Bridgestone va ingusta pneurile fata

De Daniel Popescu
Publicat Miercuri, 22.04.2009
Bridgestone a anuntat ca intentioneaza sa produca pneuri fata mai inguste pentru sezonul 2010 al Formulei 1, in sprijinul caracteristicilor noilor monoposturi.

Regulamentul tehnic al Formulei 1 a schimbat radical infatisarea monoposturilor de Formula 1 din acest sezon.

Inlocuirea pneurilor cu santuri cu pneurile slick, precum si introducerea sistemului KERS, a provocat a o crestere disproportionata de aderenta pentru pneurile fata comparati cu cele spate, in contextul in care latimea pneurilor a ramas neschimbata.

Acesta este unul dintre motivele pentru care utilizarea sistemului KERS este dificila pentru pilotii cu o greutatea corporala ridicata, insa Bridgestone, unicul furnizor de pneuri din Formula 1, sustine ca echipele nu au fost de acord cu reducerea latimii pneurilor.

"Echipele au cerut de la Bridgestone ca monoposturile sa fie mai stabile. In 2008 am propus un pneu fata mai ingust pentru 2009, dar toate echipele au refuzat pentru ca deja realizasera designul monoposturilor, chiar daca noi am atentionat asupra tenditiei de supravirare", a declarat Hirohide Hamashima, directorul departamentului de dezvoltare a pneurilor.

Lucrurile se vor schimba insa pentru sezonul 2010, cand pilotii vor trebui sa concureze cu o cantitate mai mare de combustibil ca urmare a interzicerii realimentarilor in timpul cursei.

"Acum discutam cu FIA despre asta. Nu am decis inca, dar tendinta este spre un pneu mai ingust. In iarna am testat un prototip pentru pneurile din 2010, putin mai ingust, care a facut ca stabilitatea sa fie mai buna decat in prezent. Dar nu a fost suficient de ingust pentru 2010 pentru ca echipele trebuie sa utilizeze KERS, asa ca ne-au cerut sa ne mai gandim. In acest moment am propus un tip de pneu si mai ingust", a adaugat Hamashina.

Presa de specialitate a speculat ca Bridgestone evita sa modifice pneurile din cauza costurilor de productie, insa Hamashina a negat acest lucru. "Un pneu spate mai lat este mai scump pentru ca trebuie sa revizuim aparatele si alte lucruri. Am avut pneuri mai inguste in 1997, asa ca avem deja aparatele necesare", a incheiat oficialul companiei japoneze.

Via | Autosport

Taguri: Bridgestone

Comentarii (0)

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru