Brawn: "Ferrari si McLaren platesc pretul succesului"

De Daniel Popescu
Publicat Luni, 06.04.2009
Ross Brawn sustine ca Ferrari si McLaren au un inceput dezastruos de sezon pentru ca ambele echipe s-au concentrat anul trecut pe titlul mondial, neglijand provocarile din 2009.

Protagonistele sezonului precedent, Ferrari si McLaren, au inceput cu stangul noul an, acumuland impreuna un singur punct in primele doua curse de la Melbourne si Sepang.

In schimb, partea leului a revenit celei mai noi echipe din Formula 1, Brawn GP, iar seful Ross Brawn crede ca Ferrari si McLaren nu au performante pentru ca anul trecut au luptat pentru titlul mondial pana la ultima cursa a sezonului. "Este o reflexie a ceea ce s-a intamplat in ultimii doi ani. McLaren si Ferrari s-au luptat pentru titlu si inteleg ca a fost foarte dificil pentru ei sa spuna "Nu mai fortam in acest an si depun eforturi pentru anul viitor"", a declarat britanicul.

Schimbarea polilor de putere din Formula 1 este explicabila prin schimbarile radicale de regulament, Brawn GP preferand sa se concentreze pe noul monopost inca de la inceputul anului trecut. "Pentru noi a fost o decizie foarte usoara. Nu a fost una inteleapta, ci una foarte usoara. Nu aveam o masina buna, asa ca de ce sa ne pierdem timpul cu ea?", a explica Brawn.

Via | Reuters

Taguri: Brawn, Ferrari, McLaren

Comentarii (8)

  • despre brawn
    are dreptate in tot ce spune ross brawn.si asta ptr ca dupa parerea mea este indiscutabil cel mai bun inginer al ultimulor 10-15 ani.epoca de glorie de la ferrari i se datoreaza in cea mai mare masura lui.procentual vorbind are merite mai mari decat schumy si todt la un loc.sunt constient ca imi voi atrage criticile si antipatia tuturor fanilor lui schumy .dar asta este parerea mea.si am argumente ptr asta.in primul rand vorbesc de brawn gp.a muncit un an si jumatate la masina si a realizat cel mai bun monopost care domina clar inceputul de sezon.si cu niste piloti mai putin cotati ca favoritii nostri.asta demonstreaza ca daca are o masina buna chiar si un pilot mai putin cotat poate deveni campion mondial.despre deflector inca nu vorbesc.sa asteptam sentinta.in al doilea rand de cand a plecat de la ferrari s-a ales praful de aceasta echipa.este adevarat ca italienii au castigat un titlu la piloti si 2 la constructori.dar la masina din 2007 tot el a lucrat in 2006.si in prezent ferrari cu cea mai buna echipa de piloti este pe ultimul loc ambele clasamente.asta spune foarte multe.in primul rand ca schumy nu este atat de mare pe cat incearca unii sa-l faca.si aici fac o mica paralela cu moto gp.la fel si rossi nu este chiar atat de mare ca si schumy.si acolo este un fel de ross brawn.dar el se numeste jeremy burgess.cel mai bun inginer de la mick doohan incoace,iar cu rossi a fost si la honda si este si la yamaha.revenind la f1 old papa frank,cel care in anii 90,cand williams castiga o gramada de titluri isi dadea afara pilotii campioni mondiali.de ce?pentru ca el considera in vremea aia ca f1 este 90% inginerie.si mare dreptate avea.iar noi fanii diversilor piloti ne certam ca prostii ca ala e mai bun sau celalalt este cel mai bun.concluzia este una singura .si ma refer la tot motorsportul.fara un material bun nu poti ajunge campion.va salut.
    0 0
  • inca ceva
    am uitat sa precizez ca ross brawn a fost inginer si la benneton cand schumy a castigat primele titluri din cariera.la fel si jeremy burgess a fost inginer la honda inca de cand acolo pilota mick doohan.nu neg talentul lui schumy si al lui rossi dar eu cred cu tarie ca fara acesti oameni nu ar fi castigat atatea titluri.
    0 0
  • schumi si ham ham
    cind v-am spus eu ca un titlu mondial inseamna 95% masina si 5% pilotul poate ati crezut ca sint nebun.Uitati-va in istoria formulei 1 si o sa vedeti ca am dreptate.Restul este legenda si balada.Intradevar schumi a fost asa mare numai cu Ross Brawn si laBenetton si la Ferrari, si nu sint rautacios.Uitati-va putin in urma si o sa vedeti ca asa este .Iar Ross Brawn a mers intotdeauna la limita regulamentului ba chiar a trisat. Aduceti-va aminte la Beneton cu placa de protectie de sub masina ,de cursa cistigata prin trecerea pe linia boxelor[Ferrari] si altele......cind nu a fost prins.Si sa stiti ca nu tin nici cu FERRARI nici cu Mclaren.ASA CA DRAGI COPII FORMULA 1 NU ESTE MAI CURATA DECIT FOTBALUL SAU GIMNASTICA SAU TENISUL SAU........
    0 0
  • Ross Braun
    Este adevarat ca conceptia materialului tehnic si asistenta tehnica din timpul competitiei sunt hotatatoare, ca diferenta dintre piloti ca si talent in a pilota nu este foarte mare. Mai sunt insa doua aspecte ce ar trebui luate in seama, deoarece le consider hotaratoare in castigarea unei curse. Primul ar fi caun pilot cu bune calitati tehnice poate influenta rezultatul unei dispute pe pista (a se vedea Alonso), prin sesizarea si chiar intuirea unor deficiente si transmiterea lor tehnicienilor in timp real si cu acuratete. Al doilea aspect ar fi cel organizatoric. Schumacher a castigat doua titluri la Benetton dar pe langa Ross Braun, era ca sef de echipa Flavio Briatore, iar la Ferrari a castigat cel putin trei titluri datorita lui Jean Todt. As aminti numai timpii de stationare la boxe la care acum Ferrari nici nu mai viseaza.
    0 0
  • Pacat,
    Va salut,tin sa spun cateva cuvinte despre RossBrawn>este cel mai bun inginer tehnician dar si cand era la ferrari,dar unii nu ai observat cat de bun era.Imi pare rau pentru Alonso care avut ocazia de a fi anul acesta la Brawn Gp ,prin lipsa sa de observatie,asta este >el spunand " ca nu renunt la renaul ,echipa si masina care mi-a adus 2 titluri de campion",aici are dreptate dar daca ar fi colaborat la ora actuala ar fi fost spre a 3-lea titlu de campionat.Salut
    0 0
  • mobius
    nu te contrazic in ceea ce spui.este important sa ai un sef de echipa gen todt sau briatore care sa coordoneze totul cu maiestrie.de fapt dupa parerea mea si ei sunt cei mai buni sefi de echipa de 10-15 ani la fel ca si ross brawn.dat tot masina primeaza cel mai mult.se spun atatea despre alonso ca se pricepe cel mai bine sa pregateasca un monopost de f1 ca lucreaza cel mai bine cu inginerii etc,etc.aiurea.povesti de adormit copii.cand a luat cele 2 titluri cu renault se certa cu mecanicii mai ceva ca la usa cortului.dar sa revenim mai aproape de zilele noastre.ce a facut alonso anul trecut si anul asta.mai nimic.se zbate in mediocritate.este adevarat ca a castigat niste curse anul trecut,dar cu siguranta nu ar fi iesit campion cu masina aia.anul asta cu atatea schimbari de regulament daca era asa destept precum il crede multa lume si-ar fi pregatit masina foarte bine si s-ar fi batut de la egal la egal cu brawn gp.hai sa-ti spun ceva.toti pilotii lucreaza destul de bine cu inginerii si mecanicii.daca au ajuns sa piloteze un monopost de formula 1 inseamna ca nu sunt chiar prosti.cat despre timpii petrecuti la boxe si ei sunt importanti ,dar degeaba castigi cateva secunde la boxe daca le pierzi pe pista.in concluzie.masina este cea mai importanta.exact cum spunea frank williams:masina=90%,iar restul 10%.
    0 0
  • inca ceva
    o sa vin cu un exemplu concret.masinile ferrari din 2002 si 2004.sunt ferm convins ca orice pilot le-ar fi condus si fara nici o strategie ar fi castigat lejer titlurile mondiale.
    0 0
  • @angusyoung
    perfect de acord cu tine,mai ales la ultimul comentariu !
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru