Contrar tuturor previziunilor meteo, Marele Premiu al Canadei a fost ocolit de ploaie, iar spectacolul a avut parţial de suferit, însă Lewis Hamilton a reuşit să-şi adjudece victoria în faţa lui Sebastian Vettel şi a unui surprinzător Valtteri Bottas.
Piloţii Mercedes au avut încă o dată parte de un start modest, iar Hamilton a încercat să-i blocheze calea coechipierului Nico Rosberg. După un start lansat, Vettel a profitat de spaţiul liber lăsat de Hamilton pe partea stângă şi a ţâşnit pe primul loc, în timp ce piloţii Mercedes s-au acroşat uşor în al doilea viraj.
Hamilton s-a menţinut pe locul 2 în spatele lui Vettel, însă Rosberg a fost nevoit să iasă în decor şi a revenit abia pe locul 9. Pe parcursul primului stint, Vettel s-a menţinut la circa o secundă în faţa lui Hamilton, iar în spate Max Verstappen l-a depăşit pe Daniel Ricciardo pentru locul 3, însă a rămas la circa 5 secunde în spatele britanicului.
Un abandon suferit de Jenson Button din cauza unei defecţiuni la motor a generat un Safety Car Virtual, iar Vettel şi Kimi Raikkonen au intrat la boxe pentru a se echipa cu pneuri supersoft în locul celor ultrasoft, element care a sugerat adoptarea unei strategii cu două opriri la standuri. Revenit pe locul 4 la circa 11 secunde în spatele noului lider Hamilton, Vettel a avut nevoie de numai câteva tururi pentru a-i depăşi succesiv cu sistemul DRS pe Ricciardo şi Verstappen şi pentru a urca astfel pe locul 2.
Strategia câştigătoare a lui Hamilton
Hamilton a aşteptat intrarea la boxe până în turul 25, când avansul său în faţa lui Vettel scăzuse la 5 secunde. Britanicul a optat pentru pneuri soft cu strategia de a le folosi până la sfârşitul cursei şi s-a menţinut la circa 10 secunde în spatele lui Vettel. Cel de-al doilea stint nu a adus schimbări majore în pluton, iar Raikkonen şi Vettel au intrat primii la boxe pentru pneurile soft înainte de stintul final.Germanul a revenit la numai 7 secunde în spatele lui Hamilton, iar speranţele sale la victorie s-au legat de o eventuală intrare la boxe a britanicului. Totuşi, Hamilton a reuşit să păstreze un ritm constant foarte bun şi să gestioneze pneurile în mod corespunzător, motiv pentru care a rămas pe circuit. Vettel a realizat că rivalul său nu va intra la boxe, astfel că a forţat şi a comis o greşeală minoră cu 8 tururi înainte de final. Hamilton şi-a trecut astfel în cont a doua victorie consecutivă, iar lupta pentru titlul mondial cu Rosberg şi Vettel devine şi mai palpitantă.
În spatele celor doi piloţi care au luptat pentru victorie, Verstappen părea favorit să obţină ultimul loc pe podium, iar după primul pitstop a scăpat şi de ameninţarea lui Ricciardo, care a pierdut un loc în favoarea lui Raikkonen.
În spatele acestora s-a aflat însă Valtteri Bottas, iar pilotul echipei Williams a fost singurul din top 10 care a copiat strategia lui Hamilton şi a efectuat o singură oprire la boxe. Acest lucru i-a permis să progreseze până pe locul 3 şi să obţină astfel primul podium pentru Williams din acest sezon.
Pariul riscant al lui Rosberg
Verstappen a coborât pe locul 4, iar în finalul cursei olandezul s-a văzut atacat de Nico Rosberg, care i-a devansat pe Raikkonen şi Ricciardo pentru a ajunge pe 5.
Germanul l-a atacat de mai multe ori pe Verstappen în ultimele tururi, însă olandezul a rezistat cu brio până la finalul penultimului tur. Înainte de intrarea în ultimul viraj, Rosberg a forţat, a depăşit, dar a derapat şi a pierdut controlul volanului.Verstappen şi-a păstrat astfel locul 4, iar Rosberg a terminat pe 5 datorită avansului substanţial pe care îl avea în faţa lui Raikkonen, Ricciardo şi Nico Hulkenberg. Ultimele două locuri care aduc puncte au fost ocupate de Carlos Sainz (Toro Rosso) şi Sergio Perez (Force India), în timp ce McLaren nu a obţinut niciun punct după ce Fernando Alonso a terminat doar pe 11.
Canada - Rezultate cursă:
O luam cu calificarile: vrei sa fie pilotii pe circuit? Le cumulezi timpii din Q1, Q2 si Q3, si le pui la dispozitie cate seturi de pneuri vor...din cele mai moi.
Pe urma, in cursa, ii pui sa plece cu pneurile cele mai rezistente( sa zicem s,ss si us): pleci pe soft-uri, ca nu poti sa mergi cu rezervorul plin si cu gumele cele mai moi, apoi treci pe ss si faci finalul, cand e masina mai usoara, cu us. Si ai boxele deschise doar doua tururi. Spre ex: schimbi intre tururile 20-22, apoi 34-36 si 42-44...cine n-o face, e descalificat.Daca suferi vreo avarie, intri,schimbi aripa, dar nu intervi asupra pneurilor...si cred ca ar fi mai spectaculoase cursele si nu disputate la boxe.
P.S.: pana-n Australia eu renunt sa ma mai uit la vreo cursa de F1!
Cat despre cursa: Rosberg... zob! Chit ca tin cu el dintre cei doi piloti Mercedes... e zob!! Era evident ca nu avea cum sa treaca de Hamilton in prima sicana. Iar la faza cu Verstappen, s-a precipitat, mai avea un tur in care putea face manevra.
Verstappen e bun. Stie sa se apere. Cred ca daca se inlesnea putin regulamentul si ii lasa sa se apere cu mai mult de o miscare, aveam o activitate impresionanta intre Rosberg si pusti.
Pentru cei ce posteaza aici declar ca sunt fan Ferrari.
Felicitari Hamilton. Seb a incercat, insa cred ca pista a fost prea rece ieri, dovada fiind cred: Seb a adus supersofturile in temperatura fara probleme si a demonstrat, zic eu, o aderenta mai buna ca Mercedes, Softurile fiind un compus mai dur cred, si poate care se incalzesc mai greu, s-a vazut ca Seb s-a chinuit cand incerca sa se apropie de Lewis.
Bravo si lui Max. Din pacate masina RBR n-are putere suficienta sa se bata cu Mercedes.
Eu personal, cred ca daca ferrari adopota o singura oprire la boxe, vedeam mai mult spectacol intre Vettel si Hamilton, Ham era cand mai rapid decat Vettel pe ultrasoft, cand vettel era mai rapid. Mi-ar fi placut sa vad o cursa bara la bara intre cei doi si chiar cred ca daca Hamilton il depasea pe Vettel(daca, s-a vazut ca nu prea s-au putut efectua depasiri, Rosberg a avut nevoie sa schimbe pneurile ca sa il poata depasi pe Bottas si pe Ricci, bla-bla ieftin cu "warnings" pe volan.
Bravo Bottas, nu inteleg pe unde a pilotat monpostul de a ajuns pe 3, era mult mai slab decat cei din fata lui inainte de intrarea la boxe, cum a trecut, pe unde si-a facut loc dar a ajuns pe 3. Cum naiba a ajuns Max pe 4, era mai rapid decat Bottas?
Rosberg, ai noroc cu echipa si cu problemele tehnice ale lui Hamilton, in rest este mult mai bun ham-ham. Nu imi este rusine nici cu Hami care a inceput sa aiba starturi foarte proaste si ii permite lui Rosberg sa ii puna probleme la start, majoritatea s-au rezolvat cu incidente in cursa pentru unul sau pentru altul. Esti in pole, ai o distanta intre 1 si 2, sau pur si simplu a invatat si Rosberg cum sa ia starturi mai bune.
Un lucru m-a deranjat foarte mult, atat Vettel cat si Hamilton l-au tratat cu spatele pe Bottas atat pe pdoiumul de premiere, cat si spatele podumului. Omul chiar a incercat sa bata sticla de sampanie cu Vettel, nici nu l-a sesizat, Valteri nu a jignit pe nimeni niciodata, e clar, nu are nicio sansa sa ajunga la ferrari cat este Vettel acolo.
@automarket, publicati si voi niste stiri despre Mick Schumacher, din cate am inteles de la prezentatori de la Digi, este in lupta pentru titlul din formula 4 italiana si din cea germana.
Vettel a gresit de 4 ori in cursa (de trei ori in ultima sicana) si o data in acul de par.
Anul acesta nu vad vreo victorie pentru Ferrari, din pacate pentru spectacol.
Personal nu cred ca a fost ok ca Hamilton sa-l impinga pe Rosberg dar cred ca Rosberg realmente nu intelege cum sta treaba in F1 si ca tot ceea ce conteaza sunt punctele nu atitudinea lui fata de coechipier. Hamilton nu da doi bani pe nimeni in afara de el, nici macar pe echipa. Rosberg nu intelege asta si... pierde. La fel la Red Bull, Ricciardo nu intelege ca noul star al echipei este Verstappen, si el nu mai conteaza, echipa se va concentra integral pe Verstappen, pentru ca deh... noul star ce-i faci. Ca dovada in cursa de ieri, Ricciardo se chinuia degeaba sa-l ajunga pe Verstappen, in timp ce acesta isi pastra pneurile pentru mai tarziu... De aia au si pierdut locul 3 ambii piloti Red Bull... s-au batut degeaba si si-au tocat pneurile.
Cei de la Ferrari si Red Bull, poate ii vor bate pe cei de la Mercedes, pentru ca sunt foarte aproape dar o vor face cand nu mai conteaza daca nu vor intelege ca cei de la Mercedes au o alta strategie decat ei. Pur si simplu s-a schimbat treaba, cei de la Mercedes merg pe o alta strategie, iar cei de la Ferrari si Red Bull, trebuie sa schimbe dupa pilotii Mercedes in fiecare cursa. Aia este singura sansa de a castiga, iar asta se va putea proba in orice cursa inclusiv cursa viitoare din Baku.
Vad o multime de comentatori in extaz dupa cursa lui Hamilton. Eu nu ma uit la F1 decat de fo' 25 de ani ca atare nu prea inteleg ce inseamna cursa buna a lui Hamilton? Ca s-a tinut bine de volan si nu a dat cu masina de pereti, ca s-a lasat depasit de Vettel ca unul de la coada cursei, ca in loc sa se ocupe de pastrarea locului castigat in calificari el era mai ingrijorat de cum sa-l blocheze pe Rosberg?
Cand am inceput eu sa ma uit la curse un pilot bun era acela care depasea, care scotea timpi buni si pozitii fruntase cu masini mai putin performante, care recupera 10-15 pozitii intr-o cursa, care castiga cu 3 opriri cand ceilalti faceau 1 maxim 2 etc,etc.
Cu siguranta ca au fost ani cand Hamilton a fost un pilot bun, chiar foarte bun, dar anul acesta pilotajul lui mie mi se pare banal. Exceptand poate Monte Carlo, nu a avut cursa fara greseli, unele chiar foarte grave. Mi se pare ca este concentrat mai mult pe cum il poate bloca pe Rosberg decat pe ce poate el, ca pilot.
Marele lui noroc este ca Rosberg este un pilot de pluton, mediocru in comparatie cu ce piloti sunt in F1 astazi. Iar faptul ca Hamilton se streseaza si gafaie in fata unui asemenea pilot, nu face decat sa ne arate lipsa de forma pe care o manifesta anul acesta.
Cu siguranta si mediocritatea lui Rosberg este un factor demotivant pentru Hamilton. Daca acesta ar fi avut un coechipier mai competitiv, s-ar fi concentrat mai mult si nu ar mai fi condus precum un sofer de RATB, a carui grija este doar sa nu dea cu masina peste un stalp sau un pieton si sa aiba grija sa nu-si taie gumele, ca i se imputa.
Mercedes a ajuns o echipa de batut , dar din pacate nu are cine, ca la Ferrari nu mai e un J.T. sau un R.B., la Vettel vad prea mult zambet pentru eternul loc 2, cel putin ieri parca era la vreun eveniment de publicitate... pacat....
https://www.youtube.com/watch?v=ygiD0_VuD8s
Bravo celor 4 : Ham, Vett, Bot si Verst.
Cazuri la fel de extreme cand au cerut pilotii sa itnre la pit si echipele i-au refuzat pe motivul ca la pneuri existau efecte de "graining" care se vor diminua pe parcurs.
In momentul asta NU pilotul face strategia. Echipa o face pentru ca vede mai bine cum se comporta un pneu si masina. O masina are mii de senzori care comunica prin wireless securizat cu pitul. Au date, informatii de care pilotii habar nu au in secunda aia. Oamenii cunosc atata matematica si fizica incat estimeaza cate tururi mai tin pneurile cu exactitate. Hamilton nu are cum sa faca el calculele astea cand sta pe circuit. El spune ce efect are masina si daca datele teoretice se leaga cu cele practice astfel incat echipa sa ia cea mai buna decizie.
Daca ar fi fost cum spui tu... Hamilton ar fi fost de vina anul trecut la Monaco, cand a pierdut in ultimele 5-6 tururi cursa, nu?
strategia o face echipa, echipa contine si pilotul. ei comunica. nu mai incercati sa diminuati meritele unuia sau altuia sau sa aruncati vina pe echipa cand sta prea mult la schimburi- ei sunt o echipa si fiecare membru mai si greseste, inclusiv pilotii, mecanicii, inginerii, strategii...