Button a castigat pe ploaie Marele Premiu al Chinei
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Jenson Button a profitat din nou de o strategie excelenta in privinta opririlor la boxe pentru a castiga a doua cursa in acest sezon, britanicul ramand pe circuit la inceput cursei cand aproape toti rivalii sai au optat pentru pneuri de ploaie.
Lewis Hamilton a obtinut in cele din urma locul 2 la capatul unei demonstratii pe ploaie in care l-a depasit intr-o maniera spectaculoasa, printre multi altii, pe Michael Schumacher, in timp ce podiumul a fost completat de Nico Rosberg, care a adoptat o strategie similara cu a lui Button.
Fernando Alonso a obtinut in extremis un loc 4, in ciuda unei penalizari suferite la start ca urmare a faptului ca a anticipat startul si a plecat inainte de stingerea luminilor rosii. Robert Kubica a terminat pe locul 5, performanta sa fiind completata de coechipierul sau Vitaly Petrov, autorul unei depasiri spectaculoase in fata lui Michael Schumacher in ultimele tururi ale cursei.
Plecat din pole position, Sebastian Vettel a terminat doar pe locul 6 din cauza alegerilor neinspirate la efectuarea schimburilor de pneuri si a faptului ca a fost depasit la start de coechipierul sau Mark Webber. Acesta din urma a terminat pe locul 8, in fata lui Felipe Massa si Michael Schumacher.
Septuplul campion mondial a cucerit un singur punct la capatul unei curse dezamagitoare, in care a fost depasit de Hamilton, Vettel, Petrov si Massa, desi era considerat un adevarat rege al ploii.
Comisarii de cursa vor investiga in orele urmatoare un duel dintre Hamilton si Vettel petrecut pe linia boxelor, cei doi fiind pasibili de penalizari ce ar putea schimba clasamentul general.
FILMUL CURSEI
ALONSO ANTICIPEAZA STARTUL
Chiar daca ploaia a inceput sa cada slab chiar inainte de start, pilotii au optat in corpore pentru pneuri slick, intrucat circuitul nu era suficient de ud pentru cauciucuri intermediare. Plecat de pe locul 3, Alonso a tasnit de pe grila inainte de stingerea luminilor rosii si s-a instalat fara emotii la conducerea cursei, insa a fost cert ca spaniolul va suferi o penalizare de tip drive trough pentru ca a incalcat regulamentul plecand mai devreme decat ceilalalti. Tot la start, Webber l-a depasit pe Vettel si s-a pozitionat pe locul 2 in fata coechipierului sau de la Red Bull.
Startul neregulamentar efectuat de Alonso a intrat insa in umbra in urma unui accident spectaculos petrecut in spatele plutonului. Liuzzi a pierdut controlul volanului si a derapat pe pista, intrand violent in monoposturile pilotate de Buemi si Kobayashi.
Toti cei trei piloti au abandonat, in timp ce Hulkenberg a reusit in extremis sa se strecoare pe langa pilotul Force India.PLUTONUL, BULVERSAT DE DOUA SERII DE OPRIRI LA BOXE
Accidentul a provocat intrarea safety car-ului pe circuit, moment in care ploaia a avut un scurt moment de intensificare. Din acest motiv, aproape toti pilotii au decis sa intre la boxe pentru a schimba pneurile slick cu cele intermediare, in timp ce Rosberg, Button, Kubica si Petrov au optat sa ramana cu pneuri slick. Strategia adoptata de cei patru piloti s-a dovedit a fi castigatoare, intrucat rivalii lor au revenit la standuri dupa numai cateva tururi pentru a se echipa din nou cu pneuri slick, ca urmare a incetarii ploii.
HAMILTON - VETTEL, DUEL SPECTACULOS LA BOXE
A doua intrare la boxe a oferit un duel spectaculos intre Hamilton si Vettel, britanicul luandu-i fata pe drumul spre pitlane. Totusi, pilotul Red Bull si-a luat revansa si a iesit pe pista in fata rivalului sau la capatul unui duel aproape roata la roata. Incidentul dintre cei doi va fi insa investigat dupa cursa, cei doi riscand sa fie penalizati daca se va considera ca manevrele lor au fost nesportive.
SCHUMACHER, DEPASIT DE HAMILTON SI VETTEL
In urma celei de-a doua cavalcade de intrari la boxe, Rosberg, Button, Kubica si Petrov s-au instalat pe primele patru pozitii, in timp ce in spatele plutonului au avut loc cateva dueluri extrem de spectaculoase. Hamilton l-a depasit intr-o maniera spectaculoasa pe Schumacher la capatul liniei drepte dinaintea finalului turului 17, dupa ce anterior incercase fara succes acelasi lucru timp de doua-trei tururi. Ulterior, a venit randul lui Vettel sa treaca de septuplul campion mondial, insa pilotul echipei Red Bull nu a avut la fel de multe probleme.
BUTTON DEVINE LIDER, MASSA SI ALONSO SE “CEARTA” LA BOXE
Ploaia a inceput mai puternic spre turul 20, moment in care Rosberg a iesit usor in decor, iar Button a profitat pentru a prelua conducerea cursei. In scurt timp, toti pilotii au intrat la boxe pentru pneuri intermediare, iar Alonso si Massa au oferit noi momente de spectacol. Amandoi au intrat la boxe in acelasi tur, insa Alonso l-a depasit pe coechipierul sau chiar inainte de intrarea in pitlane, astfel ca brazilianul a trebuit sa astepte schimbul sau.
In acelasi timp, Alguersuari a pierdut aripa fata, iar mai multe ramasite s-au imprastiat pe circuit, motiv pentru care Safety Car-ul a revenit pe pista in turul 22.
In acest moment, aproape de jumatatea cursei, clasamentul era urmatorul: Button, Rosberg, Kubica, Petrov, Schumacher, Webber, Hamilton si Vettel.HAMILTON, IMPERIAL PE PLOAIE
Masina de siguranta a iesit de pe circuit in turul 25, insa Button nu a accelerat suficient de puternic si a provocat confuzie in pluton. Urmatoarele tururi l-au scos in evidenta pe Hamilton, care i-a depasit cu usurinta pe Schumacher, Petrov si Kubica inainte de a urca pe locul 3. Pilotul echipei McLaren a incercat sa treaca si de Rosberg, insa germanul s-a aparat bine si s-a mentinut pe locul 2. Ulterior, Hamilton a incetinut ritmul, iar in turul 37 a dat startul unei noi serii de intrari la boxe, ca urmare a faptului ca ploaia s-a intetit.
Britanicul a reusit sa treaca de Rosberg in urma opririi la standuri, ocupand astfel locul 2 la numai 3 secunde in spatele lui Button. Cu 16 tururi inainte de final, Rosberg era pe locul 3 in fata lui Alonso, Kubica, Vettel, Webber si Schumacher, in timp ce Massa era doar pe 11. Hamilton nu a fost insa capabil sa-l atace pe coechipierul sau pentru victorie, din cauza unor probleme cu pneurile. Button a avut un scurt derapaj si a pierdut cateva secunde in turul 52, insa distanta de 9 secunde in fata lui Hamilton i-a permis sa ramana pe primul loc.
PETROV IL UMILESTE PE SCHUMACHER
In acelasi tur, Petrov a fost autorul unei depasiri de senzatie in fata lui Schumacher, iar cu numai doua tururi inainte de final a profitat de o greseala a lui Webber pentru a urca pe locul 7. Intre timp, Schumacher a fost presat din spate si de fostul sau coechipier de la Ferrari, iar Massa a reusit sa il depaseasca in ultimul tur, provocand si o scurta iesire in decor a septuplului campion mondial.
Button a trecut insa primul linia de sosire chiar in momentul in care ploaia s-a intetit, iar pilotul McLaren a fost urmat de Hamilton, Rosberg, Alonso, Kubica, Vettel, Petrov, Webber, Massa si Schumacher.
SAPTE ABANDONURI
Marele Premiu al Chinei a consemnat 7 abandonuri, trecute in dreptul lui Trulli, di Grassi, de la Rosa, Buemi, Kobayashi, Liuzzi si Glock. Cel mai bun timp in cursa a fost realizat de Hamilton, care a fost cronometrat cu 1:42.061 in turul 13.
Daca strategul din Button mai trebuia dovedit, atunci cursa din China e o MARE si noua dovada. O tactica perfecta!
Nu sunt fan Button da' incep sa devin! ;) Felicitari!
Asta nu inteleg ...
"Userii care l-au folosit pe Schumacher in prima sesiune de antrenamente, nu si-au primit punctele corecte, conform datelor oficiale. Nu inteleg, de ce nu ne aratati respectul cuvenit si sa ne dati o declaratie/comunicare in aceasta privinta...? Este vorba despre o regula de buna cuviinta aratata celor care "populeaza" aceasta sectiune a site-ului ! Cu respect si astept acelasi respect !"
Veti anunta ceva sau nu ?
Ca si in Australia, parerea mea e ca Button a fost mai inteligent iar Hamilton mai bataios, mai spectaculos, omul cursei. FELICITARI amandurora! De asemenea, surprinzatori de buni pilotii Renault... Una peste alta, o alta CURSA SPECTACOL! Felicitari tuturor! Bafta mai departe!
Trebuie ceva mai mult decat simple sesizari?
All in all, in the end was great great fun!
Sa iti fie rusine Dinu'... aaa Fernando Alonso! :))))
De comentatori nu mai zic ... au fost cei mai buni azi :))
Nu trebuia sa fie la fel pana la finalul sezonului?
Dar cu punctele din antrenamente 1???
Pentru dinamizarea formulei 1 propun introducerea in regulament a ploii in mod obligatoriu de 2 ori pe cursa :). O zi buna!
Unde sunt ferraristii care condamnau locurile din calificari ? Unde sunt fanii lui Alonso care spun ca, conditiile sunt aceleasi pentru toti (sunt atat timp cat nu furi la start). Alonso, daca nu poate fi cel mai rapid pe pista ... este cel mai rapid la furat startul.
Webber si Vettel, in ciuda materialului avut la dispozitie n-au facut mare branza, nu au stofa de campioni. Red trebuie sa caute grabnic piloti pentru la anu' aici e buba. Variante sunt destule.
Schumacher.
... S-a retras prematur acum trei ani de frica sa nu se faca de ras si a oftat pe margine in ciuda declaratiilor sale cum ca este multumit cu viata lui. Si de ce i-a fost frica nu a scapat: a revenit acum sa se tarasca pe circuit.
Tataica Schumi.... prostamolu' caciulita si fuga la culcarica.
Mda, se pare ca britanicii intotdeauna au fost mai buni strategi, si asta o reconosc desi sunt fan Ferrari. Eu zic ca azi cei de la Ferrari au fost jalnici. La fel dezamagire din nou pt Red Bull, dar e mai bine asa, ca ma plictesesc deja pole-position-le lor.
Alfonso - cam obraznic, incepe sa-mi devina tot mai antipatic; Massa - inca in vacanta de forma; daca continua astfel, la sfarsitul sezonului va lasa un loc vacant la Ferrari
Lewis e de departe cel mai bun din campionat. N-am crezut ca odata ajuns in F1 va face ceea ce a facut in toate formulele in care a fost: slalom printre jaloane .... E de inteles de ce nu l-a atacat pe Button. Oricum, a pilotat magistral. Alonso varza la start, varza in cursa, varza in campionat.
Daca ma ataci off-topic pe mine, nu-l ridici pe Vettel. Nu te ridici nici pe tine. Dimpotriva chiar.
Button in 2009 a avut un coechipier pe care daca l-ar fi avut si Alonso un 2005 si 2006 ... adio titluri. Daca pui norocul in discutie, Aloso detine cel mai bun raport (mai mare) noroc / talent.
Schumacher este cel mai bun din istorie. Pacat ca nu vrea sa recunoasca faptul ca varsta te taxeaza suficient cat sa nu mai sai in varf, indiferent cine esti, indiferent de sport. Vorbind de Schumi in campionatul 2010, da, se face de ras.
Iar referitor la sintagma "cel mai bun pilot al tuturor timpurilor" - nu cred in asa ceva. Forma pilotilor intotdeauna se schimba, in functie de forma fizica, pregatire, motivare, chiar si varsta etc.
Exemple sunt destule: Trulli vs Alonso, Kimi vs Massa etc. Acum imi pare ca si Barichello e mai bun ca Schumi, doar ca mai greseste uneori sa starturi :)
Si nici pilotul de anul trecut nu este acelasi ca si acest an. Pt mine exemplul cel mai concret este Massa. E foarte lent, desi inainte era considerat printre cei mai rapizi
Istoria o sa tina minte doar ca in 2009 a fost campion Button, 2008 Hami iar in 2010... vom afla, sper totusi in ultima cursa ;)
...NRosb, defiecare data tot mai staruitor si mai sus, acum uitativa si voi la clasament piloti, si defiecare data e in fata lui Schum si nunumai...Merita baiatu!!!
Oare mai are cineva tupeul sa spuna ca baiatul de ciocolata nu este tinut in brate de Charlie ala albiciosul de la FIA.
Dupa sepang pilotii s-au luat de oficial ca i-a dat numai avertisment dupa schema cu Petrov. Acuma investigheaza cazul dupa cursa pentru ca daca-l investiga in cursa trebuia sa aiba in vedere averismentul din cursa precedenta si.....
Pacat ca se incurajeaza un astfel de comportament care nu are nici o legatura cu spiritul combativ.
Cine confunda agresivitate cu nesimtirea probabil are gipan si parcheaya la supermacher pe locurile de handicapati sau in usa de intrare.
Go Mihai (Marinescu) !
Avea un plus de rapiditate fata de oricine. A atins cel mai inalt nivel de rapiditate, s-a apropiat cel mai mult de limita masinii. La asta m-am referit cand am spus ca este cel mai bun. Nu la nr. de titluri.
Dar varsta conteaza mai mult decat crezi .. in orice sport in orice altceva. Este suficient si perfect normal ca Schumacher sa scoata cu Mercedesul de azi mai mult cu 1 sec decat ar fi scos cand era tanar; si ce obtinem ? Obtinem cam ce am vazut astazi. Cum i-am recunoscut lui Schumi ce a facut bun, ii recunosc si ce face acum mai putin bun.
Si cum Vettel este mai rapid cu Red decat Alonso cu Ferrari si (cum ai spus tu) Red este inferioara Ferrariului, atunci singura concluzie este ca Alonso este varza in comparatie cu Vettel. Este depasit nu cu aceeasi masina ci cu una inferioara .... Atunci Alonso e pe la coada ca performanta pura ...
Da Kubica, foarte probabil e cel mai bun in acest moment. O sa se vada cand ajunge coechipier cu Alonso sau Hamilton.
Inca ceva. Ai auzit de tranzitivitate ?
Heidfeld era mult in fata lui Webber fata de cum este Vettel. Si Kubica era mult in fata lui Heidfeld. Nu-mi spune ca pilotii au forme diferite de la un an la altul. Un deficit mic te cam arunca afara din F1, daca nu te cheama Schumacher si numele tau vinde bine ...
De aceea ma simt obligat sa revin cu o explicatie:
Am spus ca Alonso detine cel mai "bun" raport -pun ghilimele acum sa se vada mai bine (trebuiau deduse)- noroc / talent.
Adica are muuuult noroc si putiiiin talent. ASA ajunge raportul mare.
Inteles ? Nu mai votati aiurea.... pentru ca nu pricepeti...
Foarte bine Mihai.
Nu e rau de loc locul4:)
Am cateva remarci:
1Se spune")Sansa fructificata de Button cu sansa",sansa,norocul,ti-l faci cu mana ta,asa ca Button a dovedit ca este un pilot cerebral si sa nu fiti mirati daca va fi in fata lui Lewis,la sfarsitl campionatului!
2)Mi-a placut cum se depaseaqu pe circuit ,Vettel-Webber,Vettel-Hamilton,iar apoi dintr-o miscare de geniu,ajutat si de ploaia de pe circuit Hamilton pe Vettel si Webber,in acelasi moment.
Cat despre depasirea de la boxe,nu cred ca se va solda cu vre-o penalizare,pentru ca lui Ham,ii s-au rotit rotile la start,si de aceea a trecut Vettel,in fata lui pe linia boxelor.E adevarat Ham e ca un taur,si da cu rotile sau face tot posibikul,in limita regulamentului,si uneori peste sa isi incurce adversarii,dar la fel a facut si Scchumi,cu Hamilton,cand l-a scos pur si simplu de pe traseu!
Se spunea de manevra cand era safety carul pe traseu,toata aceea poveste,de la restart a fost vina lui Button,nu a lui Hamilton!Conform regulamentului nu m-ai trebuie sa astepti,ca prima masina sa treaca linia de finish,pentru a putea depasi,asa ca in imbulzeala din acel ac de par nu puteau intra mai multe masini decat se putea si a fost normal ca sa existe contact,Hamilton sa il depaseasca sau nu pe Webber,Vettel sa il acroseze usor pe Webber in ultima curba,etc.
In orice caz,ORICE SANCTIUNE VA AVEA REPERCUSIUNI,LA MARELE PREMIU AL SPANIEI,asta daca se va mai tine si nu v-m avea 3 saptamani de pauza!
Un ultim lucru,am observat ca putini fani Ferrari,au iesit sa comenteze,insa au dat voturi negative la greu,asta arata ca nu le convine rezultatul!
NU UITATI CA IN ULTIMI 4 ANI,PILOTUL CARE A FOST PE LOCUL 1,DUPOA 4 MARI PREMII A CASTIGAT CAMPIONATUL,SI CINE ESTE IN ACEST MOMENT....
Omu' recunoaste, da voi si acuma o sa ziceti ca n-a anticipat. :)
toata lumea are ceva cu alonso, incearca sa ii puna bete in roate, insa el cum este un zeu, se lupta cu toti, chiar si cu Charlie Witting, cu inregistrarile trucate, PIXELU ALBASTRU, clar au masluit replayu pentru ca alonso nu a furat startu. si auziti voi, cum isi permit aia de pe F1.com sa scrie asemenea chestii, pentru ca este CLAR, alonso nu poate gresi, deci nu are cum sa declare asa ceva, deci este un complot mondial, toate lumea incearca sa-l ingroape alonso. deci, FORTA ALONSO ?
GO VETTEL GO
1. L Hamilton McLaren 1:42.061
2. S Vettel Red Bull 1:42.358
3. M Webber Red Bull 1:42.609
4. J Button McLaren 1:42.886
5. N Rosberg Mercedes GP 1:43.245
6. R Kubica Renault 1:43.630
7. J Alguersuari Toro Rosso 1:43.755
8. V Petrov Renault 1:43.801
9. F Alonso Ferrari 1:44.134
10. M Schumacher Mercedes GP 1:44.298
11. A Sutil Force India 1:44.364
12. N Hulkenberg Williams 1:44.549
13. F Massa Ferrari 1:44.594
14. Rubens Barrichello Williams 1:45.559
15. H Kovalainen Lotus 1:47.141
16. P de la Rosa Sauber 1:47.739
17. B Senna HRT 1:48.216
18. K Chandhok HRT 1:48.788
19. J Trulli Lotus 1:49.675
20. Lucas di Grassi Virgin 1:53.185
K. Kobayashi Sauber - no time
S Buemi Toro Rosso - no time
T. Liuzzi Force India - no time
T Glock Virgin - no time
-4 curse, Ferrari, RedBull si acum McLaren, fiecare cu cate o dubla.
Pur si simplu putem in sfarsit spune ca avem Spectacol!
K putin umor si respect, pentru ally_great!