Castigatorul F1 Champ 2007 a vizitat Automarket
- Printeaza
- Comenteaza
-
Trimite pe:
Echipa Automarket.ro a primit in dimineata zilei de sambata, 3 noiembrie, vizita marelui castigator al concursului F1 Champ. Bandiul Orest, cunoscut in comunitatea Automarket.ro drept orestb, este din Radauti (judetul Suceava) si are 27 de ani.
El este fericitul castigator al unei excursii la Marele Premiu de Formula 1 al Turciei, ce se va desfasura pe circuitul din Istanbul in luna mai a anului viitor. Automarket.ro ii va asigura acestuia transport dus-intors pana la Istanbul, cazare si bilete de acces la calificari si cursa.
Cu ocazia scurtei sale vizite in Bucuresti, Orest a acceptat sa ne acorde un interviu in care a dezvaluit o parte din strategiile cu ajutorul carora a dominat in mare parte clasamentul general al F1 Champ.
Automarket: Cum ai aflat de concursul F1 Champ?
Orest: Am aflat de F1 Champ navigand pe un site, nu-mi aduc aminte exact care, unde am vazut un banner publicitar. M-am inscris imediat, mai ales sunt fan Formula 1 si ca mai participasem la un concurs asemanator.
Automarket: La un moment dat, in timpul concursului, a fost o schimbare majora de regulament. Erai pe primul loc si in momentul respectiv. Ce importanta crezi ca a avut aceasta schimbare?
Orest: Cred ca a avut o importanta foarte mare, daca nu era schimbarea respectiva cred ca... as fi castigat intr-una! (rade)
Automarket: Ti-a fost un pic teama ca va fi concurenta mai acerba?
Orest: Nu, a fost mai mult o provocare. M-am gandit ca va fi un pic mai dificil dupa schimbarea de regulament, dar totul a mers inainte.
Automarket: Esti unul dintre putinii castigatori care nu s-a implicat in comentarii si nici in discutii pe forum. Stii ca au fost foarte multe controverse...
Orest: Au fost foarte multe discutii, intr-adevar, dar eu sunt genul care tace si face (rade). Multe comentarii erau inutile.
Automarket: Au fost multe discutii legate de acordarea punctajelor.
Orest: Da, si eu m-am pacalit de multe ori la punctaje, dar stirile la care nu stiam daca se va puncta cu plus sau cu minus le evitam. Preferam putine puncte decat sa prind un -25 sau ceva de genul asta.
Automarket: Ce strategie aveai? Urmareai stirile de pe site-urile internationale incercand sa anticipezi ce stiri vor aparea pe site-ul nostru?
Orest: Da, am reusit sa gasesc un site foarte bun care oferea stiri de pe alte peste 20 de site-uri.
De pe un singur site eu aflam toate stirile, care erau actualizate foarte des. In felul asta puteam anticipa ce stiri vor aparea pe site. Cum aparea o stire, faceam o schimbare, daca asta era posibil. Bineinteles, am observat si niste strategii de acordare a punctajelor. De exemplu, dupa antrenamente se dadeau cate 3 puncte pilotilor si echipelor indiferent de ce faceau ei. Pe de alta parte, altadata incercam sa nu fac schimbari in cursul zilei, pentru a putea face schimbarea inaintea unui eveniment, cum ar fi antrenamentele sau calificarile. Incercam sa nu fac prea multe schimbari.Automarket: Crezi ca punctajele din evenimentele oficiale au avut cea mai mare importanta? Cat de importante au fost punctajele din stiri in clasamentul de etapa?
Orest: Parerea mea este ca depinde de perioada dintre doua curse. Daca cursele se desfasurau la un interval de o saptamana stirile nu prea aveau importanta pentru ca nu puteai aduna foarte multe puncte... cam 100 de puncte care, desi puteau face diferenta la sfarsit, in general baza erau antrenamentele, calificarile si cursa. In schimb, cand erau si teste private, nici macar nu aflai cine testeaza, sau aflai, dar cu greu (rade). Mai ales pentru prima zi de teste nu erau informatii disponibile. Acolo era cheia. Atunci era cel mai dificil, cand erau si teste inaintea unei curse.
Automarket: Cand erau doua saptamani intre curse, stirile aveau o importanta mai mare?
Orest: Eu cred ca da, pentru ca aveai mai mult timp pentru a acumula puncte si atunci cine avea avans de vreo 150-200 de puncte deja era dificil de ajuns din urma. Mai ales ca aproape toti alegeau aceeasi piloti in cursa. In cursa puteai recupera doar daca riscai sa alegi un pilot care terminase calificarile pe 2 sau pe 3 si acesta castiga.
Automarket: Ce ai de reprosat sistemului de punctare?
Orest: O chestie care nu mi-a placut deloc a fost punctarea celui mai rapid tur (CMRT). Mi s-ar fi parut normal sa alegi tu cine crezi ca va face cel mai rapid tur. Ceva separat, nu sa fiu constrans in alegerea pilotilor. Cel de pe locul 2 putea lua mai multe puncte decat castigatorul cursei, si atunci... Cel mai normal mi s-ar fi parut sa il aleg eu pe cel care crede ca va face CMRT.
Daca il nimeream, primeam bonus, daca nu, nu.Automarket: Ce schimbare de regulament ai face pentru editita 2008 a F1 Champ?
Orest: In primul rand, optiunea de a alege pilotul care face cel mai rapid tur. Cred ca unii sunt dezavantajati de punctarea stirilor, in special participantii care nu au acces la internet la discretie. Unii nu au acces la internet la serviciu si atunci e clar ca sunt dezavantajati. Aici trebuie gasita o solutie... eu n-as putea sa dau acum o solutie.
Automarket: Esti nerabdator sa mergi la Istanbul? Vei vedea pentru prima oara live o cursa de Formula 1.
Orest: Evident va fi o experienta complet noua, pentru ca nu am mai fost niciodata la o cursa de Formula 1. Voi fi acolo! Va depinde si de locul in tribuna, dar cu siguranta va fi foarte bine.
Automarket: De cand urmaresti Formula 1?
Orest: De multi ani. Sincer, nu-mi aduc aminte precis. Cred ca de prin '93. Am o amintire vaga despre accidentul lui Senna. Era perioada in care Michael Schumacher concura pentru Benneton, dar nu imi amintesc prea multer lucruri din acea perioada.
Automarket: Vineri, McLaren a anuntat ca Alonso nu va pilota pentru echipa in 2008. Unde crezi ca va pleca spaniolul?
Orest: Cel mai probabil, asa cum se anunta si in stiri, la Renault. Mai ales ca acolo a castigat doua titluri mondiale. Partea buna este ca in fiecare echipa va fi cate un pilot bun, ceea ce va fi foarte bine pentru spectacol. Daca ar pleca la o echipa mai mica, nu cred ca ar fi foarte bine pentru el, pentru ca nu s-ar mai putea lupta pentru titlu.
Automarket: Cine crezi ca va veni la McLaren in locul sau?
Orest: Eu il vad pe Rosberg, il consider cel mai bun candidat.
Automarket: Se vorbeste si despre Kovalainen.
Orest: Kovalainen? Cred ca este un pilot bun, care este pregatit sa concureze la o echipa mare, dar raman la parerea ca Rosberg va veni la McLaren.
Automarket: Ce alte competitii sau sporturi iti plac?
Orest: Formula 1 este marea mea pasiune. Are ceva aparte care ma atrage. In rest, nu ma intereseaza foarte mult alte sporturi.

cred ca am avut aceeasi sursa de stiri sau ceva asemanator
Distractie faina in Turcia!
;)
In rest numai de bine sa auzim!
P.S. Cu tricourile pentru primii 50 ce se mai aude? Il astept cu mare drag!