Bridgestone confirma modul de diferentiere al pneurilor
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
In sezonul 2008, pneurile au fost marcate cu o linie alba de-a lungul unuia dintre cele patru santuri pentru a diferentia pneurile, insa acest lucru nu mai este posibil in 2009 ca urmare a utilizarii pneurilor slick.
Dupa mai multe teste efectuate recent, Bridgestone, unicul furnizor de cauciucuri din Formula 1, a hotarat ca pneurile slick sa fie diferentiate prin utilizarea unor benzi verzi pe marginile acestora.
In plus, producatorul japonez a decis sa modifice si modul de alocare a diferitelor tipuri de pneuri pentru fiecare cursa. Daca pana anul trecut Bridgestone aducea la fiecare cursa doua tipuri de pneuri de consistenta consecutiva (de exemplu, pneuri super soft si soft), in acest sezon diferenta de performanta dintre pneuri va fi mai mare. De exemplu, la Marele Premiu al Australiei Bridgestone va aduce pneuri super soft si medium, iar la Sepang pneuri soft si hard.
Obiectivul niponilor este de a crea astfel curse mai spectaculoase, alegerea pneurilor corecte urmand sa devina un factor mai important in 2009.
"Din perspectiva noastra am schimbat strategia de alocare a pneurilor pentru a aduce cauciucuri non-consecutive la curse", a declarat Hirohide Hamashina, directorul deparetamentului de dezvoltare a pneurilor din cadrul Bridgestone. "Componentele nu vor varia numai in ceea ce priveste taria pneurilor, ci si in aria de functionare"."Am incercat sa avem un tip de pneu care se incalzeste repede si ofera un timp rapid imediat si un alt tip de pneu care lucreaza la rate mai mari, asa ca nu va oferi timpi buni imediat, dar va avea o performanta consistenta si durabila cand este folosit la temperatura optima. Bineinteles, exista multe variabile precum diferentierea dintre masini si piloti, fara sa mai mentionam vremea, care a fost un factor atat de important in 2008. Speram ca schimbarea alocatiilor sa ofere competitorilor o buna provocare si o curse incitante pentru fani".
In plus, Bridgestone a anuntat si alocarea pneurilor pentru primele cinci curse ale sezonului:
Cursa | Tip 1 | Tip 2 |
Australia | super soft | medium |
Malaezia | soft | hard |
China | super soft |
medium |
Bahrain | super soft | medium |
Spania | soft | hard |
Comentarii (0)