan_157 si altii prefer sa spun ca a fost o cursa frumoasa. Ca fan Ferrari imi pare rau ca nu am castigat dar Lewis a fost mai bun!
O zi excelenta in continuare!
P.S. Hakkinen vad ca intra si el in categoria userilor care spun multe dar de fapt nu spun nimic. In caz ca nu-si da seama dar o echipa buna exista doar cand exista o alta echipa care sa o compari. Daca nu exista Ferrari nici McLaren nu-si mai are rostul, iar de Renault nici sa mai vorbim. Deci... incearca sa gandesti pentru ca stiu ca pare greu dar se poate!
Asa cum banii conteaza in Formula 1 si pe aceasta lume, la fel conteaza si punctele in Formula 1. Daca eram intr-o lume perfecta, evident... ah nu stii tu la ce ma refer eu.
P.S. Donati bani fundatiei "Il vrem pe Bernie la spitalul 9"
2. ptr ceilalti poate mai citit o data va rog ce am postat ? a. timpii nu s-au mentinut ! Acum ce ati fo vrut, sa ramaina pe pista ? sa faca punctura la pneuri ? sa isi dea in parapeti pentru a fii siguri ca are probleme ? si, CEL MAI IMPORTANT, e ceea ce am spus: "Oricum, sunt fan Kimi si sunt subiectiva si niciodata nu as arunca cu mizerii in el ! Fiecare e liber sa creada ce doreste. " Nu am absolut nici o curiozitate sa ma contrazic cu cineva ! Asta e parerea mea, opinia mea, asa cum voi o aveti pe a voastra ...
castiga doar asa ca massa si hamilton ies... Starturi de tip SPA:)) si JAPONIA:)) cu o masina exact asa ca a lui hamilton nu poate sa trece nici de un renault nu stiu... cred c si sutil era mult mai bun:))
Hamilton adevaratul campion ! S-a vazut inca o data diferenta dintre Lewis si Felipe ,ca sa nu mai mentionez cand Felipe a plecat cu furtunul dupa el de la boxe si se viseaza campion....
Hamilton e cel mai bun , stiati ca a adunat pana acum 203 puncte in doar 34 de curse !
Comentatorii de la TVR spun prostii dar totusi nu sunt dati afara, IGP-ul cumpara masini Logan cu dotari de 66k euro. Ti se pare tie ceva normal in ce am scris aici?
Pur si simplu nu te inteleg. Esti frustrat ca lumea nu te asculta? Cauti dreptate si te crezi intr-o lume perfecta? Tu ce te crezi "Luptatorul Luminii" ca Becali?
Scuze ca-ti spun dar a posta tampenii ma asteptam s-o lasi pe seama lui Join si bogdan_157. Vrei sa spui ceva inteligent foarte bine, dar nu faci decat sa scormoni in rahat pentru ca tie t se pare ca Lewis merita sa castige un titlul si ca universul nu doreste asta. Asta este frate!
Si mie mi-a parut rau ca am pierdut, s-a terminat cursa si merg mai departe. Dac nu incep cu declaratii propagandiste ca "acoperiti de rusine" si "teatru de prost gust". Ce teatru frate? Titlul la constructori este ca si castigat dar Kimi i-a mai dat o mica sansa lui Felipe sa lupte pentru titlul de la constructori.
Chiar nu pot sa inteleg ce nevoie este de atatea posturi de rahat, de oameni care nu stiu ce spun si mai ales de persoane care nu fac decat sa jigneasca si sa spuna tampenii.
Va durea mana sa spuneti un simplu "Felicitari Lewis" si "Bafta Felipe data viitoare" Nahhh stiti voi despre sportivitate si curse. Nu esti cu nimic mai bun decat aia pe care ii detesti ca fac exact aceleasi lucru ca tine. Doar ca tu consideri ca ai dreptatea ta asa cum Ferrari au dreptatea lor si McLaren au drepatatea lor.
Felicitari tuturor celor care au postat aici. Rar am mai vazut atateam tampenii postate si o lipta de fair play. In loc sa va distrati nu faceti decat sa va improscati cu noroi. Halal tara!
Practic Ferrari au pierdut cel putin 60 de puncte din diferite probleme care nu trebuiau sa se intample si ma refer atat la alegerea proasta ca cauciucurilor de ploaie la Monte Carlo cat si problemelor de la realimentari. Evident... s-au intamplat aceste probleme asta este dar totusi oricat de talentat era Lewis daca aceste probleme nu existau pentru Ferrari sansele lui erau mult mai reduse. MI se pare fair play sa consideram ca totusi si Felipe + Kimi au gresit dar si faptul ca Lewis a avut mult noroc anul acesta. Cand norocul + talentul isi dau mana chiar este pacat sa nu iasa ceva bine :P
De abia astept cursa de peste 2 saptamani dar nu imi doresc nici ca Lewis sa abandoneze nici sa nu existe altfel de probleme tehnice pentru Ferrari. Pur si simplu sunt curios de ce se va imtampla in cursa viitoare in conditii normale!
O zi excelenta in continuare!
utiliza acel joker si ptr. ultima cursa.aici cred k adminii ne-ar fi de un real ajutorTotusi e un link cu declaratia lui Ron dennis - http://en.f1-live.com/f1/en/headlines/news/detail/080919161331.shtml ,si ce spune Martin whitmarsh in acelasi articol :I think this World Championship will boil down to whichever team and driver makes the fewest mistakes from now on," McLaren chief executive Martin Whitmarsh observes.
"We're lucky that both our drivers can still play their engine 'joker' card, which is reassuring, but it's all about finding strength in every single area and not exposing any weaknesses," he said.
Nu se mai aplica regula ptr. Kovalainen
brazilia.cred k principala problema nu o reprezinta motorul la mclaren ci pneurile..Si Kova si Hamilton au avut probleme cu pneurile in sezonul acesta
"Except during the last even of the Championship Season each driver will be permited to use a replacement engine without a penalty"
Eu am regulamentul printat si oricum se gaseste pe net detaliat :)
"http://www.fia.com/sport/Regulations/f1regs.html"
Exemplu: In cursa de astazi Fernando avea uzate pneurile de pe spate foarte rau, nu se mai vedea deloc dunga alba, dar cele de pe fata erau intacte, ceea ce inseamna ori ca trenul spate a uzat ori... pur si simplu masina frana cu pneurile spate... ceea ce nu cred ca se poate :), franele fiind pe fata si oricum cu acestea se franeaza in mod normal, rotile de pe spate sunt accelerate sau franate in funcite de cum decide claculatorul monopostului.
"useaza" = "uzeaza" :P
Referitor la pedeapsa, repet... este data de acei stewarzi. Chiar Fernando explica foarte clar care sunt problemele cu aceste penalizari dar sunt corecte din prisma comisarilor. Anul viitor se vor schimba acesti comisari si poate ei o sa decida altfel. Dar... o persoana informata cantareste datele si decide cum vede el. Poate un pilot decidea altfel dar... repet... este doar o conjunctura naspa anul aceasta. Anul trecut a fost scandalul ala, anul acesta alte scandaluri... si anul viitor un nou regulament.
Nu mai conteaza cine merita pentru ca fiecare merita sa castige. Lewis merita sa castige pentru ca este talentat si a muncit mult, Felipe merita sa castige pentru a muncit la fel de mult, poate este mai putin talentat decat Lewis dar... a si fost penalizat de echipa, Kimi merita sa castige pentru ca este talentat si a muncit foarte mult sa se obisnuiasca cu masina, dar are probleme de natura familiara si personala, Robert merita sa castige pentru ca a fost constant si a incercat ce a putut el mai bine dar nu a fost sustinut de echipa. (Privind obiectiv)
Asa vad eu situatia si fara sa dau dreptate nici unui pilot in special. Acum... nu cred ca o sa fii de acord cu ce am spus mai sus pentru ca... asa esti tu :)
Pentru ferraristii infocati (michelle & neogalaxy), inainte de a incerca sa gasiti scuze & explicatii pt depasirea minune, va sugerez sa consultati conferinta de presa de dupa cursa - http://www.formula1.com/news/headlines/2008/10/8567.html
* kimi despre cauciucuri:
Q: You had a difference tyre choice in comparison to Felipe; were you happy with that tyre choice?
KR: No, we had the same tyre at the start of the race. I think he was on soft tyres, I was on hard. They wanted to try different… to see if we could catch up Lewis. There wasn’t really a big difference between the tyres. I thought they were very similar in the end. The difference wasn’t there, the amount that we were losing out. So we tried but it didn’t work out.
... si acelasi lucru este confirmat de hamilton intr-o alta intrebare
* kimi despre depasirea minune:
Q: Kimi, Lewis has just said it was inevitable that Lewis would finish second. Talk us through the last phase of the race.
Kimi Raikkonen: I mean we know what we want as a team and that’s what we did it. It is normal in these situations. [..]
Q: With team orders not being allowed it is difficult not to influence the outcome of the race, so how did you handle that?
KR: Like I said, I know what the team expects and I know what we want which are results. It is racing and I have nothing to lose or win in a way. I am driving for the team, so it is a normal situation.
Q: (Bob McKenzie – The Daily Express) Kimi, as World Champion, how tough is it to have to put in a lap that’s two seconds slower, for your team-mate to go past you?
KR: I’m not in a position to challenge for the championship. I know what the team expects from me and I’m happy to try to achieve the maximum points for the team, what we need. Unfortunately we missed a few points today, overall. But like I said, it doesn’t make any difference to my season.
*... si pe de alta parte, oligomassa vrea sa ne faca sa creada ca a muncit din greu pt depasire:
Q: And your pass on Kimi towards the end?
FM: Well, it was the best time for me in the race, I was quite strong and then I caught him and I passed him, so that was the good part of the race.
... deci, patetic pt massa si ferrari, dar cum zicea si cineva mai devreme - la ferrari sunt 3 piloti: Massa, Raikkonen si FIA.
Oricum, cine are ochi sa vada, orice s-ar intampla in 2 saptamani, stie cine-i campionul. Succes in continuare, Lewis!
2. Q. (Jerome Bourret – L'Equipe) Lewis, what's your opinion of Ferrari's tactics to switch position between Kimi and Felipe?
LH: There's not really much to say about it. They're a team and I know if it was in my position, if Heikki was leading, we would probably do the same thing. It's playing together as a team and they obviously did a great job.
3. Indeed, events like this have already happened this season in other teams," Ferrari boss Stefano Domenicali said, clearly referring to the Mercedes-powered drivers' position swapping at Hockenheim.
si 4. si cel mai important, daca te mai referi la mine o singura data cu expresia "ferraristii infocati" cuvintele analfabet, oligofren si expresia batut in cap cu blana isi vor gasi o foarte buna intrebuintare ! multumesc
2 & 3 - din nou, putina intelgenta n-ar strica sa-ti dai seama ca aici hamilton incerca sa fie diplomat, dar in PRIMUL RAND hamilton nu a avut niciodata nevoie de ajutorul lui kova (cum de altfel, a recunoscut si kova in repetate randuri) si la hockenheim tin sa-ti aduc aminte ca hamilton a terminat pe locul INTAI, cu 4 pozitii (12+ sec) in fata lui kova, deci nu se poate spune ca l-a lasat, pur si simplu era mai rapid. 4. daca esti, macar fii mandra de asta (desi dupa ultima cursa e cam greu), nu te ataca in halul asta... eu am zis doar ca esti fan ferrari, iar tu ar tb sa-ti aduci aminte de ce-ai scris mai devreme: " bogym05 de michelle_b 19.10.2008, 11:56
[..] nu-mi place sa jignesc "
Orice comentariu de acest tip va fi sters imediat de acum incolo.