Red Bull Racing a dominat Formula 1 începând din a doua jumătate a sezonului 2009 şi, chiar dacă titlurile din 2010 şi 2012 se decid doar în ultimele curse ale sezonului, echipa austriacă este creditată cu cel mai competitiv monopost de pe grila de start.
Acest lucru nu îl determină însă pe reputatul director tehnic Ross Brawn să fie îngrijorat în această privinţă şi anticipează că perioada de glorie a celor de la Red Bull se va încheia la un moment dat.
"Nu aş folosi cuvântul îngrijorat. Am fost suficient de norocos pentru a participa la diferite perioade de supremaţie tehnică şi îmi amintesc de cea de la Ferrari care s-a încheiat după ce a început războiul pneurilor. Va veni o vreme când balanţa se va înclina şi poate că Red Bull nu va mai fi cea mai bună", a declarat britanicul în cadrul unui interviu acordat publicaţiei Autosprint.
Declaraţiile sale sunt confirmate de faptul că supremaţia Red Bull a început o dată cu introducerea unor schimbări radicale de regulament în 2009, astfel că nu este exclus ca situaţia să se schimbe începând din 2014, atunci când vor fi introduse noile motoare V6 de 1.6 litri.
Pe de altă parte, Brawn a admis că una dintre explicaţii pentru rezultatele modeste ale celor de la Mercedes este concentrarea pe dezvoltarea unui sistem DDRS care nu a dat rezultate şi care va fi interzis în 2013 în detrimentul dezvoltării aripii fata a monopostului, aşa cum au procedat numeroase echipe rivale."Una dintre concluziile la care am ajuns a fost că DDRS a fost o idee valida, dar asta ne-a reţinut de la alte programe.
Astăzi este multă tehnologie inteligentă, ca să spun aşa, în jurul aripilor faţă. dar noi am avut sistemul nostru, iar aripile au fost construite în jurul sistemului. Când avantajul oferit de o altă filosofie a devenit clar, a trebuit să facem un pas înapoi, iar monopostul de anul viitor nu va avea DDRS, pentru că regulamentul îl interzice. Aşa că analizam soluţii alternative", a adăugat el.Mercedes a ţinut capul de afiş în startul sezonului cu un sistem DRS care funcţiona depedent de sistemul DRS, însă acesta va fi interzis anul viitor. Ulterior, Lotus şi Red Bull au dezvoltat o variantă diferită a sistemului DDRS care poate fi utilizat indepedent de clasicul DRS, urmând să fie regulamentar şi în 2013.
Via Autosprint
PS vettel si mateschitz ar trebui sa-i pupe mainile lui newey iar chiorul ala de marko sa il care in lectica... sau mai bine in spinare ca sa justifice si el banii pe care-i primeste acolo!