Bottas a câștigat fără emoții cursa din Australia, iar Hamilton și Verstappen au completat podiumul! Ferrari, departe de Mercedes

de Daniel Popescu
Duminica, 17.03.2019
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Valtteri Bottas a câștigat cursa de la Melbourne după ce l-a depășit la start pe Lewis Hamilton, care a terminat pe locul doi în fața lui Max Verstappen. Ferrari a ocupat locurile 4 și 5 prin Sebastian Vettel și Charles Leclerc la mare distanță de Mercedes.

Sezonul 2019 al Formulei 1 a început duminică cu Marele Premiu al Australiei, care a oferit primele indicii reale cu privire la forma echipelor de top. Mercedes a demonstrat că rămâne echipa cu cel mai bun monopost, în timp ce Ferrari a dezamăgit atât prin diferența semnificativă comparativ cu echipa germană, cât și prin prisma faptului că a ratat podiumul în favoarea rivalilor de la Red Bull Racing, aflați la prima cursă cu motoare Honda. 

Plecat de pe a doua poziție a grilei de start, Valtteri Bottas a avut un start excelent și a reușit să-l depășească pe Lewis Hamilton la intrarea în primul viraj, preluând astfel conducerea cursei.

În același timp, Sebastian Vettel și Max Verstappen și-au păstrat locurile 3 și 4 cucerite în calificări, în ciuda unei tentative de depășire din partea lui Charles Leclerc.

Bottas și-a luat în serios rolul de lider al cursei și și-a construit un avans confortabil de circa 4 secunde în fața lui Hamilton, diferențe asemănătoare fiind și între Hamilton, Vettel și Verstappen. În schimb, Leclerc a ieșit ușor în decor în turul 9 și a pierdut astfel circa 6 secunde, însă a rămas pe locul 5 în fața celor doi piloți Haas, Kevin Magnussen și Romain Grosjean, care au făcut rocada de poziții la start.

Bottas și Verstappen, cele mai bune strategii la boxe

Piloții de top au optat pentru strategii diferite la boxe inclusiv în cadrul aceleași echipe, chiar dacă toți au înlocuit pneurile soft cu cele medium.

Hamilton și Vettel au schimbat anvelopele în turul 15, în timp ce Bottas, Verstappen și Leclerc au mai rămas pe circuit circa 10 tururi.

Pozițiile din top 5 nu au suferit modificări, însă Bottas a profitat de o serie de timpi foarte buni înainte de oprire pentru a-și consolida avansul la peste 15 secunde în fața lui Hamilton.

În schimb, Verstappen a revenit pe circuit în imediata apropiere a lui Vettel, pe care a și reușit să-l depășească în turul 31 pentru a urca pe locul 3.

Ulterior, olandezul a concurat la numai o secundă și jumătate în urma britanicului, însă nu a reușit să inițieze un atac decisiv. Cu 10 tururi înainte de final, suspansul luptei pentru locul 2 părea încheiat după ce Verstappen a ieșit în decor și a pierdut astfel circa două secunde, însă pilotul Red Bull a fost capabil să revină în lupta pentru locul doi, fără însă să inițieze un atac decisiv.

De fapt, Verstappen a luptat de la distanță cu Bottas pentru stabilirea celui mai bun timp în urmă, iar pilotul Mercedes a avut în cele din urmă câștig de cauza pentru a obține punctul bonus suplimentar. 

Bottas încheie astfel o cursă excelentă printr-o victorie cu un avans de peste 20 de secunde în fața lui Hamilton, care completează podiumul alături de Verstappen. Ferrari a fost nevoită să se mulțumească doar cu locurile 4 și 5, iar Vettel a avut emoții pe final după ce Leclerc s-a apropiat amenințător de coechipierul său.

Cei doi au încheiat însă cursa la aproape un minut în spatele lui Bottas.

Haas și-a trecut în cont un loc șase prin Magnussen, în timp ce Renault a obținut locul 7 prin Nico Hulkenberg. Kimi Raikkonen a debutat cu un loc 8 pentru Alfa Romeo, însă finlandezul a făcut practic o cursă anonimă în fața lui Lance Stroll și Daniil Kvyat, care au completat top 10.

Daniel Ricciardo a debutat cu stângul în culorile echipei Renault în fața propriilor suporteri. La start, australianul a "mușcat" din iarba de pe marginea circuitului de pe linia de start-sosire și și-a pierdut aripa față, fiind nevoit să intre la boxe pentru a schimba partea frontală a monopostului. Ulterior, Ricciardo a abandonat în turul 31 din cauza unei defecțiuni la suspensii într-un moment în care concura pe locul 16.

La rândul său, plecat de pe locul 18, Carlos Sainz a abandonat în turul 12 în urma unor defecțiuni tehnice la motorul Renault al monopostului McLaren, într-un moment în care progresase până pe poziția a 13-a. Al treilea abandon al cursei a fost trecut în dreptul lui Grosjean, ca urmare a unei probleme la unul dintre pneuri.

Australia - Rezultate Cursă: 

Comentarii (34)

  • Unde sunt spargatorii de seminte care sustineau ca Bottas e pilot secund inca din prima cursa a sezonului?
    21 8
  • Merita Verstappen locul 2, poate in Bahrein ... Ferrari - dezamagire totala !
    16 8
  • Iar RBR stia el ceva, nu a vorbit chiar degeaba. Cu dezvoltare sustinuta poate ajunge Mercedes iar Max face diferenta...
    13 7
  • Bravo Bottas!
    Ca prime impresii Williams sunt intr-o liga a lor pe undeva aproape de Formula 2. In regim de cursa RBR par destul de aproape de Mercedes si Ferrari, de fapr Verstappen pare, Gasly mai are de crescut. Renault dezamagitori. Cred ca cea mai animata parte a cursei a fost cea legata de punctul in plus acordat pentru cel mai rapid tur. Noile "imbunatatiri" aerodinamice nu au adus spectacolul asteptat. Ferrari par a fi marii pierzatori dupa testele din iarna. Presupun ca nimeni nu se astepta sa-l lase pe Leclerc sa treaca de Vettel.
    Ca statistica echipa care a inceput sezonul cu 1-2 in prima cursa, a castigat campionatul mondial, iar invingatorul a devenit si campion mondial in acel an, asa ca istoria e cu Bottas.
    13 9
  • @Vitelul cabrat, te inseli, anii trecuti a castigat Vettel cursele si terminat la final pe 2.
    Urat ce i-a facut Vettel lui Lecrerc dupa start, omul ii luase fata si lui Verstappen, macar ii alsa loc pentru a fi pe 4, asa a revenit pe 5.
    18 8
  • Dezamagitor Vetel, insa se stie pista de la Melbourne este total atipica fata de ce este la Barcelona.
    Sa vedem ce va fi Bahrain, acolo se vor limpezii apele.
    17 3
  • Adio Ferrari ...
    12 4
  • Mai vitelule, normal ca Leclerc a fost lasat sa treaca de Vettel dar nu a fost sa fie. Pilotii secunzi vor fi stabiliti dupa primele curse si doar daca echipa este in lupta pentru titlu. Am impresia ca unii sunt dezamagiti ca nu e Leclerc mai bun.
    5 24
  • @Alex Am spus echipa care a terminat pe primele doua locuri si pilotul de pe primul loc. Anii precedenti Ferrari nu a avut primele doua locuri la sfarsitul cursei
    7 3
  • Foarte bun Bottas.Sper ca va fi mai puternic anul asta.Ferarri sunt mai rau decat credeam.Ma asteptam ca Leclerc sa treaca de Vettel dar daca s-ar fi intamplat asta neamtul s-ar fi demoralizat si mai tare.RBR arata mai bine insa vor pierde mult din cauza lui Gasly.
    9 4
  • lol,voi astia ''fierarristi''vb numai prostii ,probabil frustrarea va apasa rau ca nu castigati nimic de vreo cativa ani buni,de fapt de la titlul accidental castigat de Raikkonen.Da mai baiatule ,Leclerc e mai bun decat Vettel,desi din punctul meu si cred ca nu numai al meu,''catelusul de la maranello''nu catsiga nic anul asta,o sa ii bata si red bull cu ceasul de la gara,daca cunosti expresia.Sanatate ,numai bine.
    9 7
  • Sunt sigur ca Vettel are moralul sus, mai ales dupa discutia la boxe unde a intrebat "de ce suntem asa inceti", iar mesajul prin casca a fost "nu stim".
    14 4
  • Tipic italienesc,ar trebui să le fie rusine ca o echipă care este simbolul F1 sa nu fie în stare în 11 ani sa fie macar a 2 forta fără probleme.
    Nu vor câștiga atât timp cand tin doar italieni în funcțiile cheie.
    Singura salvare pt Ferrari este R Brown.
    Spun asta ca fan Ferrari.
    Bravo mercedes
    Bravo Rbr
    16 5
  • ZeroTime
    Bottas a fost surpriza cursei, dar pana la urmatoarea cursa. Desi a castigat pe merit, si a avut o strategie foarte buna, pana la urmatoarea cursa se poate schimba totul, din pacate. Desi cred ca Bottas este pilotul cursei, as zice ca Verstappen s-a descurcat mai bine, foarte buna strategia cu schimbatul tarziu, dar pacat ca a atacat mult mult prea tarziu. Vettel a mers decent in primul stint, execrabil in ultimul stint, dar ce am observat este ca pneurile M nu era deloc "arse". Masina Ferrari ori nu incaleste la temperatura optima, ori le raceste foarte bine si astept pneurile nu performeaza cum ar trebui. Leclerc a mers mai bine decat ma asteptam, manevra de inceput a fost ok, foarte bine ca a franat cand a trebuit pentru ca marea majoritate a manevrelor din acea pozitie s-au terminat cu acrosaze, cateva celebre chiar in sezonul trecut.

    Dar cel mai interesant aspect este ca masinile din urma nu pot depasi masinile din fata, nici cu DRS-ul, din cauza aripii fata care imparte altfel aerul. Presupun ca Verstappen s-a prins de asta cand il urmarea pe Hamilton. Se poate face ceva in aceasta privinta? Nu... decat daca interzic toata constructia laterala din spatele rotilor fata. Aerul cald de la motor nu-i o problema majora, dar aerul care trece prin aceea structura este foarte problematic pentru masina care incearca sa depaseasca. Dar... asta este o discutie pentru o alta data, probabil 2021?

    Un aspect ciudat.... ruperea aripii fata de pe monopostul lui Ricciardo... pacat pentru era cursa lui de casa. Sainz la fel, dar surpriza a fost Gasly... te asteptai sa fie ceva mai in fata.

    Giovinazzi... n-a lovit pe nimeni :P Raikkonen in puncte! Norris foarte aproape de primele puncte pentru McLaren, neasteptat de aproape. Hulkenberg si Stroll in puncte!
    14 3
  • putin vladimir
    Daca cineva mai avea dubii ca Mercedes poate sa fie deficitara la ritmul de cursa, acum s-a vazut. Bottas a scos cel mai bun timp in penultimul tur, iar Hamilton putea sa mai stea inca o saptamana si Vertappen tot nu se apropia. Deci cam asta a fost si sezonul 2019.

    M-am amuzat de comentatorii de la Digi ca de cativa ani il tot pupau in dus pe Kubica, il venerau de parca castigase vreo 8-9 campionate cu o masina de pluton.
    Si iata, s-a intors, si pierde cam 3 secunde pe tur,... fata de coechipierul sau. S-au linistit acum:))
    19 3
  • O cursă foarte buna făcută de Bottas . Red Bull e acolo sus și ce frumos ar fi fost dacă Ricciardo nu pleca la Renault. Cu Gasly , nu cred că vor face mare lucru austrieci sezonul asta. Leclerc sunt sigur că a fost împiedicat să îl depășească pe Vettel , ca asta e în spiritul Ferrari de la Schumacher încoace. În rest Hamilton a fost eclipsat total de mai slab cotatul sau coechipier în această cursă , si un fapt interesant este că nu am avut masina de siguranță pe circuit.
    12 2
  • Cineva a scris ca Raikkonen a castigat accidental campionatul in 2007! Nu cred ca e mai accidental ca Hamilton in fata lui Massa! Ma refer la situatia cu Glock.
    3 3
  • Razvan Dumbraveanu
    Din nou anal-istii romanesti de pe feisbuc si-au dat in petic. Cica Ferrari ar fi fost cea mai buna masina la inceput de sezon. Ce-mi place sa-i vad cum bat campiile patriei cu pronosticurile lor inrosite de pasiunea desarta pentru fierari. Fetelica la fel de penibilut ca in anii precedenti.
    8 8
  • Leclerc mai rapid decat Vetel dar...ordinele de echipa....Leclerc is faster....
    13 4
  • Razvan Dumitrache
    @Razvan Dumbraveanu. :) sa nu uitam totusi ca ferari si fetel sunt campionii testelor :)
    8 3
  • O sa incep prin a spune ca n-am vazut cursa, dar cand iei 1 minut in 58 de tururi, adica aproape o secunda pe tur, nu stiu daca are rost sa mai astepti cursele urmatoare ca sa-ti faci o idee despre cat de buna, sau cat de slaba e masina Ferrari. E clar ca-i asteapta un sezon ca cel din 2016. In schimb nu ma asteptam sa castige Bottas.
    17 5
  • @putinica
    Sunt niste visatori care nu au idee ce inseamna sportul de top. Esti batran si ai stat pe bara, nu conteaza cum te cheama esti off. Kimi a revenit cand inca era tanar, atunci da, ai nevoie doar de cateva curse sa revii. Cat despre Williams, cand nu le da nimeni bani sa concureze pentru ei aduc piloti aproape gratis. Williams a ajuns tarfa F1.
    1 2
  • Victoria lui Bottas e datoria lui Hamilton de anul trecut, nu inseamna ca Bottas se va bate la titlu. Singura sansa a finlandezului este aceea ca Hamilton sa stea mai mult pe la petrecerile lui, unde se crede designer sua ce impresii mai are, in loc sa se concentreze pe F1. O sa-si intre si Hamilton in ritm, probabil, si atunci se schimba discutiile. Momentan nu-si face griji pentru ca Ferrari sunt departe, iar pe Verstappen il face usor psihic.

    Leclerc e pentru noi,
    un Bottas doi!
    Slab rau Leclerc, aici se vede diferenta. Nu trebuia sa accepte ordinul de echipa daca stia ca e mai rapid si ca poate trece de Vettel. Trebuia macar sa incerce.
    In rest, e doar inceputul sezonului. Sa vedem ce urmeaza, dar Hamilton pleaca cu prima sansa la titlu. Anul asta nu e vorba de faptul ca poate castiga titlul, ci de faptul ca doar singur se poate bate si sa piarda daca nu se concentreaza si nu-si da interesul. Urmatoarele curse trebuie sa revina si sa domine, sa ia toate punctele pentru a-si asigura un avantaj acum cand ceilalti sunt departe.
    9 10
  • Nu a pomenit nimeni de Daniil Kvyat, care a facut o cursa foarte buna si la tinut in spate de Gasly toata cursa, daca o tine tot asa sper sa-l vedem din nou la RBR
    7 1
  • best opinion
    Leclerc nu are voie sa il atace pe Vettel dar nici Vettel pe Leclerc. Astea se fac doar cu ordine de echipa in F1 2019. De ce? Pentru ca nu vrei sa risti sa iesi cu ambele masini din cursa. In mod normal trebuia sa ii ceara cui Vettel sa il lase pe Leclerc daca a fost mai rapid. Dar inca nu se stie cat poate Leclerc pe termen lung si au preferat cateva puncte in plus pentru Vettel. Dar daca Leclerc confirma si in cursele urmatoare va fi voara intai cu siguranta. Pe echipa o doare in cot de piloti, vrea succesul in primul rand si va alege varianta cea mai buna pentru asta.
    1 4
  • Costel
    hamilton cu lipsa de respect la adresa imnurilor Finlandei si Germaniei cand o stat cu capul acoperit cu o bandana
    pentru ferrari ii o zi de uitat , nu speram sa fie depasiti tocmai de motorul honda , pentru binotto is vremuri grele ,bine ca sezonul ii doar la inceput si ii timp destul pentru recuperarea deficitului ,leclerc magistral pentru prima cursa
    5 1
  • Cei de la McLaren isi vor cere scuze public celor de la Honda pentru ca au aruncat mereu pisica moarta in curtea japonezilor! Cand, de fapt, realitatea este cu totul alta: nu sunt in stare sa construiasca de vreo 6 ani un sasiu competitiv! Dovada RedBull si genialul Adrian Newey!!!! In rest, ziua buna se cunoaste de dimineata, cu Mercedes campioana si la piloti si la constructori! Se anunta, din nou, un sezon plictisitor!
    12 6
  • astept ca bottas si leclerc sa-si bata joc de protejati tot sezonul. iar kimi si honda de ferrori.

    ps: iarba aia a pus-o videanu?
    7 7
  • Pai cine arunca pisica moarta de fapt? Nu cumva marili dezvoltator de monoposturi? GP2 engine a urcat pe podium cu Max Verstappen.
    3 1
  • Nu are treaba Newey, Newey nu poate face din rahat bici. Pur si simplu Honda nu era rau iar RBR s-a prins de asta. Credeau toti ca sunt nebuni ca trec pe Honda dar uite ca stiau adevarul si nu puneau botul la declaratiile lui Alonso.
    5 3
  • Total dezamăgit de rezultatele de azi... Chiar și ca fan Ferrari privesc de pe acum anul 2019 un alt an Mercedes cu posibilitatea ca Ferrari să câștige 1/10 curse. Asta nu înseamnă că sunt un neîncrezut. Speranțe în mai bine am, dar nu vreau să exagerez luând în felul ăsta imaginea de visător/cu capul în nori.
    3 3
  • FERRARI
    1.Leclerc cind a venit la Ferrari a venit ca pilot 2/asta are in contract!Mai lasati gargara ca sunt ordine de echipa...etc-este COTRACTUL adica BANII,SALARIUL
    2.Ferrari a gresit la strategie-cu rotile HARD-cind esti cea mai titrata echipa nu bagi roti HARD...ca nu esti RENAULT sau ALFA...esti FERRARI si te bati pentru locul 1,2,3....strategii de la echipa sunt dobitoci cu acte
    3.Mercedes a cistigat cu strategie buna nu doar din masina...a cistigat si din cauza rotilor si din frica FERRARI!
    3 5
  • Oricum, e un semnal serios de alarma pentru Ferrari, care are treaba multa in urmatoarele doua saptamani, daca vrea sa spere macar la podium.
    5 1
  • FERRARI
    Nu conteaza ce scrie in contractul lui Leclerc, poate sa scrie si Tatal Nostru. Daca il va surclasa constant pe Vettel, echipa ii va da liber la performanta ca doar asta e scopul lor. Trebuie sa fii redus mintal sa crezi ca pilotul mai slab este sustinut pentru naiba stie ce motive obscure cand o performanta mai buna poate fi intotdeuna obtinuta cu pilotul mai bun.
    8 3

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru