După cursa nebună din Azerbaidjan, Formula 1 a oferit duminică o etapă semnificativ mai liniștită, în care startul și unica intrare la boxe pentru schimbarea pneurilor au reprezentat singurele momente de tensiune.
Valtteri Bottas a avut parte de un start excelent din pole position, în timp ce Sebastian Vettel a reușit să-l blocheze pe Daniel Ricciardo, care a câștigat o poziție în dauna lui Kimi Raikkonen. Finlandezul a fost depășit inclusiv de Romain Grosjean, însă și-a recâștigat locul câteva tururi mai târziu.
În spatele plutonului, Daniil Kvyat a frânat prea târziu la intrarea în primul viraj și l-a lovit din spate pe Fernando Alonso, care a ricoșat într-un Max Verstappen care ratase startul. În urma incidentului, Alonso și Verstappen au fost nevoiți să abandoneze, în timp ce Kvyat a continuat cursa după o trecere pe la boxe.
Între timp, plecat de pe locul 8 ca urmare a penalizării suferite după calificări, Lewis Hamilton a optat pentru un prim stint cu pneuri supersoft, în timp ce restul piloților de top au utilizat ultrasoft. Pilotul Mercedes a progresat un loc după abandonul lui Verstappen și încă două locuri după depășirile asupra lui Sergio Perez și Grosjean din primele tururi, ajungând astfel pe locul 5.
Britanicul s-a apropiat amenințător de Raikkonen, însă nu a reușit să inițieze un atac decisiv, motiv pentru care în turul 32 a devenit și primul pilot de top care a intrat la boxe.Previzibil, Hamilton a optat pentru un set de pneuri ultrasoft, în timp ce restul piloților au ales pneurile supersoft. Ordinea primilor 3 piloți a rămas neschimbată, cu câte 4 secunde diferență între Bottas, Vettel și Ricciardo, în timp ce Hamilton a progresat pe locul 4 în dauna lui Raikkonen.
După efectuarea unicei intrări la boxe, diferențele dintre piloți au rămas relativ constante, fără dueluri semnificative între piloții de top. Totuși, pe final, Vettel s-a apropiat la mai puțin de o secundă de Bottas, fără să atace decisiv, în timp ce Hamilton a încercat fără succes o depășire asupra lui Ricciardo. Astfel, Bottas și-a adjudecat a doua victorie din acest sezon și a fost acompaniat pe podiumul de premiere de Vettel și Ricciardo.
Hamilton a reușit să limitezele daunele penalizării din calificări și să ocupe locul 4, însă chiar și așa a pierdut încă 6 puncte în favoarea lui Vettel în lupta pentru titlul mondial, diferența urcând acum la 20 de puncte.
Raikkonen a încheiat solitar pe locul 5 în fața lui Grosjean, Perez și Ocon, în timp ce Williams și-a trecut în cont locurile 9 și 10 prin Massa și Stroll.
In general o cursa frumoasa, disputata pana pe ultimii metri. Nu am cascat in ultimul tur pentru ca cineva avea avans si erau conturile aproape incheiate. In ultimul tur se disputau locurile 1 si 3.
Perez si Ocon nu s-au lovit, Grosjean a mai pus cateva puncte in saculetul celor de la Haas, Massa si Stroll la fel pentru Williams :P
Oricum castigatorul cursei este Hamilton, pentru ca a pierdut cele mai putine puncte comparativ cu Raikkonen si Verstappen.
Sa vedem cursa din Silverstone now, mai ales ca o s-o vad din tribune :P
daca nu intri cand trebuie si iesi unde nu trebuie (trafic) lucrul asta se rasfrange asupra rezultatului; daca Alonso e gata sa faca la fel, merita un loc la Ferrari in locul lui Kimi. Sunt sigur ca e de acord cu astfel de practici. E posibil sa nu-i convina totusi insa doar pentru ca nu mai este el beneficiarul.
Nu m-ar deranja daca transmisia Digi sa fie la fel ca cea Sky depilda unde poti sa opresti comentariul si pur si simplu sa asculti cursa, sa te bucuri de sunetul motoarelor si evident de cursa!
Sasiul Ferrari este inca cel mai bun din F1, numai daca ne uitam cum erau pneurile lui Vettel comparativ cu Bottas si Hamilton, dar asta nu ajuta prea mult, oricum Vettel a rulat cu un motor destul de batran si totusi nu a abandonat inca din motive tehnice.
La Silverstone, Ferrari o sa fie deja la "udp" numarul 3, comparativ cu Mercedes, si cred ca va conta pana la finalul sezonului.
Fa-ma sa inteleg, lumineaza-ma, cum cocalarul este castigatorul cursei pentru ca a pierdut mai putine puncte decat Kimi, sau Max ? Eu stiam ca se bate cu Vettel si incepand de astazi si cu Bottas, nu ?
Uite aici, la ce ma refer: https://www.motorsport.com/f1/news/red-bull-duo-renault-engine-penalty-bubble-928023/:
Paragraful: "With Sebastian Vettel having used a fourth turbo several races ago, there are now seven drivers just one change away from grid penalties - not counting McLaren pair Fernando Alonso and Stoffel Vandoorne, who have been stuck in a cycle of penalties for some time."
Este vorba despre turbo nu despre MGU-H :P
Uite aici gasesti situatia reala a componentelor: http://www.fia.com/events/fia-formula-one-world-championship/season-2017/eventtiming-information-30, TECHNICAL REPORTS, 22.06 - Technical Report Doc4 - PU Elements
Cat despre comentatori, absolut retarzi. Pe langa faptul ca nu vad nimic din ceea ce se transmite, parca s-ar uita in biblioteca, mai au si comentarii care nu reflecta absolut deloc realitatea de pe pista. Astazi l-au adus si pe fumatul ala de Vintila, care chiar cred ca era fumat saracu', astfel nu-mi explic fraza " Vettel nu este multumit ca pierde asa cum ar trebui sa piarda" Dumnezeule mare!
Deci link-ul cu reluarea startului
https://www.youtube.com/watch?v=eYzquTHpa-Q
Si inca un lucru, cursa asta mi-a confirmat pentru a nu mai stiu cata oara faptul ca, daca nu pleaca primul, cocalarul devine un pilot de pluton, nu se descurca, devine al nimanui ! Sa ai cea mai buna masina de pe grila, pe un circuit facut parca pentru puterea Mercedes, iar tu sa recuperezi toata cursa doar trei pozitii (pentru ca una ai primit-o cadou la start), mi se pare umilitor pentru un "campion" !
Max, vai saracutul de el, plateste tribut curselor din anul trecut cand scoatea toti piotii din cursa, fie la start, fie in timpul cursei, se mai invarte si roata. Exact asa au luat locul 2 in cammpionat Rbr, prin acrosaje provocate de Max si de alt baiat minune, Kvyat. Ricciardo este prea bun pe langa acest Max.
Oricum surpriza ramane Bottas :P
Daca mai castiga o cursa si Ham va fi in spatele lui incepe sa cam cada chestia cu pilot nr. 1 in echipa .
Eu nu sunt un cititor inrait al comentariilor tale si al celor ce scriu des aici despre F1.
Banuiesc, dupa nume si poza ca esti fan Schumacher.
Insa am urmarit cred ca toate cursele lui Michael la Ferrari.
Ce vremuri...Michael Schumacher driving style cu derapaje controlate j sesizabile ochiului. Si urlete de V10. Ce capacitate de a dezvolta masina. Cum isi pregatea masina inainte de cursa. Pleca ultimul si depasea tot. Crema F1 ca niciodata. Ca singur lips, sa fi sunat V12 mai bine decat V10? Poate... Poate nu. Din cauza acestor lipsuri azi nu mai urmaresc cu aceeasi pasiune F1. De ce a oprit FIA dezvoltarea v10 si aerodinamica aceea?
Bat campii.@ 91Schumi06 poate ca nu pleci de pe acest site.
1. Ferrari nu are nici o sansa la titlul constructorilor avand in vedere ce puncte obtin cu unul dintre piloti (fara suparare pentru fanii respectivului pilot), comparativ cu Mercedes. E foarte posibil ca RBR sa le sufle in ceafa curand, si cred ca o si faceau daca Max nu avea probleme in ultimile 3 curse.
2. Dupa cursa din Monte Carlo, Mercedes pare ca au facut pasi mari in fata, Ferrari nu mai pare a fi la fel de aproape ca si performanta cum au fost in primele curse, la ei totul pare a fi la limita (cel mai bine se observa in calificari, lipsa de constanta si precizie pe un tur rapid).
3. Marchionne isi baga iar nasul si influenta la echipa, pare ca responsabilul cu dezvoltarea motorului si-a inaintat demisia, asta nu e de bine...mai exista si 2018, si deocamdata sunt (erau?) pe un drum bun cu dezvoltarea.
Si...4. Titlul pentru Vettel va fi greu de obtinut daca nu-l va bate (macar) pe Bottas in calificari sau pe pista, sunt sanse mari ca Mercedes sa ocupe primele 2 locuri la start in multe curse de acum in colo, iar daca se bazeaza doar pe "ce pica din cer"...nu o sa pice prea multe.
Ai dreptate, Silversone e corect. Rima e de vina :))
1, 2, 4 sunt toate ok, dupa primele sase (6) curse am spus exact acelasi lucru dar cu alte cuvinte, personal cred ca Raikkonen este impresionat de inconstant, nu cred ca se descurca cu noile "udp", volanul pare complicat, dar este genul de pilot care si-a pierdut de mult focul si sincer, cred ca piloteaza doar pentru bani. A castigat titlul in 2007, dupa care s-a facut liniste, cate o cursa buna pe sezon si ca atata. Iar faptul ca oricine vine la Ferrari alaturi de el, scoate un numar dublu de puncte este cel putin... dezamagitor.
Ferrari dezvolta foarte incet monopostul, deoarece baza este foarte buna, dar nu sunt agresivi. Aduc o aripa fata, si cam atata, de fapt cred ca de la inceputul sezonului nu au modificat nimic la acest monopost in afara de aripa fata si poate, T-wing-ul :P. Mercedes in schimb... gramada de modificari dar totusi, monopostul Ferrari este mai stabil si scoate untul din pneuri. Slabiciunea monopostul Ferrari este evident pachetul motor, pentru ca in timp ce pilotii Mercedes folosesc unitatea nr.2, pilotii Ferrari se pregatesc sa foloseasca unitatea nr. 3, plus... slabiciunea lor este turbina.
Un tip care a lucrat cu Raikkonen in trecut, discuta cu Peter Windsor despre acesta si a spus ca dintre pilotii de pe grila, este cel care se adapteaza cel mai greu la schimbarile tehnice, si ca nu este atent la cum evolueaza conditiile de pe pista.
Personal cred ca slabiciunea celor de la Ferrari, ramane in schimb strategia. Cei de la Ferrari merg pe idea, avem o singura idee si chiar daca este tampita.. cu ea inainte. Iar asa nu se castiga curse, ca dovada ca Vettel a fortat ieri exact cand era inutil. Si au mai fost asa si Barcelona, Rusia..
Astept urmatoarea cursa, nu ma obosesc sa citesc jignirile si parerile gratargiilor de serviciu care se dau cu parerea despre Formula 1 in fiecare saptamana.
Bottas a plecat perfect, dupa imagini se vede clar ca se misca dupa ce semaforul s-a stins, nu stiu cat de la limita regulamentului a fost pentru ca nu stiu ce spune regulamentul, spre deosebire de altii daca nu il cunosc nu ma dau cu parerea.
Te rog nu iti sterge contul. Lasand la o parte orice neintelegeri aparute pe parcursul acestor ani, ai fost mereu unul din cei mai obiectivi si mai avizati in F1 useri de pe acest site. Nu ii baga in seama pe papagalii de Chull și Mircea_85, ca ei am mai vazut multi in 8 ani pe acest site care au venit si au plecat. Dar noi cei din garda veche sa zic asa am ramas mereu chiar daca au fost perioade cand nu am comentat. Cel putin nu iti sterge contul de tot. Lasa-i sa piara pe limba lor papagalii astia care azi sunt maine nu mai sunt, noi ramane pana la sfarsit orice ar fi. Ne mai certam, dar in fond ne si respectam noi intre noi, si chiar ar fi pacat sa mearga unul din cei mai vechi pe forum. Mai gandestete te rog.
https://www.youtube.com/watch?v=3aGPIr-HtL4
... si oamenii de la Redbull multumiti ...
http://www.auto-motor-und-sport.de/formel-1/vorzeizen-fahrwerk-illegal-technik-trick-12222370.html
https://www.youtube.com/watch?v=2eD7pSiR8X0
McLaren negociază cu Ferrari pentru motoare în 2018 . Oficial motorul ar purta numele celor de la Alfa Romeo pentru a fi digerat mai ușor de fanii McLaren si Ferrari. Nu dau linkul ca mi-e șters comentariul ăștia de la Automarket nu suporta site-ul rival din România în materie de motorsport. Acolo e știrea.
Mersi frumos. E mai documentată știrea.