Valtteri Bottas a obținut sâmbătă al doilea position din acest sezon după ce a fost cronometrat cu 1:04.251 pe circuitul Red Bull Ring.
Chiar și în acest context, Sebastian Vettel are o nouă șansă să-și mărească avansul din clasamentul general, întrucât pilotul Scuderiei Ferrari s-a poziționat pe locul doi, la numai 0.042 secunde în spatele finlandezului. În plus, germanul este avantajat și de faptul că Lewis Hamilton a suferit o penalizare de 5 poziții pentru schimbarea cutiei de viteze, astfel că pilotul Mercedes va pleca de pe poziția a 8-a, deși terminase calificările pe locul 3.
Ca de obicei, Kimi Raikkonen a ocupat locul 4 și a fost urmat de cei doi piloți de la Red Bull, Daniel Ricciardo și Max Verstappen. McLaren a ajuns până în a doua parte a calificărilor, iar Fernando Alonso și Stoffel Vandoorne vor pleca de pe locurile 12 și 13.
Ultima parte a calificărilor s-a încheiat cu circa 3 minute mai devreme, întrucât Ricciardo a ieșit în decor, iar comisarii au afișat steagurile galbene.
Prin urmare, niciun pilot nu a avut posibilitatea să-și îmbunătățească timpul în finalul sesiunii.Marele Premiu al Austriei va avea loc duminica cu începere de la ora 15:00, ora României.
Mă întreb, ce-ar face oare piloții Mercedes fără maparea aceea formidabilă pentru calificări, pe care numai ei o au ? Cu tot cu ea au scos numai 0,042 ... fără ea ? Fără ea, cred că locurile 3-4, chiar 5, ar fi o obișnuință ...
Daca era mai atent vedea ca imediat ce au ajuns acolo pe pista au dat noroc, nu au vrut atunci pentru ca nu au vrut sa para ca niste maimute care dau noroc la comanda.
Din pacate nu conteaza pneurile pentru ca la ora 14:00 ora lor, deci 15:00 a noastră sansele de ploaie sunt de 85%. Deci se pleaca sub safety car sub care se va sta tururi bune pana cand pentru Whiting nu va mai fi nici un risc. Nu vor lasa cursa pe ploaie, ci vom sta sub safety aproape pana se va usca si Lewis tot se va lamenta ca de ce nu da drumul odata la cursa. De la moarte alui Bianchi se insista mult peste limita cu siguranta. Daca nu ploua torential si vizibilitate aproape 0 sa ii lase sa piloteze, cei slabi sa acvaplaneze iar cei buni pe ploaie sa fie avanntajati. La atatea zeci de milioane de euro anual ar trebui sa fie riscul meseriei sa ii lasi sa si acvaplaneze. Platiti regeste dar sa isi asume riscul de a nu muri acasa in pat cum s-ar zice. Nu ma refer la nebunie curata, la kamikaze, dar prea mult, mult prea mult se sta sub safety car cand plua, pana cand ii aproape pe jumtate uscata. Parca prin anii 90 - 2000 ii lasa mai liberi pe ploaie sa mearga.
P.S Stiti careva daca Bottas e bun pe ploaie, din seriile inferioare F1? Periaoda Williams nu o pot lua ca etalon pentru ca Williams erau printre cei mai slabi pe ploaie chiar si in 2014 cand au avut a 3 masina. Daca stie cineva de Bottas prin seriile mai mici il rog sa imi scrie. Fac calcule de zor cum sa sa nu ia Vettel 25 de puncte maine.
Si daca totusi nu plouă? Bottas e un pilot destul de bun , nu foarte bun , dar bun , nu l-am văzut să exceleze pe ploaie. Dar dacă prinde un start bun îl va încurcă serios pe Vettel , ca în Spania de exemplu. Cat despre idolul tau Lewis Hamilton doar printr-un miracol ar putea câștiga. Nu stiu de ce dar am senzația că va fi din nou un câștigător surpriză.
Nu stiu ce s-ar face cei de la Mercedes fara acea mapare Q3 despre care se tot vorbeste, dar la fel se vorbeste in targ ca si Ferrari au o mapare de felul asta. Ce am vrut eu sa spun, e ca Vettel nimereste greu sau de loc un tur "perfect", fara sa ezite sau sa rateze un viraj/trasa...si cand e atat de aproape dar totusi nu reuseste un tur fara replica, pentru mine e frustrant...de aici si comentariul anterior.
Ai dreptate, și pe mine mă miră inabilitatea lui Vettel în calificări. Totuși, se pare că PU Mercedes are un "ceva" în plus față de cel Ferrari și nu mă refer doar la putere.
Un circuit scurt, tururi rapide, nu cred ca DRS-ul va conta, dar vedem maine cum o sa fie :P