În sesiunea de calificări de sâmbătă, Carlos Sainz a stabilit cel mai rapid timp de referință, având așadar toate atuurile pentru a visa la o victorie în cursa de duminică. Prima din cariera de pilot de Formula 1.
Dar nu avea să fie o treabă prea ușoară, mai ales că a plecat din grilă cu pneuri medii. Max Verstappen a țâșnit în fața spaniolului, având și avantajul pneurilor soft. La rândul său, Lewis Hamilton a urcat de pe 5 pe 3.
STEAG ROȘU ÎN PRIMUL VIRAJ
Cursa a fost imediat întreruptă după mai multe incidente în virajul cu numărul 1. Cei mai șifonați au ieșit Alex Albon și chinezul Zhou Guanyu, amândoi fiind transportați la centrul medical pentru investigații suplimentare.
Din fericire, totul s-a încheiat cu bine pentru cei doi piloți. După dezbateri, FIA a anunțat un restart de pe loc, toți piloții rămași în cursă fiind nevoiți să revină pe pozițiile din care au plecat în cursă.
45 de minute mai târziu, cursa a fost reluată. Carlos Sainz a plecat mai bine din grilă și a reușit să își păstreze prima poziție în fața lui Max Verstappen. În lupta pentru a treia poziție, Sergio Perez și Charles Leclerc au avut un contact, ambii suferind avarii la aripa față.
Într-o luptă 100% britanică, Lando Norris a trecut de Lewis Hamilton. Leclerc a încercat același lucru la Max Verstappen, dar olandezul s-a apărat, iar monegascul a ieșit în afara circuitului.
Perez a fost nevoit să intre la boxe pentru a-și schimba aripa fața, în turul cu numărul 5, mexicanul revenind pe circuit pe poziția a 16-a.
Charles Leclerc a rămas pe circuit.În față, Verstappen se apropia de Sainz. Spaniolul a greșit în complexul de viraje Maggots/Becketts, astfel că olandezul de la Red Bull Racing a preluat conducerea cursei.
Ceva mai în spate, Yuki Tsunoda a pierdut spatele monopostului AlphaTauri și l-a acroșat chiar pe coechipierul său, Pierre Gasly. Cei doi au revenit în cursă, dar Tsunoda a primit o penalizare de 5 secunde.
În turul cu numărul 12, Max Verstappen a trecut peste niște resturi de carbon și, de frica unei pene de cauciuc, a intrat imediat la boxe. Cele două monoposturi Ferrari au revenit pe primele 2 poziții, iar campionul mondial en-titre a revenit pe poziția a 6-a.
CONTRE ÎNTRE PILOȚII FERRARI
Au urmat câteva momente tensionate între cei doi piloți ai Scuderiei, Leclerc acuzându-l pe Sainz că este prea încet. În turul 20, Ferrari l-a chemat pe Sainz la boxe. Încălțat cu pneuri hard proaspete, spaniolul a revenit pe poziția a 3-a, în fața lui Lando Norris.
Charles Leclerc era acum la conducerea cursei, dar Lewis Hamilton recupera destul de repede și se apropia tot mai amenințător de monegasc. În turul 25, Leclerc a intrat și el la boxe, ieșind în spatele coechipierului său.
Șase tururi mai târziu, echipa i-a ordonat lui Sainz să-i cedeze poziția lui Charles Leclerc, pe motiv că nu poate menține ritmul impus de echipă. De pe prima poziție, Lewis Hamilton a intrat la boxe, în turul 33, dar schimbul nu a fost cel mai bun, astfel că britanicul a pierdut conducerea cursei și a revenit la 4 secunde în spatele lui Sainz, pe poziția a 3-a.
SAFETY CAR PE CIRCUIT
Când credeam că nu se mai poate întâmpla ceva, Esteban Ocon a oprit monopostul Alpine pe vechea linie de start/sosire, iar Safety Car-ul și-a făcut imediat apariția pe circuit.
Sainz și Hamilton au intrat rapid la boxe și au încălțat pneurile soft.
De fapt, majoritatea piloților au optat pentru această variantă, Charles Leclerc numărându-se printre excepții.Cursa a fost reluată în turul 43, iar Sainz l-a atacat pe Leclerc și a preluat conducerea în virajul Brooklands. Perez a trecut, la rândul lui, de Hamilton.
Carlos Sainz se distanța de pluton, iar Charles Leclerc simțea tot mai tare presiunea din partea piloților din spate, echipați cu pneuri soft. În virajul 18, monegascul a greșit, iar Perez și Hamilton au profitat și s-au apropiat de el.
VICTORIE PENTRU SAINZ
A urmat o serie de depășiri între cei 3. La final, Perez s-a instalat pe poziția a 2-a, iar Hamilton pe 3.
Carlos Sainz a obținut, așadar, prima sa victorie din Formula 1, iar coechipierul său a încheiat cursa pe 4. Fernando Alonso a terminat pe 5, fiind urmat, pe rând, de Lando Norris, Max Verstappen, Mick Schumacher (primele sale puncte în F1), Sebastian Vettel și Kevin Magnussen.
Accidentul lui Guanyu Zhou a fost extrem de spectaculos, bine ca nimeni nu a patit nimic. Acum vedem ca gardurile de protectie nu sunt acolo doar de forma, chiar au salvat cateva vieti.
Un punct negru pentru Verstappen, care desi nu a fost sanctionat de stewarzi, consider ca nu a condus fair in duelul cu Mick, fortand (ca de obicei) germanul in afara pistei si aparandu-se extrem de agresiv. Urat din partea unui campion. Interesant ca nici Perez nu a fost sanctionat atunci cand a taiat virajul 17, fortandu-l pe Leclerc sa iasa in afara. Iar apoi il auzim ce Horner cum se plange ca o bocitoare ca o alta echipa (a se citi Mercedes) este tot timpul avantajata.
iata, se adeveresc spusele mele dupa Montreal, atunci cand Carlos nu-i privat de high-end-ul materialului de concurs, spaniolul chiar nu se lasa rugat in a oferi rezultate notabile....
felicitari si lui Binotto, apreciez enorm faptul ca Mattia demonstreaza ca poseda testosteron si-n fata camerelor de filmat, mustrandu-l zdravan, folosindu-se pana si de degetul aratator, pe lamentatu' de serviciu de la Maranello, Charles L'echec....
Mattia, nu pot decat sa aprob aceasta abordare partial abraziva venita din partea unui team-principal taman in spatiul public, asta fiindca n-ai pentru ce sa mai manifesti clementa la adresa unuia care-i de 4 ani la Ferrari, nu mai este timpul pentru jumatati de masura, e pan' la urma cat se poate de previzibil ca atat rabdarea ta, dar si toleranta fanilor Ferrari in ceea ce-l priveste pe *salvatorul Scuderiei* sa-nceapa sa erupa, sa erupa virulent.....
Vamos Carlos!
Forza Ferrari!
In momentul in care a intrat Safety Car, Leclerc avea aproximativ 4 secunde avans fata de Carlos, acesta distantandu-se si realizand multiple Fastest Lap .. chiar si cu un endplate rupt.
Nu l-au chemat pe Leclerc la boxe pentru soft-uri ca sa nu o dea in bara cu double stack-ul. S-au prins si ei ca au fost prosti cerandu-i lui Sainz sa lase vreo 10x car lengths pana la Charles ca sa nu vina Hamilton si Perez din spate, moment in care Sainz - pe buna dreptate - a refuzat, stiind ca ar deveni si el victima sigura.
Avand in vedere circumstantele, ma bucur pentru Sainz ca a castigat prima lui cursa F1 din cariera. Pe de alta parte, imi pare ca Leclerc a fost mai bun.
O sa ma uit peste Lap times pe racefans.net dupa ce va fi postat articolul ca sa vad daca am dreptate sau nu.
Aparent, Ferrari lasa WDC sa le scape si anul acesta. Nimeni nu ii tine minte pe cei de pe locul 2 sau ce circumstante au fost in anii respectivi.
Next year boys, Ferrari Master Plan ! :)
E greu sa fim de acord cu afirmatiile tale, avand in vedere ca esti extrem de partinitor (e.g. prin simplul fapt ca te adresezi unui pilot cu L'echec in loc de Leclerc - 0 respect pentru munca si talentul lui.)
De curiozitate, am dat o cautare dupa cursa de anul trecut ca sa-ti recitesc parerea despre Leclerc, citez:
".....pe romaneste:
Charles L'echec este gratulat pentru faptul ca a sarit afara(la propriu) din virajul Copse in pseudomanevra de a-si pastra prima pozitie in cursa!!!
Max, respect!
spre deosebire de L'echec macar tu chiar posezi acel definitoriu atribut masculin in zona inghinala...."
Anul asta, a fost ok cum l-a depasit Leclerc pe Hamilton in Copse dintr-o postura asemanatoare cu cea a lui Max, a demonstrat ca are acel atribut masculin la care faceai referire?
la hochparter baleiez numai intre impecabil si ireprosabil....
unde-i vina lui Sainz la Silverstone?
.....cumva ca plouat in calificari, acolo unde L'echec s-a scufundat in asfaltul jilav?!?
....cumva ca, desi a schimbat cu 5 tururi mai devreme decat L'echec ["alunecoasa" decizie a strategilor Ferrari], Carlos a reusit, printr-un pace matur si coerent sa se mentina inaintea lui L'echec, chiar si dupa trecerea acestuia pe harduri?!?
....cumva ca Sainz i-a cedat pozitia imediat ce i s-a cerut de la boxe?!?... aspect evidentiat si de Binotto imediat dupa cursa.....
....cumva ca Sainz n-a fost de acord sa se compromita iremediabil atunci cand i s-a recomandat sa creeze acel spatiu josnic -10 monoposturi lungime- in a-i genera *salvatorului* un ecart linistitor pentru ultimele 10 tururi?!?....Binotto remediind dupa cursa, printr-o vadita retractare, aceasta nefericita recomandare.....
@Marius,
hai sa-l invinuim pe Carlos pentru faptul ca si-a permis ca week-end-ul trecut sa fie prezent pe circuitul de la Silverstone!.....cand spaniolul putea bine mersi sa-si mentina tonusul pe Brands Hatch, acolo unde nu-i mai putea genera vreo paguba profesionala atat de perimatului *salvator*....
@Marius,
Sainz peste L'echec in clasamentul general in 2021 a fost o "intamplare", doar ca ia aminte, urmeaza coincidenta din 2022, si, predictibil pentru deznodamantul duelului intern de la Maranello in 2023, coincidenta coincidentei....
Vamos Carlos!
Forza Ferrari!
hai sa-ti risipesc dilema, cu atat mai mult cu cat L'echec este unul dintre aceia care-si ghideaza existenta(profesionala) dupa:
"numai prostii nu-si schimba abordarile"....
...in 2022 L'echec lupta pe viata si pe moarte in Copse pentru locul 3 si, culmea, avand pneuri cu doua trepte mai putin aderente decat @44, in 2021 insa, resemnandu-se in acelasi Copse in ridicolul duel pentru victorie, dar intr-o cu totul alta dispunere a pneurilor pentru cei doi......
....animozitatea dintre L'echec si Verstappen e notorie inca din frageda lor pruncie, tocmai de aceea L'echec n-a vrut sub nicio forma sa contribuie, nicimacar indirect, la izbanda finala a lui Max in 2021, ba din contra....
de fapt, L'echec n-a ezitat nicio secunda sa-si faca publica, in mai multe randuri, optiunea in ceea ce priveste alegerea personala a castigatorului titlului mondial in 2021....
.....bine macar ca acel cadou facut de L'echec in Copse2021 nu i-a fost de niciun folos brunetului suprem, cel care era singurul in masura sa-l mentina pe monegasc la acelasi nivel -dpdv al titlurilor mondiale- cu rivalul sau din copilarie...
...astazi insa, din motive foarte cunoscute, @44 a devenit inutil pentru L'echec, pe cale de consecinta.....
@SGT,
cat de mare a fost degradarea profesionala a lui L'echec in episodul petrecut in 2021 o sa te las pe tine sa calculezi, eu stiu doar ca L'echec nu pierde timpul, deja si-a facut publice calculele in obtinerea primului sau titlu mondial(2022): 5 victorii!
P.S. refuz sa cred ca poti deveni un mare pilot & urias campion fara sa ai parte de rezultate la invatatura cel putin mediocre!
Sainz a facut greseli si nu a avut ritm dar a fost inteligent. Uneori inteligenta invinge talentul.
Leclerc este certat cu ploaia si s-a vazut asta in calificari. A avut doua starturi slabe, in ritm de cursa a fost mult peste Sainz dar strategia Ferrari l-a ingropat din nou. Nu stiu in ce masura incepe sa devina si vina pilotul. Cand strategul e praf poate ar fi cazul ca pilotul sa-si faca singur strategia. Au fost cazuri cand Vettel, Hamilton, Verstappen, Sainz si-au facut singuri strategia si au avut de castigat. Leclerc este prea naiv si cade mereu in plasa.
Perez, Hamilton si Leclerc ne-au oferit momentul sezonului.
Checo este pilotul zilei. A avut grija de pneuri ca in vremurile bune, iar recuperarea sa a amintit de Sakhir.
Hamilton a avut mult ghinion: primul start a fost perfect dar din vina lui georgica a fost inutil, primul schimb de pneuri a fost prost iar fara SC termina usor pe locul 2 dupa Leclerc. Oricum cursa lui Lewis a fost foarte buna.
Norris a pierdut un loc din cauza strategiei, Verstappen a fost ghinionistul zilei, Schumacher a meritat sa puncteze.
O cursa rusinoasa pentru Ricciardo si Tsunoda.
Imi pare foarte rau pt. Zhou. Putea sa faca o cursa foarte buna dar a fost lovit de un prost. Mai rau e ca prostul a scapat fara pedeapsa.
Castigatorul a primit 2 cupe asa ca Neutru nu mai are motive sa planga.
cu un final aproape neașteptat, în care, din păcate și din motive obiective,
Max Verstappen n-a fost unul dintre protagoniști.
Felicitări lui Sainz, le merită cu prisosință!
P. S. scriu asta ca susținător Ferarri, fără să mă intereseze piloții echipei.
Altfel, Costel in prostia lui nu vede cum Leclerc in 2021 a fost mai rapid si in calificari si in curse decat spaniolul, la fel cum l-a umilit si in acest sezon, doar problemele tehnice si strategiile echipei facand diferenta de puncte sa fie alta.
Daca vorbesti de Copse 2021, de ce nu amintesti si Hungaroring unde Sainz a lasat usa deschisa pentru Hamilton dupa ce Alonso s-a luptat vreo 10 tururi cu el. Ce, nu-l acuzi pe madrilen ca a tras si el impotriva lui Max, care l-a privat de un loc la Red Bull?
Cei care se pricep la fenomen, cei din F1, exceptie Binotto, vad foarte clar cum Leclerc e mult mai bun, iar Sainz nu are si nu va avea niciodata pedigree de campion. Dar mai are si orgoliu nesimtit sa nu accepte rolul de locotenent si lucreaza cu taica su si cu Rueda, ca sa primeasca sanse extra.
Mi-a placut cum a facut pe el cand l-a avut pe Max in spate :))) Salo si Irvine in 1999 erau cu o clasa peste el ca piloti Ferrari.
De-ar fi cumva să-i fie-aleasa
O parteneră să-l accepte
La masa lui o "Tămâioasă"
I-ar șade bine: să-l deștepte! :))
Colegule, tu ne-nfiori
Ce poți face cu-al tău orgoliu:
Nu doar c-ai băut până-n zori,
Cu dinții ai smuls și din fotoliu!
ori esti superficial, ori n-ai vizionat materialul in bucla (de cel putin 7, 8, 10 ori), asta fiindca definitorii sunt emotiile pe care Carlos reuseste sa le transmita fanilor Ferrari, sentimentele fiind unice si coplesitoare in astfel de momente cu adevarat mirifice....
...si-ti mai zic ceva:
Ricciardo l-a siluit pe Carlos in Tamburello inca din primul tur la Imola, australianul nefiind nicimacar avertizat de comisia tehnica pentru marsava eliminare din cursa a spaniolului.....
https://youtu.be/NQBPSXJeBrI?t=8
@Marius,
raman in cumpana cu privire la abordarea lui Carlos pentru week-end-ul care urmeaza....
.....zic sa mearga totusi in Austria, dar sa se prezinte pe Salzburgring, pentru nimic in lume taman pe Red Bull Ring, *autenticii* fani Ferrari nu merita sa aiba doua deceptii majore intr-un interval de numai sapte zile.....
erata: fani L'echec
In Austria avem si cursa de sprint, prilej bun sa avem iar un duel Charles Leclerc cu Max Verstappen, ei si cu Checo Perez sunt singurii piloti care conteaza in lupta la varf. Juniorul Sainz e mai in spate cu Russell cu Hamilton, acolo se bate el.
Esti ofticat rau nu tii cu Ferrari mi se pare ca esti cu BLM.
De ce nu spuneti ca ar fi castigat Verstappen daca nu ar fi avut probleme.
Fanii ferraristi fac o tragedie ca a castigat Sainz si nu Leclerc, si o sa spuneti ca el era in lupta pentru titlul mondial.
Gresit, Max si Perez sunt in lupta iar Leclerc sa aiba grija sa nu termine pe 4 daca pleaca capul dupa cursa si spune ca va reveni mai puternic si masina este rapida.
Nu are nerv in el ca Sainz Max sau Hamilton sa nu ne intoarcem mai in urma.
Si era sa uit:
MAX e cel mai bun.
Ceea ce mulți poate nu vor să "vadă", este Mgu-K_ul celor de la RB, ce este cu mult mai performant decât ce are Ferrari. Exact asta le-a lipsit celor de la RB la Silverstone, aportul Mgu-K, care nu a contat pe pista din Anglia.
Sainz primise cu câteva kg în minus pentru a-l ajuta la start și în prima parte a cursei în duelul cu Verstappen.
Cu noile monoposturi ce cântăresc peste 798kg ai nevoie de întreaga cantitate permisă de regulament (110kg) pentru a încheia întrecerea, consumul fiind puțin peste 2.1kg/tur.
Consecința: i se cere lui Sainz -dupa turul 30- să facă lift& coast moderat. Leclerc se indepărtează în scurt timp la peste 4s, în timp ce Hamilton reduce până la 2s ecartul.
(Valentin Raducan)
face ce stie mai bine in ultimii ani, chiar a reusit sa transforme Scuderia intr-un adevarat viespar, lamentarile si smiorcaielile monegascului generand ample animozitati in echipa, atat in anii cand ii era coleg lui Sebastan, fie in ultimele 18 luni, alaturi de Carlos......
Potrivit fostului ofițer de presă Ferrari, Alberto Antonini, o parte din personalul Ferrari a refuzat să sărbătorească victoria lui Carlos de la Silverstone.
"Mi-a fost relatat un episod urât, și am încredere în sursa mea, care a avut loc imediat după cursa de la Silverstone.
Acesta nu este un semn bun.
O mică rivalitate sănătoasă în interiorul garajului este Ok. E bine ca fiecare mecanic și fiecare tehnician să-și încurajeze șoferul, dar interesul comun trebuie să fie victoria echipei.”
(F1 Manager)
.... e mai mult decat evident ca L'echec este extrem de toxic pentru Ferrari....
...parca cu atat mai mult trebuie pretuit in aceste ceasuri tulburi liderul Binotto, cel care a tinut sa reapara pentru a minimiza efectele veninului comportamental & afirmational al acestui fariseu din Principat.....
Binotto: "Într-o situație similară, bunul simț spune să acordăm prioritate celui care este în față pentru a nu pierde poziții pe pistă. Nu este nimic ciudat în strategia noastră. Prioritatea a fost, ca întotdeauna, pilotul care este în față, în acest caz Charles.
Charles avea cauciucuri mai proaspete, dacă l-am fi oprit, atunci rivalii noștri ar fi optat pentru strategia inversă și ar fi câștigat poziții, având și cauciucuri aproape noi. Este aceeași strategie folosită pentru Lewis Hamilton în cursa de la Abu Dhabi de anul trecut, atunci cand Hamilton nu s-a întors la boxe.
În același timp, cu Carlos am optat pentru o strategie inversă pentru a nu rata nicio șansă. Dacă nu am fi făcut-o, punând ambii piloți pe aceeași strategie, am fi riscat să pierdem cursa, livrând literalmente victoria rivalilor noștri.
Pentru noi, familia din Maranello, prioritatea continuă a fost, este, o să fie maximizarea rezultatului echipei.”
Mattia, chapeau!
Cine știe, poate ca această victorie poate declanșa ceva în Sainz.
Va începe acum să ia pole-uri sau să câștige curse mai des? Sunt foarte curios dacă presiunea din campionat îi va face ceva.
Este un băiat inteligent și sensibil, cu o mașină bună.
Un lucru este sigur, Carlos Sainz nu mai este fiul lui Carlos Sainz. El este Carlos Sainz.
https://youtu.be/3OCQJ5TxeQQ
niciodata n-am fost adeptul ramasagurilor mici, cele care ne pot compromite, unuia sau celuilalt, eruditia intr-ale F1 in cel mai brutal mod, intr-o clipita, tocmai de aceea continui sa divinizez viziunile ample in ceea ce priveste exigenta competitie F1, intervalele medii si lungi ale disciplinei sunt cele pentru care manifest interes deplin.....
...reiterez, Sainz o sa recidiveze in clasamentul pilotilor 2022, clasare superioara a spaniolului in duelul intern de la Maranello....
L'echec, cu ce-a facut pe radio da' si post cursa in UK, nu-i deloc gratuit sa-l clasific ca fiind un veridic anarhist!
.....nu putem continua asa, Ferrari chiar nu merita asta, L'echec este o veritabilă cloșcă a conflictelor pentru Ferrari, n-ar trebui sa-i permitem acestui L'echec sa transforme Maranello in propriul sau cuibar, clementa continua la adresa lui L'echec iata ca-i perceputa ca slabiciune de acest minuscul potlogar....
Binotto trebuie sa puna piciorul in prag si mai abitir, poate ca se impune sa fie luata in considerare inlocuirea sa temporara, extrem de fezabila fiind varianta Antonio Giovinazzi pentru una, poate chiar doua curse, timp in care L'echec sa-si insuseasca elementele minimale de convietuire intr-un mediu profund profesionist precum cel in care-si desfasoara activitatea de multi ani incoace, Maranello....
Or fi cei de la Ferrai atat de idioti sa aduca si sa pastreze la echipa niste nulitati (a se citi Leclerc) ? ....probabil. Pacat ca nu au acces la cunostintele unora de pe aici...
Au pierdut cel putin 2 titluri mondiale numai din cauza strategiei tampite. Vezi cazurile cu Vettel.
Pacat de oamenii care muncesc pentru ca masina sa fie foarte rapida...
1 Max Verstappen Red Bull 1:06.302 33 laps (s)
2 Charles Leclerc Ferrari 0.255s 30 laps (s)
3 George Russell Mercedes 0.400s 31 laps (s)
4 Sergio Perez Red Bull 0.537s 25 laps (s)
5 Lewis Hamilton Mercedes 0.607s 29 laps (s)
6 Kevin Magnussen Haas 0.663s 31 laps (s)
7 Carlos Sainz Ferrari 0.737s 28 laps (s)
8 Fernando Alonso Alpine 0.798s 31 laps (m)
9 Mick Schumacher Haas 0.944s 30 laps (s)
10 Yuki Tsunoda AlphaTauri 0.994s 31 laps (s)
11 Lance Stroll Aston Martin 1.129s 25 laps (s)
12 Esteban Ocon Alpine 1.160s 26 laps (m)
13 Sebastian Vettel Aston Martin 1.174s 27 laps (s)
14 Valtteri Bottas Alfa Romeo Racing 1.220s 25 laps (m)
15 Alex Albon Williams 1.280s 32 laps (s)
16 Pierre Gasly AlphaTauri 1.290s 32 laps (s)
17 Daniel Ricciardo McLaren 1.441s 23 laps (m)
18 Guanyu Zhou Alfa Romeo Racing 1.587s 27 laps (s)
19 Nicholas Latifi Williams 1.847s 28 laps (s)
20 Lando Norris McLaren 3.613s 14 laps (m)
1. (1) Max Verstappen 1’4.984
Red Bull RB18
2. (16) Charles Leclerc 1’5.013
Ferrari F1-75
3. (55) Carlos Sainz Jnr 1’5.066
Ferrari F1-75
4. (11) Sergio Perez 1’5.404
Red Bull RB18
5. (63) George Russell 1’5.431
Mercedes W13
6. (31) Esteban Ocon 1’5.726
Alpine-Renault A522
7. (20) Kevin Magnussen 1’5.879
Haas-Ferrari VF-22
8. (47) Mick Schumacher 1’6.011
Haas-Ferrari VF-22
9. (14) Fernando Alonso 1’6.103
Alpine-Renault A522
10. (44) Lewis Hamilton 1’13.151
Mercedes W13
11. (10) Pierre Gasly 1’6.160
AlphaTauri-Red Bull AT03
12. (23) Alexander Albon 1’6.230
Williams-Mercedes FW44
13. (77) Valtteri Bottas 1’6.319
Alfa Romeo-Ferrari C42
14. (22) Yuki Tsunoda 1’6.851
AlphaTauri-Red Bull AT03
15. (4) Lando Norris 1’25.847
McLaren-Mercedes MCL36
16. (3) Daniel Ricciardo 1’6.613
McLaren-Mercedes MCL36
17. (18) Lance Stroll 1’6.847
Aston Martin-Mercedes AMR22
18. (24) Zhou Guanyu 1’6.901
Alfa Romeo-Ferrari C42
19. (6) Nicholas Latifi 1’7.003
Williams-Mercedes FW44
20. (5) Sebastian Vettel 1’7.083
Aston Martin-Mercedes AMR22