Button, triumfator in Marele Premiu al Spaniei!
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Brawn GP si-a continuat dominarea in Formula 1 si in Marele Premiu al Spaniei, in ciuda imbunatatirilor aduse de cea mai mare parte a echipelor.
Desi a fost depasit la start de coechipierul sau Rubens Barrichello, Jenson Button a profitat din plin de o strategie mult mai buna si a trecut primul linia de sosire. Punctul de referinta a fost alegerea lui Button de a efectua doar doua opriri la boxe, spre deosebire de Barrichello care a optat pentru o strategie cu trei realimentari.
Suprinzator, ultima pozitie pe podium i-a revenit lui Mark Webber, care a profitat la maxim de faptul ca a efectuat foarte tarziu ultima realimentare cu cosmbustibil, fapt ce i-a permis sa revina pe circuit in fata lui Massa si Vettel.
Massa a fost la un pas sa termine pe locul 4, insa Ferrari a comis din nou o grava eroare de strategie, punand combustibil la limita pentru pilotul brazilianul la ultima oprire la boxe. Astfel, Massa a fost obligat sa incetineasca ritmul in ultimele 10 tururi, iar in cele din urma a fost depasit fara probleme de Vettel si Fernando Alonso. Astfel, favoritul publicului local a terminat pe locul 5, in timp ce Massa s-a multumit doar cu locul 6.
Ultimele puncte puse in joc au fost obtinute de Nick Heidfeld si Nico Rosberg. Kimi Raikkonen a inregistrat un nou abandon, in timp ce McLaren a plecat acasa fara niciun punct de pe urma cursei de la Barcelona, Lewis Hamilton terminand doar pe pozitia a 9-a.
FILMUL CURSEI:
BUT(T)ONUL SECRET AL LUI BARRICHELLO
Rubens Barrichello a plecat excelent in cursa de pe locul 3 si a trecut pe prima pozitie dupa primul viraj, dupa ce i-a depasit lejer de Sebastian Vettel si coechipierul sau, Jenson Button. Contrar asteptarilor, Vettel a ratat complet startul si a fost depasit de Button si Felipe Massa, coborand pe locul 4. Pilotul Scuderiei Ferrari a urcat astfel o pozitie, avand de partea sa si avantajul unui rezervor mai plin decat al pilotilor Brawn GP.
CARNAGIUL DIN VIRAJUL 2
In cel de-al doilea viraj al cursei, nu mai putin de patru piloti au fost implicati intr-un accident colectiv, dupa ce Adrian Sutil a "taiat" sicana si a revenit pe circuit intr-un meleu de monoposturi, ciocnindu-se violent cu Jarno Trulli, care la randul sau a iesit foarte larg in acelasi viraj. In spatele celor doi, Sebastien Bourdais a franat violent pentru a evita un impact, insa coechipierul sau Sebastien Buemi, pozitionat chiar in spatele francezului, l-a lovit in plin. Monoposturile celor patru piloti implicati in acest dublu-accident au fost grav avariate, toti fiind nevoiti sa abandoneze.
Cei mai "sifonati" au fost cei de la Toro Rosso, care au ramas fara niciun pilot pe circuit in urma accidentului.UN NOU DEZASTRU PENTRU FINLANDEZI
Din cauza ramasitelor monoposturilor prezente pe circuit, safety car-ul a fost trimis pe pista pana in turul 6, iar ulterior pozitionarea in cursa a ramas identica. Mark Webber si Fernando Alonso au oferit un duel electrizant pentru locul 5, insa pilotul Red Bull a reusit sa ramana in fata. De asemenea, Kimi Raikkonen a castigat 6 pozitii fata de start, concurand pe locul 10, cu doua pozitii mai sus decat Hamilton.
Heikki Kovalainen a parcurs doar 9 tururi inainte sa fie nevoit sa se retraga din cursa din cauza unor probleme tehnice, marcand astfel al 5-lea abandon al zilei. Pana la primele intrari la boxe survenite in turul 17, cursa a fost animata exclusiv de duelul dintre Nick Heidfeld si Raikkonen pentru locul 9. Pilotul Scuderiei Ferrari a incercat sa il depaseasca pe germen in primul viraj timp de cateva tururi, insa nu a reusit sa profite de sistemul KERS. In cele din urma, Raikkonen a incetinit si a oprit monopostul pe circuit in urma unor probleme tehnice, fiind nevoit sa abandoneze.
STRATEGII DIFERITE PENTRU BRAWN GP
Astfel, sperantele Scuderiei Ferrari s-au legat exclusiv de performanta lui Massa, insa vice-campionul mondial nu a reusit sa castige nicio pozitie in urma primelor intrari la boxe. Barrichello si Button au ramas astfel in frunte in urma realimentarii cu combustibil, conducand plutonul in fata lui Massa si Vettel. Totusi, strategia pilotilor Brawn GP a fost diferita, Barrichello optand pentru o strategie cu trei opriri la boxe, in timp ce Button a ales o strategie cu numai doua opriri. Astfel, pentru a-si asigura victoria, brazilianul a fost nevoit sa isi creeze un avans substantial, iar in momentul celei de-a doua opriri avea un avans de peste 13.5 secunde in fata coechipierului sau.
Heidfeld si Hamilton au efectuat prima oprire la boxe abia in turul 33, pilotul echipei BMW-Sauber mentinandu-se in fata campionului mondial prin prisma unui pitstop mult mai rapid. Hamilton a optat insa tot pentru pneuri soft, astfel ca ipoteza unei strategii cu o singura intrare la boxe a fost eliminata, pentru ca fiecare pilot este obligAt sa utilizeze in cursa ambele specificatii de cauciucuri.
BUTTON, DRUM LIBER SPRE VICTORIE
Massa si Vettel au efectuat simultan ultima oprire la boxe, brazilianul mentinandu-se in fata rivalului sau de la Red Bull Racing. La randul sau, Alonso a iesit chiar in fata lui Hamilton in urma celei de-a doua opriri la boxe, cei doi fosti coechipieri luptand roata la roata pentru locul 8.
Totusi, Hamilton a cedat rapid, mai ales ca urma sa mai efectueze inca o intrare la boxe, in urma careia s-a pozitionat pe locul 10, in afara punctelor. Button a efectuat ultima oprire la boxe in turul 49, iar Barrichello a revenit pe prima pozitie si s-a distantat la 15 secunde de coechipierul sau.Barrichello a intrat la boxe in turul 50 si a reusit sa iasa pe circuit pe locul 2, la aproximativ 8 secunde in urma lui Button. Astfel, Brawn GP a devenit favorita certa pentru o noua dubla, in timp ce mark Webber a reusit performanta de a iesi pe locul 3 in urma ultimei opriri, in fata lui Massa si Vettel. Cel mai tanar castigator de Grand Prix din istorie s-a mentinut chiar in spatele lui Massa, incercand sa ii sustraga acestuia pozitia a patra.
O NOUA GAFA MARCA FERRARI
Cu numai 10 tururi inainte de final, Massa a fost informat de la boxe ca trebuie sa conserve combustibil pentru a nu fi obligat sa intre din nou la boxe pentru realimentare, iar cu numai patru tururi inainte de final, Vettel l-a depasit foarte usor pe Massa pentru locul 4, brazilianul fiind obligat sa incetineasca pentru a nu consuma prea mult combustibil. Ulterior, Alonso a reusit o performanta similara, desi se afla la peste 16 secunde in fata vice-campionului mondial.
UN NOU SUCCES PENTRU BRAWN GP
Astfel, podiumul a fost ocupat de Button, Barrichello si Webber, in timp ce Vettel si Alonso s-au pozitionat pe locurile 4 si 5 in fata lui Massa. Ultimele puncte puse in joc au fost obtinute de Nick Heidfeld si Nico Rosberg, cei doi fiind urmati de Hamilton, campionul mondial nereusind sa castige vreun punct in weekend.
Topul primilor 10 piloti a fost incheiat de Timo Glock, in timp ce ultimii piloti clasati au fost Robert Kubica, Nelson Piquet, Kazuki Nakajima si Giancarlo Fisichella.
Ferrari nu a fost scutita de probleme de fiabilitate nici in Spania, Raikkonen nereusind sa duca cursa la bun sfarsit, ratand astfel sa lupte pentru ultimele puncte puse in joc. Nici Kovalainen nu a avut o zi mai buna, finalndezul echipei McLaren inregistrand un nou abandon.
Celelalte patru abandonuri ale cursei au fost consemnate in primul tur, in urma accidentului in lant in care au fost implicati Trulli, Sutil, Bourdais si Buemi. Cel mai rapid tur de pista a fost realizat de Rubens Barrichello, care a fost cronometrat cu 1:22.762 in turul 28.
Clasamentul complet al Marelui Premiu al Spaniei este dispnibil aici.
Clasamentul general al pilotilor este disponibil aici, iar cel al constructorilor aici.
deoarece aripile spate ale monoposturilor din fata lui sunt prea inalte ,nu poate vedea luminile care semnalizeaza startul cursei...http://www.f1complete.com/content/view/12661/900/
aici link tvr
http://tvr.ro/articol.php?id=62460&c=137#
Si care este echipa care il aprecieaza cum merita? Adica la Sauber a fost descoperit ca talent, la McLaren a fost slefuit si la Ferrari este pur si simplu la apogeu. Anul trecut a dat-o rau de tot in bara si totusi Ferrari l-au ajutat. Anul asta echipa o da in bara si este randul lui Kimi sa-i ajute. Eu zic ca se numeste, a fii intro echipa.
tin cu ferarri de ani de zile din anii 80..........
KIMI
cred ca ar fi bine sa ia o pauza ...este complet depasit de evenimente
Daca ambitiosul si bataiosul, pe alocuri chiar obraznicul Hamilton castiga o cursa, venea randul lui Massa sa vina cu o contravictorie si dupa cum stiti campionatul a durat pana pe ultimele sute de metri, la propriu. Ambitia lui Hamilton de a face orice pt a castiga, determinarea si munca enorma depusa de Massa pentru acelasi titlu ma faceau sa urmaresc fiecare cursa cu sufletul la gura. Doi piloti de exceptie, doua personalitati diferite dar totusi demni de admiratie. Cred ca pana la urma si asta este scopul sportului, pt ca acei bravi care sunt capabili sa lupte pana in ultima clipa si cu sacrificii enorme sa fie exemplu pt noi, "muritorii de rand". Si nu ma refer doar la Formula 1. Oare cine din noi cel putin in copilarie n-a visat macar odata sa fie un campion? Si asta educa in noi spiritul de a deveni niste campioni in mediul in care ne aflam, in relatiile cu ceilalti, sa incercam sa ne depasim limitele si sa devenim mai buni...
Acum cand vad ca un pilot are o masina clar mai performanta decat celelalte, si reuseste "performanta" de a rata 2 starturi si totusi cu o usurinta banala sa castige cursa ma pune putin pe ganduri. Unde este competitia, unde e spactacolul?
Am impresia ca a doua jumatate a campionatului va fi foarte plictisitoare pt ca foarte probabil vom cunoaste deja cine e campion. Sau sunteti in stare sa urmariti curse si dupa?
Am tentatia tot mai mult sa ma orientez catre competitii unde pilotul joaca un rol mai mare, nu doar masina. Pe de alta parte este si un campionat alt costructorilor... Fiindca cand sunt in aceeleasi conditii poti aprecia ca de ex. Vetel nu este chiar un super-erou (poate e de vina inca putina experienta); Hamilton se bate chiar si cand e in pluton si cu orice pret; Alonso - nu stiu ce sa mai cred; Massa - dupa parerea e mea cel mai fair-play pilot, Kimi - o eterna victima (sincer inca nu m-am decis - asa considera el sau fanii sai???); Kubica - am impresia ca in curand o sa-l vedem in alta competitie; Button - cred ca e un pilot bun dar parca prea usor castiga cursele. Ce sa mai zic... in afara de noapte buna, ca sa nu va plictisesc prea mult ;)