Ferrari a dominat calificările de la Suzuka, însă Mercedes a proftiat la maxim de greșelile Scuderiei pentru a-și adjudeca victoria prin Valtteri Bottas și, de asemenea, pentru a cuceri matematic un nou titlu mondial la constructori cu patru curse înainte de finalul sezonului.
Sebastian Vettel a anticipat startul, însă a realizat imediat greșeala comisă, s-a oprit și a reluat apoi procedura obișnuită. Valtteri Bottas a profitat însă de eroarea pilotul Ferrari și l-a depășit cu mare ușurință la stingerea luminilor roșii. În plus, finlandezul l-a depășit rapid și pe Charles Leclerc, care a avut de asemenea un start ratat.
Din spatele lor, Max Verstappen a plecat la rândul său excelent de pe locul cinci și trecuse de Leclerc, însă monegascul l-a acroșat în primul viraj, iar pilotul Red Bull a coborât astfel în spatele plutonului. La rândul său, pilotul Ferrari a suferit o avarie la aripa față, însă a preferat să rămână pe circuit în ciuda faptului că partea laterală atingea solul.
Leclerc a reușit astfel să rămână pe locul trei în fața lui Lewis Hamilton, iar după trei tururi partea laterală a aripii s-a desprins. Totuși, un singur tur mai târziu, Leclerc a intrat la boxe și a profitat de situație pentru a înlocui pneurile soft cu cele medium.
La revenirea pe circuit, Leclerc a ajuns în spatele lui Verstappen, pe care l-a depășit ulterior în primul viraj înainte că rivalul său de la Red Bull să se retragă din cursă la boxe.
Bottas își consolidează prima poziție
În urma acestor incidente, Bottas și-a consolidat prima poziție în fața lui Vettel și Hamilton, în timp ce Carlos Sainz și Lando Norris au progresat pe locurile 4 și 5 pentru McLaren, înainte ca Alexander Albon să-l depășească pe britanic în urma unui contact între cei doi.
Bottas și-a consolidat rapid prima poziție cu un avans de circa 8 secunde în fața lui Vettel, în timp ce Hamilton a rămas la mai puțin de o secundă de german fără să poată iniția un atac.
Strategii diferite pentru Mercedes și Ferrari
Piloții de top au optat pentru strategii complet diferite la boxe.
Astfel, Vettel a fost primul care a trecut pe la boxe și a continuat cu un nou set de pneuri soft, astfel că urma să efectueze cu siguranță o nouă oprire.Un singur tur mai târziu a fost urmat de Bottas, care a trecut pe medium, dar a fost informat de la boxe că va efectua două opriri. În schimb, Mercedes a stabilit o strategie cu o singură oprire pentru Hamilton, care a intrat mai târziu la boxe pentru pneuri medium, dar a revenit la circa 9 secunde în spatele lui Vettel și la circa 20 de secunde în spatele liderului Bottas.
Hamilton schimbă strategia, avantaj Bottas
A doua serie de intrări la boxe a început cu Vettel, care a înlocuit softurile cu medium, în timp ce Bottas a intrat ulterior pentru a încheia cursa cu un stint pe pneuri soft.
Chiar dacă inițial Hamilton ar fi trebuit să aibă o singură intrare la boxe și avea un avans de circa 10 secunde în fața lui Bottas, Mercedes l-a chemat la standuri pentru un set de cauciucuri soft.
În urma acestor permutări, Bottas și-a păstrat poziția de lider câștigată la start cu un avans de circa 10 secunde în fața lui Vettel, în timp ce Hamilton a revenit pe locul trei la circa 5 secunde în spatele lui Vettel.
Bottas a avut de îndeplinit o simplă formalitate pentru a-și adjudeca victoria, în timp ce Hamilton s-a apropiat amenințător de Vettel și, chiar dacă diferența a scăzut la mai puțin de o secundă, nu a reușit să inițieze un atac decisiv în ultimele tururi.
Între timp, Alexander Albon a reușit cea mai bună performanță din carieră printr-un loc patru pentru Red Bull în fața lui Sainz, în timp ce Leclerc a progresat constant în pluton pentru a încheia cursa pe poziția a șasea. În ciuda prestației modeste din calificări, Renault a încheiat cu ambele monoposturi în puncte: Daniel Ricciardo pe locul 7, iar Nico Hulkenberg pe locul 10. Între cei doi s-au intercalat Sergio Perez și Pierre Gasly.
În urma acestor rezultate, Mercedes a devenit matematic campioană la constructori cu un avans de 187 de puncte în fața lui Scuderiei Ferrari, în contextul în care în ultimele 4 curse o echipă poate câștiga maxim 176 de puncte.
Nu am inteles de ce l-au chemat pe Ham la schimb de pneuri ptr ca acestia erau la 70% , putea sa termine linistit pe primul loc, insa am impresia ca tata wolf vrea sa-i asigure si iepurasului finlandez locul doi.
In rest, asteptam anul viitor sa speram ( a cata oara?) ca Ferarri va castiga din nou un titlu mondial meritat!
Forza Ferarri. speranta moare ultima!
Hamilton putea sa castige daca nu mai intra la schimb de pneuri.Insa nu era corect fata de Bottas.Nordicul astazi a fost cel mai bun si a meritat sa castige.Spun asta desi nu-mi place Bottas.
Never forget #JB17
pacat de max si honda dar nah, karma..
Da, Vettel a "furat" startul dar nici unul dintre voi ori nu a inteles decizia ori nu a citit motivatia comisarilor.
Exista un senzor ce se activeaza daca un pilot anticipeaza startul si depaseste acel senzor, Vettel nu a depasit acel senzor si nici nu si-a creat vreun avantaj ba mai mult a si pierdut pozitia.
Este aceeasi situatie cu Sochi 2017 cand Bottas a facut acelasi lucru dar nu a depasit acel senzor.
Dar asa ne place noua sa latram fara sa avem toate informatiile.
Leclerc a luat 15 secunde penalizare si cade de pe 6 pe 7.
Gata puteti sa va intoarceti la spart seminte.
Sper ca acum contestatarii lui sa-si revina si sa nu intre in depresie ca Ferarri nu a fosr sanctionata.
Si btw, daca ar fi sa ne uitam un pic in urma, la anii anteriori cand Verstapen dadea de toti peretii cu toti, ar trebui ca ei sa nu mai concureze in F1.
Atunci parca el era favorizatul si nu Lec.
Oricum va trebui sa inteleaga cu totii ca baiatul asta nu se va da la o parte poti sa te numesti tu si Verstapen.
Eu mai intai m-as sterge la gura si apoi as amintii de cei doi titani ai formulei 1, Ayrton Senna si Michael Schumacher.
Pacalicii de astazi nici apa nu le poate duce celor doi legendari .
Aia au fost barbati nu niste fetite plangacioase...............
Prima echipa care are 6 titluri consecutive atat la constructori cat si la piloti. Titlurile in F1 se dau si la echipe, iar Mercedes e o echipa. Conteaza mult prea putin daca victoria de astazi i s-a facut cadou sau nu lui Bottas. A muncit in, si pentru echipa, iar cu alte ocazii in functie de tactica din cursele respective, l-a ajutat pe Hamilton. Nu vad nimic care nu ar fi corect. Bottas e un bun pilot numarul 2, nimeni care intelege fenomenul asta, nu gandeste ca Bottas are calitatea necesara sa se bata de la egal la egal cu Hamilton.
In ceea ce priveste Ferrari, de pomana ai cea mai buna masina in momentul asta, daca pilotii nu se ridica la valoarea ei. Din cate inteleg Vettel nu a fost penalizat pentru ca nu a trecut cu pneurile fata de linia alba, cum a facut-o Raikkonen, acum o cursa sau doua, nu mai tin minte. Afirmatiile vizavi de faptul ca FIA trage cu Ferrari sunt la fel de aberante ca cele ce sustin inversul. Dar imi imaginez ce tragedie greceasca era aici, daca Hamilton misca masina pe grila de start si nu era penalizat, sau dc Verstappen pierdea apasarea aerodinamica si-l lovea pe Leclerc.
Inca o data, bravo Mercedes!
Cert este ca daca piulotii Ferrari plecau normal din grila, asa ceva nu se intampla si aveam posibil o dubla Ferrari dar cum am mai scris, greselile se platesc. Au mai fost situatii in 2017 si 2018 cand Max nu patea nimic, nu primea nici macar 5 secunde penalizare..
Multi spun ca a fost un cadou din partea Mercedes pentru Bottas. Nu stiu ce sa zic. Este posibil, dar si Bottas a meritat Victoria. A avut cel mai bun start si a ramas in fata cu un ecart sigur. Asta e strict meritul lui.
Hemilton ar fi vrut locul doi, dar nu intotdeauna iti iese. Oricum, el este safe din punct de vedere al punctelor. Mercedes vrea locurile 1 si 2 la final de campionat. Astfel arata ca pachetul masina-motor est cel ce a adus Victoria la piloti. Este o strategie abordata de absolut orice echipa care s-ar afla in aceasta situatie.
Ferrari:
- De cateva curse se vede ca este cea mai bine pusa la punct masina. Dar apar greseli individuale la piloti. Daca pe Leclerc il mai poti intelege (al doilea an in F1, primul la Ferrari, o oarecare presiune...etc), pe Vettel chiar nu-l inteleg. Ar trebui sa aiba un nivel al maturitatii care il freest de astfel de erori. Un start ratat care a costat Victoria. Ferrari este peste Mercedes in acest moment. Dar acest lucru se intampla (parerea mea) pentru ca Mercedes deja testeaza monopostul pentru 2020. Posibil sa vedem in 2020 din nou un Mercedes aproape imposibil de invins. Trebuie sa recunoastem, Ferrari sta slab la capitolul strategii. Iar greselile individuale apar datorita presiunii absurde pe care echipa pune pe piloti.
McLaren:
- Tren pozitiv. Posibil sa obtina un podiu anul acesta si sper chiar. La anul sigur se vor bate pentru podium.
RBR:
- Vertappen a avut ghinion. Clinciul a fost clar greseala ui Leclerc. Albon in ritmul lui, cu un trend pozitiv imi pare.
Restul:
- Batalii frumoase pentru locurile 7-10.
In concluzie, un campionat 2019 deja inchis la echipe, cu sanse mari sa se inchida in maxim 2 etape si la piloti.
Vom vedea ce se va intalmpla in intersezon si in 2020.
Felicitari Mercedes pentru ambele titluri din 2019(matematic doar Hamilton sau Bottas mai pot castiga titlul la piloti).
Dar an de an Ferrari a fost la bataie, poate cu mici exceptii un 2009. In perioada de dominatie RBR, Ferrari a fost singura care le-a pus probleme. Masina slaba, mare pilot Alonso.
In perioada Mercedes, Ferrari iarasi a fost singura echipa care le-a pus probleme. Masina buna si foarte buna, piloti slabi.
Cu siguranta Ferrari va castiga din nou, poate anul viitor cu Leclerc. Desi eu cred ca aveau sanse de anul asta sa-l faca pe Leclerc campion, cu mai mult noroc, o mai buna strategie si daca echipa se concentra pe asta iar Vettel ramanea pilot nr 2.
Dar oricum si Leclerc si-a luat-o in cap, ar merita un dus rece. In ritmul asta n-o sa pupe titlul prea curand. E haotic si inconstant. In pluton pare scapat din lesa.
Foarte adevarat man!
Dar cine sa mai uita la asta in ziua de azi?