Extinderea calendarului nu este însă văzută cu ochi buni de cel puţin unul dintre constructorii din Formula 1, în primul rând din cauza noului regulament pentru motoare pentru sezonul 2014.
Astfel, pe lângă faptul că echipele vor folosi unităţi turbo V6 de 1.6 litri, numărul de motoare disponibile pentru un pilot pe parcursul anului va scădea la opt la cinci. Practic, un motor va trebui utilizat cel puţin patru curse pentru ca pilotul să nu fie penalizat pe parcursul anului pentru folosirea unor unităţi suplimentare.
Constructorii se tem că noile motoare vor avea inerente probleme de fiabilitate cel puţin în prima parte a sezonului, lucru care poate bulversa complet lupta pentru titlul mondial.
Pe lângă impunerea unei limite de 20 de curse, o altă soluţie este creşterea de la cinci la şase motoare pentru un pilot pe sezon fără penalizare.
FIA are libertatea de a modifica regulamentul tehnic în acest sens până în 1 octombrie fără acordul echipelor, însă este puţin probabil să se ajungă la o astfel de situaţie.
Pe lângă faptul că etapa de la New Jersey este incertă, Marele Premiu al Coreei de Sud este de asemenea în pericol, în special prin prisma faptului că a fost mutat în primăvară, la numai câteva luni după ediţia din luna octombrie a acestui an.Via Autosport
Comentarii (0)