Lewis Hamilton va trebui să aștepte încă cel puțin o cursă înainte de a egala recordul de 91 de victorii deținut de Michael Schumacher. În ciuda faptului că a plecat din pole position, pilotul echipei Mercedes a avut o strategie ușor diferită de principalii rivali și a fost penalizat cu 10 secunde, element care i-a deschis calea victoriei lui Valtteri Bottas.
Hamilton a plecat excelent din pole position și a fost urmat de Valtteri Bottas, care a reușit să-l depășească rapid pe Max Verstappen. Pilotul celor de la Red Bull a ratat startul și apoi a ieșit larg în virajul doi, însă a reușit să se poziționeze pe trei în fața unui Esteban Ocon care a câștigat trei locuri la start.
În spatele său s-a poziționat coechipierul Daniel Riccardo, urmat de Sergio Perez, Pierre Gasly și Charles Leclerc, în timp ce Sebastian Vettel a progresat doar până pe locul 13.
Cursa a fost întreruptă prin Safety Car la scurt timp după start după ce Carlos Sainz a izbit monopostul McLaren de parapeți, iar Lance Stroll (Racing Point) s-a răsucit pe circuit.
HAMILTON, PENALIZAT CU 10 SECUNDE
Hamilton a avut o strategie excelentă la reluarea cursei și și-a consolidat imediat prima poziție, însă în scurt timp comisarii au anunțat că l-au penalizat cu 10 secunde pentru încălcarea a două reguli în privința modului în care a exersat startul la ieșirea de la boxe pentru alinierea pe grila de start.
Britanicul a intrat la boxe în turul 17, a așteptat 10 secunde, iar apoi a schimbat pneurile soft cu cele hard și a revenit pe locul 11, în spatele lui Vettel, de care a trecut în scurt timp.
BOTTAS JOACĂ EXCELENT STRATEGIA LA BOXE
Ulterior, Hamilton și-a criticat echipa prin radio pentru faptul că a fost chemat la boxe prea devreme. Verstappen și Bottas au oprit la standuri în turul 26, exact la jumătatea cursei, întrucât cei doi au luat statul cu anvelope medium. Bottas a revenit fără emoții pe prima poziție a clasamentului și și-a construit un avans de peste 12 secunde în fața lui Verstappen.
Între timp, Hamilton a reușit să progreseze constant și, după intrarea la boxe a tuturor piloților din fața lui, a ajuns pe locul trei, la 8 secunde de Verstappen și la peste 21 de secunde în spatele liderului. Practic, chiar și în absența penalizării, Hamiton nu ar fi rămas pe prima poziție, ca urmare a strategiei de a începe cu pneuri soft.
SPERANȚE FIRAVE ÎN LUPTA PENTRU TITLU
În ultima parte a cursei, Bottas a avut practic de îndeplinit o simplă formalitate și a trecut primul linia de sosire cu un avans de aproximativ 8 secunde în fața lui Verstappen.
Finlandezul reușește astfel să obțină o victorie care îl menține în cursa pentru titlul mondial, chiar dacă diferența până la britanic rămâne în continuare una foarte mare, de 44 de puncte.Perez a reușit să obțină locul patru pentru Racing Point după ce l-a depășit în a doua parte a cursei pe Daniel Ricciardo, care a primit și o penalizare de 5 secunde pentru modul în care a abordat virajul 2.
După o cursă în care nu a ieșit practic în evidență, Charles Leclerc a terminat pe poziția a 6-a o performanță în contextul în care a plecat în cursa de pe poziția a 10-a.
Cursa a fost mai animată pentru ultimele puncte puse în joc, care au fost câștigate de Ocon, Kvyat, Gasly și Albon. În schimb, Vettel a ocupat doar locul 13.
RUSIA - REZULTATE CARSĂ
Penalizarile, atat in cazul lui Ham cat si a lui Ricci mi s-au parut aberante (dar daca asa scrie in regulament, asa trebuie aplicat, bun sau rau). Nu inteleg de ce Hamilton a fost penalizat acum ceva curse cand l-a acrosat pe Albon, intr-un duel roata la roata cand ultimul era doar cu putin in fata britanicului, dar Leclerc in cursa din Rusia nu pateste absolut nimic pentru ca l-a scos afara pe Stroll.
Intre timp stewarzii au anulat punctele de penalizare de pe licenta lui Ham.
Bravo Bottas!
În final, asta a fost decizia în vederea regulamentului, iar în cazul lui Leclerc, el doar și-a continuat linia de atac asupra adversarului însă Stroll a încercat să-i taie fața și altfel a avut loc acrosajul, ieșirea în decor al lui, câștigătorul fiind Leclerc.
Aceasta este atitudine de mare pilot, nu sa se planga ca l-a incurcat propriul coechipier (care trebuia sa il ajute in mod normal, nu doar sa se faca ca il ajuta), sau sa se justifice ca nu avea cum sa mai faca virajul regulamentar.
Poate totusi prinde un podium anul asta, ar merita...
Eu nu am spus ca nu ar fi alti piloti buni. Dar in momentul de fata cu "materialul" pe care il au in mana, nu pot, doar Ham poate gresi si astfel au altii oportunitati de a castiga.
@Mavrick
As prefera un link cu o explicatie oficiala, o bucata de regulament, sau orice altceva de aceeasi natura.
Acum nu iese scandal pentru ca Leclerc nu conteaza pe nicaieri in clasament, la fel cum nu iese scandal vizavi de penalizarile lui Ham, care sunt absolut aberante. Adica exersezi niste starturi si nu deranjezi pe nimeni, dar iti dau 5 secunde pentru ca....? In acelasi timp cu o cursa inainte Leclerc merge doua ture fara centura de siguranta, dar aia e ok.
Regulamentul (daca asa ceva e scris acolo, pentru ca am inteles ca cele doua penalizari de 5 sec nu sunt tocmai in regulament ci sunt "discretionale") are multe gauri care lasa loc de interpretari si nu mi se pare corect.