Marele Premiu al Rusiei a fost marcat de numeroase incidente în primul tur, iar Sebastian Vettel a fost principală victimă. După penalizarea de 5 poziţii pe grilă pentru înlocuirea cutiei de viteze, pilotul Scuderiei Ferrari a luat startul de pe locul 7 şi a fost lovit din spate de Daniil Kvyat în virajul 2.
Germanul a derapat, l-a acroşat uşor pe Daniel Ricciardo, iar la intrarea în virajul 3 a fost lovit încă o dată din spate de Kvyat, incident în urma căruia s-a izbit zidurile de pe marginea circuitului şi a fost nevoit să abandoneze.
Vettel a plătit astfel tribut unui start din mijlocul plutonului, în timp ce Nico Rosberg a avut parte de un debut de cursă semnificativ mai bun. Pilotul echipei Mercedes a ţâşnit la start, în timp ce coechipierul său Kimi Raikkonen a progresat pe locul doi după ce l-a depăşit pe Valtteri Bottas (Williams) în virajul 2.
Abandonul lui Vettel şi o serie de alte mici incidente l-au propulsat pe Lewis Hamilton până pe locul 5, în spatele lui Bottas şi Felipe Massa (Williams), înainte ca Safety Car-ul să-şi facă apariţia pe circuit în aşteptarea recuperării epavei Ferrari. Imediat după reluarea cursei, Bottas şi-a recuperat locul doi cucerit în calificări în faţa lui Raikkonen, în timp ce Hamilton i-a depăşit succesiv pe Massa şi pe finlandez pentru a progresa pe locul trei.
Lipsă de suspans după unica oprire la boxe
Cu doar câteva excepţii, piloţii au optat pentru strategii similare cu o oprire la boxe pentru a înlocui pneurile supersoft cu cauciucurile soft, iar Hamilton a reuşit să treacă de Bottas pentru locul 2 la scurt timp după ieşirea de la standuri, aceeaşi manevră fiind reuşită ulterior şi de Raikkonen.Hamilton a reuşit să reducă diferenţa de 12 secunde care îl separa de Rosberg la ceva mai mult de jumătate, însă germanul a apăsat ulterior pedala de acceleraţie şi şi-a consolidat poziţia de lider, pe care nu a mai cedat-o până la final.
Astfel, Rosberg a obţinut a patra victorie consecutivă a sezonului şi a şaptea consecutivă dacă le luăm în calcul şi pe cele trei cu care a încheiat sezonul precedent. Hamilton s-a consolat cu locul 2, unul excelent însă în contextul în care a plecat de pe locul 10, în timp ce Raikkonen a completat podiumul în faţa lui Bottas şi Massa, în ciuda faptului că brazilianul a optat pentru o oprire suplimentară la boxe în ultimele tururi.Chiar dacă a luat startul de pe locul 14, Fernando Alonso a progresat rapid în pluton în primul tur ca urmare a numeroase acroşaje şi a ajuns pe 7, pentru ca ulterior să progreseze pe locul 6. De aceste incidente a profitat şi Kevin Magnussen, care a terminat cursa pe locul 7 şi a obţinut astfel primele puncte pentru Renault în acest sezon. Noua echipă Haas a revenit în puncte prin locul 8 al lui Romain Grosjean, în timp ce Sergio Perez (Force India) şi Jenson Button (McLaren) au completat topul primilor 10 piloţi.
Pe lângă Vettel, Nico Hulkenberg (Force India) şi Rio Haryanto (Manor) au abandonat de asemenea în primul tur, în timp ce Max Verstappen (Toro Rosso) s-a retras prematur din cursă în urma unei defecţiuni la motor.
neaparat cineva trebuie sa il tempereze. nu asa se procedeaza .
in fine...o cursa plictisitoare !
McLaren da semne de revigorare, ambii piloti in puncte!
Hamilton, comportament execrabil ce imi dovedeste in continuare ca nu este nici pe departe un campion. Pe langa viteza pe circuit si un pic de noroc, trebuie sa ai si caracter de campion, ceea ce ii lipseste cu desavarsire.
Kvyat este Maldonado, cursa trecuta faci ce faci, acum il atingi o data, hai sa ii mai dau una, sa ma stie de frica". Cine il potoleste pe praslea asta?
Rusul trebuie suspendat cateva etape, au fost doua lovituri destul de clare si voite.. manevre in urma carora au avut de suferit multi piloti in trecut. 10 secunde doar? Oare de ce ma mai uit la F1.
A zis Toto Wolff ca Rosberg a avut si el ceva probleme cu unitatea de regenerare a energiei in a doua jumatate a cursei.
Deci, din nou, cateva variabile care ne impiedica sa spunem care dintre piloti a fost mai in forma azi.
O situatie aparte ne-a oferit aceasta cursa la final, in camera unde s-au retras pilotii dupa cursa, pentru cantarul de dinainte premierii. Imputitul de Putin a tinut mortis sa fie acolo, in camera aia ca sa ii salute pe piloti si sa schimbe cateva vorbe cu ei. S-a auzit clar in transmisia de la Sky cum tacaneau aparatele de fotografiat atunci cand Raikkonen si Rosberg au vorbit cu el. Ce am mai remarcat eu din acest episod:
- omul era din alt film, s-a potrivit acolo ca nuca in perete. Chiar daca a fost plasat strategic in incapere, se vedea ca este putin stingher, iar pilotii l-au tratat ca pe un corp strain;
- Hamilton a fost foarte sucarit la final si a trecut ca racheta peste intalnirea asta. A dat noroc cu el, dar l-a tratat nu tocmai politicos, avand casca pe cap, cu viziera un sfert lasata. Sau cel putin eu asa imi amintesc. Oricum ... a fost rece di distant cu el;
- Raikkonen a fost primul care a intrat in contact cu el si mi s-a parut ca discutia dintre ei a fost destul de consistenta nu neaparat in cantitatea informatiilor schimbate cat mai ales prin atitudinea deschisa si amicala dintre cei doi;
- Rosberg a fost clar surprins de prezenta astuia acolo. Initial l-a tratat cu indiferenta si a trecut pe langa el, apoi cred ca l-a mai ocolit o data sau de doua ori inainte sa vina sa vorbeasca cu el;
- Taranul, ca altfel nu il pot numi dupa atitudinea pe care a adoptat-o, a stat batos inspre centrul camerei, cu capul putin ridicat, asteptand sa fie abordat;
- nu am fost pe faza cum a discutat cu Raikkonen, dar cu Rosberg a vorbit in rusa, avand translator langa el, ceea ce mi s-a parut o alta aroganta nesimtita. In fine, daca chiar nu stie engleza, imi retrag cuvintele si imi cer si scuze daca e cazul, dar imi vine sa greu sa cred ca securistul nu stie engleza;
- discutia cu Rosberg a fost sterila si puerila. De fapt asta m-a deranjat cel mai tare, ca a fost acolo doar ca sa fie facute pozele alea cu care va aparea in presa afiliata Kremlinului. Si faptul ca a avut o atitudine de prostul satului cu tupeu si ingamfare de interlop. Ceea ce si este.
Ma bucura pozitionarea lui Alonso si a lui Button.
Pacat de situatia lui Kvyat. A dat-o prost rau de tot. Sper sa nu ii afecteze moralul, dar pe de alta parte sper sa i se explice ce are de facut in continuare si sa inteleaga ca este cazul sa se avante mai prudent.
Sper in continuare ca Rosberg sa castige anul asta titlul la piloti, dar, dupa fuleul pe care l-a avut Hamilton in cursa asta, pana in turul cand a fost anuntat ca are problema la circuitul de racire, nu sunt deloc linistit. Nu zic ca nu se poate sa castige, dar e clar ca Hamilton are forta multa si va fi o nuca greu de spart.
Felicitări pentru Honda, pe un circuit de motor, au arătat bine și au mai arătat că lipsa relativă de performanță vine și de la aerodinamică, nu numai de la ei. Din păcate, au fost din nou dublați !
Incearca sa urmaresti curse din vremea lui Senna si poate iti schimbi parerea.Si chiar mai mult a luptat impotriva sistemului care si acum poate hotaraste soarta F1.Insa daca esti fan infocat Schumacher nu uita ca si el a facut lucruri urate cu care F1 nu se mandreste de loc.
Schumacher s-a retras in 2006 pentru ca urma sa vina Raikkonen la Ferrari in ciuda tuturor opozitiilor lui Schumacher. Deci uite ca mai afli si tu cate ceva util stand pe aici :)))
Cu totul alt om! Sustin in totalitate comentariul asta! Insa in comentariul anterior intelegeam ca acest defect psihic al sau ar fi avut influente asupra rezultatelor sale de azi...
Numai bine!
Am baut vin ieri dupa cursa si m-am pilit un pic. Fericit ca Mclaren da semne de revenire, dar in extaz maxim cand l-am vazut pe Vettel abandonand. Il iubesc si il respect MAXIM pe Kvyat, mi-a transformat ziua dintr-o dumunica frumoasa (locul 6 nesperat) intr-o adevarata sarbatoare. Sa il vad cum da din maini si cum este frustrat pe scuter sau mecanicii Ferrari dezamagiti dar mai ales mutra impietrita a lui Arivabene. Oare de ce Arivabene nu mai exulta ca dupa startul din Australia? :)) Respect Daniel Kvyat.
@Logon
Fara suparare:
1.in primul rand Rosberg a fost prins in trafic
in primul rand CA Rosberg a fost prins in trafic
2. si apoi sa vazut pace-ul care la avut dupa
si apoi S-A vazut pace-ul PE care la avut dupa
3. si-a conservat totul drept dovada ca a facut si cel mai rapid tur la finalul cursei Rosberg pe Rusia are pace mai bun e clar asta iar rezultatul e corect
si-a conservat totul, drept dovada ca a facut si cel mai rapid tur la finalul cursei. Rosberg pe Rusia are pace mai bun, e clar asta, iar rezultatul e corect.
Nici semnele de punctuatie nu sunt de lepadat.
Pe fond, comentariul este pertinent. Desi nu s-a fazut in transmie, comentatorii de la Sky au spus la un moment dat, cand Hamilton recupera ca Fat-Frumos, ca Rosberg este prins in trafic. Afirmatia lui Toto conform careia, in a doua parte a cursei, masina lui Rosberg ar fi dat ceva mesaje suspecte legate de integritatea sistemului electric de propulsie pare sa fie contrazisa de turul rapid realizat de Rosberg in finalul cursei. Daca judecam pragmatic, parca nu ar fi oportun sa risti un abandon pe final, in ultimele doua tururi, doar ca sa faci un fastest lap de dragul statisticilor.
Cat despre cursa, a fost una de doi bani, iar rusul ala imputit , ca nu vreau sa-i pronunt numele, sa mearga frate la cart ca acolo ii este locul, om retardat.
Ok, loveşti odată, de două ori, însă a treia oară este deja inconstienţă şi prostie.
Auzi la el, cica ".........asemenea lucruri se mai întâmplă in F1........".
Se întâmplă sigur că da, însă să distrugi de două ori la rând cursa aceluiaşi pilot este prea de tot.
Cât despre tine Mirciulică, sincer sâ fiu nu m-ai dezămăgit nici de data asta, ai rămas acelaşi cârcotaş frustrat, se vede şi din numărul de dislike-uri pe care le încasezi la fiecare com. al tau.
Am o teorie si o pun in dezbatere:acum multi ani Alonso frana prea devreme si Coulhard a iesit in decor.A fost o smecherie urata marca Alonso dar asa a iesit in fata la acel moment.Poate si Vettel a incetinit special doar sa il faca pe rus sa iasa in decor sau sa schimbe directia asa cum a patit si el cursa trecuta.Rusul nu cred ca are experienta necesara sau poate intentionat la acrosat.
Este doar o ipoteza va rog nu ma blamati pt ca am gandit si o alta posibilitate.
Abia astept ca Hamilton sa se intoarca la McLaren ca sa fii tu fericit cu locul 6 pe care le va "merita"
iar Alonso sa castige campionatul cu Mercedes dand macar un tur lui Hamilton si McLarenului in fiecare cursa!
pofta mare la vin!
in 2014 la fel s-a intamplat si cu Rosberg
el a avut ghinion curse la rand pe cand masina lui Hamilton functiona perfect
nu este niciun fel de teoria conspiratiei
norocul si ghinionul fac pare din motorsport
Schumacher ramane cel mai titrat pilot F1 din istorie nu incape indoiala chiar de nu il simpatizez.
E bine totusi sa discutam chiar contradictoriu, poate mai aflam lucruri noi asa cum ai relatat tu si @serban.Multumesc.
Ar trebui sa plece de la boxe un urmatoarele curse.
Daniil Kvyat este un pilot bun care a castigat gp3 fiind coleg cu Sainz,a punctat la debut in f1,a obtinut un superb loc 5 in calificarile primei curse din Rusia si la invins anul trecut pe apreciatul Ricciardo.In primii 2 ani de formula 1 rusul nu prea a fost implicat in incidente.In China toti specialisti au spus ca a fost vina lui vitel si cred ca daca acesta nu era asa de plangacios dupa cursa evenimentul din Rusia poate nu se mai intampla.Sunt 2 variante:1.Kvyat a gresit din prea multa dorinta de-a impresiona acasa,2.Am avut ceva de genul Rossi-Marquez si rusul a s-a razbunat intentionat pentru cearta nemeritata din China.Oricum acesta a fost penalizat asa ca lasati-o mai moale cu insultele ca pana si cei mai buni piloti au comis-o la un moment dat.Va mai amintiti de incidentul Vettel-Webber din Turcia 2010?
Kvyat si-a jucat volanul si l-a pierdut. Marko /Horner nu iarta faptul ca nu au luat puncte intr-o cursa in care sperau la minim un loc 5. Punctele in F1 inseamna bani, destul de multi. Probabil ca Kvyat va primi un volan prin vreo competitie inferioara RedBull, iar in locul lui va veni Sergey Sirotkin la ToroRosso dupa ce Verstapen se va duce la RedBull. Poate!
Nu am nimic cu McLaren, dar rezultatul lor (bun dealtfel) este conjunctural. RedBull, ToroRosso si Vettel se clasau cu siguranta in fata McLaren.
Se pare ca acel cuplu Marko/Horner sunt mai neiertatori decat am crezut.