Marele Premiu al statului Azerbaidjan a fost lipsit de evenimente majore, iar spectacolul a fost asigurat în special de Charles Leclerc, în condițiile în care duelurile pentru primele poziții au avut loc preponderent în primele tururi după stingerea luminilor roșii.
Startul a oferit un duel echilibrat și spectaculos între Valtteri Bottas și Lewis Hamilton, care au pilotat roată la roată timp de câteva viraje înainte ca Bottas să se desprindă decisiv și să se instaleze confortabil pe prima poziție.
În spatele celor doi, Sebastian Vettel și-a păstrat locul trei câștigat în calificări, în timp ce Sergio Perez (Racing Point) l-a depășit pe Max Verstappen (Red Bull) în lupta pentru locul patru, iar Lando Norris (McLaren) a trecut de Daniil Kvyat (Toro Rosso).
După accidentul din calificări, Charles Leclerc ar fi trebuit să plece de pe locul 10, însă a progresat pe 8 pe grila de start după penalizările suferite de cei doi piloți Alfa Romeo, Antonio Giovinazzi și Kimi Raikkonen. Totuși, echipat cu pneuri medium care intră mai greu în temperatură comparativ cu anvelopele soft ale celorlalți piloți, monegascul a pierdut două poziții la start.
Recuperare spectaculoasă pentru Leclerc
Într-un interval de numai câteva tururi, Leclerc a reușit însă să progreseze spectaculos până pe 5 în turul 7 după depășirile asupra lui Daniel Ricciardo, Kvyat, Sainz, Norris și Perez.
În turul 10, Leclerc l-a depășit cu ușurință pe Verstappen pe linia dreaptă și a urcat astfel pe locul, la numai două secunde în spatele lui Vettel. Un posibil duel între Vettel și Leclerc a fost însă evitat prin intrarea lui Vettel la boxe, care a fost urmat în scurt timp de Bottas, Hamilton și Verstappen.
Leclerc a devenit astfel lider înainte de turul 15, în fața lui Bottas, Hamilton și Vettel, cu Pierre Gasly pe locul 5 în fața lui Verstappen ca urmare a faptului că francezul a optat de asemenea pentru pneuri medium în debutul cursei.
O nouă strategie eronată pentru Leclerc
După epuizarea intrărilor la boxe, distanțele dintre piloții de top s-au contractat treptat pe măsură ce Hamilton și Verstappen au realizat recorduri de circuit.
La puțin timp după jumătatea cursei, anvelopele lui Leclerc nu au mai oferit performanțe, însă Ferrari a decis în mod surprinzător să-l păstreze pe circuit sub pretextul că pneurile soft nu vor rezista prea multe tururi.Efectul imediat a fost că Bottas și Hamilton l-au depășit cu ușurință pe monegasc pentru a reveni pe primele două poziții, iar apoi i-a cedat locul și coechipierului Leclerc. În cele din urmă, Leclerc a fost chemat la boxe, însă a revenit pe circuit abia pe locul 6, imediat în spatele lui Gasly, pe care l-a depășit după alte două tururi.
Speranțele monegascului la o revenire în forță au fost însă practic năruite de întârzierea pitstopului, întrucât pilotul Ferrari avea de recuperat 20 de secunde doar până la locul 4 ocupat de Verstappen.
Tentativa de atac a lui Hamilton
În ultimele tururi, Hamilton a încercat să-l atace pe Bottas pentru prima poziție, însă în cele din urmă a renunțat după ce coechipierul său a reușit să se distanțeze suficient. Astfel, Bottas și-a trecut în cont cea de-a doua victorie din acest sezon, cu ajutorul căreia revine pe prima poziție în clasamentul general cu un singur punct în fața lui Hamilton, care a completat performanța Mercedes printr-un loc doi. Vettel a completat podiumul pentru Ferrari în fața lui Verstappen, în timp ce Leclerc a ocupat locul 5.
Datorită avansului consistent, monegascul a efectuat o oprire suplimentară la boxe și și-a îndeplinit obiectivul de a obține punctul bonus oferit pentru cel mai bun timp în cursă.
Perez, Sain, Norris și Lance Stroll au completat clasamentul, în timp ce ultimul punct i-a revenit lui Kimi Raikkonen, în ciuda excluderii din calificări ca urmare a nerespectării regulamentului pentru aripa față.
Daniel Ricciardo a frânat foarte târziu în timpul unui duel cu Kvyat, iar cei doi au ieșit în decor. Pilotul Renault a încercat să dea cu spatele și l-a lovit ușor pe Kvyat, în contextul în care ambii piloți nu au reușit să revină pe circuit.
Gasly a ratat o prezență consistentă în puncte din cauza unei defecțiuni tehnice la motorul Honda, care a generat apariția unui Safety Car Virtual timp de câteva tururi.
Nu pot sa nu remarc din nou strategia proasta a celor de la Ferrari pentru Leclerc, carein loc sa-l lase sa alerge, au preferat o singura intrare la boxe (pana la cel artificiala pentru cel mai rapid tur), avand in vedere ca aveau doua randuri noi de pneuri soft si neluand in calcul ca spre sfarsitul cursei temperatura scade si daca faci doar o intrare la boxe o faci cam de pomana.
Bravo Bottas!
Ferrari sunteti penibili, aceasta echipa nu are nici o sansa cu o asemenea conducere
Pentru Bottas toate au mers perfect si chiar si stegurile galbene si SC-virtual au fost de partea sa.Oricum si fara aceste mici ajutoare ar fi obtinut victoria.Cred ca o sa mai castige in Austria si Rusia si poate inca 2-3 cursa dar nu-l vad campion mondial. Hamilton a facut si el o cursa buna si nu a parut afectat ca nu a castigat.
Harry Potter face strategiile in functie de vettel.Incepe sa-mi fie mila de Leclerc.In Australia nu a fost lasat sa depaseasca cartonul.A urmat acelasi ordin si in Bahrain dar tanarul nu a mai ascultat.In China a primit ordin sa lase cartonul sa treaca in fata, a mai pierdut o pozitie din cauza strategiei si a fost lasat aiurea pe pista sa-l incetineze pe Bottas.Astazi din nou a fost folosit pe post de zid pentru Mercedes.Dar fanii ferrari sunt tot de partea "talentatului" vettel.Ieri feraristi il considerau pe Leclerc vinovat de infrangerea lui sebica din calificari.Mai era unul care zicea ca Charles trebuie schimbat cu Bovinazzi sustinand ca in aceasta formula vettel ar performa mai bine.Despre performantele ferrari in zilele de duminica nu stiu ce sa zic.Poate ar trebui cineva sa le explice si lor regulamentul.Saracii cred si acum ca punctele de dau vineri.Urmatoarele zile ne vor expilca din Harry Potter, vettel si Costel ca ferrari au cea mai senzationala masina.
Verstappen a fost cam sters azi.Gasly a recuperat frumos si este mare pacat ca a abandonat.Racing Point si McLaren au aratat bine.Primele puncte pt. Sainz, $troll a mers decent, Perez este omul weekend-ului. Kvyat este urmarit de ghinion.Ricciardo a facut o prostie demna de cascadorii rasului.Ricci este un om bun si simpatic asa ca banuiesc ca nu o sa-l criticea prea multi.Daca facea o asemenea greseala Verstappen sau Kvyat apareau si petitii sa fie suspendati pe viata.
Saracu' grosjean a ratat din nou punctele din cauza lui Ericsson.Marcus este prost crescut si il atinge pe grojanel cursa de cursa.Urmeaza Spania.Oare grosjean va puncta? Cand ma uit pe clasament am senzatia ca grosjean si Bovinazzi sunt la Williams.
Paste fericit, tuturor !!!
Cu aceasta cursa intra in istorie
Primele 4 curse castigate cu 1 - 2.
Ce pot sa mai spun forta fierariiiiii.
HA ha ha haaaaaaaaaaaaaaaa
Bineinteles ca tot Vettel este de vină pentru tot, chiar si pentru intrarea lui Lecrec din calificări în zis...
În rest, Paște fericit!
Daca il baga in tururile 20-30, il depasea cu multe secunde pe Vettel si aveau sansa sa ia si locul 2. Tinand cont ca se luau cam 2 secunde in minus pe tur...in 10 tururi era peste Lewis si chiar as fi vrut batalia asta sa o vad. Daca Ferrari il tine pe circuit pana ~turul 40! L-au tinut in fata Mercedes ca sa ii incetineasca pe astia dar nu avea cum pe linie dreapta cu pneuri uzate!
Ce pot spune despre strategia Ferrari este ca Lecrec nu numai ca nu l-a ajutat cu nimic pe Vettel, ba chiar l-a încurcat.
Cel mai probabil se așteptau la un safety car
pentru a doua oara in acest sezon cand acest infam hamilton sta cu capul acoperit de o bandana la intonarea imnurilor Finlandei si Germaniei ceea ce imi confirma ca regulile minimale de respect / bun simt ii sunt complet straine acestui individ , culmea member of the order of the british empire ca sa nu mai pomenesc sfidarea impardonabila generata la adresa coechipierului bottas
ferrari in schimb , intr-o cautare cat se poate de normala si fireasca a calibrarii optime pentru sf90 in acest debut de sezon ceea ce denota faptul ca binotto & vettel inca nu au descoperit punctul G al Linei , esential pentru armonia de cuplu si satisfactiile de ambele parti care apar odata cu compatibilitatea idilica intre sebastian si mattia pe de o parte si partenera lor Lina in 2019 pe de alta parte asa cum s-a intamplat nu demult cu kinky Kylie , hungry Heidi , luscious Liz , etc...
Posibil sa ne uitam la aceeași cursa dar sa intelegem fiecare subiectiv.
Dacă Lecrec juca în favoarea lui Vettel, ori nu ii lasa pe cei de la mercedes sa treaca usor, ori intra la boxe fix înainte să il ajungă Bottas, ca să nu le mai ofere drs. În rest nu a facut absolut nimic pentru Vettel!
Kimi nu mai are vana de titluri, el doar se da cu masina de f1. Leclerc insa...e pacat sa-ti bati joc de el in halul asta....il trimiti cu mediul in Q2...apoi il tii in cursa pana compacteaza pentru acelasi looser-fetel. tot degeaba. La anul fetel zboara.
Apoi cand s-a batut Alonso cu Masinile lui Newey? In 2011 si 2013 Alonso nu a contat. In 2010 masinile lui Newey se bateau intre ele si pierdeau puncte in timp ce Alonso primea si cursele pe care le-ar fi castigat Massa, cum ar fi Hockenheim 2010. Si daca Massa ar fi castigat curse in fata masinilor lui Newey, hai sa o lasam ca macane, Ferrari nu era o masina proasta. Doar asa s-a vazut Alonso cu o nesperata sansa la titlu. Asta in 2010.
Celalalt an a fost 2012 cand Ferrari a fost mai buna in prima parte a campionatului. Dar RBR a revenit si i-a spulberat pe final. Deci cu prima parte de campionat iarasi s-a vazut Alonso in lupta pentru titlu. Deci totul tine de context. Tot contextul a facut ca alte echipe sa nu se implice in lupta ca nu aveau cu ce.
In sfarsit, e cam aiurea sa zici de Alonso cum se mai batea el la un titlu pe care atunci il castiga chiar Vettel ...
Din păcate nu e doar o senzație , e cruda realitate. Dumnezeu știe cât va mai rezista totul.
Referitor la Ferrari , un documentar interesant , care arată de ce cândva era un vis pentru orice pilot să concureze pentru aceasta echipa
https://youtu.be/GtgxdpctwYs
Omul a fost tinut pe pista pentru ca daca schimba mai devreme, il depasea pe Vettel. Ti-e clar acum? Asta e judecata obiectiva.
Si chiar si asa, il puteau baga la boxe cu 2 schimburi dar cu strategie agresiva.
Oricum, parca nu e prima data cand auzi in F1 ca trebuie sa rezisti mai mult cu pneurile astea, sau sa le protejezi mai mult ca sa te incadrezi in strategie sau ... Leclerc nu a declarat nimic din ce spuneti voi.
https://www.formula1.com/en/latest/article.strategy-cost-us-today-says-leclerc.xklImEYPwTEVqEpchtKAq.html
Dar oamenii acolo chiar posteaza lucruri interesante. Si au acces la unele informatii chiar daca va place sau nu. Si care nu oricine le intelege. Din pacate sunt in acelasi sentiment cu alt coleg de mai sus care a spus ca aici exista prea mult hate si rautate.
Este asa greu sa ne respectam parerile unul altuia? Bune sau rele?
Intreb si eu.
Va salut!!!
Mașina mercedes este la ani lumina de oricare alta masina de pe circuit. La ferrari în afară de o mașină mediocră mai este si o echipa varza din toate punctele de vedere.
Dar cei mai mulți habarniști de pe aici nu stiu altceva decat ura pentru Vettel, de parcă el este centrul universului formulei 1 și din cauza lui nu se învârte roata.
Într-un fel abia astept sa se retragă Vettel sa vad ce dracu mai comentați, păcălicilor
Se pare că la Ferrari cel mai bun pneu este medium, doar pe el au performant, pe când cu C4 sau chiar C5, adică soft-ul actual,au avut performanțe slabe.
Leclerc a avut ramase pentru cursa 1 pneu medium și 2 soft.
La RB ce se întâmplă ?!!? De la jumătatea sezonului trecut au tot bagat upgrade-ri SF,nefezabile, pe mașina lui Rici, experimentând din mers și tinandu-l pe olandez la adapost. De la începutul acestui an Horner a declarat că """Max este viitorul"". Mașina lui Gasly nu este identica cu mașina olandezului. Iar confirmarea am văzut-o cu toții la Baku, când Gasly a refuzat cantarul și alte posibile controale,că doar...dintr-una derivă alta și i-ar fi prins cu pisica in sac. Nu înseamnă că tot ceea ce spun este și adevărat, dar supoziții și întrebări ,bune sau rele, am voie sa adresez.
Sa trecem la o tema noua: crede cineva că un tandem Leclerc cu Norris ar fi in avantajul echipei Ferrari ? ;) Ori sa facă pasul din F2 către F1 J.Aitken, Latifi, Ghiotto sau alții ?
La fierarii cred ca vor incerca sa arunce in fata un italian si in curse,ceva genu tandemul Leclerc cu Antonio bovinatii.
Ha ha ha..............
https://gp24.ro/acum-35-de-aniayrton-senna-a-debutat-in-formula-1-la-jacarepagua/
Dar am un feeling , Fernando se va intoarce in F1..poate chiar din postura de coechiper cu Vettel....sau Hamilton...;)-mai degraba cu al doilea, primul va pleca de la Ferrari. Ia-o ca pe o predictie. Dau eu vinul daca nu se intampla.
Grupetul ala e total rosiatic. Ei anul trecut faceau la greu misto de Lewis, dar daca cineva e critic visi avis de idolul fetal s-ar de cur in sus, nu suporta, administratorii cu o singura exceptie nu stiu cum sa isi scoata idolul din umbra gafelor in serie pe care le face. Sa nu mai vorbim de felul in care se exprima la adresa site-ului pe care esti tu liber sa postezi acum. Asa ca mai usor. De aici nu te scoate nimeni afara daca ai o alta opinie. Stimate "coleg".
Cat despre feeling ... tu inca nu ai inteles ca idolul tau nu vrea cu Hamilton sau Fetal. Chiar daca acum ii cam bate coechipierii.
Ideea este sa ne respectam unii pe altii. Nu va place nu comentati. Scurt.
Poate nu ma da nimeni afara de aici pentru ca nu exista nici un control si jignirile sunt la ordinea zilei. Nici asta nu este ok.
Iar fara suparare au dreptate sa se refere la modul respectiv despre limbajul de aici mai ales.
1 . Tu nu ai ce sa ma înveți pe mine din punct de vedere moral sau etic
2 - Am văzut suficiente curse si stiu cam întreaga istorie a acestui sport , începând cu perioada interbelică , pe vremea lui Rosemeyer , Caracciola , Nuvollari si Varzi si pana in vremurile noastre . Am o pasiune nebună pentru F1 , si m-am informat din toate sursele posibile cam de 5 ani încoace , pentru că după ce am aflat că Senna a fost declarat cel mai bun pilot din istorie , am vrut sa aflu daca lucrurile au fost chiar așa și am săpat în timp , citind si văzând lucrurile pe care le-au făcut piloții legendari de dinainte de Senna si după el , ajungând la concluzia că brazilianul a fost , este si va fi nr. 1. De aici rezultă că știu foarte bine destule aspecte ale F1 si pot fi contrazis foarte greu fără o informare temeinică în prealabil.
3. Referitor la Alonso , titlul din 2005 , s-a datorat mai mult penalizarilor lui Raikkonen si poate finlandezul era mai bun decât spaniolul atunci , chiar nu stiu ce sa zic. În 2006 a fost o luptă frumoasa , decisă de etapa de la Suzuka însă Fernando cu excepția lui Schumacher , desigur era deja la un alt nivel fata de ceilalți. Poti sa contesti si titlul asta , în ura ta oarba , deși Alonso era aproape la același nivel cu neamțul în perioada respectivă. Apoi a venit 2007 , an în care normal Alonso trebuia să marsaluiasca înspre al treilea titlu mondial. Dar a fost un factor care s-a interpus între el și coroana mondială . Iar acel factor nu a fost Lewis Hamilton sau Kimi Raikkonen. Acel factor s-a numit Ron Dennis , care l-a considerat pe " britanic " , copilul lui de suflet , iar politica McLaren a fost pentru ca un pilot de culoare să obțină titlul mondial. Asta a fost un factor care , alături de Spygate si de Whitmarsh , au distrus echipa lui Bruce. Ce a urmat se știe nu mai insist. Apoi din 2010 , Newey a arătat din ce material e făcut și a proiectat 4 ani la rând un monopost net superior celorlalte . Aceasta perioada o consider asemănătoare cu epoca Williams din anii 90 , cu Alonso în rolul lui Schumacher si Vettel în rolul lui Damon Hill si a lui Jacques Villeneuve . Doar că Alonso nu a fost chiar de nivelul lui Schumacher , iar Vettel a fost ca pilotaj peste cei 2 de mai sus , iar din această cauză spaniolul iar a rămas pe dinafară , spulberând totuși în 2014 un Raikkonen care era pe cai mari după perioada Lotus. Vettel în 4 ani , nu a reușit decât să îl domine marginal pe Raikkonen , însă de distrus , nu la distrus niciodată. Vettel care e pe cale să și-o i-a din nou de la un pilot debutant la echipa , după episodul Ricciardo. Cat despre faptul că echipele mari nu l-au vrut în echipele lor sunt 2 cauze :
1- datorită faptului că " marii " piloți nu au fost de acord ( Hamilton si Vettel au declarat asta )
2- Alonso nu e om de echipa si nu accepta compromisuri , plus ca ar mai fi si rațiuni de ordin financiar.
Si în încheiere , îți spun sincer că pe omul Alonso îl detest din cauza faptului că e ateu ( Dumnezeu i-a dat atâtea lecții însă el nu le-a observat ) , din cauza faptului că a distrus carierele mai multor piloți ( Piquet jr. cel mai bun exemplu ) si pentru faptul ca s-a asociat cu mafiotul de Briatore. Însă ca pilot nu am ce sa ii reproșez , si il consider cel mai bun pilot al generației sale și ar avea loc în topul 10 al celor mai buni din istorie. Stiu ca vei trăncăni din nou , însă eu zic sa il mai slăbești pe Alonso si sa te concentrezi pe Bottas , ca eu îl văd în stare pe finlandez să îi fure titlul lui Mr. Sepang anul asta .
In rest stiu ce iti urla in cap.
Anul urmator la Ferrari erau doi cu aceleasi probleme legate de masina, dar pentru ca erau pe acelasi stil de pilotaj partial problemele au fost rezolvate. Partial. Eu nu cred ca Ricciardo sau Leclerc l-ar bate pe Vettel pe masinile din 2013 sau Alonso pe Raikkonen.
Si pe simulator exista diferenta asta intre masini. Si eu sunt mult mai bun pe masinile cu motoare aspirate (de dinainte de recenta era turbo). De ce? Motoarele astea au lag. Motoarele turbo au lag. Ce conteaza? Pai conteaza, pentru ca totul tine de "carry speed through the corner" iar asta tine de balans. Daca franezi masina se inclina spre fata si pierzi aderenta pe spate. Daca accelerezi, masina se ridica de bot si castigi aderenta pe spate. Deci poti controla balansul cu frana dar si acceleratia. Ori daca motorul are lag cam greu ... poti pierde exact acel element care iti facea stilul rapid.
Dar nu toti pilotii sunt la fel. Altii sunt mai constanti si "balanseaza" mai putin si deci reusesc sa pastreze mai bine viteza. Stilul asta e bun pentru celelalte masini de pista inferioare F1. Acum cu turbo masinile seamana mult mai mult cu LMP1.
Deci vezi matele ca micile detalii conteaza. Degeaba te lauzi cu ani de urmarit F1. Si tataie se uita de multa vreme la tv dar nici acum nu intelege politica.
Ferrari a vrut motor turbo V6 pentru ca a vrut sa intre la LMP1 cu motorul dezvoltat in F1. Practic cheltuiau aceiasi bani pentru doua competitii si aveau avantajul de a aduce la LM tehnologie dezvoltata in F1. Nu au mai intrat la LM dar nu e prea tarziu.
Cateva remarci, din punctul meu de vedere. repet. Este punctul meu de vedere, iar cei care nu sunt de accord ii invit sa ma ïnroseasca", dar sa nu inceapa cu injurii
- Leclerc cred ca ar fi terminat pe 4 sau chiar 3 daca nu il tineau asa mult afara.
- Vettel mi se pare sub ceea ce ii poate oferi masina.
- Hamilton nu avrut sa riste un contact, mai ales ca ambii politi Mercedes au fost avertizati sa evite un Spania 2016 sau Belgia 2014.
- Verstappen scoate cat poate din motorul ala, dar Honda este inca mult sub Mercedes si Ferrari.
- Williams traieste din amintiri (frumoase de altfel). Trebuie sa plece Clair de acolo. Nu are forta lui Papa Frank.
- Renault sunt departe, prea departe pentru a reusi un podium in urmatoarele 6-7 etape.
Ce credeti?
Pe undeva da, exista o adaptare. Pana la urma nu e ca si cum un pilot de F1 deodata nu mai stie sa piloteze noua masina, pe regumalent tehnic nou. Desigur ca se adapteaza si gaseste cai sa se descurce mai bine. Chiar foarte bine ... comparativ cu un neprofesionist.
Dar vedeti voi, F1 e o competitie la varf. Chiar cu "adaptatea" aia tot mai raman acolo cateva zecimi pe care nu ai cum sa le elimini. De ce? Pai alea se elimina doar in contextul perfect - aka masina vine perfect. Ori, in acest caz, contextul nu e perfect. Mereu va exista altul la fel de bine cotat ca pilot dar care se gaseste in contextul perfect pentru el.
Sa demonstram ca la matematica. Sa presupunem adevarata ipoteza:
"pilotul mai bun isi adapteaza intotdeauna stilul si iese in fata"
Sa luam doi piloti diferiti si ii vom testa (au fost deja testati) pe masini diferite. Raikkonen si Loeb.
Conform ipotezei, unul din ei e mai bun.
1) Sa presupunem ca Raikkonen e mai bun. Il bate pe Loeb in F1. Pana aici e ok. Dar in WRC, cu toata adaptarea lui Raikko, Loeb tot il bate. CONTRADICTIE CU IPOTEZA!!!! Deci ipoteza e gresita pentru ca conduce la contradictii.
2) Analog ca la 1 - Loeb nu isi adapteaza destul stilul pentru F1.
qed
Ok, o sa ziceti ca F1 si WRC sunt dscipline foarte diferite. Intentionat au fost alese asa ca sa se vada mai bine diferenta, ca sa intelegeti.
Dar extrapoland si tinand cont ca F1 e o competitie la varf, chiar daca diferenta nu mai e asa vizibila ea exista -- materIalizata in alea cateva zecimi pe care nu le mai "adaptezi".
Cine are cap de priceput il invit sa priceapa.