Bridgestone minimalizeaza degradarea pneurilor slick

De Daniel Popescu
Publicat Miercuri, 07.01.2009
Oficialii Bridgestone sustin ca temerile echipelor ca pneurile slick se degradeaza foarte repede sunt neintemeiate.

Pneurile slick vor reveni in Formula 1 in sezonul 2009, iar echipele au efectuat deja mai multe teste pentru a se acomoda cu noile specificatii.

Slick-urile au aceeasi dimensiune ca pneurile cu santuri utilizate anul trecut, iar principala consecinta este ca suprafata de contact a pneurilor fata a crescut mai mult decat cea a pneurilor spate. Acest lucru duce la aparitia fenomenului de supravirare si la un management defectuos al cauciucurilor spate pe termen lung.

Cu toate acestea, inginerul sef al celor de la Bridgestone, Jun Matsuzaki, crede ca echipele vor reusi sa rezolve aceasta problema pana la inceputul noului sezon. "Echipele sunt inca la inceput in ceea ce priveste intelegerea pneurilor slick si a regulamentelor aerodinamice, asa ca asteptam imbunatatiri in toate zonele in privinta pneurilor", a declarat Matsuzaki pentru publicatia Autosport.

"Configuratia circuitului de la Jerez este una care solicita foarte mult pneurile spate. De asemenea, temperaturile de la Jerez din decembrie sunt mai mici decat cele pe care le vom intalni pe parcursul sezonului.

Asta a dus la deteriorarea pneurilor spate si la o degradare mai mare decat am fi vazut pe o vreme mai calda. Dimensiunea pneurilor este un factor, dar componentele pneurilor si constructia lor joaca de asemenea un rol important. Constructia pneurilor spate a fost upgradata pentru trecerea la slick-uri pentru a mentine stabilitatea pneurilor fata si spate. Echilibrul aderentei creat de pneuri are inca un caracter supravirator, dar asta poate fi contracarat prin setarile masinii dupa ce echipele invata cum sa utilizeze cel mai bine aceste cauciucuri".

Japonezul considera ca noul regulament aerodinamic va forta echipele sa gaseasca cea mai buna utilizare pentru noul tip de pneuri si crede ca un management eficient al acestora va fi esential pentru obtinerea performantelor. "Managementul pneurilor a fost crucial in 2008 si asa va fi si in 2009. Factorii pentru aceasta gestionare s-au modificat datorita noilor regulamente, asa ca va fi interesant sa vedem cum vor invata asta pilotii si echipele pe parcursul anului".

Comentarii (0)

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru