Mercedes a monopolizat fără emoții prima linie a grilei de start în Marele Premiu al Spaniei, în ciuda faptului că Ferrari a introdus un update major pentru motor.
Valtteri Bottas a obținut al treilea pole position consecutiv din acest debut de sezon după ce a fost cronometrat cu 1:15.406 și va fi acompaniat în prima linie de coechipierul său Lewis Hamilton, care a fost cu peste 0.6 secunde mai lent.
Ferrari a fost nevoită să se mulțumească doar cu un loc trei obținut de Sebastian Vettel, care s-a poziționat la peste 0.8 secunde de lider, dar în fața lui Max Verstappen, care demonstrează încă o dată că Honda a înregistrat progrese majore în dezvoltarea monopostului.
Charles Leclerc a încheiat sesiunea pe locul cinci la volanul celui de-al doilea monopost Ferrari, în timp ce Pierre Gasly va pleca de pe locul șase din fața cuplului Romain Grosjean - Kevin Magnussen de la Haas.
Daniil Kvyat a propulsat Toro Rosso în Q3, în timp ce Daniel Ricciardo a stabilit al 10-lea timp, dar va pleca doar de pe locul 13 după o penalizare de trei poziții primită pentru un incident petrecut în cursa precedenta din Baku.
McLaren a ratat prezența în Q3 după ce Lando Norris și Carlos Sainz Jr.
au ocupat locurile 11 și 13, la fel ca și cei de la Alfa Romeo, care s-au poziționat pe locurile 14 și 18 prin Kimi Raikkonen și Antonio Giovinazzi.Între timp, cei de la Racing Point au avut o prestație modestă, în contextul în care Sergio Perez și Lance Stroll au terminat doar pe locurile 15 și 17 și nu au avut practic pretenții să ajungă în ultima pate a calificărilor.
Ca de obicei, ultima linie a grilei de start este ocupată de Williams prin George Russell și Robert Kubica. Britanicul va pleca însă ultimul după ce a primit și o penalizare de 5 poziții pentru înlocuirea cutiei de viteze.
Marele Premiu al Spaniei va avea loc duminică cu începere de la ora 16:10.
imbunătățirii ,cred ca spune tot.
Nici o sansa nu are ferrari nici macar sa ii gadile pe cei de la mercedes.
Rusine ferrari
Ferrari nu au mai avut mașina de pe vremea lui Schumacher.
Mercedes nu au rivali! Poate o sa înțelegeți într-un final ca de ani buni F1 este despre mașina și nu despre pilot!
leclerc in schimb , mi-o parut mult prea prudent in Q3 , "exuberanta" din calificarile de la Baku lasand urme adanci in doza de incredere in propriile aptitudini ale monegascului care is totodata cu confirmarea deplina pentru mine ca charles inca nu ii pregatit 100 % pentru un razboi atat de mare asa cum ii conflagratia din 2019 cu mercedes , clasarea sa in urma motorului honda dovedindu-mi o data in plus ca discipolul lui sebastian vettel mai are nevoie de un sezon , poate chiar doua pentru a scapa de oscilatiile astea de forma atat de specifice unui rookie dar atat de paguboase pentru o echipa care se bate an de an la titlu si , ce ii si mai important , de a putea fii catalogat un pilot complet si totodata un rival de temut pentru ceilalti
is cu dilema daca switch-ul leclerc-raikonnen nu cumva o fost facut prea devreme ,un singur an intr-o echipa de pluton nereprezentand chezasia unei reusite in sezonul imediat urmator cu atat mai mult cu cat sebastian are nevoie de un coechipier fara nicio lacuna in livrarea performantei in lupta sa antologica cu bottas si hamilton