Button si Brawn GP, indestructibili la Monaco!
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Marele Premiu al statului Monaco si-a confirmat statutul de procesiune, cursa fiind lipsita in mare parte de dueluri spectaculoase, in primul rand din cauza sanselor minime de depasire.
Brawn GP a continuat sa domine autoritar plutonul, iar Jenson Button a obtinut o noua victorie fara emotii, coechipierul sau Rubens Barrichello nereusind sa ii faca fata nici de aceasta data.
Ferrari a demonstrat inca o data ca incepe sa isi revina dupa debutul dezastruos de sezon, reusind sa ocupe locurile 3 si 4 in acest Grand Prix. De altfel, Kimi Raikkonen a obtinut primul podium pentru Ferrari in acest an, performanta finlandezului fiind completata de Felipe Massa.
Dupa rezultatele excelente din primele curse, Red Bull Racing s-a multumit duminica doar cu locul 5 obtinut prin Mark Webber. Coechipierul sau, Sebastian Vettel, nu a reusit sa treaca linia de sosire, deteriorandu-si semnificativ monopostul in urma unei greseli personale comise in prima parte a cursei.
Nico Rosberg a castigat duelul cu Fernando Alonso pentru locul 6, in timp ce ultimul punct in cursa i-a revenit lui Sebastien Bourdais, care a obtinut aceasta performanta prin prisma unei strategii cu o singura intrare la boxe.
Force India a fost la un singur loc de obtinerea primului punct din istoria echipei, dupa ce Giancarlo Fuisichella a terminat cursa pe locul 9. Lewis Hamilton a terminat pe locul 12, antepenultimul al cursei, in timp ce pilotii celor de la Toyota si BMW-Sauber au trecut practic neobservati in aceasta cursa.
FILMUL CURSEI
START RATAT PENTRU RAIKKONEN
Kimi Raikkonen si-a pus sperante in utilizarea sistemului KERS pentru a putea lupta cu Jenson Button pentru prima pozitie, insa fostul campion mondial a ratat startul, iar Rubens Barrichello a profitat si a urcat pe locul 2. Brawn GP a avut astfel un start excelent de cursa, devenind favorita pentru obtinerea unei duble de vis in Principat. Button s-a distantat rapid de coechipierul sau, in timp ce Raikkonen a reusit sa se mentina in plasa lui Barrichello.
In restul plutonului, startul a fost lipsit de evenimente, pilotii reusind sa se mentina pe locurile castigate in calificari. Exceptia a fost Lewis Hamilton, care a reusit sa treaca de Robert Kubica si cei doi piloti ai echipei Toyota, insa cursa acestuia urma sa fie foarte grea din cauza greselii comise sambata in Q1.
MASSA, PACALIT DE ROSBERG
Primele tururi ale cursei au fost animate doar de duelul dintre Sebastian Vettel si Felipe Massa pentru locul 4.
In ciuda faptului ca era pilotul cu cea mai putina cantitate de benzina in rezervor, Vettel nu a reusit sa se distanteze de Massa, prin prisma faptului ca monopostul Red Bull nu este foarte competitiv pe circuitele lente cu viraje foarte stranse. Massa a incercat de mai multe ori sa treaca de german, iar ultima tentativa a avut loc in turul 8 la iesirea din tunel. Brazilianul nu a mai avut insa timp sa franeze si a taiat sicana, iesind in fata lui Vettel.Pentru a evita o penalizare, Massa a incetinit si l-a lasat pe Vettel sa treaca in fata, insa Nico Rosberg, aflat imediat in spatele pilotului Red Bull, a profitat de ocazie si l-a depasit la randul sau pe vicecampionul mondial. Massa s-a vazut astfel in ipostaza de a pierde o pozitie in urma duelului cu Vettel, insa brazilianul si-a recuperat locul dupa ce Vettel a intrat la boxe in turul 11.
MONACO, ETERNUL PROVOCATOR DE INCIDENTE
Asa cum se anticipa, cel mai tanar castigator al unui Grand Prix din istorie a fost primul care a optat pentru realimentare, insa cursa lui Vettel s-a incheiat prematur in turul 16. Vettel a pierdut controlul volanului in acelasi loc in care Lewis Hamilton a abandonat sambata in calificari, ratand astfel ocazia de a obtine o noua clasare buna.
Primul incident de cursa a avut insa loc in turul 13, cand Sebastien Buemi a franat prea tarziu si l-a lovit din spate pe Nelson Piquet Jr. Tanarul pilot elvetian al echipei Toro Rosso a fost nevoit sa abandoneze, Piquet Jr facand acelasi lucru dupa ce si-a condus monopostul avariat la boxele Renault.
MASSA, ARTIZANUL PRIMEI OPRIRI LA BOXE
Prima serie de intrari la boxe nu a adus o modificare radicala a configuratiei in clasament, insa Massa a iesit in fata Rosberg, recuperandu-si astfel pozitia a patra. Pilotul echipei Williams a fost depasit si de Mark Webber, australianul pozitionandu-se in spatele lui Massa. Ultimul pilot din top care a efectuat prima intrare la boxe a fost Alonso, in timp ce pilotii aflati la jumatatea plutonului au optat pentru un prim stint foarte lung, in speranta ca vor reusi sa castige cateva pozitii in fata rivalilor lor.
BUTTON, MARS TRIUMFAL SPRE VICTORIE
Intre timp, Button a fost singurul care a reusit sa se distanteze decisiv de urmatorilor sau, englezul avand un avas de peste 15 secunde in fata coechipierului sau. In rest, diferentele de timpi au fost relativ reduse, insa duelurile au lipsit de pe circuit, in special din cauza posibilitatilor extrem de reduse de depasire.
Turul 31 a consemnat cel de-al patrulea abandon al cursei, dupa ce Robert Kubica s-a retras la boxe in urma unor probleme tehnice.
Un alt punct de referinta al cursei a avut loc in turul 37, cand liderul Button l-a depasit cu un tur pe campionul mondial Lewis Hamilton, care in acel moment concura pe penultimul loc. Pilotul McLaren ocupa doar locul 15, singurul pilot pozitionat in spatele sau fiind Adrian Sutil.In ciuda aparentelor, Force India a avut parte de o cursa foarte buna la Monaco, Fisichella concurand pe locul 9 la un singur pas de o clasare in puncte. In incercarea de a se mentine in plasa coechipierului sau, Massa a fortat foarte mult si a fost avertizat de inginerul sau de cursa sa nu mai forteze taierea sicanelor, intrucat risca sa fie penalizat de comisarii de cursa.
Turul 53 a consemnat al cincilea abandon al cursei, Heikki Kovalainen nereusind sa treaca linia de sosire dupa ce a pierdut controlul volanului monopostului McLaren in momentul in care lupta pentru cateva puncte in clasament.
Ultima serie de intrari la boxe nu a adus nicio modificare in clasament, Jenson Button continuand marsul triumfal spre victorie cu un avans consistent in fata lui Barrichello. Ferrari s-a mentinut pe locurile 3 si 4 prin Kimi Raikkonen si Felipe Massa, in timp ce Webber a adus singerele puncte pentru Red Bull. Rosberg, Alonso si Bourdais si-au trecut in cont ultimele puncte, clasamentul fiind completat de Fisichella, Glock si Heidfeld. Lewis Hamilton a facut o cursa anonima, reusind sa termine doar pe locul 12 dupa ce l-a depasit pe Jarno Trulli in ultimele tururi ale cursei. Ultima pozitie in clasament a fost ocupata de Adrian Sutil.
In ultimul tur al cursei, Kazuki Nakajima a intrat cu monopostul Williams in zidurile de protectie, fiind nevoit sa abandonze. Pilotul echipei Williams s-a alaturat astfel celorlalti colegi de suferinta care nu au trecut linia de sosire: Kovalainen, Kubica, Vettel, Piquet Jr si Buemi.
Cel mai rapid tur de pista a fost realizat de Felipe Massa, brazilianul fiind cronometrat cu 1:15.154 in turul 50.
Rezultatele complete ale Marelui Premiu al statului Monaco sunt disponibile aici.
Clasamentul pilotilor dupa Marele Premiu al statului Monaco este disponibil aici, iar clasamentul constructorilor aici.
Urmatoarea cursa de Formula 1 va avea loc pe 7 iuniue pe circuitul de la Istanbul si va conta pentru Marele Premiu al Turciei.
Mai simplu spus: The Rise Of Ferrari, The Fall Of McLaren & BMW :)
Sa cam dat de pozor Kimi.
Bravo Ferrari.
cursa a fost frumoasa, din multe puncte de vedere. dubla Brawn GP, locurile 3 si 4 ale celor de la Ferrari, locul 8 al lui Bourdais, locul 9 al lui Fisichella (plus faptul ca ambii au facut doar o singura oprire la boxe) si altele...
"Cel mai rapid tur de pista a fost realizat de Felipe Massa, brazilianul fiind cronometrat cu 1:15.154 in turul 50."
ptr. locurile 2 si 3
Spre deosebire de Mclaren care din teste n-au aratat mai nimik, Bmw a dezamagit total..
Si daca tot ne deranjeaza acesti comentatori de ce nu facem nimic? In afara de a semna niste petitii prea neinteresante, de a ne oftica si de a ne certa aici, de ce nu facem nimic daca tot suntem niste fani atat de infocati? Pai va spun eu, pentru ca multi de aici sunteti faci asa pentru ca vi se pare interesant. Este usor sa faci misto (ca mine) de altii, dar cand trebuie discutat serios, toti uita ce inseamna asta. Din pacate... ipocrizia si snobismul sunt la ele acasa in Romania. Asta este tara in care traim, dar oamenii au facut-o asa.