Mercedes a confirmat din plin statutul de favorită pentru debutul noului sezon competițional al Formulei 1 și a dominat fără emoții calificările de pe circuitul Red Bull Ring.
Valtteri Bottas a stabilit cel mai bun timp în calificări și va pleca din pole position după ce a fost cronometrat cu 1:02.939, în timp ce coechipierul său Lewis Hamilton îl va acompania în prima linie.
Britanicul a fost la numai 0.012 secunde de pole position și nu a reușit să profite de faptul că Bottas a ieșit în decor în ultimul tur rapid de circuit.
Conform așteptărilor, principala amenințare pentru Mercedes a venit din partea celor de la Red Bull Racing, cu Max Verstappen pe poziția a treia, însă olandezul a fost cu peste o jumătate de secundă mai lent decât Bottas.
McLaren oferă primele indicii despre acest sezon printr-un excelent loc patru obținut de Lando Norris în fața lui Alexander Albon (Red Bull) și Sergo Perez (Racing Point).
Start dezamăgitor pentru Ferrari
Ferrari a dezamăgit în această sesiune, în contextul în care cea mai bună clasare a echipei a fost obținută de Charles Leclerc, care va lua startul de pe locul 7 din fața lui Carlos Sainz (McLaren) și Lance Stroll (Racing Point).
Cel mai lent în Q3 a fost Daniel Ricciardo (Renault).Sebastian Vettel va pleca în cursă doar de pe poziția a 11-a la volanul celui de-al doilea monopost Ferrari, din fața celor doi piloți AlphaTauri, Pierre Gasly și Daniil Kvyat.
La debutul pentru Renault, Esteban Ocon a încheiat ziua pe poziția a 14-a, în fața lui Romain Grosjean (Haas). Kevin Magnussen (Haas) a fost primul pilot sub linie în prima parte a calificărilor și va pleca de pe locul 15, din fața lui George Russell (Williams), însă amândoi au fost la mai puțin de 0.1 secunde de promovarea în Q2.
Alfa Romeo a avut o prestație modestă și a obținut doar locurile 18 și 19 prin Antonio Giovinazzi și Kimi Raikkonen, în timp ce Nicholas Latifi va debuta în Formula 1 de pe ultima poziție a grilei de start la volanului monopostului Williams.
Canadianul a suferit și un accident în ultima sesiune de antrenamente, însă Williams a reușit să remedieze la timp daunele la monopost.
Marele Premiu al Austriei va avea loc duminică cu începere de la ora 16:10.
Austria - Rezultate Calificări:
Williams arata mai bine ca anul trecut, iar diferenta dintre Russell si ceilalti care se bat pentru supravietuire in Q3 e destul de mica.
Mercedesul roz arata foarte bine si asta s-a vazut si in iarna la Barcelona.
Surpriza si mai placuta pentru mine e McLaren, mai ales dupa dificultatile financiare pe care le au.
Mercedes, echipa de uzina, merge asa cum se astepta cam toata lumea. Singura lor problema pare a fi fiabilitatea anul asta. Ham a avut o problema inaintea sesiunii oficiale de calificari.
La capitolul dezamagiri, intra Ferrari. Rezultatele din iarna aratau ca nu sunt tocmai in forma, iar dupa vestea indepartarii lui Vettel la sfarsitul sezonului, ma gandesc ca atmosfera nu e tocmai cea mai buna. Atunci cand RBR scoate timpi mai buni pe pneuri mai lente decat tine, atunci ai o problema majora. Echipa italiana pare a fi a treia sau a patra forta anul asta.
Vedem maine cum evolueaza lucrurile si ne facem mai multe idei vizavi de cum stau lucrurile.
Bravo Bottas!
leclerc in 2020 in Q3 - 1;03.9;
vettel in 2019 in Q2 - 1:03.6;
vettel in 2020 in Q2 - 1:04.2;
sper ca binotto sa aiba decenta minimala si sa retraga cat mai curand posibil!
Nu stiu ce se intampla la Ferrari, insa lucrurile nu sunt deloc bune.
Nu ramane dacat sa-i tin pumnul lui Verstapen si asta ca sa-i inchida gura lui Ham, ambasadorul activistilor BLM ( Black Lives Matter), altfel ala este instare sa schimbe culoarea monopostului din rosu ferrari in negru.
iata ca si RBR-Honda se afla-n regres cu verstappen, minuscul ce-i drept, olandezul reusind in 2019 timpul de 1:03.439 vs 1:03.477 azi
vetel va concura din nou cu kimi, misto!
ps: doar juma de grila?
Hamilton s-a calificat pe locul doi si a reușit să se îmbunătățească în ultimul tur în calificarea sa, în ciuda unei opriri pentru Bottas, care a văzut șoferul finlandez lansat in pietriș.
Stewardierii FIA din Austria au confirmat la două ore de la finalul calificării că Hamilton a fost cercetat pentru că nu a încetinit steagurile galbene afișate pentru Bottas, precum și o încălcare potențială a limitelor de trasee la Turn 10 în cel mai rapid tur al său."
https://www.autosport.com/f1/news/150340/hamilton-at-risk-of-austrian-gp-penalty
Am ajuns să aștept doar publicarea rezultatelor 99%știute din timp, că de urmărit curse F1 nu mai are rost, faimă.
Nea Costele, problema nu este doar Binotto. Problema este de ce toti inginerii care pleaca de la Ferrari nu performeaza aici, dar performeaza unde se duc, Aldo Costa si James Allison fiind cele mai bune exemple de tipi dati afara cu suturi in fund si care la Mercedes au facut, sau fac inca, istorie ! Clar este ceva care nu merge in laboratorul Ferrari, clar este ceva care ii impiedica pe oameni sa-si atinga potentialul ! Si inca ceva, cred ca nu putini sunt cei care-l regreta pe Arrivabene ... printre ei ma numar si eu.
Nimeni altul decat favoritul meu, Honeybager, dar el a vazut galbenul din ultimul tur si a redus viteza regulamentar, nu ca altii... ;))
Problema lui Ricci este ca de la o vreme vede mereu galben in fata ochilor (botu masinii) si de aceea nu mai trage tare, ca dehh... ;))
Valentin Raducan, este o enciclopedie in materie de F1. Dar, mai da si el rateuri. In afara de faptul ca vb foarte repede, si totodata greu de inteles, sufera de un complex de superioritate, sau mai bine zis de un ego exacerbat. De asemnea, nu se pricepe neaparat in a evolua calitatile unui pilot (in rubrica "Top 50 piloti de GP" l-a pus pe Villeneuve in fata lui Senna, declarandu-l pe Bernd Rosemeyer cel mai bun pilot din toate timpurile). In rest, imi plac analizele lui (chiar daca uneori sunt mult prea tehnice) si afinitatea pentru istoria motorsportului. Se pot afla multe lucruri interesante de la el.
parca-s totusi prea multe rateuri, parca-s mult prea multe scuze aparute dinspre Ferrari in ultimul timp, parca-i prea mult de asteptat pentru a alinia aerodinamic la cote decente un monopost, parca-i inadmisibil ca aproape-n fiecare sezon sa ai rezultate divergente intre datele din tunelul de vant si cele preluate de pe pista, parca-i prea mult de asteptat pentru a gasi acel compromis in ceea ce priveste balansul longitudinal si transversal al monoplace-ului, parca-s prea multe pseudoalibiuri atunci cand se invoca multitudinea conditiilor meteo de la o zi la alta si chiar de la o ora la alta, parca-i prea mult.......prea mult dilentantism la Maranello
Cat timp vor fi italieni la conducere si dezvoltare nu vor reusi sa ia vreun titlu.
Bine se spune italieni se pricep la spaghete iar germanii la masini.
Vetel e in alta lume
Hai FERRARI
Nici macar nu vreau sa fiu membru pe grupul lui de fb. Cine se aseamana se aduna :))). Insa, si eu sunt de acord cu parerea ta, referitor la Senna. Sa il lasam pe el, cu turma lui de fani care il asculta orbeste, iar noi sa ne informam din alte surse. Si sunt foarte multe.
@ZZZ
Felicitari, ca ai o opinie proprie si ca nu te lasi influentat fara argumente clare. F1 nu inseamna doar Ferrari. Inseamna mult mai mult...