Ferrari a obţinut locul doi în Marele premiu al Australiei, însă impresia generală a fost că Lotus a avut parte de cel mai performant monopost, în special în termeni de gestionare a pneurilor.
Cu toate acestea, Ross Brawn, şeful celor de la Mercedes, avertizează că în regim de cursă cel mai rapid monopost a fost cel pilot de Fernando Alonso. Britanicul îşi justifică opinia prin faptul că rezultatul cursei a fost influenţat decisiv de traficul întâmpinat de piloţi şi mai ales de strategia cu numai două opriri la boxe adoptată de Kimi Raikkonen.
"În medie, dacă luăm în calcul toţi timpii pe tur de la Melbourne în care aceştia nu au fost influenţaţi de trafic, Ferrari a avut cel mai bun ritm de cursă. Dacă ar fi făcut doar două opriri la boxe ar fi câştigat cursa", a declarat el.
La fel ca cei mai mulţi piloţi, Alonso a adoptat o strategie cu trei opriri la boxe şi a terminat la 12 secunde în spatele lui Raikkonen, în condiţiile în care o intrare la boxe necesita în total aproximativ 20 de secunde.
Via GMM
Pe de alta parte, Ross Brawn a observat bine ca Ferrari a fost masina mai rapida (atat la Allonso cat si la Massa s-a observat usurinta cu care se apropiau de adversari).
Personal cred ca lupta a fost castigata de Raikkonen exact pe tururile cu trafic foarte mare (pentru cine a vazut cursa, dupa ultimul schimb efectuat de Raikkonen atat Sutil cat si cei 2 piloti intarziati nu l-au facut pe Raikkonen sa piarda timp, in timp ce la Allonso situtia a fost diferita).
Oricum, Raikkonen merita felicitari pentru victorie, iar eu sper ca Ferrari sa o tina tot asa si astfel sunt mari sanse ca Allonso ca castige titlul.