Cele doua interpretari ale deflectorului

De Daniel Popescu
Publicat Marti, 31.03.2009
Iata care sunt cele mai importante diferente ale deflectoarele utilizate de Brawn GP, Williams si Toyota comparativ cu cele folosite de celelalte echipe.

Site-ul oficial al Formulei 1 a dezvaluit cateva informatii inedite despre deflectoarele monoposturilor din Formula 1, pentru a face lumina in controversa iscata la acest inceput de sezon.

Astfel, pe langa forma vizibila in fotografii, exista anumite elemente interne care guverneaza buna functionare a acestor dispozitive.

Cel mai important element este ca deflectoarele echipelor Brawn GP, Williams si Toyota utilizeaza o "fereastra" care alimenteaza deflectorul. Aceasta "fereastra" este orizontala in cazul monopostului FW31 si verticala in cazul celor de la Toyota si Brawn GP. In schimb, deflectoarele celorlalte monoposturi din Formula 1 nu contin nicio astfel de "fereastra".

Principala controversa este daca cele trei canale ale deflectoarelor generate de aceasta "fereastra" pot fi considerate drept o singura componenta sau trebuie luate ca sectiuni separate. Regulamentul tehnic nu este foarte clar in acest sens, putand admite ca valide ambele cazuri. Totusi, celelalte echipe incearca sa profite de ambiguitatea regulamentului, afirmand ca toate cele trei canale trebuie sa aiba aceeasi inaltime si lungime, fara nicio "fereastra" care sa le alimenteze.

Se presupune ca acesta este adevaratul punct pe care se bazeaza Ferrari, Red Bull si Renault pentru a justifica ilegalitatea monoposturilor Brawn GP, Williams si Toyota.

PUTINA ISTORIE

Ferrari, Red Bull si Renault au inaintat un protest la adresa echipelor Brawn GP, Williams si Toyota cu ocazia Marelui Premiu al Australiei, considerand ca acestea incalca regulamentul tehnic in ceea ce priveste deflectorul.

Comisarii de cursa de la Melbourne au validat insa cele trei monoposturi, considerand ca acestea sunt regulamentare. Ferrari, Red Bull si Renault au facut apel la aceasta decizie, iar singura instanta care poate da verdictul final este Curtea Internationala de Apel a FIA.

In acest sens, FIA se va reuni pe 14 aprlie la Paris pentru a da un verdict final. In cazul in care Curtea Internationala de Apel a FIA va decide ca Brawn GP, Williams si/sau Toyota au incalcat regulamentul tehnic, rezultatele curselor de la Melbourne si Sepang ar putea fi modificate la masa verde prin descalificarea celor trei echipe.

Via | Formula1.com

Comentarii (7)

  • :))
    Va dati seama ce se intampla daca Brawn va fi penalizata? Hamilton castiga cursa de la Melbourne :))
    0 0
  • ai vrea tu :))
    Nu va fi nimeni penalizat.,iar dupa 14 aprilie toate echipele vor adopta noul deflector
    0 0
  • in privinta deflectoarelor
    si eu sunt de aceeasi parere cu roadempire
    0 0
  • prostii
    daca unii s-au gandit la asa ceva, bravo lor, care e problema???
    mor unii de ciuda ca au luat-o in freza de nu s-au vazut.
    Go BRAWN GP :)
    0 0
  • deflectorul
    Sunt de acord cu CTR, dar daca exista un regulament atunci acesta trebuie respectat. In cazul de fata, regulamentul se pare ca este ambiguu. in aceasta situatie cel mai corect ar fi, dupa parerea mea, sa nu fie nimeni penalizat asa cum spune si roadempire. F1 este avangarda tehnicii auto si libertatea de inovatie nu ar trebui ingradita. Daca imi amintesc bine Mercedes a castigat la un moment dat tot ce se putea castiga in domeniul competitiilor auto cu frana disc. Ingradirile impuse de un om, sau chiar de un colectiv, nu fac altceva decat sa franeze progresul tehnic, sau sa il dirijeze, in mod subiectiv, pe o anumita cale, nu intotdeauna cea buna.
    0 0
  • Cele doua interpretari ale deflectorului
    Ma intreb daca FIA la reunirea de pe 14 aprlie de la PARIS v a da castig de cauza celor 3 echipe:Brawn GP, Williams si Toyota atunci va mai comenta cineva?
    0 0
  • RAHAT
    DACA TIGANU CISTIGA CA URMARE A DESCALIFICARII CELOR TREI DRAGII MEI NU MAI AVEM LA CE SA NE UITAM.
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru