Marele Premiu al Rusiei a avut nevoie de un tur suplimentar de încălzire ca urmare a unei defecțiuni tehnice suferite de Fernando Alonso în turul de formare, pilotul McLaren fiind astfel nevoit să abandoneze înainte de start.
Valtteri Bottas a impresionat prin startul lansat prin care l-a depășit rapid pe Kimi Raikknen, iar apoi a trecut și de Sebastian Vettel înaintea de intrarea în al doilea viraj pentru a deveni liderul cursei. Trio-ul fruntaș a fost urmat de Lewis Hamilton, Max Verstappen, Felipe Massa și Daniel Ricciardo, însă după numai câteva viraje Romain Grosjean și Jolyon Palmer s-au acroșat, au fost nevoiți să abandoneze, iar cursa a fost neutralizată prin Safety Car.
După reluarea cursei, Ricciardo a fost nevoit să abandoneze din cauza unor defecțiuni la frâne, în timp ce plutonul fruntaș s-a dispersat rapid, Bottas reușind să aibă un avans consistent de circa 5 secunde în fața lui Vettel, care avea aceeași diferență față de Raikkonen.
Câteva semne de întrebare au apărut la jumătatea cursei, când Bottas a pierdut aproximativ două secunde din cauza piloților întârziați pentru ca apoi să intre la boxe pentru schimbul obligatoriu de pneuri.Trecerea sa și a coechipierului Hamilton pe pneurile supersoft a scos însă în evidență problemele pe care Mercedes le-a avut cu cauciucurile pe tot parcursul weekendului. Trecut de asemenea pe această specificație, Raikkonen a fost constant cu o secundă mai rapid decât Bottas și Hamilton, iar Vettel a rămas câteva tururi în plus pe pista înainte de a trece pe la standuri. Bottas și-a recăpătat prima poziție cu un avans de 5 secunde în fața lui Vettel, în timp ce Raikkonen și Hamilton au rulat în continuare pe locurile 3 și 4.
Vettel s-a apropiat rapid la numai o secundă și jumătate, însă în ultimele 10 tururi Bottas a reușit să ridice ritmul și să conserve acest avantaj fragil. Diferența a scăzut temporar la mai puțin de o secundă, iar Vettel a putut activa sistemul DRS, însă germanul nu a reușit în niciun moment să lanseze un atac decisiv.
Astfel, Bottas a obținut prima victorie din cariera în fața lui Vettel și a lui Raikkonen, în timp ce Hamilton a fost nevoit să se mulțumească doar cu locul 4.
Chiar și așa, rezultatele îi sunt favorabile lui Vettel, care își mărește avansul în clasamentul general în fața lui Hamilton la 13 puncte.Verstappen și-a trecut în cont locul 5 în fața lui Perez, Ocon și Hulkenberg, în timp ce ultimele locuri din top 10 au fost ocupate de Massa și Sainz.
Lewis a fost pe nicaieri, comentarii si nimic mai mult.
Ferrari: "Because he is leading the race Kimi."
sa-i spuna cineva lui kimi sa lase vodca in timpul cursei :)))))
Cele mai sincere felicitari ale mele merg catre Bottas (1st race win, bravo bah :P), Vettel si Raikkonen, bravo baieti, pacat de start dar asta este :P
Bravo si pentru Hulkenberg, Perez si Ocon si Massa, nu ma asteptam sa se descurce atat de bine.
Pacat de Ricciardo, dar nu cred ca avea ce sa faca, se vedea ca pierde franele de pe puntea spate... pacat. Despre Alonso nu pot sa spun decat... pacat, nici macar n-a apucat sa termine turul de formare... shit happens matey.
Ne vedem in Spania, in doua saptamani :P
Dar mai ales felicitari lui Bottas pentru start, pentru cursa si pentru victorie.Extraordinara cursa facuta de el si antrenanta cursa in sine.
La finele cursei Kimi a ramas din nou corigent la interactiunea cu oamenii: n'a vorbit cu Vettel si cu Bottas in camera de odihna dupa cursa, abia a mormait cate ceva in conversatia cu Edie Jordan ... jalnic.
Vettel in schimb a fost de mult bun simt: n'a lungit'o prea mult pe podium si a zis ce trebuia: "e ziua lui Bottas".
Ca si anul trecut Putin a tinut sa iasa in fata si a schimbat cateva politeti fortate cu pilotii :)) Penibil din punctul meu de vedere.Vettel, saracu' a parut cel mai timorat
Imi pare bine ca Force India a punctat in fiecare cursa cu ambii pilotii.Sergio Perez a punctat de 14 ori consecutiv si probabil nimeni nu a mai reusit o astfel de performanta fara o masina de top.Mexicanul are in palmares podiumuri,numeroase recuperari fata de pozitia din grila,starturi excelente,performante pe circuite stradale si in cursele pe ploaie si este de o constanta rara.Oare cand o sa-l bage si Ferrari in seama pe acest mare pilot?
Vettel’s middle finger to Massa - Russian GP 2017
http://sebastian-vettel-fans.blog.cz/1704/video-sebove-gesto-massovi-na-konci-pretekov-v-rusku
si anul trecut a iesit in evidenta in Rusia
asa sunt pilotii, au un circuit favorit
lasa-ne bre odata cu atitudinea asta posomorata a ta
alonso a ales sa fuga, sa-i fie de bine
cursa trecuta a fost spectacol de la start pana la sosire
GATA!
Nu am vazut pe nimeni sa spuna de fair-play-ul lui Vettel care dupa cursa a recunoscut cine a fost cel mai bun si faptul ca la felicitat pe Bottas intr-o maniera foarte frumoasa. Este evident ca Mercedes este o echipa inca foarte puternica doar ca Ferrari le-a descoperit niste puncte sensibile si stiu sa le exploateze la maxim aducand masinile cam la acelasi nivel.
Nu tin cu nimeni, cand esti impartial vezi altfel lucrurile, fiecare are plusuri si minusuri, zile bune, zile proaste, circuite favorite, etc.....asta este natura sportului.
O sa comentez in schimb prezenta mizeriei asteia de circuit in calendar. Am avut o cursa cu ZERO (none, nada, keine) depasiri in lupta pentru o pozitie.
Din cauza senilului de Ecclestone in loc sa avem avem in calendar circuite de traditie, care produc spectacol, precum Hockenheim, avem cirucuite stradale de doi lei, introduse pentru preamarirea unor dictatori (vezi Rusia si Azerbaidjan).
Inteleg, pastram Monaco pentru traditie si Singapore pentru ca acolo e ceva special. Dar in rest, nu avem nevoie sa vedem procesiuni inutile la finalul carora, cei de pe podium sa fie incolonati ca la raport si obligati sa asculte discursul gretos al tovarasului Putin. A mai stricat si momentul sampaniei pentru Bottas. Gretos!
O mascarada totala pentru pentru imaginea unui criminal fara scrupule.
Revenind la cursa. Strategia Ferrari a fost foarte buna, chiar daca unii spun altfel. Daca Vettel intra mai devreme tot in spatele lui Bottas iesea. Asa macar au reusit sa-i ofere niste pneuri mai proaspete cu care sa incerce ceva. Din pacate configuratia circuitului nu permitea apropierea suficienta de masina din fata inaintea zonelor DRS.
Vettel era constant cu 3 zecimi mai rapid, dar odata ajuns in spatele masinii Mercedes nu a mai putut face nimic, asa cum nici ceilalti in pluton nu au avut ce face. Singura lui sansa ar fi fost sa mai dureze cursa inca 10 tururi, sa ii se duca pneurile lui Bottas de tot.
Cursa a fost un pic interesanta pentru emotiile primei victorii
plus dc Vettel reusea sa atace, dar nu a reusit
oricum ultimele 15 -20 tururi au fost interesante (dar nu spectaculoase)
@Mircea
who was the fastest man on the track? ... nu o fost favoritul tau!
:))))))))
Dar ce mai reprezinta un contract in F1, cand sunt atat de multi bani la mijloc?
https://www.youtube.com/watch?v=Uk2p2nRK-p4
https://www.youtube.com/watch?v=u_HOUdyBwKw