Brawn: "Ferrari a avut cel mai rapid monopost la Melbourne"

de Daniel Popescu
Joi, 21.03.2013
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Ross Brawn susţine că Ferrari a avut cel mai rapid monopost în prima cursă a sezonului, formă ascunsă de condiţiile de trafic şi strategiile pentru opririle la boxe.

Ferrari a obţinut locul doi în Marele premiu al Australiei, însă impresia generală a fost că Lotus a avut parte de cel mai performant monopost, în special în termeni de gestionare a pneurilor.

Cu toate acestea, Ross Brawn, şeful celor de la Mercedes, avertizează că în regim de cursă cel mai rapid monopost a fost cel pilot de Fernando Alonso. Britanicul îşi justifică opinia prin faptul că rezultatul cursei a fost influenţat decisiv de traficul întâmpinat de piloţi şi mai ales de strategia cu numai două opriri la boxe adoptată de Kimi Raikkonen.

"În medie, dacă luăm în calcul toţi timpii pe tur de la Melbourne în care aceştia nu au fost influenţaţi de trafic, Ferrari a avut cel mai bun ritm de cursă. Dacă ar fi făcut doar două opriri la boxe ar fi câştigat cursa", a declarat el.

La fel ca cei mai mulţi piloţi, Alonso a adoptat o strategie cu trei opriri la boxe şi a terminat la 12 secunde în spatele lui Raikkonen, în condiţiile în care o intrare la boxe necesita în total aproximativ 20 de secunde.

Via GMM

Comentarii (10)

  • Sa nu creada nimeni ca Raikkonen va iesi prea des castigator anul asta in marele premii, a spus ca a fost cea mai usoara cursa din viata care a castigat-o, asta facea si schumacher, el pilota echipa castiga curse prin strategie ...este atat de simplu cand ai o echipa super magnifica sa faca acest lucru, orice pilot ar castiga curse cu o astfel de strategie numai ca trebuie sa te ajute si masina, daca nu, nu ...stai si te uiti! oricum tare as vrea ca raikkonen sa iasa campion mondial dar odata ce etapele vor ajunge in europa rbr va domina ca de obicei, pacat ca massa nu este lasat sa isi faca treaba dar asta este litera contractului, este un simplu locotenent, pardon ...sublocotenent.
    53 22
  • Cum nu este lasat Massa?Te-ai uitat la timpii din cursa ai lui Alonso si Massa?Ce sa mai spunem de Webber caruia mereu i se intampla cate ceva la monopost cand e aproape(in puncte) de Vettel!
    6 12
  • singura intrebare care mai ramane in discutie e daca Ferrari si-ar mai fi pastrat aceasta medie de timpi superioara Lotus, daca mergea pe doua opriri
    22 22
  • @X_Zone - De fapt etapele din Asia sunt cele la care exceleaza RBR.
    13 12
  • Robert
    Sa nu uitam ca Alonso era la un moment dat la 4 secunde de Raikkonen,si amandoi au avut parte de trafic .Raikkonen a reusit ulterior sa se distanteze de Alonso.
    4 1
  • ross brawn a facut o omisiune... in conditii normale probabil nu castiga fernando alonso ci felipe massa!
    5 9
  • au cel mai rapid monopost ferrari. Dar lotus au cel mai rapid pilot. Raiko a spus ca a castigat usor, aka ar fi putut fi mai rapid de era nevoie. Oricum, asa cum observa cineva mai sus, cu 2 opriri in loc de 3 ferrari nu mai mergea asa repede.
    3 4
  • ciuruitu
    un fleac... ferrari daca putea sa mearga pe doua opriri mergea cu siguranta, dar nu a putut ...s-au dus vremurile cand schumacher mergea cu ferrari pe cate opriri vroia jean todt si brawn, oricum ar fi prea sunt butonate masinile acum, ar trebui sa le puna schimbator de viteze si 3 pedale ca pe vremea lui senna, oare cum ar merge montoya cu o teleghidata de-asta de acum sau ...nigel mansell :)))))
    8 14
  • @X_Zone Echipa poate sa fie extraordinara, masina senzationala, dar daca nu ai si pilot bun in ea, nu e garantat ca ai sa termini in primii 3. E o prostie din partea ta sa minimalizezi cariera lui Schumi. Categoric este cel mai mare pilot al timpurilor noastre.
    12 13
  • Chiar nu conteaza daca Ferrari efectua 2 opriri la boxe. Fiecare strategie a fost mulata pe stilul de pilotaj (se stie ca Raikkonen uzeaza mai putin pneurile decat Allonso).
    Pe de alta parte, Ross Brawn a observat bine ca Ferrari a fost masina mai rapida (atat la Allonso cat si la Massa s-a observat usurinta cu care se apropiau de adversari).
    Personal cred ca lupta a fost castigata de Raikkonen exact pe tururile cu trafic foarte mare (pentru cine a vazut cursa, dupa ultimul schimb efectuat de Raikkonen atat Sutil cat si cei 2 piloti intarziati nu l-au facut pe Raikkonen sa piarda timp, in timp ce la Allonso situtia a fost diferita).
    Oricum, Raikkonen merita felicitari pentru victorie, iar eu sper ca Ferrari sa o tina tot asa si astfel sunt mari sanse ca Allonso ca castige titlul.
    12 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru