Calificari: Vettel obtine stralucitor pole-ul pe ploaie
- Printeaza
- Comenteaza
-
Trimite pe:
Ploaia care a cazut pe circuitul de la Monza a adus spectacol chiar si in sesiunea de calificari.
Intr-un mod impresionant, Vettel a reusit sa-si demonstreze inca o data calitatile de pilot si a obtinut primul pole position din cariera, profitand si de faptul ca Raikkonen si Hamilton au fost eliminati inca din Q2.
Pilotul Scuderiei Toro Rosso va fi acompaniat pe grila de start de Heikki Kovalainen, in timp ce locul 3 a fost acontat in ultimele secunde de Mark Webber. Sebastian Bourdais a completat evolutia excelenta a Scuderiei Toro Rosso, obtinand al patrulea timp al zilei.
Nico Rosberg a trecut peste dezamagirile din cursele precedente si a terminat pe 5, in timp ce Felipe Massa nu a reusit decat un loc 6. Totusi, brazilianul porneste cu un avantaj consistent fata de principalii sai rivali la titlu, Hamilton si Raikkonen.
Toyota au obtinut locurile 7 si 9 pe grila, prin Trulli si Glock, in timp ce Alonso si Heidfeld au ocupat locurile 8 si, respectiv 10.
RAIKKONEN SI HAMILTON PRODUC SOCUL Q2
A doua parte a calificarilor a adus mari surprize in clasament.
Raikkonen si Hamilton au ocupat doar pozitiile 14 si 15, nereusind sa acceada in Q3, fiind acompaniati de un alt pilot important, Robert Kubica. Polonezul va pleca doar de pe locul 11, fiind urmat de Fisichella si Coulthard.Prestatiile dezamagitoare ale lui Raikkonen si Hamilton ar putea fi explicate de iesirile in decor suferite de cei doi in timpul Q2, acestea putand provoca daune monoposturilor Ferrari si, respectiv, McLaren.
De asemenea, Hamilton a riscat foarte mult pe final, optand pentru pneuri intermediare exact in momentul in care ploaia a inceput sa se intensifice. Massa a avut la randul sau emotii pe final, reusind sa promoveze in Q3 la limita, dupa ce a terminat Q2 pe locul 10.
KIMI, PRIMELE SEMNE DE SLABICIUNE
Barrichello, Piquet, Nakajima, Button si Sutil au fost eliminati la finalul celor 20 de minute ale primei parti, insa diferentele dintre piloti au fost foarte mici. Astfel, timpul lui Barrichello, primul eliminat, a fost cu numai 1.2 secunde mai slab decat cel al lui Heikki Kovalainen, care a ocupat prima pozitie.
De altfel, McLaren a dominat fara probleme prima parte a calificarilor, Kovalainen si Lewis Hamilton alternand la conducere.
In cele din urma, Hamilton a terminat pe 2. A surprins placut, ca de fiecare data in ultimele Mari Premii, Sebastian Vettel, in timp ce Kimi Raikkonen a avut un parcurs modest, lipsit de stralucire, in urma caruia s-a clasat doar al 11-lea. Nici coechipierul sau, Felipe Massa, nu a impresionat, terminand prima parte doar pe locul 5.Rezultatele complete ale sesiunii pot fi vizualizate aici.
Marele Premiu al Italiei va avea loc duminica, 14 septembrie, cu incepere de la ora 15:00.
Oricum..Vettel e rege pe ploaie. A demonstrat in antrenamente, calificari si alte curse pe ploaie. GoGO
la fel ca raikkonen si kubica ... sa vedem ce face massa maine pe ploaie =)) ... incredibil baiatul asta ...BV VETTEL .
BR
BogyM.
Masinile de Formula 1 nu folosesc kerosen (este benzina de avioane pentru cine nu stie), saracele masini folosesc benzina normala cu aceasi cifra octanica 98 ca si multe si foarte masini din lume (ma refer la benzina, sper sa nu intelegeti ca folosesc motorina). Singura diferenta este ca sunt obligati sa schimbe 5% din ea, folosind aditivi diferiti. Exista o gramada de imagini in care masinile de Formula 1 alimenteaza de la o statie normala de benzina. Tocmai pentru a scadea costurile si poluarea! Oricum nu se mai foloseste de mult kerosenul in Formula 1.
In acelasi timp, in aceste calificari s-a vazut ca alegerea pneurilor este impresionant de importanta. Kimi + Kubi + Lewis din pacate au ales pneurile/setarile gresite. Referitor la strategie, aceasta este irelevanta doarece toti 3 de abia reuseau sa-ti tina masinile pe pista. In acelasi timp, maine nu mai pot modifica nimic la masini. Ce pot sa spun este ca viteza lor de varf si mai ales schimbarea vitezelor a fost dezastruoasa. De aia au avut acei timpi atat de patetici. In cursa... exista 95% sanse ca masina sa mearga la fel pana la prima oprire la boxa. Daca se prind ce nu merge, pot modifica aripa deflectoare din fata, care poate sa-i ajute. Mai departe vedem in cursa. Plus ca pleaca cu pneurile cu care au incheiat calificarile care sunt foarte uzate, deoarece au iesit de multe ori in decor.
Nu nerg dar muti abereaza si nu pot sa neg ca imi vine sa-i fac pe toti care scriu prostii in "feluri urate" dar... daca nu se pricep ce vina au ei nu?
In acelasi timp pe ploaie nu conteaza atat de mult greutatea, daca masina este mai usoara este impinsa de pe pista din cauza acvaplanarii si mai ales a vantului, deci este rentabil ca masina sa fie mai grea. Principii de baza de fizica. Ce conteaza este cat de repede desparte apa masina cu ajutorul pneurilor (termenul corect este dizloca). Deci conteaza atat ce pneu alegi cat si unghiul de atac al rotilor. In acelasi timp conteaza cat de repede dizloca apa cu pneurile din fata, deoarece, eh... masinile merg in fata!
Calificarile au fost super. Din pacate, a pilota pe ploaie este foarte complicat, dar a alege niste pneuri potrivitre unei situatii date, pare ca este si mai complicat!
"Daca maine va ploua cum a plouat la sfarsitul sesiunii a doua lui Massa nu-i dau nici 2 ture de circuit si va abandona"
Vezi si comentariul lui "andre 13.09.2008, 16:22"
Imi plac comentariile constructive, nu cele care doar jignesc.
Asa ca te rog sa nu crezi ca am vrut sa te jignesc, pur si simplu am explicat niste chestii generale.
Oricum ca fapt divers, mi-au placut calificarile doar pentru ca eram curios de cum vor merge pneurile de ploaie pe masinile Ferrari. Din cate am inteles masina Ferrari are probleme pe ploaie din cauza aripii din fata. Aceasta are nevoie de niste setari destul de delicate pentru a fi eficienta. Nu stiu cat de adevarat este, dar oricum nici Kimi si cu siguranta nici Felipe nu au experienta in ce pneuri sa aleaga. De aia Schumi mi se parea stupefiat de rezultatul din calificari.
P.S. M-an referit ca masina aceasta este integral construita de Ferrari cu ajutorul lui Schumi deoarece, este primul an in care s-a scos controlul tractiunii si evident Felipe si Kimi nu stiu nimic despre era "fara controlul tractiunii"
In acelasi timp este o masina foarte versatila si care sta foarte bine pe pista. Se poate observa ca masina McLaren are nevoie sa mearfa foarte mult pe vibratoare pentru a ramane pe pista (ataca violent vibratoarele) dar la fel, sunt doar niste pareri.
Sper sa ma scuzati dar nu sunt genul care sa inceapa sa faca toti pilotii sau pe cei care posteaza aici in diferite "feluri urate" dar prefer sa fiu calm si relaxat in comentariu. Am trecut de perioada "Senna18" In acelasi timp sper ca si restul celor care posteaza aici sa aiba numai comentarii lipsite de cuvinte inutile, pana la urma o sa faca acele comentarii mai placut de citit.
Scuze inca odata pentru aceasta neintelegere dar, prefer o maniera diplomatica decat "injuratori si jignirii"
O zi excelenta in continuare! Maine o sa fie sigur spectacol pe pista!
Din pacate pentru tine, cea mai tare echipa este aia care are ambii piloti in lupta pentru titlu. Daca este ca noi, fanii Ferrari sa ne laudam uita-te la anii 2002 si 2004 in care concurenta invata sa conduca pentru ca masinile lor erau niste prastii facute din ciocolata. Asa ca cea mai competitiva masina, in momentul acesta, este din pacate pentru fanii McLaren, o masina rosie numita Ferrari.
Lewis poate sa fie cel mai tare pilot din lume, dar ce pacat ca Formula 1 este un joc de echipa.
Mai naspa o sa fie daca cel mai bun pilot maine pe pista nu o sa fie Lewis. Poate o sa fie Felipe, poate sa fie Kimi sau poate sa fie oricine din restul de 17 pitoti care se afla pe pista. Recunosc ca de abia astept cursa de maine! Dar din cu totul alte motive decat marea majoritate a celor care posteaza aici doar ca sa se afle in treaba.
Am totusi o intrebare. Sa presupunem ca Kimi, Lewis sau oricare alt pilot abandoneaza in primul tur (mai ales din cei "regii ploii") si eh, a fost o zi proasta pentru ei, asta insemna ca cel care va castiga o sa fie campion mondial?
Ce ma astept este ca daca Lewis sau Kimi abandoneaza, as vrea sa-l vad ca recunosc ca nu au fost in stare nici sa gaseasca setarile optime si nici sa aleaga pneurile potrivite acestei curse. Daca nu se intampl sa abandoneze ma astept sa se lupte pe pista.
O seara excelenta in continuare!