Formula 1 se află în Franța, pe circuitul Paul Ricard, acolo unde Charles Leclerc a început cum nu se poate mai bine weekend-ul, cu o clasare pe prima poziție în prima sesiune de antrenamente libere.
Ziua de sâmbătă a adus, însă, calificările. Monegascul de la Ferrari a fost cel mai rapid în Q1, însă a doua sesiune (Q2) i-a aparținut lui Carlos Sainz. Spaniolul va porni în cursă cu o penalizare de 10 locuri pe grilă.
În Q3, cei doi piloți Ferrari au lucrat în echipă și, cu un mic ajutor din partea coechipierului, Charles Leclerc a stabilit cel mai rapid timp al zilei.
Cu un rezultat de 1 minut și 30.872 secunde, Leclerc i-a adus Scuderiei primul pole position pe acest circuit din 1990.
Este, de asemenea, al 16-lea pole pentru pilotul monegasc. Plecarea în cursă nu va fi ușoară, având în vedere că în spatele lui Leclerc, pe pozițiile 2 și 3 s-au clasat Max Verstappen și Sergio Perez.
Cu un ultim tur foarte bun, Lewis Hamilton a stabilit al patrulea rezultat din Q3.
Lando Norris va pleca în cursă de pe 5, iar George Russell de pe 6.Fernando Alonso a fost al 7-lea, iar Yuki Tsunoda al 8-lea. Sainz a terminat pe 9, dar, așa cum spuneam, va porni în cursă din coada grilei, alături de Kevin Magnussen. Pilotul Haas a ajuns în Q3, dar nu a ieșit pe circuit.
via Formula 1
Daca nu era trimis in coada, cred ca Sainz avea polul, timpul din Q2 (1.31,08) fiind mai bun decat al lui max din Q2 si Q3 si leclerc din Q2, fara tow. Strategia Ferrari a fost corecta in Q3, fara tow de la Sainz, Leclerc nu lua pol. Cred insa ca strategia de cursa pt sainz este gresita, omul este cu 2 -3s mai rapid/tur decat cei din fata, eu l-as fi pus pe gume rosii sau galbene la recuperare, nu harduri. O sa ne lamurim azi.
Hamilton, desi pe 4, este la 0,6 s de max ( 1s de leclerc) si aproape 0.8 de sainz ( turul rapid din Q2)in calificari, asa ca doar norocul il poate duce pe podium. Nu ar fi prima oara....
Dar cred că Ferrari s-a chinuit puțin mai mult decât noi, Max a părut foarte rapid ca de obicei, deci e muncă de făcut", a declarat Russell, citat de site-ul oficial Formula 1
Păi parcă vorbeați de progrese, de apropiere față de Red Bull și Ferrari. V-ați făcut operații oculare și ați urmat ședințe psihoterapeutice de-ați devenit mai reali, capabili să vedeți de ce sunteți capabili în realitate?
Strategii l-au lăsat fără pneuri.
Șarl, do you really need tyres? :)))
Dreame Team!
Pe Leclerc îl văd plecat de la Ferrari 100%.
Și spre încheiere, cu toate că nu suport Mercedesul, nu vreau să fiu măgar și felicit astfel dubla clasare pe podium!
E și normal să faci depășiri cu avantaj pe tip de pneu. Omul zilei a ajuns în spatele lui Russell, unde i s-a terminat ziua.
Pe Leclerc l-au ținut strategii pe pistă deși nu mai avea gume. A pierdut spatele din lipsă de aderență. A forțat? Probabil pt că era pe primul loc cu Verstappen deja cu 1-2 tururi după schimb? Strategii l-au făcut. IAR!
De greșit au greșit cu Sainz ! Să-i dai drumul exact în coasta unei mașini ce tranzita linia boxelor, ca să-l procopsești cu o penalizare, după ce omul muncise din greu să ajungă mai în față, asta da prostie.
Daca FIA va schimba regulamentul privind siguranta, se spune ca Mercedes a gasit cu 40% mai mult downforce si asta e fff mult.
Cat despre azi a castigat unul din cei doi favoriti, dar nu credeam ca cei de la Mercedes sa aiba un ritm de cursa asa bun.
Pur si simplu nu as vrea ca Hamilton sa castige 8 titluri.....
pentru ca in multe pe care le-a castigat nu a condus la limita cum
o face Ver si Leclerc, si pe deasupra se plangea foarte tare ba de masina ba de cauciucuri
la vrajeala stiind ca are o masina cu 1,5s mai rapida.
În timp real pierdea marja de 27 secunde față de Verstappen, adică ieșea sigur în spatele Red Bull.
Din fericire nu a mai avut aderență și Ferrari a acumulat 11 puncte, cu un punct sub Alpine. :))))))))))))
Dacă întreabă Binotto ceva, inginerul de cursă bagă la cap și dă nuca mai departe. Nu-i de mirare că se chinuia Sainz să treacă de Perez în timp ce inginerul în chema la boxe sau în cazul unei decizii pentru 1-2 tururi sunt lăsați piloții să decidă.
Hamilton, Alonso, Albon pot trage de cauciucuri peste medie, au opinii personale, propun schimbarea strategiei de la adăpostul unor locuri irelevante pe grilă. Nu poți să-i pretinzi lui Leclerc să meargă ca nebunul și să-ți menajeze anvelopele până la finalul cursei. :))))))))))) De fapt, asta i-au cerut lui Sainz prin turul 43.
Sindromul Down face ravagii la Ferrari.
Max Verstappen's career stats:
16 poles and 27 wins
Charles Leclerc's career stats:
16 poles and 5 wins
Leclerc a obținut mai multe puncte decât Vettel și nu a simțit că ar fi al doilea pilot al echipei. Nu a fost de ajuns să fie mai rapid decât Vettel pentru că amândoi au beneficiat de iscusința strategilor Ferrari.
Gugăl translei' din spaniolă (la monegascul sărac, nici Ferrari nu trage):
Bahrain 2019: La start, Sebastian Vettel l-a depășit și s-a instalat pe locul secund după ce l-a învins pe Valtteri Bottas. A preluat comanda cursei până la 10 ture până la final, din cauza unei defecțiuni la motor, nu a suportat presiunea lui Lewis Hamilton. Bottas l-a învins și la final, așa că a ajuns pe locul al treilea.
Austria 2019: Din nou a fost pilotul care a avut cele mai multe ture înaintea celorlalți, dar a rămas cu sânge în ochi. Ritmul său pentru 68 din cele 71 de ture a fost aproape perfect. Până când Max Verstappen a trecut de el cu o atingere inclusă că nu a fost sancționat. Locul doi a avut puțin gust.
Singapore 2019: După ce a condus timp de 19 ture, strategia Ferrari a făcut-o dificilă, iar cel care a ajuns să câștige a fost coechipierul său Vettel. Monegascul a plecat foarte frustrat de subcotarea eșuată care a luat victoria. În sfârșit a fost al doilea.
Rusia 2019: Deși a ieșit ca lider, nu a fost niciodată în frunte la Soci. Vettel a condus prima jumătate a cursei, în timp ce Hamilton ar face acest lucru în secțiunea finală. Leclerc avea să termine pe locul al treilea în spatele celuilalt Mercedes.
Mexic 2019: Un început foarte bun pentru Leclerc, care și-a păstrat primul loc până când a ajuns în turul 16. Când toată lumea a făcut opriri, a reluat acea poziție, dar a doua oprire la boxe a fost haotică: a blocat o roată și va fi depășit de Hamilton. Poziția sa finală a fost a patra, fără premiu pe podium.
Monaco 2021: După ce a stabilit cel mai rapid tur în calificări, Leclerc a lovit zidurile din țara sa. Prejudiciul a fost mare, așa că nu a început duminică. Verstappen avea să domine scena.
Azerbaidjan 2021: Pe linia lungă de la Baku, Ferrari nu a fost la fel de rapid, așa că Charles nu putea face nimic înainte de a coborî pe locul al patrulea. Monegascul urma să se instaleze pe locul 11, dar și-a revenit la închidere după accidentele lui Verstappen și Hamilton. Leclerc a fost al patrulea în victoria lui Sergio Pérez.
Miami 2022: În debutul categoriei în Florida, Leclerc nu a reușit să-l țină pe Max Verstappen, care l-a amărât încă o dată. Olandezul a luat victoria și a terminat pe locul doi.
Spania 2022: Recordurile au arătat că cine a plecat de la pole are șanse mari să câștige, deși monegascul a eșuat. Și fără nicio vină a lui: mașina și-a pierdut puterea și a fost forțat să se retragă. Această frustrare a luat primul loc la Cupa Mondială.
Monaco 2022: Încă o dată, Leclerc nu a reușit să câștige la Monaco pornind de la pole position. Și-a făcut treaba bine la volan, dar o eroare de strategie din partea lui Ferrari atunci când a venit vorba de pitting l-a retrogradat pe locul patru.
Azerbaidjan 2022: Leclerc a fost depășit de Sergio Pérez la start, dar și-a recăpătat conducerea și era pe cale de victorie, când o defecțiune mecanică la Ferrari-ul său l-a determinat să se retragă în turul 21.
Franța 2022: La Paul Ricard, Charles a început bine și a rezistat atacurilor lui Max Verstappen până când a ajuns să greșească în turul 17 și s-a izbit de cauciucurile de protecție.
La cum îi ții evidenta lui Leclerc, cam dai de bănuit ca ești un vetteluș, pardon... Un Cos'eluș. Dacă-ți dă cineva un "pol", renunți la "pozișă"?
Tu cu societatea civilizata esti paralel. Asa ca nu mai da lectii de morala.