Button a câştigat Marele Premiu al Australiei!
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
McLaren a confirmat că deţine cel mai bun monopost în acest debut de sezon după ce Jenson Button a obţinut victoria la Melbourne într-o cursă pe care a controlat-o cu autoritate de la început până la sfârşit.
Elementul crucial al cursei a fost startul, întrucât Button a reuşit să se impună în lupta cu Lewis Hamilton, să-l depăşească în primul viraj pe coechipierul său care plecase din pole position şi să se instaleze pe prima poziţie.
Campionul mondial din 2009 şi-a construit ulterior un avans confortabil, care i-a permis o strategie cu două opriri la boxe pentru pneuri medium şi l-a avantajat inclusiv la intrarea Safety Car-ului pe circuit.
Marele câştigător a fost însă Sebastian Vettel, care a reuşit să termine pe locul 2 după ce a urcat o poziţie la start şi a profitat de un abandon suferit de Michael Schumacher din motive tehnice. Astfel, Hamilton a fost nevoit să se mulţumească doar cu ultima poziţie a podiumului în cursa de debut a sezonului.
START SPECTACULOS IN NOUL SEZON
Startul Marelui Premiu al Australiei a fost unul bogat în evenimente, cu numeroase răsturnări de situaţie. Pe lângă depăşirea lui Button asupra lui Hamilton, Michael Schumacher a urcat pe locul trei, iar Sebastian Vettel a promovat de pe locul şase pe cinci, concomitent cu coborârile de câteva poziţii în pluton ale lui Romain Grosjean şi Mark Webber.
Turul 2 a adus şi primele incidente, Nico Hulkenberg fiind nevoit să abandoneze cu puţin timp înainte ca Grosjean să aibă aceeaşi soartă după ce pilotul echipei Lotus a fost lovit în suspensia faţă de Pastor Maldonado (Williams).
Numeroasele incidente le-au permis piloţilor de top care au dezamăgit în calificări să progreseze semnificativ în pluton: Fernando Alonso a urcat şase poziţii până pe locul şase, Felipe Massa a ajuns de pe 16 pe 12, iar Kimi Raikkonen a progresat cinci poziţii până pe 12.
Primele tururi au adus şi un duel spectaculos intre Schumacher şi Vettel pentru a treia poziţie. Mai întâi, Vettel a forţat o depăşire cu sistemul DRS şi a ieşit uşor în decor în primul viraj, pentru ca în turul 12 Schumacher să aibă probleme majore la cutia de viteze, care s-a blocat în treapta a treia. Pilotul echipei Mercedes a ieşit în decor în primul viraj, a reuşit să ajungă cu dificultate la boxe, însă a fost nevoit să abandoneze, ratând astfel cea mai bună şansă de la revenirea în F1 să obţină al 155-lea podium din carieră.
SAFETY CAR SALVATOR PENTRU VETTEL
După această serie de incidente, cursa a început să se calmeze, iar primele intrări la boxe nu au schimbat prea mult clasamentul.
McLaren a ieşit însă în evidenţă cu o strategie diferită de a echipelor rivale, întrucât Hamilton şi Button au optat pentru pneuri medium pentru al doilea stint, comparativ cu păstrarea cauciucurilor soft pentru ceilalţi piloţi din partea superioară a clasamentului.McLaren părea că se îndreaptă spre un un-doi cu Button şi Hamilton, însă un abandon suferit de Vitaly Petrov (Caterham) în turul 37 chiar pe linia de start-sosire a condus la intrarea Safety Car-ului pe circuit.
În acel moment, Button şi Hamilton efectuaseră deja al doilea pitstop pentru pneuri medium, în timp ce Sebastian Vettel a profitat de oportunitate şi a intrat imediat la standuri pentru schimbul de cauciucuri. În condiţiile în care întregul pluton a rulat lent în aşteptarea maşinii de siguranţă, campionul mondial a câştigat timp preţios şi a reuşit să se infiltreze pe locul 2, intre Button şi Hamilton.
Mark Webber a completat performanţa lui Vettel printr-un loc patru, în timp ce Scuderia Ferrari a reuşit să mai spele din ruşinea calificărilor şi să termine pe locul cinci prin Fernando Alonso. Dublul campion mondial a plecat doar de pe locul 12 al grilei de start, însă a reuşit să câştige şase poziţii la start şi în cele din urmă şi-a trecut în cont 10 puncte.
Nu la fel de norocos a coechipierul său Felipe Massa, care a abandonat cu 11 tururi înainte de final în urma unui acroşaj cu conaţionalul său de la Williams, Bruno Senna (Williams).
WILLIAMS RATEAZA CEL MAI BUN REZULTAT DIN ULTIMII DOI ANI
De altfel, şi Williams a avut o cursă de uitat, întrucât Pastor Maldonado a abandonat la rândul său în ultimul tur după ce a atacat prea agresiv o bordură, a pierdut controlul volanului şi s-a lovit puternic de zid. Totuşi, echipa britanică a arătat un progres semnificativ faţă de anul trecut, întrucât venezueleanul concura pe locul 6 în momentul producerii accidentului.
După rezultatele modeste din calificări, Sauber a impresionat în cursă după ce Kamui Kobayashi şi Sergio Perez au terminat pe locurile 6 şi 8. Mexicanul a plecat de pe ultima poziţie a grilei de start, însă o strategie excelentă cu o singură oprire la boxe l-a adus în puncte.
Între cei doi s-a intercalat Kimi Raikkonen, finlandezul reuşind să câştige 10 poziţii faţă de poziţia de start după o cursă în care a părut să fie bulversat şi de fluturarea inoportună a steagurilor albastre pentru piloţii întârziaţi.
Ultimele puncte au fost acontate de Daniel Ricciardo (Toro Rosso) şi Paul di Resta (Force India).
Australia - Clasament cursa:
1. Button McLaren-Mercedes 1h34:09.565 2. Vettel Red Bull-Renault + 2.100 3. Hamilton McLaren-Mercedes + 4.000 4. Webber Red Bull-Renault + 4.500 5. Alonso Ferrari + 21.500 6. Kobayashi Sauber-Ferrari + 36.700 7. Raikkonen Lotus-Renault + 38.000 8. Perez Sauber-Ferrari + 39.400 9. Ricciardo Toro Rosso-Ferrari + 39.500 10. Di Resta Force India-Mercedes + 39.700 11. Vergne Toro Rosso-Ferrari + 39.800 12. Rosberg Mercedes + 57.600 13. Maldonado Williams-Renault + 1 lap 14. Glock Marussia-Cosworth + 1 lap 15. Pic Marussia-Cosworth + 2 laps 16. Senna Williams-Renault + 4 laps Fastest lap: Button, 1:29.187 Not classified/retirements: Driver Team On lap Massa Ferrari 47 Kovalainen Caterham-Renault 42 Petrov Caterham-Renault 37 Schumacher Mercedes 11 Grosjean Lotus-Renault 2 Hulkenberg Force India-Mercedes 1 Karthikeyan HRT-Cosworth 1 De la Rosa HRT-Cosworth 1 World Championship standings, round 1: Drivers: Constructors: 1. Button 25 1. McLaren-Mercedes 40 2. Vettel 18 2. Red Bull-Renault 30 3. Hamilton 15 3. Sauber-Ferrari 12 4. Webber 12 4. Ferrari 10 5. Alonso 10 5. Lotus-Renault 6 6. Kobayashi 8 6. Toro Rosso-Ferrari 2 7. Raikkonen 6 7. Force India-Mercedes 1 8. Perez 4 9. Ricciardo 2 10. Di Resta 1
A facut o cursa buna si Vettel, pentru mine chiar neasteptat de buna, dar oricum, a avut si noroc, dar si norocul sau ghinionul face parte din F1.
Imi pare rau de prestatia Mercedes.
Oricum, dupa prima cursa, se pot trage cel putin 3 concluzii evidente:
1- McLaren cea mai frumoasa si mai performanta masina;
2- Vettel care nu-i robot (e uman, greseste, mai ales cand e sub presiune);
3- Mercedes are a treia masina din punct de vedere al performantelor, dar ultima din punct de vedere al fiabilitatii. Cursa viitoare, o sa fie mai bine.
Imi pare rau de Schumi.
Bravo McLaren :) RB au fost aproape ... condoleante jumatatii de fani F1 care tine cu Ferrari.
Foarte bune performantele masinilor echipate de Renault si Mercedes. Diferenta intre McLaren si RB fata de ceilalti este insa vizibila si singurii care pot, pareera mea, sa intre intre ei sunt cei de la Mercedes.
MS si Kimmi au facut o cursa foarte frumoasa. Ar fi fost o opveste diferita daca la restart ar fi fost prezent si MS :)
Mircea, Ham Ham a terminat al treilea...azi ai zi de doliu. Si orice ar fi, chiar cand castiga, tu NU ai nici o contributie sau merit, asa ca nu te mai da cocosel pe aici.
bravo Button ! esti net superior lui ham-ham !
comentatorii de la Digi sunt varza, nici macar la nivelul de amatori nu sunt !!!
Vettel a demonstrat carcotasilor ca nu doar datorita masinii a castigat doua titluri.
Hamilton - nu a fost ziua lui. Isi vor imparti victoriile cei de la McLaren veti vedea.
Din pacate nici Lotus si nici Mercedes nu sunt atat de bune pe cat pareau.
Ferrari sunt Ferrari dar de ceva timp sufera la capitolul piloti - si aici este singura vina a blamatului Domenicalli. E ciudat cum de Alonso este "impresionant" din mijlocul plutonului .... ceva nu-i in regula cu acest gen de 'impresionant'. Erau si alti piloti impresionanti dar cand castigau fara drept de apel. Si despre Senna se credea ca de zeu si ca "depaseste" capacitatile monopostului. Dar cei care credeau asta ignorau faptul ca l-a batut Prost pe aceeasi masina castigand si curse si campionat in fata lui. Daca ignoram faptul ca Alonso a fost pilot de teste cand Button era titular si ca l-a batut un debutant, daca mai ignoram si ca se zbate in pluton, atunci da e impresionant. Altfel e dun pilot comun de F1 ... si cam asta e realitatea. Asa ca Ferrari ar trebui sa nu mai mearga doar pe mana lui ca s-ar putea sa nu fie chiar asa buna ... Poate asa vom vedea Ferrari luptand pentru victorii alaturi de McLaren.
ce ar fi daca pacaliciului de ham-ham i s-ar da o tura in avans? asa poate ar prinde si el locul doi si n-ar m-ai pacali pe nimeni,
sau poate are nevoie de un avans mai mare? :))
Cum se intampla in astfel de situatii, apar si ei a doua zi cand sunt singuri si nu mai are cine sa le raspunda ...
Hai ca va dau eu surse se inspiratie - alonso are prea mult talent si da pe dinafara. Sau - Domenicalli s-a dus la culcarica la ora 0:00 in loc sa fie in pat la 21:00.
In loc sa ne spuna noua ce-i cu pilotul hamilton ... el ii da ca n-o merita pacaliciul (pe Nicole)
te asigur ca sunt fata dar tu ma faci travestit fara sa ma cunosti, nu stiu de ce faci asta, poate ca in urma abuzurilor sexuale ale tatalui tau care se imbraca in femeie si te viola in fiecare seara cand se intorcea acasa mort de beat,
cred ca din aceasta cauza ai ramas traumatizat !!! e de inteles si mi-e mila de tine, totusi te rog cauta ajutor de specialitate si nu mai jigni pe aici ca nu iti sta bine!
sa imi spui cum evolueaza starea ta si daca ai gasit un institut de cercetari care sa poata gasi un tratament care sa iti poata vindeca trauma pentru ca eu cred ca esti o cauza pierduta! totusi, se mai intampla si minuni :)
iti doresc sanatate fizica si mai ales psihica !!!
ps: ok, ok cum zici tu, acum esti Simona. Dar cand nu esti, postezi si tu de pe unul din multele conturi pe care le ai, nu?
esti atat de prost incat ai picat in capcana! ai auzit de psihologie inversa? desigur ca nu, nu aveai de unde, altfel nu te dadeai singur de gol !
am putea deschide un cont in care sa se adune bani pentru tratamentul tau psihiatric intr-un azil privat dar sunt convinsa ca s-ar cheltui banii degeaba :))
MI-E MILA DE TINE !!!
termina pe 4, nu stiu ce se intampla cu Hammilton dar se chinue, si anul asta am zis ca cu el o sa tin.
Iar daca e sa ma gandesc strict la Button sunt dezamagit pentru ca nu este un pilot rapid prin definitie,
este consistent, salveaza pneurile, cerebral, etc... dar Alonos cu o masina comparabila il baga in buzunar.
in opinia mea totp 3 piloti rapizi in F1 in momentul de fata sunt: Alonso, Hammilton, Vettel,
nu tineti cont de ordinea in care i-am pus pentru ca e discutabila.
Felicitari Mclaren, pt superba masina din toate punctele de vedere
as fi vrut astazi sa il vad pe Hammilton pe primul loc.
O cursa normala, dar totusi specatculoasa
Mclaren-cea mai rapida masina si masina care aduce cel mai rapid pneurile la temp optima.Button-ireprosabil, Hamilton-inconsistent, uneori rapid, alteori lent si distrat
RBR- a doua masina ca performanta, o masina care e mai gentila cu anvelopele.Vettel-a aobtinut(si cu noroc) maximul posibil, Webber a fost rapid dar penalizat de topspeed-ul mic
Mercedes-rapida pe un tur, dar mare mancatoare de pneuri.Schumacher a fost tot week-endul peste Rosberg
Ferrari-mai rapida in regim de cursa decat se astaeptau toti, Alonso a facut o cursa foarte solida, Massa piloteaza o masina opusa stilului sau de pilotaj(gen Rosberg in 1986 la Mclaren)
Lotus-probabil a treia masina ca viteza pe un tur si tota atreia ca regim de cursa.Daca Kimi pleca din primii 10 termina pe 4-5.Nu a pierdut prea mult din calitati finlandezul
Williams-surpriza primei curse, sa speram ca nu e ca Renault-ul din 2011
cat despre Lewis ... cred k va fi un locotenent bun lui Button ... pilot nr 2
Acum de ce zici ca nu se putea scoate mai mult. Hai sa te fac sa pricepi. ,Mai castiga oare Button daca o dadea in iarba in calificari si nu intra in Q3? Nu prea cred tinad cont ca Vettel a venit doar la cateva sec in spatele lui.
Ferrari au o masina cu care s-ar fi putut clasa mai sus, dar in mainile lui Alonso si mai ales massa Ferrari-ul pare o masina foarte slaba. Ferrari poate sa faca o masina foarte buna cu care un Button ar castiga la pas campionatul dar in mana lui Alonso care o sa se zbata cel mult sa castige un campionat pare slaba si CULMEA cica o ridica el ... aiurea. Mai vorbim cand il schimba pe Massa.
Pentru ca atunci erau la mare folosinta clonele, puteai avea (ca si acum) nspe conturi cu care sa faci conversatie si "sa-ti asumi punctul de vedere".
Cea ce cred eu e ca RedBull, Ferrari si Mercedes sunt ca performante apropiati. Sa nu uitam ca Alonso nu a facut turul rapid de Q1. Mclaren se pare ca este echipa de invins anul asta.
Va certati degeaba, in loc sa va bucurati de ceea ce inseamna F1.
Personal astept o revenire Ferrari (cu ambii piloti). Sunt usor dezamagit pe inceputul de an.
cat despre cursa bv button, vettel, alonso si nu in ultimul rand kimi. daca nu pleca de pe 17 probabil termina undeva mai sus in cursa
nu imi place sa fac prognoze , dar cum am mai spus-o si anii anteriori sa ajungem la barcelona si apoi sa tragem linie, de fapt dupa monaco se poate spune cu exactitate cine sunt cei care se bat la ambele titluri.
Dar cum a fost facut contul (denumire, descriere) lasa loc de interpretari, mai ales in contextul actual.
Numai bine.