După a treia sesiune de antrenamente libere, una în care Sebastian Vettel a lovit parapetul, piloții s-au pregătit pentru calificări. Sesiunea nu a început deloc bine pentru Lance Stroll și Nicholas Latifi, cei doi piloți fiind implicați într-un accident.
Alături de cei doi, Alexander Albon, Kevin Magnussen și Sebastian Vettel nu au prins, nici ei, Q2-ul. În cea de-a doua sesiune de calificări au fost eliminați Pierre Gasly, Valtteri Bottas, Yuki Tsunoda, Guanyu Zhou și Mick Schumacher.
În Q3, Ferrari și Red Bull Racing au arătat din nou că, cel puțin pentru moment, sunt echipele care se bat la titlu. Cu circa 7 minute rămase până la final, Fernando Alonso a intrat în parapet din cauza unei probleme hidraulice, astfel că sesiunea a fost întreruptă de steaguri roșii.
După restart, piloții au început lupta pentru pole position. Marele învingător a fost, însă, Charles Leclerc care va pleca în cursa de duminică de pe prima poziție. Timpul de referință al monegascului a fost de 1 minut și 17.868 secunde.
Max Verstappen va pleca de pe poziția a doua, iar Sergio Perez de pe 3.
Al patrulea timp de referință a fost stabilit de Lando Norris, iar Lewis Hamilton a reușit un timp de loc 5 chiar pe final.George Russell a terminat calificările pe 6, fiind urmat, pe rând, de Daniel Ricciardo, Esteban Ocon, Carlos Sainz și Alonso.
Bafta Ferrari !
Sunt "fragili" la schimbări sau setări de ultim moment, de data asta mă gândeam că anularea zonei DRS din sectorul doi îi avantajează în raport cu RBR, dar se pare că mai mult îi încurcă.
Sainz se adaptează mai greu cu monopostul, ca si anul trecut. E drept că a avut ghinion in turul cu steag roșu, dar cand ai pretenții si monopost ok, nu prea e normală inconstanța de la un tur la altul...
@Ferrari...Sainz a avut timp mai bun în Q2 și dacă în Q1 meșterii de la Ferrari reușeau sa-i pornească masina cu 1-2 minute mai rpd, avea șanse sa fie P1. Problema lui, și a echipei Ferrari în general, tine de ritmul de cursa.
Înainte de un weekend de cursă, se stabilește întotdeauna un timp pe care șoferii nu trebuie să îl depășească pe un tur. În acest caz, este un 1:36.0.
Leclerc și Zhou sunt acuzați că au fost mai lenți.
Un incident special nu este de văzut acolo, la Leclerc. Pur și simplu era foarte lent, dar și-a luat piciorul de pe accelerație de câteva ori pentru alte mașini.
Asta contează ca circumstanță atenuantă?
De altfel, în trecut, piloții au primit un avertisment pentru infracțiuni similare. Atunci nu ar avea niciun efect asupra pole position.
De dragul caracterului cui?!? După Leclerc și Zhou, există acum o anchetă împotriva lui Tsunoda din același motiv.
Așa că acum avem o descalificare, un penalty împotriva lui Stroll și încă patru anchete deschise.
Oare ce mai urmează?!!!!?
Apropo de penalizări: s-a tot adus în discuție că s-ar putea penaliza orice șofer care are piercing-uri sau cercei. Știți cine are asemenea podoabe nu?
Due - Mercedes - 65
Tre - Red Bull - 55
Nu aveam ritmul, îmi gestionam cauciucurile pentru a încerca să aduc masina până la capăt, pentru că oricum părea un P2 destul de ușor de obtinut și știam că nu mă pot lupta cu Charles, așa că nu avea rost să-mi propun să pun presiune pe el.
Dar nici nu am terminat cursa, așa că este foarte frustrant și total inacceptabil.
Știam că există o problemă la masina, așa că plana incertitudinea cu privire la incheierea cu bine a cursei. Dar astfel de lucruri, dacă vrei să lupți pentru titlul mondial, nu se pot întâmpla.
Suntem deja la kilometri în urmă de Ferrari, așa că nici nu vreau să mă gândesc la lupta din campionat în acest moment, cred că este mai important să termin cursele.”
Nu cred că este de fapt legat de motor – cred că ar putea fi o problemă de combustibil – dar trebuie să aducem mașina înapoi, trebuie să fim capabili să vedem ce s-a întâmplat exact.
Ferrari sunt într-o ligă a lor.