După 3 sesiuni de antrenamente libere, a urmat sesiunea de calificări pentru a stabili ordinea în care vor pleca piloții în Marele Premiu de Formula 1 din Azerbaidjan.
În Q1, Max Verstappen a stabilit timpul de referință (1 minut și 42.772 secunde), urmat de colegul său de la Red Bull Racing, Sergio Perez. Locurile 3 și 4 au fost ocupate de Charles Leclerc și Carlos Sainz.
Cu 2 minute și 30 de secunde rămase, Lance Stroll a rămas fără aripa față după ce a intrat în parapet, în virajul cu numărul 2, iar stewarzii au fluturat de îndată steagurile roșii.
Kevin Magnussen, Alex Albon, Nicholas Latifi, Lance Stroll și Mick Schumacher nu au avut rezultate de Q2.
În Q2, Sergio Perez s-a instalat pe prima poziție cu 1 minut și 41.955 secunde. La 0.091 secunde în spate a venit Charles Leclerc, iar al treilea rezultat al sesiunii a fost stabilit de Carlos Sainz. Max Verstappen a fost al patrulea.
După un tur compromis de Lewis Hamilton, care rula cu viteză prea mică, Lando Norris nu a prins Q3-ul.
Alături de pilotul britanic au fost Ricciardo, Ocon, Zhou și Bottas.A treia sesiune de calificări a fost dominată la început de Carlos Sainz, care a parcurs un tur în 1 minut și 41.814 secunde. Fiecare pilot din top 10 forța, iar acest lucru era să îi coste scump pe Leclerc și Sainz.
La finalul sesiunii, monegascul de la Ferrari a obținut pole position-ul cu un rezultat de 1 minut și 41.359 secunde. Sergio Perez va porni în cursă de pe 2, iar Max Verstappen de pe 3.
via Formula 1
Jumătate de secundă avans față de Sainz n-a reușit nici Verstappen când lucrau la același patron.
Leclerc prăjește motorul până la negru de fum sau invers, whatever.
Zhou e retras conform parametri, iar Magnussen rămâne în drum.
Toți 3 piloți de Formula 1, au dus motoarele pe lumea cealaltă.
Sainz ieșise cu mult înainte din cauza frânelor. Hahahahaha
.
Fiabilitatea Ferrari și strategiile cu ț planuri au dat roade. Pilotul a tot livrat, echipa, nu prea.
De asta Costeluș e un nume care ți se potrivește. :)
Sunt foarte multumit de cum a reactionat echipa mea de strategi la aparitia VSC, atunci cand oamenii mei au ridiculizat rivalii directi, Red Bull rămânând imobilizati pe călcâie.
Echipa a demonstrat reactivitate, a livrat performanta, suntem intr-un progres vizibil comparativ cu Monaco.
Încă trebuie să analizăm ca să înțelegem problemele care au generat abandonurile, dar cred că dacă te uiți la cele două mașini, cu siguranță sunt probleme diferite.
La Carlos a fost o problema hidraulica, la Charles o problema legata de motor, cred că este destul de evident din cauza fumului.
Este ceva ce am avut în trecut? Nu cred, dar poate da.
Fiabilitatea motoarelor noastre este insa o preocupare.
Cresterea performantelor la unitatea de putere a fost enorma fata de anul trecut, evident ca o platim cu o fiabilitate care este încă nu la 100%".
Dar, din nou, nu cred că cu datele de telemetrie putem avea un răspuns clar la problemă. Componentele vor fi trimise înapoi la Maranello, ca de obicei, trebuie să le dezasamblam, să încercăm să le înțelegem și să le reparăm cât mai curând posibil.
https://youtu.be/SeEhTJYu9Ck
Pe de altă parte, miorlăiala lui Russell și Wolff mi se pare, elegant spus, dizgrațioasă, au două posibilități să reducă țopăiala Mercedes, ori inginerii rezolvă problema, așa cum au făcut-o alții, ori ridică mașina cât este nevoie ! Mai ales că, din câte am înțeles, piloții ar fi cerut o gardă la sol cât mai joasă, mai joasă chiar și decât a celor de la Red Bull !
Și ar mai fi o a treia cale, zic eu, să lase aroganța la o parte, să accepte că au dat-o în bară și să renunțe la ciudățenia asta de mașină.
"The 'greatest driver of all time', as Mercedes team boss Toto Wolff always calls him?!?!:))))
I am amazed, because there are only two possibilities: Either Russell is the new high-flyer, or Hamilton has had such a strong car in recent years that has made up for a lot.
Acești băieți, Eduardo Freitas și Niels Wittich, au nevoie de ceva mai multă experiență, nu este ceva pe care îl înveți încă de la prima cursă.
Cu siguranță nu este o treabă ușoară, poate ar trebui adăugat un al treilea regizor sau, poate că ar trebui sa se revina la ceea ce a fost anii trecuti, să existe doar unul pentru tot sezonul.
, pentru campania din 2022.
În Miami Russell s-a luat la trântă cu Hamilton și marele campion intergalactic a fost un pic brânzucă.
Exceptând Bahrain-ul, Russell a fost mai rapid decât Hamilton, adică 7 la 1.
Dacă Ferrari n-ar fi avut echipa de mateloți cu un sfert de creier, recordurile lui Schumacher n-ar fi fost murdărite de BLM.
Fostul inginer Mercedes, Philipp Brändle, știe de ce Hamilton se luptă atât de mult cu monopostul W13 în acest sezon, spre deosebire de Russell, care are o consistenta remarcabila in rezultate.
"Nu are cunoștințe tehnice!
Hamilton este un șofer care are nevoie de multă încredere în mașină. Nu are experiența tehnică pe care o aveau Nico Rosberg și Michael Schumacher. Are nevoie de încredere și, prin urmare, de o mașină foarte rapidă."
(F1 MANAGER.ro)
Antal SI Florin spun numai povesti nu sunt atenti intodeauna la cursa. In rest numai de bn la Ferrari sau bucurat prea mult in primele curse.
Cu o masina puternica și fiabila, 20 din cei 22 piloți pot câștiga titlul.
@ DAV, esti echivalentul lui Costel pt Mercedes și Hamilton, diferența fiind ca ferraristul este doar partinitor. Care-i output'ul celei de a 3a căi pe care o propui? Concurează pe bicicleta? Cum de auzi cum Russell " se miorlaie", dar nenumaratele tanguieli ale lui Hamilton nu-ti "gadila" urechea? Realitatea este ca mitul Ham= GOAT este tot mai greu de susținut.
@polposiza, matelotii nu scufunda corabia, timonierii mai dau cu ea de stanca sau o eșuează pe un banc de nisip, dar vinovatul este mereu skipperul/ comandantul.
@Warning, nu este o noutate ca Hamilton este doar pilot. Crezi ca Schumacher ar fi știut de ce țopăie Mercedes sau de ce ia crapa ferrariul?Pilotul, la complexitatea tehnologiei actuale din F1, nu poate fi mecanic și nici nu trebuie, ca nu schimba injectoare și nici capete de bara. Contează insa sa poată da un feedback pe care echipa tehnica sa-l intelega și sa-l poată folosi. Presupunând ca echipa tehnica are capacitatea de a descifra și utiliza informația.
Cui îi mai pasă de vinovați când vezi inginerul de cursă bâjbâind ordine de cursă?!? Motoare fumegânde? Mecanici împiedicați?!?
E un mix de multe lucruri.
După Canada e posibil ca Mercedes să depășească la puncte Ferrari cu o mașină care pierde o secundă pe tur.
Supapele de scurgere sunt centrul problemei unității de alimentare a Scuderia di Maranello. Supapele în sine au experimentat o creștere foarte mare a temperaturii în primele tururi ale cursei. Acest lucru a cauzat apoi defectarea uneia sau mai multor supape. Resturile metalice au ajuns apoi la turbina care a suferit de asemenea avarii.
În urma celei de-a opta runde a Campionatului Mondial FIA de Formula 1 din acest an, în cadrul căreia fenomenul oscilațiilor aerodinamice („porpoising”) a noii generații de mașini de Formula 1 și efectul acestuia în timpul și după cursă asupra stării fizice a piloților, cei care au fost din nou vizibili in a sanctiona public acest mare neajuns.
FIA, în calitate de organ de conducere al sportului, a decis că, în interesul siguranței, este necesar să se intervină pentru a cere ca echipele să facă ajustările necesare pentru a reduce sau pentru a elimina acest fenomen.
A fost emisă o directivă tehnică pentru a oferi îndrumări echipelor cu privire la măsurile pe care FIA intenționează să le ia pentru a rezolva problema. Acestea includ:
1. O examinare mai atentă a scândurilor și patinelor, atât în ceea ce privește designul lor, cât și uzura observată
2. Definirea unei metrici, bazată pe accelerația verticală a mașinii, care va oferi o limită cantitativă pentru un nivel acceptabil de oscilații verticale. Formula matematică exactă pentru această metrică este încă analizată de FIA, iar echipele de Formula 1 au fost invitate să contribuie la acest proces.
Pe lângă aceste măsuri pe termen scurt, FIA va convoca o întâlnire tehnică cu echipele pentru a defini măsuri care să reducă înclinația mașinilor de a manifesta astfel de fenomene pe termen mediu.
FIA a decis să intervină în urma consultării cu medicii săi în interesul siguranței șoferilor. Într-un sport în care concurenții conduc în mod obișnuit cu viteze care depășesc 300 km/h, se consideră că toată concentrarea unui șofer trebuie să se concentreze asupra acelei sarcini și că oboseala excesivă sau durerea experimentată de un șofer ar putea avea consecințe semnificative în cazul în care duce la pierderea concentrării. În plus, FIA are preocupări în legătură cu impactul fizic imediat asupra sănătății șoferilor, dintre care unii au raportat dureri de spate în urma evenimentelor recente.
Semnalul pentru „accelerația verticală în timpul mișcărilor in sus și in jos va fi transmis direct la unitatea de control FIA.
În acest fel, inspectorii pot vedea în orice moment cât de tare lovește mașina pe șosea la viteze mari.
Cu toate acestea, încă se discută despre cum va fi evaluat, dacă va fi determinanta valoarea de vârf sau cea medie ale monoposturilor, de asemenea, fiind inca nedeslusita valoarea cu privire la ceea ce FIA consideră a fi un număr acceptabil.
Vom afla aceste informatii înainte de FP3.
Echipele trebuie apoi să determine oscilațiile pe trei ture consecutive cu DRS dezactivat la viteza cursei.
Dacă există suspiciunea că șoferul conduce în mod deliberat încet, încercarea este considerată eșuată. Același lucru este valabil și atunci când reduc decalajul pe o altă mașină.
Odată ce FIA a determinat o „configurare sigură” pentru fiecare mașină, „înălțimea de rulare, ratele arcurilor și setările amortizoarelor, configurația aerodinamică nu mai pot fi modificate”.
Echipele, totuși, pot solicita o modificare a configurației, dar pentru ca acest lucru să se întâmple, vor trebui să trimită „toți parametrii, cum ar fi înălțimea vehiculului, cursa suspensiei și configurația aerodinamică” la FIA după FP3.
Dacă vreo echipă nu poate atinge limitele FIA, indiferent de configurație, va trebui să aleagă configurația care este cea mai apropiată și apoi să mărească garda la sol din spate cu încă zece milimetri fără a modifica cursa suspensiei sau aerodinamica. configurație'.
Noua directivă tehnică va fi pusa in practica la Marele Premiu al Canadei din acest weekend, experții spunând că aceasta ar putea fi „vești proaste” pentru Mercedes.