Sezonul 2013 al Formulei 1 a început cu o amânare neaşteptată a calificărilor din cauza ploilor abundente şi a vântului puternic care s-au abătut asupra circuitului de la Melbourne.
Chiar dacă piloţii au parcurs prima parte a calificărilor, amânate cu 30 de minute pentru a permite scoaterea apei de pe circuit, comisarii de cursă au decis ulterior să amâne succesiv startul celei de-a doua părţi cu câte 20 de minute din cauza noilor rafale de ploaie.
În cele din urmă, la o oră de la sfârşitul primei părţi şi în contextul apropierii serii, comisarii de cursă au anunţat oficial amânarea ultimelor două părţi ale calificărilor pentru duminică la ora 02:00, ora României.
Rezultatele stabilite în prima parte a calificărilor rămân însă valabile: Pastor Maldondo a ratat calificarea în a doua parte a calificărilor, urmând să plece doar de pe locul 17 din faţa lui Esteban Gutierrez, care a rămas blocat pe pistă în monopostul Sauber după ce a derapat pe pista umedă.
Marussia a reuşit să se poziţioneze pe locurile 19 şi 20 prin Jules Bianchi şi Max Chilton şi să-i învingă astfel pe rivalii de suferinţă de la Caterham. Giedo van der Garde şi Charles Pic au pierdut amândoi aripile faţă după ieşiri în decor şi loviri ale parapeţilor, iar francezul nu are locul asigurat pe grila de start ca urmare a timpului său, care nu a respectat regulă de 107% din timpul liderului Rosberg.Pe parcursul celor 20 de minute ale primei părţi au existat şi alte incidente notabile: Felipe Massa (Ferrari) a pierdut aripa faţă după ce a derapat şi a lovit frontal de două ori parapeţii de protecţie, în timp ce Lewis Hamilton a deteriorat uşor aripa spate a monopostului Mercedes şi a fost la un pas să rămână blocat pe iarbă, însă a revenit cu spatele.
Marele Premiu al Australiei va avea loc duminică cu începere de la ora 08:00, ora României.
AUSTRALIA - REZULTATE CALIFICĂRI, PRIMA PARTE:
17. Pastor Maldonado Williams-Renault 1m47.614s + 4.234s 18. Esteban Gutierrez Sauber-Ferrari 1m47.776s + 4.396s 19. Jules Bianchi Marussia-Cosworth 1m48.147s + 4.767s 20. Max Chilton Marussia-Cosworth 1m48.909s + 5.529s 21.Giedo van der Garde Caterham-Renault 1m49.519s + 6.139s 22. Charles Pic Caterham-Renault 1m50.626s + 7.246s 107% time: 1m50.616s
Cum circuitul nu are sistem de iluminare la fel ca Singapore sau Abu Dhabi, nu se putea risca cu o decizia hazardanta.
Nu inteleg totusi de ce n-au dat drumul la calificari conform planului - ploaie ploaie, dar pt asta exista pneurile de ploaie... sau marele producator Pirelli se lauda degeaba cu 50 l/m degajati la pneurile Cinzano albastre? Ca nu prea inteleg cum vine asta... e Formula 1, nu IndyCar sau NASCAR, ca evenimentul sa fie amanat la o data ulterioara, daca ploua.
Comisarii de cursa vor spune ca fac asta pentru securitatea pilotilor, insa, in curand, pe ideologia lor, se vor opri cursele pe timp de ploaie si se vor continua dupa o zi.
Esti pilot de F1, trebuie sa stii sa o tii si pe ploaie. Nu vrei sa dai cu ea de gard, esti prudent, scoti un timp slab si incerci sa recuperezi in cursa.
Maine, daca vremea e la fel, ce o sa se intample? Or sa alerge luni ca vor amana comisarii cursa?
In fine, discutie lunga.
@@mhm, eu unul nu inteleg spectacol prin accidente si abndonuri desi si alea participa la spectacol.Dar vorbind in general, toate regulile idioate nu fac altceva decat sa inlature spectacolul.Nu mai zic altceva ca ma lungesc prea mult.
la ce-mi foloseste viteza daca este doar pe uscat, pe ploaie lipsa totala din lipsa de securitate
Ramane un sport de viteza.... de pilotaj cat mai bun. 400 km/h nu-mi spun nimic. Dar 250 intr-un viraj in care se poate lua cu 250 pe uscat da. Dar 150 intr-un viraj care se poate lua cu 150 in siguranta pe ploaie da. Pilotii nu strang din dinti si apasa pe acceleratie. Piloteaza!!! Chiar si in conditiile limitarii puterii motorului pe ploaie sau a pneurilor mai putin performante tot cei mai buni piloti vor fi in frunte. F1 nu a avut mereu 900 cp si pneuri ultraperformante, dar competitie si sport de viteza a fost mereu!!
exemple: Spa 95 (calificari si cursa), Monaco 97, Spa 97, Spa 98, etc