Calificările pentru Marele Premiu al statului Bahrain au produs o semi-surpriză. În contextul în care toată lumea aștepta cu sufletul la gura duelul dintre Lewis Hamilton și Sebastian Vettel, cel care a strălucit în nocturna deșertului din Orientului Mijlociu a fost Valtteri Bottas.
Finlandezul a fost cronometrat cu 1:28.769 și a reușit să-l învingă pe Hamilton pentru numai 0.023 secunde, obținând astfel primul pole position din carieră. În spatele celor doi, Vettel a obținut locul 3 la aproape o jumătate de secundă în spate, iar coechipierul său Kimi Raikkonen s-a poziționat doar pe 5.
Între timp, Red Bull Racing a obținut locurile 4 și 6 prin Daniel Ricciardo și Max Verstappen, cu Nico Hulknerg pe locul 7 urmat de Felipe Massa, Romain Grosjean și Jolyon Palmer.McLaren a avut parte de o nouă sesiune dezamăgitoare.
Fernando Alonso a promovat în a doua parte a calificărilor, însă echipa a descoperit o defecțiune tehnică în timp ce era în garaj, iar spaniolul nu a ieșit deloc pe circuit în Q2. Dublul campion mondial va pleca astfel de pe locul 15, în timp ce coechipierul său Stoffel Vandoorne a fost eliminat în Q1 și va pleca de pe 17.Marele Premiu al statului Bahrain va avea loc duminică cu începere de la ora 18:00, ora României.
Dincolo de pole, cel mai tare imi place reactia rece a lui Botas. Zici ca a obtinut al 752-lea insignifiant poleposition :)))
P.S. Pacat de Sainz si Alonso dar asta este. Plus o mare surpriza Grosjean si ambii piloti Renault :P
Mi-ai citit gandurile. Site-urile italiene dar partial si cele britanice + AMUS au tot aratat imagini si au furnizat informatii despre pachetul extins de update-uri aduse de Ferrari. Voi spuneti ca is sarit de pe fix cand va spun ca lasand la o parte subiectivismul meu priviti rece si matematic diferenta care creste de-a lungul sezonului in desfasurare comparativ cu echipa dominanta (Red Bull pana in 2013 si Mercedes dupa) fatza de inceputul sezonului sau testele de iarna. In 6 din ultimii 7 ani diferenta dintre Ferrari si echipa din fatza creste constant pana la final de sezon. Chiar si daca mergem mai departe de 2010, prin 2007-2009 trendul este acelasi. Spre final de sezon se prabusesc. Cel mai bun exemplu al acestei perioade sezonul 2008 cand Ferrari pana la Monaco era echupa mai rapida si pe parcursul verii Mclaren ajunge in fatza. Ma refer la masina nu la minunile facute de Alonso in clasamentul pilotulor in 2010 si 2012. Strict la masina care mereu este pe un trend descrescator. Revenind in 2017 chiar daca este un circuit de putere acest Bahrain, tot nu se explica lipsa de progres sau chiar mersul inapoi din moment ce aduci atat de multe update-uri fata de concurenta.
Stiu engleza sa inteleg si sa traduc dar consider mai adecvat sa dau direct copy paste. Urmaresc comentariile despre calificari pe forumurile celor de la autosport si de la f1technical, si mi-a atras atentia un comentariu, este exact despre ceea ce vorbeam noi aici despre update-uri.
"by GPR-A » 15 Apr 2017, 18:17
A power track and Ferrari is half a second behind the Mercedes!!! Doesn't look like Ferrari upgrade delivered anything OR is this a case of upgrades taking them backwards?"
Asta a spus Toto, nu eu....
Eu sunt super multumit daca Lewis reuseste sa intre al doilea in primul viraj si cursa se termina in ordinea asta cu Vettel. Sa fim seriosi. Bottas nu e nici un pericol pt campionat. Vettel e problema. Trebuie acumulat fiecare punctisor posibil fata de el.
Daca vrei sa vorbesti de tot Q3-ul e altceva. La chestia asta conteaza hotlap-ul.
Dealtfel, Daniel a facut modificarea.
Hristos a Inviat!
Mie imi place cand primesc negative. Inseamna ca lupta si incrancenarea mea da rezultate. Vreau sa imi dea negativ si sa lupta contra la toti ferraristii.