Cele doua interpretari ale deflectorului
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Site-ul oficial al Formulei 1 a dezvaluit cateva informatii inedite despre deflectoarele monoposturilor din Formula 1, pentru a face lumina in controversa iscata la acest inceput de sezon.
Astfel, pe langa forma vizibila in fotografii, exista anumite elemente interne care guverneaza buna functionare a acestor dispozitive.
Cel mai important element este ca deflectoarele echipelor Brawn GP, Williams si Toyota utilizeaza o "fereastra" care alimenteaza deflectorul. Aceasta "fereastra" este orizontala in cazul monopostului FW31 si verticala in cazul celor de la Toyota si Brawn GP. In schimb, deflectoarele celorlalte monoposturi din Formula 1 nu contin nicio astfel de "fereastra".
Principala controversa este daca cele trei canale ale deflectoarelor generate de aceasta "fereastra" pot fi considerate drept o singura componenta sau trebuie luate ca sectiuni separate. Regulamentul tehnic nu este foarte clar in acest sens, putand admite ca valide ambele cazuri. Totusi, celelalte echipe incearca sa profite de ambiguitatea regulamentului, afirmand ca toate cele trei canale trebuie sa aiba aceeasi inaltime si lungime, fara nicio "fereastra" care sa le alimenteze.
Se presupune ca acesta este adevaratul punct pe care se bazeaza Ferrari, Red Bull si Renault pentru a justifica ilegalitatea monoposturilor Brawn GP, Williams si Toyota.
PUTINA ISTORIE
Ferrari, Red Bull si Renault au inaintat un protest la adresa echipelor Brawn GP, Williams si Toyota cu ocazia Marelui Premiu al Australiei, considerand ca acestea incalca regulamentul tehnic in ceea ce priveste deflectorul.
Comisarii de cursa de la Melbourne au validat insa cele trei monoposturi, considerand ca acestea sunt regulamentare. Ferrari, Red Bull si Renault au facut apel la aceasta decizie, iar singura instanta care poate da verdictul final este Curtea Internationala de Apel a FIA.In acest sens, FIA se va reuni pe 14 aprlie la Paris pentru a da un verdict final. In cazul in care Curtea Internationala de Apel a FIA va decide ca Brawn GP, Williams si/sau Toyota au incalcat regulamentul tehnic, rezultatele curselor de la Melbourne si Sepang ar putea fi modificate la masa verde prin descalificarea celor trei echipe.
Via | Formula1.com
mor unii de ciuda ca au luat-o in freza de nu s-au vazut.
Go BRAWN GP :)