Calendarul Formulei 1, o prioritate pentru echipe
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Ultimii ani au adus numeroase schimbari in calendarul Formulei 1, tari mai mult sau mai putin exotice reusind sa isi faca aparitia pe harta competitiei in detrimentul unor circuite traditionale.
Acest lucru a trezit insa nemultumirea echipelor si a fanilor, iar Mario Theissen, directorul departamentului de motorsport al BMW, a admis ca situatia trebuie discutata urgent cu Bernie Ecclestone, detinatorul drepturilor comerciale ale competitei.
"Cu siguranta este o problema pe care o vom discuta cu Ecclestone. Trebuie sa ne asiguram prezenta pe pietele importante. Trebuie sa discutam, iar Ecclestone intelege asta. Intotdeauna este vorba despre a gasi un echilibru intre cat castigam noi, cat poate castiga Bernie si cat de importanta este o piata", a declarat germanul pentru publicatia britanica Autosport.
Pentru a proteja circuitele traditionale, echipele ar ptea solicita ca Acordul Concorde, ce urmeaza a fi semnat cel mai probabil pe parcursul urmatoarelor doua saptamani, sa garanteze prezenta in calendar a acestora, insa Theissen a negat aceasta ipoteza.
"Nu exista nimic explicit, dar ma astept la o colaborare mai stransa intre detinatorul drepturilor comerciale si echipe atunci cand vom lua astfel de decizii in viitor", a mai precizat oficialul echipei BMW-Sauber.
Criza economica si dorinta lui Bernie Ecclestone de a castiga cat mai multi bani a impins organizatorii unor curse traditionale din Europa si America de Nord sa renunte la gazduirea curselor de Formula 1.
Cele mai elocvente exemple in acest sens sunt circuitele Magny Cours (Franta), Hockenheim (Germania), Indianapolis (Statele Unite ale Americii) sau Montreal (Canada).In plus, viitorul Marelui Premiu al Marii Britanii este incert din cauza problemelor financiare inregistrate de proprietarii circuitului de la Donington Park, dar si de renuntarea la circuitului de la Silverstone. De asemenea, Japonia a renuntat oficial al cursa de la Fuji, in timp ce China si Turcia ar putea lua o decizie similara in urmatorii ani din cauza veniturile reduse generate de scaderea agresiva a numarului de spectatori.
In acest sens, constructorul BMW ar putea fi grav afectat in urmatorii ani de absenta de pe cele mai importante 3 piete ale sale, Statele Unite, Germania si China.
Via | Autosport
Comentarii (0)