Button a câştigat la Suzuka, iar Vettel a devenit campion!
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Marele Premiu al Japoniei a oferit o luptă spectaculoasă pentru victorie între Sebastian Vettel şi Jenson Button, însă soarta titlului mondial a fost decisă matematic cu patru curse înainte de finalul sezonului.
Vettel a plecat mai bine la start şi a reuşit să-l blocheze pe rivalul său de la McLaren, care a "muşcat" din iarbă şi a solicitat o penalizare de tip drive-through pentru german, însă şi-a luat revanşa la a doua serie de opriri la boxe.
Britanicul a rămas pe circuit un tur în plus în apropiere de jumătatea cursei şi a revenit pe circuit în faţa pilotului Red Bull Racing, iar în finalul cursei a făcut faţă presiunii exercitate de Fernando Alonso şi l-a evitat în extremis pe Vitantonio Liuzzi în ultimul tur.
În cele din urmă, Vettel a terminat doar pe ultima treaptă a podiumului după ce a fost depăşit şi de Fernando Alonso după ultimul pitstop, însă acest rezultat a fost suficient pentru a-şi adjudeca matematic titlul mondial, întrucât avea nevoie de un singur punct pentru a tranşa lupta. Astfel, la 24 de ani şi 98 de zile, Vettel a devenit cel mai tânăr dublu campion mondial din istoria Formulei 1, doborând cu aproape un an recordul stabilit de Alonso în 2006.
Plecat doar de pe locul şase al grilei de start, Mark Webber a făcut o cursă foarte bună şi a terminat pe locul patru, după ce a câştigat două poziţii la a doua intrare la boxe.
Lewis Hamilton şi Felipe Massa au fost implicaţi într-un nou incident de cursă, iar acroşajul dintre cei doi a fost ca efect detaşarea unei componente a monopostului Ferrari şi la intrarea Safety Car-ului pe circuit. Ulterior, Hamilton a revenit şi l-a depăşit pe Massa pentru a termina pe locul cinci, în timp ce Massa a ocupat în final locul şapte.
Între cei doi, pe locul şapte, a terminat Michael Schumacher, iar septuplul campion mondial a avut clipele sale de glorie înainte de ultima intrare la boxe, când a fost liderul cursei timp de câteva tururi.În plus, setuplul campion mondial a rezistat pe final în faţa atacurilor lui Felipe Massa, în timp ce clasamentul a fost completat de Sergio Perez (Sauber) şi Vitaly Petrov (Renault). Ultimul punct pus în joc a fost obţinut de Nico Rosberg, după ce pilotul echipei Mercedes GP a recuperat nu mai puţin de 13 locuri faţa de poziţia sa de start.
Kamui Kobayashi, favoritul publicului local, a terminat doar pe locul 13 la capătul unei curse dificile. Plecat de pe locul şapte, pilotul echipei Sauber a pierdut patru poziţii după ce a ratat startul, iar ulterior a luptat în pluton, însă nu a fost capabil să revină în puncte.
Singurul abandon al cursei a fost trecut în dreptul lui Sebastien Buemi, elveţianul oprind monopostul pe circuit după ce pneul dreapta-fata s-a detaşat de monopostul Toro Rosso la scurt timp după prima intrare la boxe.
Japonia - Rezultate cursă
1. Button McLaren-Mercedes 1h30:53.427 2. Alonso Ferrari + 1.160 3. Vettel Red Bull-Renault + 2.006 4. Webber Red Bull-Renault + 8.071 5. Hamilton McLaren-Mercedes + 24.268 6. Schumacher Mercedes + 27.120 7. Massa Ferrari + 28.240 8. Perez Sauber-Ferrari + 39.377 9. Petrov Renault + 42.607 10. Rosberg Mercedes + 44.322 11. Sutil Force India-Mercedes + 54.447 12. Di Resta Force India-Mercedes + 1:02.326 13.Kobayashi Sauber-Ferrari + 1:03.705 14. Alguersuari Toro Rosso-Ferrari + 1:04.194 15. Maldonado Williams-Cosworth + 1:06.623 16. Senna Renault + 1:12.628 17. Barrichello Williams-Cosworth + 1:14.191 18. Kovalainen Lotus-Renault + 1:27.824 19. Trulli Lotus-Renault + 1:36.140 20. Glock Virgin-Cosworth + 2 laps 21. D'Ambrosio Virgin-Cosworth + 2 laps 22. Ricciardo HRT-Cosworth + 2 laps 23. Liuzzi HRT-Cosworth + 2 laps Fastest lap: Button, 1:36.568 Not classified/retirements: Driver Team On lap Buemi Toro Rosso-Ferrari 35 World Championship standings, round 15: Drivers: Constructors: 1. Vettel 324 1. Red Bull-Renault 518 2. Button 210 2. McLaren-Mercedes 388 3. Alonso 202 3. Ferrari 292 4. Webber 194 4. Mercedes 123 5. Hamilton 178 5. Renault 72 6. Massa 90 6. Force India-Mercedes 48 7. Rosberg 63 7. Sauber-Ferrari 40 8. Schumacher 60 8. Toro Rosso-Ferrari 29 9. Petrov 36 9. Williams-Cosworth 5 10. Heidfeld 34 11. Sutil 28 12. Kobayashi 27 13. Di Resta 20 14. Alguersuari 16 15. Buemi 13 16. Perez 13 17. Barrichello 4 18. Senna 2 19. Maldonado 1
ce tot vrea atata alonso sa-l atinga pe vettel nujt. oricum, se vede ca fraieru moare de ciuda =))) probabil si-a reamintit de petrov =)))))
BINE PETROV !!!!!
Felicitari Button, felicitari Alonso!
Cand scapam de maimuta CRIMINALA? Nu mai are ce cauta pe circuit !!!
O cursa frumoasa(total neasteptata facuta de un monopost Ferrari), lucru care oarecum sugereaza faptul ca italienii incep de pe acum sa testeze unele componente ale monopostului de anul viitor.
Felicitari Vettel, ai fost magistral tot sezonul, avand si materialul tehnic la dispozitie.
Sper ca anul viitor, italienii sa aiba o masina apropiata, iar atunci cred ca si campionatul va fi mai spectaculos, pt ca anul acesta, Vettel nu a resimtit presiunea castigarii titlului.
Bravo lui Button,Webber pacat..ar fi trebuit lasat sa faca si el ceva frumos in cursa,sa-l depaseasca pe Vettel poate...data viitoare,avand in vedere ca nu mai au nimic de pierdut.
Bravo si lui Rosberg ce a ajuns in puncte si..sa vedem cine va lua locul 2 acum..
bravo si lui Button a mai obtinut o victorie anul asta
bun rezultatul lui Alonso altceva nu mai stiu ce sa zic decat sa ajungem sanatosi la anul si sa vedem mai mult spectacol si echipe precum Ferrari, Mercedes, McLaren etc. sa se dueleze cu Red Bull de la egal la egal
" în timp ce Massa a ocupat în final locul şapte. Între cei doi, pe locul şapte, a terminat Michael Schumacher"
Multumesc si in rest a fost o cursa superba felicitari lui Button
s-au prins doar la sfarsit cand diferenta recuperata de alonso a inceput sa fie mai vizibila. (intr-un timp mai scurt)
Dl. Mms.aveai ochelarii de soare pe ochi cand ai vazut cursa?
Pe pneuri medii alonso si-a creat un avans de 2 secunde si...in fata lui vettel, iar dupa 7-8 tururi cum am spus mai sus a inceput sa ii ia secunde si lui button chiar si pe medii.
Domnilor comentatori, cam dezamagitoare capacitatea dvs de observatie.
mersi mult
Spuneti-mi si mie cei care detin Ferrari, McLaren, etc. au o a 2-a echipa in afara de Dietrich Mateschitz ?
Trebuie admis chiar si de noi, fanii Ferrari ca au mers brici RBR, cu o masina oarecum discutabila din pct de vedere regulamentar, dar au avut un pilot rapid, constant, care impreuna cu echipa(care i-a fost in totalitate dedicata lui) au reusit o treaba extraordinara.
Poate mai testeaza RBR ceva componente pe la echipa a 2-a, dar nu prea imi vine sa cred...
Poate o sa fie invidiosi cei de la RBR pe broscari anul viitor :)........(dar nici asta nu o prea cred).
Sper ca la anul, Ferrari sa aiba o masina cat de cat apropiata fata de concurenta.
Evolueaza in F1 ca si cum ai pune-o pe mamaie sa joace (loveste in stanga si-n dreapta fara mila, dupa care tot el da vina pe masina, sau pe alti, el nefiind niciodata vinovat).
Asa cum esti tu fan Badbinton, recunoaste ca, la aceleasi masini il cam nenoroceste Button :D
In locul tau, as intra in pamant, sau cel putin nu as incerca sa mai scriu o vreme.... (cativa ani pana ii vine mintea pacaliciului la cap), dar si tu esti tot ca el, asa ca astept un comentariu, oricum, raspunsul la ceea ce vei scrie, nu ti-l mai dau.
P.S. Rog alter ego-ul sa se abtina de la comentarii(si eu ma abtin sa-l mai critic pe ham)
Speram ca in sezonul 2012 Ferrari sa fie din nou in joc pentru titlu.
Forza Rossa!!!!
Oricum, au fost magistrali, iar pana la proba contrarie, se aplica prezumtia de nevinovatie:)
Foarte posibil sa ai dreptate, chiar nu stiu, dar totusi, mi-e greu sa cred asta.
Bafta
Bafta si tie
ziceti voi ce vreti dar ceva tot a fost, asa cum zice si Ross Brown, e cam greu sa faci atatea elemente noi fara sa sari peste baremul de cheltuieli. Probabil cei de la STR faceau componente ce ajungeau la RBR ( interpretare fortata, care ar fi posibila daca erau romani, dar nici Austriecii nu sunt ingerasi...).
Partea proasta e ca la chestia cu bugetul nu este nici o pedeapsa !
aia cu reducerea limitei pentru anul urmator.....
Dar ca la noi regula e ca parleazul, smecherii sar peste el, cateii trecpe sub si fraeri se opresc!