Sezonul 2019 al Formulei 1 a început duminică cu Marele Premiu al Australiei, care a oferit primele indicii reale cu privire la forma echipelor de top. Mercedes a demonstrat că rămâne echipa cu cel mai bun monopost, în timp ce Ferrari a dezamăgit atât prin diferența semnificativă comparativ cu echipa germană, cât și prin prisma faptului că a ratat podiumul în favoarea rivalilor de la Red Bull Racing, aflați la prima cursă cu motoare Honda.
Plecat de pe a doua poziție a grilei de start, Valtteri Bottas a avut un start excelent și a reușit să-l depășească pe Lewis Hamilton la intrarea în primul viraj, preluând astfel conducerea cursei.
În același timp, Sebastian Vettel și Max Verstappen și-au păstrat locurile 3 și 4 cucerite în calificări, în ciuda unei tentative de depășire din partea lui Charles Leclerc.
Bottas și-a luat în serios rolul de lider al cursei și și-a construit un avans confortabil de circa 4 secunde în fața lui Hamilton, diferențe asemănătoare fiind și între Hamilton, Vettel și Verstappen. În schimb, Leclerc a ieșit ușor în decor în turul 9 și a pierdut astfel circa 6 secunde, însă a rămas pe locul 5 în fața celor doi piloți Haas, Kevin Magnussen și Romain Grosjean, care au făcut rocada de poziții la start.
Bottas și Verstappen, cele mai bune strategii la boxe
Piloții de top au optat pentru strategii diferite la boxe inclusiv în cadrul aceleași echipe, chiar dacă toți au înlocuit pneurile soft cu cele medium.
Hamilton și Vettel au schimbat anvelopele în turul 15, în timp ce Bottas, Verstappen și Leclerc au mai rămas pe circuit circa 10 tururi.Pozițiile din top 5 nu au suferit modificări, însă Bottas a profitat de o serie de timpi foarte buni înainte de oprire pentru a-și consolida avansul la peste 15 secunde în fața lui Hamilton.
În schimb, Verstappen a revenit pe circuit în imediata apropiere a lui Vettel, pe care a și reușit să-l depășească în turul 31 pentru a urca pe locul 3.
Ulterior, olandezul a concurat la numai o secundă și jumătate în urma britanicului, însă nu a reușit să inițieze un atac decisiv. Cu 10 tururi înainte de final, suspansul luptei pentru locul 2 părea încheiat după ce Verstappen a ieșit în decor și a pierdut astfel circa două secunde, însă pilotul Red Bull a fost capabil să revină în lupta pentru locul doi, fără însă să inițieze un atac decisiv.
De fapt, Verstappen a luptat de la distanță cu Bottas pentru stabilirea celui mai bun timp în urmă, iar pilotul Mercedes a avut în cele din urmă câștig de cauza pentru a obține punctul bonus suplimentar.
Bottas încheie astfel o cursă excelentă printr-o victorie cu un avans de peste 20 de secunde în fața lui Hamilton, care completează podiumul alături de Verstappen. Ferrari a fost nevoită să se mulțumească doar cu locurile 4 și 5, iar Vettel a avut emoții pe final după ce Leclerc s-a apropiat amenințător de coechipierul său.
Cei doi au încheiat însă cursa la aproape un minut în spatele lui Bottas.Haas și-a trecut în cont un loc șase prin Magnussen, în timp ce Renault a obținut locul 7 prin Nico Hulkenberg. Kimi Raikkonen a debutat cu un loc 8 pentru Alfa Romeo, însă finlandezul a făcut practic o cursă anonimă în fața lui Lance Stroll și Daniil Kvyat, care au completat top 10.
Daniel Ricciardo a debutat cu stângul în culorile echipei Renault în fața propriilor suporteri. La start, australianul a "mușcat" din iarba de pe marginea circuitului de pe linia de start-sosire și și-a pierdut aripa față, fiind nevoit să intre la boxe pentru a schimba partea frontală a monopostului. Ulterior, Ricciardo a abandonat în turul 31 din cauza unei defecțiuni la suspensii într-un moment în care concura pe locul 16.
La rândul său, plecat de pe locul 18, Carlos Sainz a abandonat în turul 12 în urma unor defecțiuni tehnice la motorul Renault al monopostului McLaren, într-un moment în care progresase până pe poziția a 13-a. Al treilea abandon al cursei a fost trecut în dreptul lui Grosjean, ca urmare a unei probleme la unul dintre pneuri.
Ca prime impresii Williams sunt intr-o liga a lor pe undeva aproape de Formula 2. In regim de cursa RBR par destul de aproape de Mercedes si Ferrari, de fapr Verstappen pare, Gasly mai are de crescut. Renault dezamagitori. Cred ca cea mai animata parte a cursei a fost cea legata de punctul in plus acordat pentru cel mai rapid tur. Noile "imbunatatiri" aerodinamice nu au adus spectacolul asteptat. Ferrari par a fi marii pierzatori dupa testele din iarna. Presupun ca nimeni nu se astepta sa-l lase pe Leclerc sa treaca de Vettel.
Ca statistica echipa care a inceput sezonul cu 1-2 in prima cursa, a castigat campionatul mondial, iar invingatorul a devenit si campion mondial in acel an, asa ca istoria e cu Bottas.
Urat ce i-a facut Vettel lui Lecrerc dupa start, omul ii luase fata si lui Verstappen, macar ii alsa loc pentru a fi pe 4, asa a revenit pe 5.
Sa vedem ce va fi Bahrain, acolo se vor limpezii apele.
Nu vor câștiga atât timp cand tin doar italieni în funcțiile cheie.
Singura salvare pt Ferrari este R Brown.
Spun asta ca fan Ferrari.
Bravo mercedes
Bravo Rbr
Dar cel mai interesant aspect este ca masinile din urma nu pot depasi masinile din fata, nici cu DRS-ul, din cauza aripii fata care imparte altfel aerul. Presupun ca Verstappen s-a prins de asta cand il urmarea pe Hamilton. Se poate face ceva in aceasta privinta? Nu... decat daca interzic toata constructia laterala din spatele rotilor fata. Aerul cald de la motor nu-i o problema majora, dar aerul care trece prin aceea structura este foarte problematic pentru masina care incearca sa depaseasca. Dar... asta este o discutie pentru o alta data, probabil 2021?
Un aspect ciudat.... ruperea aripii fata de pe monopostul lui Ricciardo... pacat pentru era cursa lui de casa. Sainz la fel, dar surpriza a fost Gasly... te asteptai sa fie ceva mai in fata.
Giovinazzi... n-a lovit pe nimeni :P Raikkonen in puncte! Norris foarte aproape de primele puncte pentru McLaren, neasteptat de aproape. Hulkenberg si Stroll in puncte!
M-am amuzat de comentatorii de la Digi ca de cativa ani il tot pupau in dus pe Kubica, il venerau de parca castigase vreo 8-9 campionate cu o masina de pluton.
Si iata, s-a intors, si pierde cam 3 secunde pe tur,... fata de coechipierul sau. S-au linistit acum:))
Leclerc e pentru noi,
un Bottas doi!
Slab rau Leclerc, aici se vede diferenta. Nu trebuia sa accepte ordinul de echipa daca stia ca e mai rapid si ca poate trece de Vettel. Trebuia macar sa incerce.
In rest, e doar inceputul sezonului. Sa vedem ce urmeaza, dar Hamilton pleaca cu prima sansa la titlu. Anul asta nu e vorba de faptul ca poate castiga titlul, ci de faptul ca doar singur se poate bate si sa piarda daca nu se concentreaza si nu-si da interesul. Urmatoarele curse trebuie sa revina si sa domine, sa ia toate punctele pentru a-si asigura un avantaj acum cand ceilalti sunt departe.
pentru ferrari ii o zi de uitat , nu speram sa fie depasiti tocmai de motorul honda , pentru binotto is vremuri grele ,bine ca sezonul ii doar la inceput si ii timp destul pentru recuperarea deficitului ,leclerc magistral pentru prima cursa
ps: iarba aia a pus-o videanu?
2.Ferrari a gresit la strategie-cu rotile HARD-cind esti cea mai titrata echipa nu bagi roti HARD...ca nu esti RENAULT sau ALFA...esti FERRARI si te bati pentru locul 1,2,3....strategii de la echipa sunt dobitoci cu acte
3.Mercedes a cistigat cu strategie buna nu doar din masina...a cistigat si din cauza rotilor si din frica FERRARI!