Briatore: "FOTA vrea sa interzica KERS din 2010"
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
FIA a introdus sistemul KERS in Formula 1 incepand din acest sezon, echipele avand insa libertatea de a alege daca il implementeaza sau nu pe monoposturi.
Destinata sa aduca un spor de performanta prin utilizarea energiei captate in momentele de franare, tehnologia a fost utilizata pana in prezent de numai patru echipe: Ferrari, McLaren, BMW-Sauber si Renault.
Totodata, o parte dintre sefii de echipa s-au declarat impotriva sistemului, intrucat dezvoltarea acestuia necesita fonduri de cateva zeci de milioane de euro, in contextul in care FIA isi doreste sa reduca dramatic bugetul echipelor incepand din 2010.
Flavio Briatore, seful echipei Renault, sustine ca echipele, reunite sub umbrela Formula one Teams' Association (FOTA), vor propune FIA sa interzica tehnologia in sezonul viitor. "Da, FOTA doreste sa baneze sistemul KERS in 2010. Am inteles imediat ca sistemul KERS va fi un aspirator de bani si FIA ar fi trebuit sa stie asta. Ar fi fost necesar sa discutam despre asta inainte de inceputul sezonului, la fel ca si in cazul deflectoarelor. Acum am fost fortati sa cheltuim o multime de bani pentru un lucru ridicol de nefolositor", a declarat Briatore pentru publicatia italiana Gazzetta dello Sport.
Cu toate acestea, este binecunoscut faptul ca BMW a fost cel mai aprig sustinator al introducerii sistemului KERS in Formula 1, considerand ca tehnologia ar putea fi exportata ulterior si in industria auto.
Intre timp, FIA planuieste sa mareasca capacitatea sistemului KERS in 2010, pentru ca tehnologia sa fie si mai eficienta. In prezent, conform regulamentului tehnic, prin utilizarea sistemului KERS un pilot castiga aproximativ 82 de cai putere timp de 6.6 secunda pe turul de circuit.
Via | Autosport
Puteau sa impuna acelasi Kers pentru toate echipele la un cost mic - gen cum vor fi motoarele din sezonul viitor, incepand cu anul urmator sau atunci cand FOTA ar fi fost de acord cu el.
Iar BMW care s-a opus restului de echipe acum sta foarte prost, semn ca nu a cheltuit banii in directia care trebuia si in plus ei detin o formula proprie unde puteau testa sistemul daca vroiau neaparat sa-l dezvolte pentru masiniile de serie.