Brawn: "Noile evacuări, mai importante decât dublu-eleroanele"
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Schimbările repetate ale regulamentului tehnic din ultimii ani au condus la apariţia unor inovaţii pe monoposturi, cele mai semnificative fiind dublu-eleroanele şi sistemele de evacuare.
În urmă cu doi ani, Brawn GP, Williams şi Toyota au introdus dublu-eleroanele, care au jucat un rol important în timpul mondial cucerit de fosta echipă Honda. Acestea au fost interzise începând din acest sezon, însă Renault a reuşit să refacă o mare parte din forţa de apăsare aerodinamică pierdută din acest motiv prin introducerea unui nou sistem de evacuare, care permite eliminarea gazelor de eşapament prin eleronul spate.
În opinia reputatului inginer Ross Brawn, soluţia adoptată de echipa anglo-franceză aduce un avantaj de performanţă mai important decât cel oferit anterior de dublu-eleroane.
"Este o zonă semnificativă şi poate mai importantă decât dublu-eleroanele în termeni de performanţă şi, bineînţeles, toate echipele lucrează cu partenerii motoarelor pentru a obţine cât mai multă energie din evacuare, aşa că este o zonă interesantă de dezvoltare. turbo, aşa că există multe schimbări care vor veni. Dar este o zonă de dezvoltare fascinantă în spiritul F1", a declarat şeful echipei Mercedes GP.
Acesta este spiritul Formulei 1 de a forţa limitele şi de a găsi noi zone (n.r - de dezvoltare). În viitor am putea descoperi că nu suntem unde vrem şi poate vom schimba regulamentul pentru a-l controla, iar în 2013 avem o singură evacuare şi motoareSoluţia adoptată iniţiat de Renault a fost copiată ulterior în diverse variante şi de echipe precum Red Bull şi Ferrari.
Via | Autosport
Comentarii (1)