În contextul în care testele din timpul sezonului sunt limitate la numai patru sesiuni de câte două zile, tunelul de vânt reprezintă unul dintre cele mai utilizate instrumente în acest scop. În acest sens, Caterham a anunţat că în acest sezon va utiliza tunelul de vânt pe care constructorul auto Toyota îl deţine la Koln şi va renunţa astfel la facilitatea proprie din Marea Britanie.
"Facilitatea deţinută de Toyota ne permite să folosim monoposturi la scara 60%, mai mare decât scara de 50% pe care o foloseam până acum, iar asta are beneficii pentru acurateţea datelor generate în tunelul de vânt.
Dacă adăugăm la asta şi parteneriatele noastre cu Dell şi Intel putem spune că departamentul de design are o infrastructură IT şi un tunel de vânt la egalitate cu orice altă echipă din Formula 1", a declarat Cyril Abiteboul, şeful Caterham.Tunelul de vânt de la Koln a fost utilizat în sezonul precedent de Ferrari, pe parcursul perioadei în care instrumentul propriu de la Maranello s-a aflat într-o perioadă de reparaţii.
Caterham a avertizat în această săptămână ca se va retrage din Formula 1 dacă nu câştiga niciun punct în sezonul 2014.
▶ Tehnologia Formulei 1: tunelul de vânt, o armă pentru dezvoltarea unui monopost
Via Formula1
Comentarii (0)