Button despre Austin: "Mai bine pleci de pe locul doi decât din pole"

de Daniel Popescu
Vineri, 16.11.2012
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Jenson Button considera că poziţia a doua pe grila de start de la Austin va fi mai bună decât un pole position şi avertizează că în primul viraj ar putea avea loc numeroase incidente.

Probabil că locul doi este mai bun decât prima poziţie, pentru că are de parcurs o porţiune de circuit mai dreaptă până în dealul din primul viraj.

Jenson Button
Pilot McLaren
Circuitul de la Austin reprezintă o necunoscută pentru piloţi, care până la antrenamentele de vineri l-au evaluat doar pe calculator şi în simulatoare.

Jenson Button şi-a făcut deja o primă impresie şi anticipează că pilotul care va pleca de pe poziţia a doua a grilei de start va avea un avantaj important în faţa celui aflat în pole position.

"Probabil că locul doi este mai bun decât prima poziţie, pentru că are de parcurs o porţiune de circuit mai dreaptă până în dealul din primul viraj, pe când pilotul din pole position ajunge direct pe deal", a declarat britanicul.

Când frânezi cu doi metri mai târziu pe deal este ca şi cum ai frâna cu un metru mai târziu pe o suprafaţă plană.

Jenson Button
Pilot McLaren
Pentru a ajunge în primul viraj, piloţii vor fi nevoiţi să urce un deal destul de abrupt, care va face deliciul telespectatorilor, dar care în acelaşi timp reprezintă o mare provocare pentru piloţi.
Punctul de frânare la intrarea în primul viraj va fi diferit comparativ cu alte circuite tocmai din cauza faptului că suprafaţa circuitului nu este una plană, element care va complica lucrurile la start.

"Punctele de frânare la urcarea pe deal după linia dreaptă sunt foarte diferite. Când frânezi cu doi metri mai târziu pe deal este ca şi cum ai frâna cu un metru mai târziu pe o suprafaţă plană, aşa că mulţi piloţi se vor juca cu frânele şi nu vor aborda bine primul viraj la start", a precizat el.

Toţi vom ajunge în primul viraj şi nu vom avea niciun indiciu unde este apexul, pentru că singurul pilot care va şti va fi cel de pe interior.

Jenson Button
Pilot McLaren
În plus, piloţii care vor ajunge cu bine în primul viraj se vor confrunta cu o nouă problemă: virajul este unul "orb", în care piloţii nu au o vedere bună asupra traiectoriei ideale pe care trebuie să o urmeze, astfel că Button anticipează numeroase incidente.

"Problema este că toţi vom ajunge în primul viraj şi nu vom avea niciun indiciu unde este apexul, pentru că singurul pilot care va şti va fi cel de pe interior.

El este singurul care îl va vedea. Ceilalţi vor fi în 'ţara nimanui', aşa că un start bun este important", a adăugat el.

Via Autosport

Comentarii (1)

  • GrosJan
    yup, apexul din primul viraj se vede destul de tarziu; e ... aproape un viraj orb. Dar nu cred ca Button s-a referit numai la asta. E in varful dealului, o sa fie un start inedit. Pe A1 Ring mai aveam viraje stranse in varf de deal, un circuit considerat periculos de Schumi si in general neplacut de piloti.

    Austin: http://www.youtube.com/watch?v=xqP-rNWNb4w
    6 3

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru