Mercedes a dominat autoritar calificările pentru Marele Premiu al Rusiei, iar Valtteri Bottas a reușit să obțină pole position-ul după ce a fost cronometrat cu 1:31.387.
Finlandezul a reușit astfel să-l învingă pe coechipierul său Lewis Hamilton, care în ultimul tur rapid de circuit a fost cu trei zecimi de secundă mai rapid pe primul sector înainte de a comite o greșeală în al doilea sector.
Liderul clasamentului mondial a abordat prea agresiv un viraj și a ieșit în decor, eroare în urma căreia a pierdut aproximativ o secundă. Totuși, britanicul va pleca de pe locul doi datorită timpului stabilit la prima ieșire pe circuit în Q3.
Ferrari a fost nevoită să se mulțumească cu a doua linie a grilei de start prin Sebastian Vettel și Kimi Raikkonen, în condițiile în care cei doi au fost cu peste o jumătate de secundă mai lenti decât rivalii de la Mercedes.
Chiar dacă pneurile hypersoft oferă cele mai bune performanțe, toți cei patru piloți de top vor lua startul în cursă cu pneuri ultrasoft, care au fost suficiente de rapide pentru a stabili cei mai buni timpi în a doua parte a calificărilor.
Kevin Magnussen a fost "cel mai bun din restul lumii" și va pleca de pe locul 5 pentru Haas din fața lui Esteban Ocon (Force India) și Chalres Leclerc (Sauber), în timp ce Sergio Perez (Force India) a terminat pe 8 în fața lui Romain Grosjean (Haas) și Marcus Ericsson (Sauber).
Partea a doua a calificărilor a fost lipsită de sare și piper, în contextul în care numeroși piloți de top urmau să fie penalizați pe grila de start.
Astfel, doar 10 piloți au parcurs tururi cronometrate, în timp ce toți cei 5 piloți eliminați au preferat să rămână în garaj. Este vorba despre cuplurile Daniel Ricciardo și Max Verstappen de la Red Bull, respectiv Nico Hulkenberg și Carlos Sainz Jr de la Renault, la care s-a adăugat și Brandon Hartley de la Toro Rosso.Dintre ei, piloții Red Bull și Toro Rosso urmează să fie penalizați pe grila de start pentru schimbarea unor componente la unitățile de propulsie.
La rândul lor, piloții Renault au evitat să iasă pe circuit întrucât oricum urmează să urce pe grilă după penalizările suferite de rivali. McLaren a fost eliminată cu ambii piloți încă din prima parte a calificărilor, în contextul în care Fernando Alonso urma oricum să plece la rândul său din spatele plutonului în urma unor penalizări.
Între timp, încă 3 piloți și-au asigurat locurile pe grila de start a sezonului 2019. Astfel, Haas a anunțat că va miza în continuare pe Romain Grosjean și Kevin Magnussen, în timp ce rusul Daniil Kvyat va reveni la Toro Rosso. Aparent, Brendon Hartley are contract cu Toro Rosso pentru 2019, însă nu este clar dacă Red Bull îl va păstra pe neo-zeelandez și pentru un al doilea sezon la a doua echipă.
Marele Premiu al Rusiei va avea loc duminică cu începere de la ora 14:10.
Jumatate de secunda... e enorm.
A cazut jos de tot. Tipic Ferrari dupa jumatatea sezonului.
Dar fanii Mercedes au văzut atunci o masina Ferrari net superioara, cand de fapt Ferrari s-a zbătut tot sezonul sa tina pasul cu Mercedes
Fericiti cei saraci cu duhul.
Adevarul este ca, Ferrari au avut o masina superioara pana la Monza.
La Spa, Ferrari au avut o masina net superioara, pana si Hamilton era mirat, cum de nu l-a putut ajunge in urma pe Vettel si sa-l depaseasca pe un circuit favorabil monopostului Mercedes... Insa la Monza, cei de la Mercedes si-au luat revansa, si de atunci Mercedes a devenit o masina mai buna...
Cred ca, in saptamana aia intre Spa si Monza, cei de la Mercedes au muncit 24/24, altfel nu inteleg cum au reusit sa imbunatateasca monopostul atat de bine.
Inainte sa-i mai luati apararea lui Vettel, poate va amintiti cum era sa piarda titlul cand in 2012 avea o masina cu 0,5 sec. mai rapida decat toti ceilalti.
Principalul vinovat pentru dezastrul Ferrari din acest an este Vettel. Apoi echipa tehnica, pentru ca se pare ca au incetat dezvoltarea monopostului sau nu le-a iesit ce si-au propus. Dar Vettel trebuia sa fie acum lejer liderul campionatului. Masina aia Ferrari mergea ca pe sine.
Nu trebuie sa fii specialist ca sa stii ca Vettel a pierdut puncte importante anul asta pe greseli de amator pe care le fac an de an. Nu poti sa castigi titlul cand tu esti un prapadit care o baga in gard cand ti-e lumea mai draga. Macar sa vina Perez, si ala o baga in garduri insa nu cere 40 de mil/an. 40 mil/an si in 2017 si 2018 si-a irosit singur sansele la titlu. Cel mai slab transfer in privinta raportului bani/rezultate.
Adevarul este ca, Ferrari au avut o masina superioara pana la Monza.
La Spa, Ferrari au avut o masina net superioara, pana si Hamilton era mirat, cum de nu l-a putut ajunge in urma pe Vettel si sa-l depaseasca pe un circuit favorabil monopostului Mercedes... Insa la Monza, cei de la Mercedes si-au luat revansa, si de atunci Mercedes a devenit o masina mai buna...
Cred ca, in saptamana aia intre Spa si Monza, cei de la Mercedes au muncit 24/24, altfel nu inteleg cum au reusit sa imbunatateasca monopostul atat de bine.
Din pacate Marchionne a murit, Ferrari nu sunt interesati de aduca pe cineva din afara, nu au incercat sa se uite dupa alte manageri, desi am numai cuvinte de lauda pentru Arrivabenne, care este un manager extraordinar, trebuia lasat la fabrica sa se ocupe de echipa de acolo, nu avea ce sa caute pe circuit. In acelasi timp, echipa de strategi care are o singura persoana la Ferrari, si vreo 20(posibil 50) la Mercedes nu va niciodata sansa de a gandi strategii diferite pentru ambii piloti si nici de a se adapta conditiilor de pe circuit.
Inchei prin a spune ca stiu din experienta ca Raikkonen nu s-a adaptat niciodata strategiilor gandite de echipa, de aia nu a reusit sa castige nici o cursa cu masina din 2017 sau 2018, pus si simplu cand incepe cursa, isi vede de treaba lui si nu mai este conectat la ce se intampla pe circuit.
Sincer sa fiu, cei de la Ferrari au uitat de mult sa castige, nu au inteles nici cat de puternica este echipa Mercedes, sa nu uitam ca au peste 1200 de angajati, in timp ce Ferrari au vreo 700, poate 800 cu indulgenta. Degeaba au cei de la Ferrari cativa foarte talentati, pana la urma, pentru a testa diferite idei, implementa acele idei si mai ales a lupta serios cu Mercedes, trebuie o alta viziune.
P.S. Scuze ca nu am mai postat dar sotia a nascut gemeni si am avut de treaba, stiti cum este, pregatesti camera, diferite lucruri de cumparat, de aranjat, mult de munca dar si o mare bucurie!
Multa sanata si weekend placut in continuare!